İçeriğe Yönlendir

Dizellerde Triger Ne Zaman Değişmeli ?


Affan Nar

Recommended Posts

Affan Nar

Arkadaşlar....

Bu triger kayışı değişimi ne zaman yapılmalı?.Kitabında 5 yıl veya 120.000 km.de yazıyor(Dizellerde). Ustaya sorduğumda 100.000 km.de diyor.

Değiştiren var mı? Bana maliyeti ne olur? Tavsiyeleriniz nedir?

Aracım şuanda 99.000 km.de ve 2004 model.

Bütün yorumcu arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Affan Nar
120bindi para kazanmak için 90bine düşürdüler...

Can arkadaşıma bende katılıyorum.İşin içinde maddi kazanç olunca ustalar ve servisler bizleri ikna etmesini biliyorlar.Ben ustama klavuzda benzinli 90.000km,

Dizeller 120.000km.de değişiyormuş dediğimde; bu sefer ağız değiştirdi: "abi 100.000km.de değiştirsen iyi olur, hep öyle yapıyoruz" dedi.Yani benzinli - dizel ayırmıyorlar, her ikisinide aynı km.de değiştiriyorlar.Kafam karıştı.......Maliyetini bilmiyorum......

Diğer yorum yazan arkadaşlarıma teşekkürler...

Ö Z Ü R ..:Daha önce bu forumda; Trend C max'ı olan birisinin çok hesaplı bir şekilde Cruize control taktırdığını ve ben araştırıp cevap yazacağımı bildirmiştim.

Fakat yeterli ve işimize yarayacak bilgi elde edemedim ve bu forumda paylaşamadım.(Kendi aracımada çok istiyordum olmadı).Bütün arkadaşlardan

özür diliyorum.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Arkadaşların da yazdığı gibi, kitapçıkta 5 yıl veya 120 km diyor. Servisler 5 yıl veya 90 bin diyor...

Ben 2 hafta önce değiştirdim. 85 bin km de. Ancak benim 5 yıl dolduğu için değiştirdim..

Eski Triger kayışında en küçük bir deformasyon belirtisi yoktu. Trigerle birlikte 2 adet ayar ve gergi bilyasını da değiştirdik. Takım olarak 130 Tl ye parçacıdan aldım. Bir de V kayışını da değiştirdik. Eski V kayışında derin çatlaklar oluşmuştu. Onun fiyatı da 15 TL. Değişimi ise İkitellide sanayide Ford Ustasına yaptırdım. Ustaya 100 TL verdim. Usta nerdeyse gözü kapalı yaptı diyebilirim. Çok tecrübeli bir ustaydı. Yani triger olayı bana toplam 245 TL ye maloldu... Bir de Özel Ford servisi olduğu için araçta yapılan işlemleri bilgisayarına kaydetti ve bana da çıktısını verdi. İlerde aracı satarken, servis kaydı da olmuş oldu. Telefonla bile sorgulatabilirsiniz dedi...

Arkadaşlar....

Bu triger kayışı değişimi ne zaman yapılmalı?.Kitabında 5 yıl veya 120.000 km.de yazıyor(Dizellerde). Ustaya sorduğumda 100.000 km.de diyor.

Değiştiren var mı? Bana maliyeti ne olur? Tavsiyeleriniz nedir?

Aracım şuanda 99.000 km.de ve 2004 model.

Bütün yorumcu arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Servis benzinli-dizel ayrımı olmadan 90 bin km de değişeceğini söyledi.

Yorum bağlantısı
Affan Nar
Arkadaşların da yazdığı gibi, kitapçıkta 5 yıl veya 120 km diyor. Servisler 5 yıl veya 90 bin diyor...

Ben 2 hafta önce değiştirdim. 85 bin km de. Ancak benim 5 yıl dolduğu için değiştirdim..

