İçeriğe Yönlendir

Yokuşta Kalkamamak


Nasuh Deveci

Recommended Posts

Nasuh Deveci

Merhaba Arkadaşlar..

2008 model Ford Focus tdı(109 bg)aracımla içinde 5 kişiyle oldukça dik bir yokuşta duraklamak zorunda kaldım.Yarım debriyaj yaparak kalkabileceğimi sandım ama nafile...Arabam ne gaz yedi ne de yerinden hareket etti.Yarım debriyaj yaptığımda devir saatinin 1000'nin altında olduğunu gözlemledim.Bir kaç defa daha denedim ama hep aynıydı.Sadece bir keresinde gaza bastığımda sanki gaz doluyormuş gibi hissettim.3-4 sn sonra araba bağırmaya başladı ama bu sefer ben tedirgin oldum bıraktım denemeyi ve kötü kokular(baskı balatadan) gelmeye başlamıştı.

Açıkçası teleşlandım ve hemen olayın meydana geldiği Denizli'de yetkili servis olan Yargül Otomotiv'e gittim.Sorunu anlattım ve bu durumun olağan olduğunu söylediler.Usta ile deneme sürüşü yaptık,hatta o dik yokuşa gittik ve bu tür rampalardan ancak el freni ile kalkılabileceğini söyledi.

Acaba içinizde bu tür sorunlar yaşayan oldu mu?Oldu ise çözüm sadece el freni ile kalkış mı?

Bu arada Yargül Otomotiv çalışanlarına teşekkür etmek istiyorum,sorunumla fazlasıyla ilgilendiler,gerekli açıklamaları yaptılar ve hiç ücrette almadılar..

tekrar teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Gökhan Taşkın

ben fiestayla geri geri cıkmak zorunda kalmıstım bi yokusu ve gercekten cok pis kokmustu . :good1: ne kokusu oldugunu cozemedim bilmediğimden ama cok dertte etmedim

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Normal bir yokuşta dahi el freni ile kalkmak baskı-balata için faydalıdır. Elimizi alıştırırsak çokda pratikdir.

Yorum bağlantısı

Baskı balata sorunu olabilir mi ? Bir üyemizin başına gelmiş 800 km'deki aracın baskı balatası değişmişti. TDCi rampada kalkmasın dizelin olayı zaten rampa performansıdır. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Normal bir yokuşta dahi el freni ile kalkmak baskı-balata için faydalıdır. Elimizi alıştırırsak çokda pratikdir.

+1

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Baskı balata sorunu olabilir mi ? Bir üyemizin başına gelmiş 800 km'deki aracın baskı balatası değişmişti. TDCi rampada kalkmasın dizelin olayı zaten rampa performansıdır. Geçmiş olsun.

:) rampada kavrama olmazsa performasnsta olmaz. turbo tam kapasite çalışamadığı için ( ki 1000dd turbo tam çalışamaz) sorun olmuş olabilir. biraz daha gaz verip deviri 1700 dd üstünde tam bir acemi kalkışı yapılırsa araç yürür :D Bağırsın motor snuçta 109 beygirin o anda sadece 20-30 tanesi 1300 küsür kg yi çekmeye çalışıyor

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

herzaman dik bayırlarla araba yüklü olsun olmasın arkamda araba olsun olmasın el freniyle kalkarım ki arabamın ne motorunu zorlarım nede baskı balataya zarar veririm bunu yapmak bence acemilik değil professionelliktir benim için

Yorum bağlantısı
Burak Hatipoğlu
:rolleyes: rampada kavrama olmazsa performasnsta olmaz. turbo tam kapasite çalışamadığı için ( ki 1000dd turbo tam çalışamaz) sorun olmuş olabilir. biraz daha gaz verip deviri 1700 dd üstünde tam bir acemi kalkışı yapılırsa araç yürür :unsure2: Bağırsın motor snuçta 109 beygirin o anda sadece 20-30 tanesi 1300 küsür kg yi çekmeye çalışıyor

turbo sürekli devrede olan bir sistem değldir 1900 rpm görmek zorundasınız turbo devreye girebilmesi için

+1

herzaman dik bayırlarla araba yüklü olsun olmasın arkamda araba olsun olmasın el freniyle kalkarım ki arabamın ne motorunu zorlarım nede baskı balataya zarar veririm bunu yapmak bence acemilik değil professionelliktir benim için

+1

Yorum bağlantısı
Nasuh Deveci
Çözüm el frenidir pratiktir.yada arka tekere taş koyabilirsiniz.Siz neden el freni kullanmama taraftarısınız?

