İçeriğe Yönlendir

Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia


Akan Belen

Recommended Posts

Akan Belen

Opel'in son derece önemli yeni Astra'sını, sınıfının lider hatcback'leri VW Golf, Ford Focus, Mazda 3, Honda Civic ve Skoda Octavia'nın karşısına çıkarıp altı önemli alanda karşılaştırdık.

1. Mazda 3

Sağlam ikinci el değeri, düşük fiyatı ve rekabetçi kullanım masraflarıyla, zengin donanımlı 3 bu alanda lider oluyor.

2. Volkswagen Golf

Volkswagen hesaplı bir marka olarak bilinmese de golf 2.0 tdi gt 'nin fiyatı uygun, kullanım masrafları makul ve ikinci el değeri son derece yüksek.

3. Skoda Octavia

Açık ara burdaki en ucuz otomobil, ancak Octavia 'nın emisyonu en yüksek oranlarda - değerini de Ford'dan sonra en az koruyan katılımcı.

4. Honda Civic

Kuvvetli ikinci el değeri ve rekabetçi fiyatı Honda'yı çekici kılıyor - ancak yakıt ve bakım masrafları düşündürüyor.

5. Opel Astra

Astra oldukça pahalı bir otomobil, özellikle de ortalama ikinci el değeri göz önünde bulundurulduğunda. Düşük bakım masrafları beşinci sırayı getiriyor.

6. Ford Focus

Son zamanlarda liste fiyatlarındaki artış, Ford 'un pahalı görünmesine sebep oldu. Çok yüksek satış adedi aynı zamanda ciddi değer kaybı anlamına geliyor, yani sahip olması ucuz bir model değil.

Performans

1. Mazda 3

Karşılaştırmamızdaki en güçlü motorla Mazda 3 pistin kralıydı. Beraberinde gelen makul yakıt tüketimi onu özel kılıyor.

2. Opel Astra

Yüksek performansı hikayenin yalnızca yarısı, zira Astra sınıf lideri yakıt ekonomisine ve 1000 km'nin üstüne sahip.

3. Honda Civic

Çok sağlam performansı ve motorunun benzinliye benzer güç üretimi beğeni kazanıyor, fakat 8,6 litre/100 km'lik tüketim değeri testin en yükseğiydi.

4. Ford Focus

Ford eskidi, ancak henüz rekabetin dışında değil. Esneklik testlerinde en hızlı otomobildi ve yakıt tüketimi de başarılı.

5. Volkswagen Golf

Yalnızca Astra 'dan hızlıydı, ancak yakıt ekonomisi iyiydi. Daha iyi ortalama tüketimi onu Octavia 'nın üstüne taşıdı.

6. Skoda Octavia

Octavia aslında oldukça hızlı ve yeterince ekonomik, dolayısıyla bu sonuç acımasız görünebilir. Ancak hiçbir alanda lider olamıyor.

Bagaj

1 Skoda Octavia

En uzun otomobil olması ona bu alanda liderliği getiriyor. Arka koltuklar yatık ya da dik konumandayken, en yüksek bagaj hamini sunuyor.

2 Honda Civic

Tabanın altındaki kullanışlı alan Civic'i ayrıcalıklı kılıyor. Karşılığında stepnesiz olmuyor - ancak kaldırabilir minderler ve yatırıldığında düz alan oluşturan arka koltuklar bunu telafi ediyor.

3 Ford Focus

Ford 'un özel bir numarası yok - yalnızca iri bir bagaj ve geniş yükleme eşiği. Koltuklar yattığında yükleme alanı düzleşmiyor ama yalnızca Honda ve Skoda hacim olarak onu geçebiliyor.

4 Volkswagen Golf

Golf 'ün düzgün yükleme alanı oldukça geniş ve çantları sabitlamak için kancalar sunuyor. Ancak arka koltuklar tam düz yatmıyor.

5 Mazda 3

Komik gelecek ama Mazda 3'ün 300 litrelik bagajı Astra 'nınkinden daha uzun ve genişti. Dolayısıyla çantalarımızı daha rahat taşıdı.

6 Opel Astra

Astra 'nın 370 litrelik bagajı burdaki en küçük yükleme alanı olmasa da, dar ve yüksek eşiği ile düzensiz boyutları onu sonunculuğa atıyor.

