İçeriğe Yönlendir

Corolla'ya Bakım Yaptırdım


Osman Ünal

Recommended Posts

Osman Ünal

Bugün servise 50 bin bakım için gittim;

Yağ 10w40 4.2 litre

yağ filtresi

toplam: 177 TL

Hava filtresini 20.000 de bir değişiyorlarmış.

Polen filtresini 20.000 de bir değişiyorlarmış.

bide onları değişseler tam olacakmış.

Yuh dedim başkada bir şey diyemedim, üstelik kampanya varmış yoksa 220 TL. bir daha beni zor görürler.

Şanzuman yağını 60.000 de değişiyor ve filtreyi yıkıyorlarmış

Daha sonra arabayı rot ayarına sokayım dedim neyse bakıldı ve kafamı kurcalayan şöyle bir şey dediler önce değerleri yazayım hele.

ön sol

ölçülen ...............olması gereken

-0

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Geçen ön arka rot balansa gittim. Terazi bağladı 4 tekere bilgisayarda arka rotları ayarlarken kamber miydi caster neydi bir değerler değişiyordu sürekli son ayarda hepsi yeşil (yani olması gereken değerlere geldi)

Değerler üzgün olmasa tekrde düzensiz aşınma olacağı kesin.

Bu arada bizim bir arkadaştada aynı kasa corolla var ben servsiin taktığı filitreleri beğenmiyorum demişti. Orjinalleri pahalı felan demişti.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Ağbicim işini düzgün yapan bir rot-balansçı problemi çözer.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Hava filtresini değiştirin, 20.000 palavrasını boşverin

2. Giderken sağa-sola çekme; virajda frenlemede sorun yok ise ön takıma hiç el sürdürmeyin. Sağ taraf devamlı çukur-kaldırım ile temas halindedir, tüm otomobillleri kontrol etsek sağ tarafları bozuk oranı %70 olarak karşımıza çıkar.

Sorun var ise, pompa yöntemi hiç bir şeyi düzeltmez. Pompa sonrası değerler düzgün çıkar ama yürüyen akmsam parçaları kendi içinde yamulmuş oluyor, gidişte problem başlar, bunun da çözümü otomobile satmaya kadar gidebiliyor!

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
Bugün servise 50 bin bakım için gittim;

Yağ 10w40 4.2 litre, yağ filtresi, toplam: 177 TL

Hava filtresini 20.000 de bir değişiyorlarmış, Polen filtresini 20.000 de bir değişiyorlarmış.

bide onları değişseler tam olacakmış.

Yuh dedim başkada bir şey diyemedim, üstelik kampanya varmış yoksa 220 TL. bir daha beni zor görürler.

evet abi söyle de hangi servis olduğunu ben de gitmeyeyim, 20.000 bakımım var benim de

Yorum bağlantısı
Musa Yüzbaşıoğlu
1. Hava filtresini değiştirin, 20.000 palavrasını boşverin

2. Giderken sağa-sola çekme; virajda frenlemede sorun yok ise ön takıma hiç el sürdürmeyin. Sağ taraf devamlı çukur-kaldırım ile temas halindedir, tüm otomobillleri kontrol etsek sağ tarafları bozuk oranı %70 olarak karşımıza çıkar.

Sorun var ise, pompa yöntemi hiç bir şeyi düzeltmez. Pompa sonrası değerler düzgün çıkar ama yürüyen akmsam parçaları kendi içinde yamulmuş oluyor, gidişte problem başlar, bunun da çözümü otomobile satmaya kadar gidebiliyor!

+08

çağlar abiye katılıyorum sağ taraf genelde kaldırıma çıkarken azda olsa sertçe vurup çıktığımız için kamber ayarını bozabiliyor.araçta anormal bir durum yoksa hiç elletmeyin,rot ayar değerleri yerinde olsun yeter,birde o kadar anormal bir durum yok değerlerde içiniz rahat olsun bana hergün geliyor böyle araçlar. :bravo:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Osman bey, İstanbul'da dolapdere Opet'in karşısında çok düzgün bi rot balans'çı var. Ben KA'ma orada ayar çektiriyordum ve çok memnundum. Önerebilirim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Osman bey, İstanbul'da dolapdere Opet'in karşısında çok düzgün bi rot balans'çı var. Ben KA'ma orada ayar çektiriyordum ve çok memnundum. Önerebilirim.

