İçeriğe Yönlendir

Ford Explorer Periyodik Bakim Takvimi


Alptekin Hacisalihoglu

Recommended Posts

Osman Acar
çağlar abi otomatik şanzıman için 175.000 diyor osman abi. bizim merak ettiğimiz yağ değişimine gerek olup olmadıgı ve aşınmaları nasıl gidereceğimiz... ben 170.000 de bilmeyerekten değiştirttim meğer tam zamanıymış :lol2: hiçbir sorun da çıkmadı Allah a şükür. yanlız Alptekin abiye bi usta lazım galiba sen birini önermiştin fakat ben hatırlayamadım senden yardım beklliyor.. :p

Kuzey kardeşim bir yanlış anlama olmasın önceki yazımda;

"Eklediğiniz periyodik pakım klavuzunu gözden geçirdim. 96.000Km bakım listesinde bir yazım hatası olduğunu düşünüyorum. Bilmem fark ettinizmi bu listede alt alta:

Change automatic transmission fluid.

Change automatic transmission fluid. (4R7OW transmission only)

maddeleri yazılmış, bunlardan birisi manuel transmission olması gerekir.

Yine bu bakımın katlarını takip edecek olursanız yani 200.000Km de Change manual transmission oil. maddesi yer almaktadır. Otomatik şanzıman için ise daha erken 175.000Km de Change automatic transmission fluid. (4R7OW transmission only) değişim vermiş."

Yazmıştım. Yani otomatik şanzımanın birinci yağ değişimi 96.000Km, ikincisi için 175.000Km verilmiş.

Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya

anladım abi teşekkür ettim... biz değiştirmekle iyi etmişiz... şimdi tek sorun içine herhangi bi katkı maddesinin konulmasına gerek var mı_?? alptekin abinin açıklamalarında bazı deformasyonlar olduğunu söylemişti. onların giderilmesi için....

Yorum bağlantısı
Osman Acar
çağlar abi otomatik şanzıman için 175.000 diyor osman abi. bizim merak ettiğimiz yağ değişimine gerek olup olmadıgı ve aşınmaları nasıl gidereceğimiz... ben 170.000 de bilmeyerekten değiştirttim meğer tam zamanıymış :) hiçbir sorun da çıkmadı Allah a şükür. yanlız Alptekin abiye bi usta lazım galiba sen birini önermiştin fakat ben hatırlayamadım senden yardım beklliyor.. :)

Otomatik şanzımanlar ve yağları ile ilgili olarak başka bir forum sitesinde de yazışmalarım olmuştu, oradaki otomatik şanzıman konusunda uzman bir arkadaşımızın bazı yazılarından alıntı yaparak buraya eklemek istiyorum umarım işinize yarar.

Otomoatik şanzımanlarda mutlaka araç üreticisinin önerdiği yağ kullanılmalı.birbirinden farklı yağlar karıştırılmamalı şanzımanın teknolojisine göre gerektirdiğinden eski ya da yeni tip yağ kullanılmamalı... 3 şey çok önemlidir; aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. otomatik şanzıman yağları genellikle 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir. normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer.şimdi gelelim asıl meseleye, işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve aşırı keskin koku varsa işte şanzımanınız o zaman aşırı ısınır. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.

yağ türleri:

1-Dexron1 1950-80 arası üretilen araçlarda kullanılır.örnek olarak mercedesin 70 li yıllarda ürettiği araçlarda..

2-Dexron2D 1980 yılından 1990 yılına kadar olan modellerde kullanılır..

3-Dexron 2E buraya dikkat.. 2E demek bu yağın elektronik kontrol birimi yani valve body olan kutularda kullanılır.2e nin e si elektronik kutularda kullanım için olduğunu belirtmek içindir.

4-Dexron3 elektronik kontrol birimi olan 2e den daha gelişmiş olan kutularda kullanılır.2e ve 3 aslında benzer yağlardır.2e yarı sentetik 3 ise tam sentetiktir.

5-Dexron 4ve5.. son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz. kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.

BU YA

Yorum bağlantısı
Osman Acar
anladım abi teşekkür ettim... biz değiştirmekle iyi etmişiz... şimdi tek sorun içine herhangi bi katkı maddesinin konulmasına gerek var mı_?? alptekin abinin açıklamalarında bazı deformasyonlar olduğunu söylemişti. onların giderilmesi için....