Konfor

1 Volkswagen Golf

Volkswagen Golf burda rahat bir galibiyet alıyor. Geniş kabinin üretim kalitesi çok yüksek. Sürüş konforu şahane ve görüntü seviyeleri düşük.

2 Skoda Octavia

Octavia 'nın iç mekanı Golf 'ünkü kadar geniş ve süspansiyonları yol bozuklarını etkili biçimde emiyor.

3 Opel Astra

Genişlik konusundaki eksiklerini konfor konusunda kapatıyor, özellikle de uzun yolcuklerında. Sürüş pozisyonu ve koltuklar nefis.

4 Ford Focus

Focus, ilk üç katılımcıyı rafinelik ya da kabin kalitesi olarak yakalayamıyor. Ancak iyi sürüşü ve sürüş pozisyonuyla puan topluyor.

5 Honda Civic

Arkada açık ara en fazla diz mesafesini sunsa da, rakipleri kadar rafine değil. Aynı zmanda sert bie sürüş ve vasat sürüş pozisyonundan kaybediyor.

6 Mazda 3

Gergin sürüşü ve dar kabini 3'ü geriye atıyor. En düşük arka diz mesafesi onda ancak destekleri başarılı koltuklar sunuyor.

Sürüş Dinamikleri

1 Volkswagen Golf

Volkswagen Golf'ün kullanımı kolay dinamik açıdan iyi işlnmiş. Direksiyonu başarılı, frenleri kuvvetli ve saygın çevikliği onu genel anlamda lider kılıyor.

2 Honda Civic

Keskin tepkileri, gergin süspansiyonu ve sıkı gövde kontrolüyle Civic aile hatchback 'lerinin de eğlenceli olabileceğini kanıtlıyor. Yalnızca Golf 'ün dengesinden yoksun.

3 Ford Focus

Burdaki en yaşlı otomobil olsa da Ford Focus 'u kullanmak harika bir duygu ve sürüş dinamikleri çok başarılı. Direksiyon hissi konusunda kesinlikle çıtayı belirliyor.

4 Mazda 3

Mazda 3 'ün harika yol tutuşu, ardı ardına gelen yön değişikliklerinde sertleşen direksiyonu tarafından gölgeleniyor.

5 Opel Astra

Virajlara başarılı girişi, keskin direksiyonu ve sağlam tutuşu, Opel Astra 'nın artıları. Ancak şerit değiştirme testinde durması çok zaman aldı.

6 Skoda Octavia

Bu karşılaştırmada Skoda Octavia aşırı yumuşak süspansiyonu tarafından yarı yolda bırakıldı. Çok fazla ağırlık transferi ve gövde hareketine sebep oluyor.

Tasarım

1 Mazda 3

Rahatlıkla bu testn en yakışıklı aracı Mazda 3. Diğer katılımcıların yaşlı görünmesine sebep oldu.

2 Volkswagen Golf

Daha tutucu olsada, farklı tasarımıyla Volkswagen Golf aile otomobili grubumuz içinde kendini belli etti - ve Volkswagen amblemi son derece çekici.

3 Opel Astra

Opel Astra 'nın lider olmak için fazla sıradan olduğunu düşünüyoruz, ve VW 'nin prestijinden yoksun. Gene de özenli bir tasarım çalışması.

4 Ford Focus

Ford Focus her ne kadar tanıdık bir sima olsa da, Mondeo tarzı burnu çekici ve temiz çizgilerine eleştiri getirmek zor.

5 Skoda Octavia

Tasarım hiçbir zaman Skoda Octavia 'nın satın alınma sebeplerinden biri olmadı, ve bu otomobile uygulanan makyaj da bunu değiştirmedi. Akıllıca, ancak dinamizimden yoksun.

6 Honda Civic

Uzay çağı Civic 'inin çabuk eskiyeceğini tahmin ediyorduk, ve öyle de oldu. Ya seviyor ya da nefret ediyorsunuz.

Sonuç

Yeni Astra 'nın işinin ne kadar zor olduğu konusunda herhangi bir şüpheniz varsa, rakiplerine bir göz atmanız yeterli - burada kötü tek bir otomobil yok.

Ancak bir galip seçmeliyiz ve o da başarılı sürüş dinamikleri, konforlu iç mekanı ve müthiş değeri sayesinde Golf oluyor.