En son bende oraya gittim :) 4 teker ayarı ilk defa yapıldı :bravo: İzmitte denk gelmedim 4 ünede yapanı

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Evet bugün içim bir türlü rahat etmedi, yaklaşık 30 yıldır tanıdığım rot balanscı ustama uğradım, durumu anlattım bakalım dedi, eee tabi önce ona uğrmadığım için hafif sitemde bulundu. Ayarlara baktı bu arabada bişi yok fabrika ayarları aynen duruyor dedi, diğer gittiğin yer nasıl ölçtü anlamadım hata yaptılar heralde dedi. Aslında bende önceki yerin cihazını hiç sevmedim en yeni modellerden, anladığım kadarıyla kamerayla falan ölçüyor fakat kalibrasyon falan yaptırdıklarını hiç zannetmiyorum heralde onunla ilgili bir şeyler oldu onun için yanlş ölçü yaptı. İyiki açtırma falan yapmamışım başımıza iş alacaktık.

Bakım için gittiğim servis Gökkuşağı, fakat bana yakın olan diğer servistende ( Nataş ) aldığım fiyat aynıydı bir şey değişmiyor.

Kısa zamanda Toyota nın dilinden iyi anlayan bir usta bulmam lazım servislerle bu iş zor görünüyor.

Şöylede bir şey var, arabanın kitapçığını inceledim 15w40 veya 5w30 kullanılması uygun gibi gösteriliyor, hatta ilk çalıştırmanın rahat olması için 5w30 kullanın gibi bir şey var. Fakat servisler bu arabaya 10w40 magnatec koyuluyor 50.000 km. boyunca 10w40 koyulan araca 5w30 koymaya başlasam sıkıntı çıkarmı acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Toyota'da güncellemeler yapılmış olup ya oranı kalınlaştırılmış olmasın? Kitapçıktaki eski bilgi olarak kalmış olabilir?

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Toyota'da güncellemeler yapılmış olup ya oranı kalınlaştırılmış olmasın? Kitapçıktaki eski bilgi olarak kalmış olabilir?

Zannetmiyorum bu 110 luk olanlara nedense 10w40 kullanıyorlar, yeni kasalara 5w30 yanılmıyorsam. Hatta seviste bir aparat yapmışlar bankoda duruyor 2 tane cam tüp birinde mineral yağ var diğerinde sentetik, tüplerin içindede metal bir yüzük var tüpleri çeviriyorsun mineral yağdaki yüzük yavaş yavaş aşağı kayıyor, sentetik yağdaki yüzük daha hızlı aşağı kayıyor, bu nedenle Toyota sentetik yağ kullanın diyor yanınada Toyota'nın 5w30 sentetik yağını koymuşlar.

Anormal başka bir durum daha var arabanın kitapçığıda filtre ile beraber 3.7 litre yağ alır diyor, bu adamlar 4.2 litre koyuyorlar, çubuğu kontrol ettim max. çizgisini geçmiş yağ zaten.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bundan önceki vvt-i lerde yağ yakma sorunu vardı diye biliyorum (2000-2001) 10w 40 dan sonra 5-30 da sorun olabilir ama km azdı galiba aracınızın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

3.7 litre olması gerekn min dğer yada min-max arası olabilir. fordda 4.25 diyor ama 4.5 kadar koyunca max çizgisine geliyor.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
3.7 litre olması gerekn min dğer yada min-max arası olabilir. fordda 4.25 diyor ama 4.5 kadar koyunca max çizgisine geliyor.

Şu anda yağ çubuğundaki işaretin nerdeyse 0.5 cm. den fazla üstünde, fazla olduğu kesin.

Toyota sanırım motor yapıyor ama servisleri yönetemiyor?

Aynı fikirdeyim sorduğunuz zaman cevap bile alamıyorsunuz bu konuda.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...