Eski Triger kayışında en küçük bir deformasyon belirtisi yoktu. Trigerle birlikte 2 adet ayar ve gergi bilyasını da değiştirdik. Takım olarak 130 Tl ye parçacıdan aldım. Bir de V kayışını da değiştirdik. Eski V kayışında derin çatlaklar oluşmuştu. Onun fiyatı da 15 TL. Değişimi ise İkitellide sanayide Ford Ustasına yaptırdım. Ustaya 100 TL verdim. Usta nerdeyse gözü kapalı yaptı diyebilirim. Çok tecrübeli bir ustaydı. Yani triger olayı bana toplam 245 TL ye maloldu... Bir de Özel Ford servisi olduğu için araçta yapılan işlemleri bilgisayarına kaydetti ve bana da çıktısını verdi. İlerde aracı satarken, servis kaydı da olmuş oldu. Telefonla bile sorgulatabilirsiniz dedi...

........Turkay arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.Demek oluyor ki Türkiye' nin her yerinde 90.000 veya 100.000km olarak eski düzen devam ediyor.Yetkili servisler bile fabrikanın verdiği kitabçığa uymuyorlar.Bu kimin menfeatine acaba ?.Geçenlerde bir arkaşım anlattı:Hyudai (yumurta kasa) arabası var.Bu triger filan hiç aklına gelmemiş veya önemsememiş, 40.000km civarı aracı almış.90.000km.ye geldiğinde triger değiştirmeye gitmiş.(Ankara Şaşmaz oto sanayi). Söken usta trigerin durumunun gayet iyi olduğunu, 60.000km. civarında değişmiş olabileceğini söylemiş.Olayı anlatınca, ustada şaşırmış.Hyundai kitabında triger değişimi 60.000km. yazıyor.Herkes böyle söylüyor ve o km.de değişim yapıyor.Fakat gelelim bizim arabalara, kitaba ve icat eden mühendise itimat eden yok.Neden böyle sorusuna cevap "abi o avrupa şartları, burası Türkiye". Bu azaltma kimin menfeatine bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

trafik duruyor, motor çalışıyor, km yazmıyor. Şahsen kendi otomobilimdeki trigeri 60.000km de bir değiştiriyorum, devirdaim+V kayışı ile beraber.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

ben 110 binde değiştirdim, en ufak bir deforme yoktu usta 20-30 bin km daha gider dedi ama ben değiştirdim. ne olur ne olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Şuanki güncel vakit ne ise o zaman değişmeli.Ondan sonra keşke dememek lazım..

Yorum bağlantısı
Önder Başböyük

arkadaşım 2004 model 93 bin küsür km.de ford fusion 1,4 tdci aracının trigerini değiştirdi serviste çıkan kayış sıfır gibiydi hiç yıpranmamıştı

ama yine de kopunca büyük hasar ve masraflara neden olabilecek bir şey oldugundan bende riske atılmaması gerekir ve de her 90-95 bin km.de değiştirilmesinde fayda var

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
E Avrupa şartları ile TR şartları bir mi? Örneğin İstanbul'daki 90bindeki araç ile Nevşehir'deki 90bindeki araç bir mi? Biri dur kalk trafikte belki Nevşehir'dekinin 1,5 katı devir çevirmiştir.

Bu tarz değişimlerde risk-maliyet hesabını iyi yapmak lazım. Özelde 300 lira civarına değişiyor bu zıkkım. Kopması durumunda başa gelecek maliyetle karşılaştırın. 30 bin km daha değişmediğiniz zaman kazancınız ne olacak onunla karşılaştırın. Fikir verir zannımca.

Üretici Nevşehir trafiğine göre mi yazdı bunu. 120 bin derken Lonrda trafiği de hesaba katılmıştır Roma da, Tokyo da... Üstüne en az %50 güvenlik payı konup 120bin denmiştir. Normal şartlar altında istanbulda 150 bin, Nevşehir'de 200 bin yapabilir.

Gününü geçirmek risk, ama şahsen 1 km önce de değiştirmem...

Yorum bağlantısı
Ömer Aydogan

Aracı aldığımda tüm bakımları servisde yapılmış olmasına rağmen, servis kayıtlarında triger kayışı değişimi görünmüyordu. Aldığım kişi de ilk sahibi idi ve servis kayıtlarında varsa değişmiştir yoksa bir şey diyemem, servis dışında bir yerde bakım yaptırmadım dedi ve bende riske atmamak için baktırayım dedim. Triger Kayışını söktüğümüzde ustanın söylemi orjinal fabrikanın taktığı kayış dedi. Km 167.000 idi. :f1: . Yani anlayacağınız benim aracın Triger Kayışı 167.000 de değişmiş oldu ama siz siz olun bu km leri beklemeyin derim.