En büyük sürprizse ikinci sırada yaşanıyor. Mazda 3 'ün iyi bir rakip olduğunu biliyorduk, ancak VW 'yi koltuğundan edebilmek için daha büyük ve kullnaışlı olmalı. Güçlü Honda, dev Skoda 'yı geride bırakırken Astra, pahalı Ford 'la beşinciliği paylaşıyor.

1 Volkswagen Golf (27 puan)

Sürüş dinamikleri ve konfor alanlarındaki en yüksek puanlar zirve yolnu açıyor, ancak genel anlamda hiçbir açıdan geride kalmaması Golf 'ün yeteneklerinin kapsamını ortaya koyuyor.

2 Mazda 3 (24 puan)

Aynı fiyata sunacağı daha iyi konfor ve kullanışlılık seviyesiyle, Golf 'e zor anlar yaşatabilirdi. Şık hatchbackin fiyat / performansı harika ve sürüşü de başarılı.

3 Honda Civic (20 puan)

Ortalamanın altı ekonomi, rafinelik ve konfora rağmen, Civic halen kullanışlı ve dinamik bir seçim.

4 Skoda Octavia (19 puan)

Eğer önceliğiniz genişlikse, Skoda sizin tercihiniz olabilir. Bu karşılaştırmada rahatlıkla başa baş mücadele veriyor.

5 Opel Astra(18 puan)

Sınıf liderine karşı başarılı bir deneme. Fiyatı Astra 'yı geriye atıyor, ancak tutumlu ve konforlu bir otomobil.

6 Ford Focus (18 puan)

Ford 'a ihanet eden geçen zaman değil, yükselen fiyat etiketi oldu. Gene de halen sürüş dinamikleri harika, ve kullanışlı da.

Alıntıdır.

motor ve donanımları belirtilmemiş olsada sanırım aşağı yukarı aynı donanım seviyeleridir diye düşündüm

Yorum bağlantısı
Akan Belen

eski olduğunu sanmıyorum resimlerde vardı ama onları eklemedim resimdekiler 2010 model araçlar tabiki resimleri yeni modellerden almış olabilirler

site adı vermek istemediğim için yazmamıştım ama sorun olmuyorsa www.traraba.com

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ford ile aynı tekniğe sahip olan Mazda ya, bir de ucuz demişler :) . Mazda, listede 5000TL , pazarlıkla 7000TL kadar pahalıdır ?

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Mazda'nın en iyi 2.el değerine sahip olması da saçma olmuş.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Bahsedilen fiyatlar, ikinci el değerleri ve bakım masrafları Türkiye için geçerli değil. Yazı muhtemelen yabancı kaynaklı. Donanım ve motor seçenekleri de olmayınca değerlendirme daha da zorlaşıyor. Sadece Golf için 2.0 tdi GT'den bahsediliyor zaten o da Türkiye'de yok.

Yorum bağlantısı
Onur Demirer

Surus dinamiklerinde de Civic Focus'u gecerek 2. olmus. Basimiza tas yagacak yakinda :D

Yorum bağlantısı
Akan Belen

yazılanlar benimde garibime gitti açıkçası birçok kaynaktan ve bulabildiğim yazılardan bilgi edinmeye çalışıyorum özellikle focus ve diğer otomobiller hakkında yol sesi dese anlayacağım ama sürüş dinamikleri konusunda olunca biraz garip geldi

hele birinin yazdığı bir yazı vardıkı ford almayın diye okunmaya değerdi :) açıkçası çok mantıklı gelmediği için buraya koymadım bile

Yorum bağlantısı
Varol Nevzat Cantürk
:) Yeni bir konu açarken çok dikkatli olunmalıdır.İnsanları yanıltıcı bilgilere yer verilmemelidir. :angry:
Yorum bağlantısı
Akan Belen
:D Yeni bir konu açarken çok dikkatli olunmalıdır.İnsanları yanıltıcı bilgilere yer verilmemelidir. :)

evet haklısınız yazarken dikkat etmek gerekli hem benim yazdığım linkte hemde Varol Nevzat Cantürk Beyin verdiği linki incelerseniz sanırım daha iyi olur

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Surus dinamiklerinde de Civic Focus'u gecerek 2. olmus. Basimiza tas yagacak yakinda :)

civic hb in sıcak asfaltta ( 0 hatalı asfalt olacak ) yol tutuşunun güncel focusdan iyi olma ihtimali var , araba formula 1 aracı gibi sert , süspansiyon esnemesi yok denecek kadar az

ama hafif tırtıklı asfaltta ( soğuk asfalt , mıcır ve stabilizede) hiç şansı yok , kayar gider .

