İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk Iv 2.0 Dizel Otomatik Deneyimi


Ali Özgen

Recommended Posts

Ali Özgen

Öncelikle kullandığım aracın 60 küsur binde bir kiralık araç olduğunu belirteyim. Biraz hor kullanılmış olması muhtemeldir. Aracın büyüklüğü, donanımı vs zaten bilindiği için kullanımla ilgili tecrübelerimi paylaşayım.

Direksiyon küçük, ele iyi oturuyor, malzeme kaliteli. Mk III'den daha yumuşak ve yormuyor. Tepkileri direkt.

Yol bilgisayarının ışığı güneşli havada yetersiz kalıyor. Göğüs üst bölümü, özellikle havalandırmanın bulunduğu yer cama ışık yansıtıyor. Dolayısıyla çok güneşli havalarda kullanım keyfi biraz azalıyor.

Genel malzeme kalitesi bu sınıf için yeterli değil. Orta konsoldaki metalik renkli kaplama çok çabuk zarar görüyor. Bir çok yeri çizik içinde. Genel görünümü aracı olduğundan yaşlı gösteriyor. Benzer görünüm bir çok Mondeo'da da mevcut. Bu araca özel değil.

Klima performansı sınırda. 33-35 derecelik bir dış sıcaklıkta içerisi ancak biraz serin oluyor. Daha yüksek ısıda klima yetersiz hale gelebilir. Belki bu araca özel bir problem olabilir.

Motor çok iyi. İster yokuş yukarı, ister yüksek hızda olun ayağınızın altında daima aracı alıp götürecek bir güç var. Motor sesi oldukça az. Düşük hızda dizel olduğu anlaşılıyor ancak rahatsız edici bir ses kabinde duyulmuyor. Camı açarsanız durum başka. Sabit hızda motor sesi yok denecek kadar az. Dizel olduğunu anlamak mümkün olmuyor. Akselerasyonda biraz ses geliyor ama kesinlikle rahatsız edici değil. Uzun yolda yarısı ortalama 95, kalan yarısı da ortalama 125 km/saat hızla yaklaşık 7 lt/100 km tüketim değerine ulaştım.

Otomatik şanzıman yumuşak geçişli. Tepkileri biraz yavaş. Bulunduğu vitesi göstermiyor olması bir eksiklik.

Yol tutuş mükemmele yakın.

Frenler çok iyi. Bu büyüklükte bir aracın bu kadar rahat ve net yavaşlaması şaşırtıcı oluyor.

Düzgün asfaltta yol sesi çok çok az. Lastikler Conti PC2 idi. Ben Mk III ile aynı lastiklerle daha fazla lastik sesi duyuyorum. Uzun yolda sadece rüzgar sesi duyuluyor. Bu ses Mk III ile aynı sayılır. Ancak pütürlü asfaltta durum değişiyor. Ciddi yol sesi ile birlikte iç mekanda yaygın tıkırtı ve zangırdamalar başlıyor. Çok fazla olmasa da bir çok yerden geliyor ve bu sınıf için beklenen bir şey değil. Passat'da da benzer sesler mevcut ancak benim Mk III çok daha sessiz. Yine pütürlü asfaltta orta ayna titremeye başlayarak görüntüyü bulanık hale getiriyor.

Sonuç olarak oldukça iyi bir motor, çok başarılı direksiyon ve fren sistemi, mükemmel yol tutuş ve vasat bir otomatik şanzıman ile temel olarak çok başarılı olmakla birlikte malzeme kalitesinden belirgin puan kaybeden bir araç olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Motor çok iyi. İster yokuş yukarı, ister yüksek hızda olun ayağınızın altında daima aracı alıp götürecek bir güç var. Motor sesi oldukça az. Düşük hızda dizel olduğu anlaşılıyor ancak rahatsız edici bir ses kabinde duyulmuyor. Camı açarsanız durum başka. Sabit hızda motor sesi yok denecek kadar az. Dizel olduğunu anlamak mümkün olmuyor. Akselerasyonda biraz ses geliyor ama kesinlikle rahatsız edici değil. Uzun yolda yarısı ortalama 95, kalan yarısı da ortalama 125 km/saat hızla yaklaşık 7 lt/100 km tüketim değerine ulaştım.

Ali hocam, elinize sağlık. MKIII kullanıcısı olarak aynı bloğa sahip duratorq motorun bizimkilerdeki sesine göre MKIV'lerdeki ses seviyesinin düşüklüğü beni zaten şaşırtıyor, teknik olarak neden kaynaklanmaktadır? Bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
öğüs üst bölümü, özellikle havalandırmanın bulunduğu yer cama ışık yansıtıyor. Dolayısıyla çok güneşli havalarda kullanım keyfi biraz azalıyor.

aracın konsoluna temizlik malzemesi oalrak paralatıcı şeyler kullanmaktan da kaynaklanıyor. Bazen benimde gözüme taklılıyor tabi focsu I de :D (ki parlatıcı asla sürmem) siyah ışığı yansıtmasada yansımayı camın yapısı da yapıyor galiba :p

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali hocam, elinize sağlık. MKIII kullanıcısı olarak aynı bloğa sahip duratorq motorun bizimkilerdeki sesine göre MKIV'lerdeki ses seviyesinin düşüklüğü beni zaten şaşırtıyor, teknik olarak neden kaynaklanmaktadır? Bilgisi olan var mı?

Muhtemelen kaput içi izolasyondan kaynaklanıyordur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali hocam, elinize sağlık. MKIII kullanıcısı olarak aynı bloğa sahip duratorq motorun bizimkilerdeki sesine göre MKIV'lerdeki ses seviyesinin düşüklüğü beni zaten şaşırtıyor, teknik olarak neden kaynaklanmaktadır? Bilgisi olan var mı?

1. izolasyon farklı

2. püskürtme sistemi farklı, zaten +10 Ps +20Nm tork artışı da var.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Çağlar bey, püskürtme olayını sizinle ayaküstü konuşmuştuk, Cevizli'de. Kulaktan dolma bilgilerle; MK3'lerin bazılarında Delphi enjektör bazılarında ise Siemens olduğu söyleniyor, pompa ise Siemens imiş. MK4'lerde hem enjektör hem de pompa Bosch olarak kullanılmış. Benim sorum her iki common rail sistemindeki teknik farklılıklar nelerdir ve kulakta dolma diye yazdığım bilgileri teyit edebilir miyiz?

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Güzel değerlendirme olmuş...

Bence bu tespitlerle birlikte Mondeo'yu sınıfında ikinci el alınabilir araçlar arasında üst sıralara taşıyan en önemli unsur gerçekten makul olan fiyatı...

Yorum bağlantısı
Sıtkı Öztekin

2008 model 2.0 tdci mondeo gerçekten ideal bir araç.konfor güzel performans çok harika

Yorum bağlantısı
Emre Dalkıran

benim de çok kullanmak istediğim bir araç. ama tıkırtı ve düşük malzeme kalitesi üzdü beni.

sonunda gidip mercedes alıcam:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...