Rahat, Güvenli ve Konforlu bir sürüş için ve önce güvenlik için, bakımları zamanında yaptırmak gerekli diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Erhan Ataman

2.0 Duratorq TDCi(Focus C-MAX) için 10 yıl ya da 240.000 km

Focus için 10 yıl ya da 160.000 km

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Evren Erakçora

2.0 Duratorq TDCi(Focus C-MAX) için 10 yıl ya da 240.000 km

Focus için 10 yıl ya da 160.000 km

Avrupa'da öyle.

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Affan Bey, Eski C Max aracım benden önce şirket aracıydı. Otosan, şirket ve filo kiralama şirketleriyle yaptığı anlaşmaya göre trigeri 120 binde değiştirirken, şahıs araçlarının trigerini 90 binde değiştiriyor. Bunu tanıdığım bir servis müdürü arkadaşım söylemişti. Servis kayıtlarına baktığımızda, 172 bin km.de aldığım C Max'ın trigerinin yetkili serviste 5. yılın sonuna doğru 122 bin km.de değiştirilmiş olduğunu görmüştük. Aracınızın kilometre olarak pek sıkıntı çıkaracağını sanmam ama 10 yıllık bir triger kayısı her an kopabilir ve büyük masraf çıkarabilir.  

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

focus 1,6 109 icin avrupada 200000/10 yil iken Türkiye'de 100000/5 yilin mantigi nedir ki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Trafiği çok olan şehirler baz alınmıştır yada servislerin iş güzarlığı olabilir.Avrupada 200 bin km yol için atıyorum motor  1000 saat çalışmıştır, Türkiyede ise trafik sebebiyle 1000 saat çalışma süresi 100 bin km de doluyordur.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Trafiği çok olan şehirler baz alınmıştır yada servislerin iş güzarlığı olabilir.Avrupada 200 bin km yol için atıyorum motor  1000 saat çalışmıştır, Türkiyede ise trafik sebebiyle 1000 saat çalışma süresi 100 bin km de doluyordur.

ben viyanada yasiyorum, trafigi istanbul ile kiyaslayamam belki ama 20dk lik yola cogu zaman bende 1 saatte gidiyorum ki bu Türkiye'de ki bir cok sehir ile karsilastirilabilir.  bence tamamen servis isguzarligi bu, insanlara kötü hissettiriyorlar. abi ne olur ne olmaz diyorlar, biz de bak servis 100000 dedi en iyisi 80000 de degistireyimde icim rahat olsun diyoruz...  

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

ben viyanada yasiyorum, trafigi istanbul ile kiyaslayamam belki ama 20dk lik yola cogu zaman bende 1 saatte gidiyorum ki bu Türkiye'de ki bir cok sehir ile karsilastirilabilir.  bence tamamen servis isguzarligi bu, insanlara kötü hissettiriyorlar. abi ne olur ne olmaz diyorlar, biz de bak servis 100000 dedi en iyisi 80000 de degistireyimde icim rahat olsun diyoruz...  

Evet bizde daha büyük sorun yaşamayalım , içimiz rahat olsun diye 300-500 neyse verip değiştiriyoruz trigeri.Kauçuk lastik sonuçta riske atmaya değmez 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Evet bizde daha büyük sorun yaşamayalım , içimiz rahat olsun diye 300-500 neyse verip değiştiriyoruz trigeri.Kauçuk lastik sonuçta riske atmaya değmez 

öyle kandiriyorlar iste bizi, lastik bu güven olmaz, bak colugun cocugun var, yarin öbür gün yolda kalirsin, 5000tl masraf cikar vs vs. insanin icine kurt düsürme taktigi süper bir sistem. hatta bunun üzerine ben bile, olurmu abi 200000de degistir hic bir sey olmaz deyip sorumluluk alamiyorum üstüme...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Pejonun trigeri 180 binde degisecekmis...ilginç...

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Eski mondeomun trigerini 160bin de değiştirdim bundan sonra hedefim 200bin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...