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence ford ve vw dışındakiler Türkiye için hikaye araçlar, vw da haddinden fazla pahalı, birtek Octavia işe yarar, yol tutuş falan bunlarada fazla takmıyorum artık, bizdeki yollarda en baba araba bile yolda zor duruyor, araba alırken sağlam olması ekonomik olması ve 2. elinin iyi olması (gerçi bu kriter bizde ters işler ama neyse) önemli, bu durumda içlerinde en iyisi yine Focus bence, astra çook pahalı, dar, çook ağır, dizeli yetersiz, benzinliside çok yakıyor, o yüzden sıralamda bence en sonda olmalıydı.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Bence ford ve vw dışındakiler Türkiye için hikaye araçlar, vw da haddinden fazla pahalı, birtek Octavia işe yarar, yol tutuş falan bunlarada fazla takmıyorum artık, bizdeki yollarda en baba araba bile yolda zor duruyor, araba alırken sağlam olması ekonomik olması ve 2. elinin iyi olması (gerçi bu kriter bizde ters işler ama neyse) önemli, bu durumda içlerinde en iyisi yine Focus bence, astra çook pahalı, dar, çook ağır, dizeli yetersiz, benzinliside çok yakıyor, o yüzden sıralamda bence en sonda olmalıydı.

türkiyedeki yolları düşünürsek zaten ford ciddi manada fark atar yol tutuş konusunda

2009 focusu stabilize ve toprak zeminde sağlam denedim , diğer araçlar ilerleyemezken focus sanki asfaltta gidiyormuşcasına rahat direksiyon tepkileri veriyor.

zaten fordun ciddi bir rally tecrubesi ve bilgi birikimi var , ford rally team kırıcı zemin denk geldiği zaman sevinen bir takım , focusların alt takım geometrisi , wrc de neyse bineklerde de o sadece malzemesi farklı doğal olarak.

bu tiyoyu da hakan dinç' den almıştık :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yeni astra çok iyi ama ,çok ağır olmuş. Artık araçlar biraz daha hafif olmalı.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

GEçenler bir yazı okumuştum açıkçası tarihi hatırlamıyorum ama Fordun ceosu ile yapılan bir röportajdı Türkiyenin onlar için önemimden falan bahsediyordu sadece araç üretmediklerini arge çalışmalarınında Türkiyede daha yoğun olacağını falan satış konusunda ise zaten belirli bir ivmede olduklarını türkiyedeki satışlarından memnun olduklarını hatta rakiplerinin büyük indirimler yaptıkları sırada bile kendilerinin bu kadar büyük indirimlere gitmemesine rağmen satışlaında düşüş olmadığını söylemiş.diyeceğim odurki adamlar memnun herhalukarda satış yapıyorlar insanlar araç alırken tamamı olmasada geneli modelin tanınmışlığına sağlamlık imajına kullanım amacına yakıtına göre karar vermeye çalışıyor tetsler tabiki önemli ama biz Türkler biraz daha sabit fikirliliğimiz var gib geliyor bana.Focus un çıkacak yeni kasası belli oldu bence fiyat açısından astradan aşağıda olmayacak belki bu model filo satışlarını biraz azaltabilir düşüncesindeyim çokta şirketlere hitap eden bir model olacak gibi gelmedi bana.Sağlık sektöründe olduğum için çok fazla mümessil ile arkadaşlığım var gözlemlediğim kadarıyla bir dönem megan çok vardı bir ara astra çok gördüm şu an bakın büyük çoğunluk focus trend modeli kaynıyor ortalık geçen bir arkadaşla konustuk yakıtı konusunda zonguldak-akçay yapmış 3 kişi 120-140 ortalamayla 950 kılometre yapmuış 150 tl ile günümüzün şartlarında lokum :rolleyes: neyse konumuzla çok aladar olmadı bu konu ama aklımdakileri yazayım dedim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bazı planlarda, teknikten de öte hususlar vardır.

1. Ar-ge yatırımı için teşvik sistemi gelmişti

2. Ford, artık filoya nadir otomobil satacak gibime geliyor

3. fiyat olarak ulaşılması biraz daha zor listeler gelecek gibi, tabii yeni kasa-motor ile....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...