Otomatik şanzıman içerisinde asıl aşınmalar öncelikle balatalardan oluşan kavramalarda olur. Bu aşınan balataların doldurulması ve oluşan aşıntıların giderilmesi asla mümkün değildir. Genel olarak otomatik şanzımanlara hiçbir katkı maddesi konulması tavsiye edilmez.

Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu

Osman Bey, bilgilendirmeler icin tesekkurler.

Yalniz bakim talimatnamesine gore belirli periyodlarda 4R70W kodlu sanzimanin yag degisiminden bahsediliyor. Oysa ki 4 litrelik sohc (97 sonrasi) model Explorer' lardaki sanziman 5R55W(bu son harf farkli da olabilir) kodlu sanziman, eger yanlis bilmiyorsam.Acaba bu sanzimanin icinde omurluk bir yag mi var(imkansiz oldugunu biliyorum) ki oyle bile olsa bu belirtilirtilirdi.Dikkat ettiyseniz bi kac yerde difransiyel yaginin omurluk oldugundan, suya girmedikce veya kacak olmadikca bu yagin degistirilmesine gerek olmadigindan bahsediliyor.

Sonucta bu orjinal bakim klavuzu ve ozellikle ingilizcesini koydum ki acaba bir yerde ceviri hatasi mi var diye bir supheye gerek kalmasin.Ama sanirim bu klavuzda bir seyler hatali yazilmis veya eksik, ya da bizim gozumuzden kacan bi seyler var.

Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu

Kuzey Bey, aslinda usta aramiyorum.Ankara'da ustam var, Explorer konusunda gayet tecrubeli.Caglar Bey de, daha once Istanbul'la ilgili usta tasiyelerinde bulunmustu.

Fakat yine de arastiriyorum, ozellikle sanziman yaginin degisimi konusunda herhangi bir yerde tatmin edici bilgi bulamadim.Sanzimanin vites degisimleri su an gayet iyi, hatta kullandigim en yumusak gecisli(geri vites haric) otomatik sanzimanli arac diyebilirim.Bana kalsa, kimseye sormadan direk olarak tavisye edilen yagla sanziman yagimi yenilerdim, internetten genel olarak tavsiye edilen de her zaman otomatik sanziman yagi degisimine dikkat edilmesi.Ama sanirim Explorer da kullanilan bu sanziman(5r55w) icin bir istisna mevcut(emin degilim, sadece edindigim izlenim bu); zaten Ali Usta da yag degisimi konusunda isteksiz ve ona gore de yag degisimiyle birlikte balatalar arasindaki faydali partikuller de gidecek ve balatalar arasinda bosluk olusacak.

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Osman Bey, bilgilendirmeler icin tesekkurler.

Yalniz bakim talimatnamesine gore belirli periyodlarda 4R70W kodlu sanzimanin yag degisiminden bahsediliyor. Oysa ki 4 litrelik sohc (97 sonrasi) model Explorer' lardaki sanziman 5R55W(bu son harf farkli da olabilir) kodlu sanziman, eger yanlis bilmiyorsam.Acaba bu sanzimanin icinde omurluk bir yag mi var(imkansiz oldugunu biliyorum) ki oyle bile olsa bu belirtilirtilirdi.Dikkat ettiyseniz bi kac yerde difransiyel yaginin omurluk oldugundan, suya girmedikce veya kacak olmadikca bu yagin degistirilmesine gerek olmadigindan bahsediliyor.

Sonucta bu orjinal bakim klavuzu ve ozellikle ingilizcesini koydum ki acaba bir yerde ceviri hatasi mi var diye bir supheye gerek kalmasin.Ama sanirim bu klavuzda bir seyler hatali yazilmis veya eksik, ya da bizim gozumuzden kacan bi seyler var.

Ömürlük yağ kullanan ileri teknoloji otomatik şanzımanlar elbetteki var. Bu tarz ömürlük yağ kullanan şanzımanlarda kullanılan yağ da çok özel olup. yağı boşaltıp farklı yağ koymanız halinde uyarı ikaz lambası yanıp aracın da hareket etmediğini de duymuştum. Herhangi bir sebeple yağ boşaltılıp tekrar yeni yağ konması halinde bu işlemin elektronik cihazlarla tanımlanması gerekmektedir. Ancak sizin şanzımanda böyle bir özellik olduğunu sanmıyorum. İnternette bulduğum bir sitedeki şanzıman modelleri ve yıllara göre kullanılan yağ tablosunda sizin şanzımana ait yağ ile 4R70W şanzıman için aynı yağ verilmiş. Aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.

Yağ tablosu için bu siteyi ziyaret edebilirsiniz (tıklayınız)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...