Özelllikle kullanmama gibi bir düşüncem yok ama hep derler ya.."el freni acemi işidir"diye belkide ondan :shok:

Merhaba Arkadaşlar..

2008 model Ford Focus tdı(109 bg)aracımla içinde 5 kişiyle oldukça dik bir yokuşta duraklamak zorunda kaldım.Yarım debriyaj yaparak kalkabileceğimi sandım ama nafile...Arabam ne gaz yedi ne de yerinden hareket etti.Yarım debriyaj yaptığımda devir saatinin 1000'nin altında olduğunu gözlemledim.Bir kaç defa daha denedim ama hep aynıydı.Sadece bir keresinde gaza bastığımda sanki gaz doluyormuş gibi hissettim.3-4 sn sonra araba bağırmaya başladı ama bu sefer ben tedirgin oldum bıraktım denemeyi ve kötü kokular(baskı balatadan) gelmeye başlamıştı.

Açıkçası teleşlandım ve hemen olayın meydana geldiği Denizli'de yetkili servis olan Yargül Otomotiv'e gittim.Sorunu anlattım ve bu durumun olağan olduğunu söylediler.Usta ile deneme sürüşü yaptık,hatta o dik yokuşa gittik ve bu tür rampalardan ancak el freni ile kalkılabileceğini söyledi.

Acaba içinizde bu tür sorunlar yaşayan oldu mu?Oldu ise çözüm sadece el freni ile kalkış mı?

Bu arada Yargül Otomotiv çalışanlarına teşekkür etmek istiyorum,sorunumla fazlasıyla ilgilendiler,gerekli açıklamaları yaptılar ve hiç ücrette almadılar..

tekrar teşekkürler....

Verdiğiniz cevaplara teşekkür ederim arkadaşlar..

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

en ideali el freni kullanarak kalkmaktır.bu acemilik değil bilinçli kullanımdır.önceleri yollarda kamyonların koyduğu taşlara çarpmamak için pür dikkat giderdik.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Burak bey, turbo her zaman devrededir, siz sadece 2000 devir civarı max. devrine ulaştığından hissedebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
:shok: Acemilikle alakası yok. Size acemi diyecek olan vatandaş tamir masrafına ortak olacaksa sorun yok tabi. Bende bilirim yarım debriyaj yaparak ve geriye kaçırmadan kalmayı ama/lakin/fakat araca verdiğim zararıda fark edebilirim.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

El freni kullanmaya acemilik diyen adama sormak lazım , ehliyeti bakkaldan mı almış.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

El freni falan kullanmam..Ne kadar rampa olursa olsun rahatça kalkarım.Bu aracı tanımakla alakalı bir durum.Yarım debriyaj ışıkların yanmasını falan bekleyen tipler araca zarar verdiğinin farkın değilller.Bunun haricinde hızlıca debriyajı bırakıp gaza basınca hiç bir sorun olmaz.Yalan yok bende rampalarda el freni kullananların acemi olduğu fikrine sahibim :shok:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

1000 devirlerde turbo pek iş yapamaz. Arabada yüklü. Boğulur gibi olur ve devir düşer. 20 beygir focusla kalkmaya çalışmak gibi birşey olur. Kalkmıyor diye yarım debriyaj yaparsınız ve balatayı yakıp kokusunu duyarsınız.

Gaza biraz fabasın. 2000 devire doğru yaklaşsın ve bırakın debriyajı. Lastik 2-3 tur patinaj çeksin. Birşey olmaz. Turboda canlanır debriyaj balatanızıza yakmassınız.

Biraz patinaj çekmeside normal, çünkü dik rampada yükün etki ettiği yön değişmiştir ve kalkış anınızda arkaya doğru yük transferi olur ve ön tekerleklerin yere basma kuvveti azalır.

2. viteste çıkılabilen rampada durunca kalkamamak bence kalkış sorunu.

Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu

Bazı araçların kullanma kılavuzlarında bile rampalarda el freni ile kalkınız diye uyarı bulunuyor. Bu zaten teknik olarak tavsiye edilen birşey.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

El freni kullanmayınca araç az bile geri kaçsa ki mutlaka biraz olsun kaçar, bu şekilde debriyaja fazladan yük bindirmiş oluyoruz. El freni kullanırsak, araç durduğu yerden kalkıyor gibi hiç zorlanmadan kalkacaktır. Kesinlikle acemilik değildir.

Yorum bağlantısı
Nasuh Deveci
Nasuh Bey kimseye aldırış etmeyin siz el frenine aynen devam en iyisini yaparsınız.Bana da delikanlı ol kemer takma diyolardı :bambam::) sonra o kemer azraille aramdaki mesafe oldu şükür :D

Şaka bir yana amacım sadece işin doğrusunu öğrenmek..Bir başkasının ne dediği çok önemli değil tabiki...

Heleki emniyet kemeri ya da başka bir hayati meselede kim ne derse desin kurallara uymak gerekir elbette..Sizede geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Hakan Yağlı

arkadaslar size bir sorum olacak .. şimdi rampada el fernini çekerken uç noktasındaki düğümesine bastırarak çektiğimizde el freni sessisce kalkıyor bunun bir zararı varmı .. yani indirirken basıyoruz ama kaldırırken bastığımızda en azından sessizce çaktırmadan yada rahatsız etmeden kaldırabiliyoruz... birde bende el freni ile kalkma taraftarıyım..

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Ben her zaman bahsettiğiniz şekilde düğmesine basarak kaldırırım. Şimdiye kadar bir sorun yaşamadım, yaşayanıda duymadım. Hatta basmadan çekenleri de hep garibsemişimdir. Acaba ilk defa mı görüyor diye :):D

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Aracı rampada kaldırmak biraz aracı tanımayla birazda pratik ile ilgilidir,ben hiç el freni kullanmam debriyajı yokuş durmuna göre ayarlayarak normal bir şekilde kalkarım,şimdiye kadar hiç debriyajımdam koku gelmedi.Daha rahat kalkmak isteyenler el freni kullanabilirler.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Seri kalkış yapamıyorsanız el fireni tabiki kullanın. Bunda bir şey yok.

Yokuşta kalkış normalde şu şekilde yapılır.

Ayak firende iken 1. vitese takılıp debriyaj yarıya kadar bırakılır(kavrama hissedilene kadar) Araba stop etmiyecek kadar debriyajı bırakırsınız ve fireni bıraktığınızda yarım kavramadan dolayı araba geriye kaçmaz, askıda kalır. Hafif gaza basarsınız ve motor devirlenip güçlenince debriyajı yavaşca bırakırsınız, araba kalkar.

Eğer bunu yapmıyorsanız debriyaja basılı iken ayağınızı firenden çekip gaza basarsınız ve debriyajı bırakıp kavramaya gelene kadr yarım saniyede araba geri kaçmaya başlar ve araba ters yönde hız kazanır. Önce kavrama ile bu hız yenilip durdululacak ve sonra arabaya hız kzandırılıp kaldırılacak. Eğer devir düşükse bu iş zor olur ve araba stop edebilir. Turbolu bir arabaysa turbo düşük devirde devirlenemeyip yine motordan güç alamayıp kalkamayabilirsiniz.

Gaza biraz fazla yüklenip ani devirlenme ile turboyu canlandırıp kalkmnız gerek. Biraz patinaj olabilir, olsun önemli deil. Arabayı kaldırın.

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
(düzenlendi)

Dizel focusun bilinen bir yokuş kalkış sorunu var. Aracın kavramasını hissetmek imkansız, hissetseniz de aracı tuttuğu yok, kolaylıkla geri kayıyor. Ya kavramayı hissetmeye gerek duymayacak kadar aracı çok iyi tanıyor olacaksınız, ya da el freni ile ile kalkacaksınız. Dik yokuşlarda el freni, özellikle trafik de sıkışık ise mecburi gibi. Ama unutmayın, sürekli el freni kullanırsanız aracı tanıyamazsınız :blush:

tarihinde Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Çok dik yokuşlarda bile ayağım firendeyken debriyajı yavaş yavaş bıraktığımda rolanti sensörü deviri sabit tutuyor ve devir düşmüyor, arabada stop etmiyor. Ayağımı frenden çeker çekmez gaza basmadan araba gitmeye başlıyor. Üstelik 1.4 tdci 68. 109luk focusun her türlü çıkması gerek.

Düz yolda bile el firenini çekip debriyajı yavaş yavaş bırakıyorum motor devrini her türlü sabit tutuyor ve araba el fireninde olmasına ramen kalkıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...