İçeriğe Yönlendir

Debriyajın Çok Yukarıda Kavraması.


Eren Çetin

Recommended Posts

Eren Çetin

Merhaba,

2005 model ikinci el bir fiesta satın aldım.

Araçta şikayet ettiğim tek konu. Debriyajının anormal bir biçimde yukarıda kavraması.

Tanıdık bir ustaya sorduğumda. Fiestanın devriyaj kutusu otomatiktir bu konuda yapacak hiçbirşey yok bu şekilde alışmalısın dedi.

Ama bir türlü içime sinmedi bu durum.

Bu konuda bilgisi olan arkadaşların çözüm önerilerini bekliyorum teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Debriyaj balatası bitmiş debriyaj setinin değişmesi gerekiyor. Bu problem bilyaya zarar vermişse onunda değişmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Debriyaj balatası ile ilgili bir durum. Aracı aldığınızda baktırdınız mı ya da değiştirdiniz mi ? Muhtemelen kavrama sorununu tam tespit edebilmek için siz de biraz debrijayla oynadınız ve balatalar ısındı. Aslında o kadar da yukarda kavramıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ne kadar yukardan kavradığını diğer fiestalarla karşılaştırın..

Fordlar genelde yukardan kavrar ve daha rahat bir sürüş sağlar..

Balata kaçırmıyorsa yukardan kavramasının bir sakıncası yok..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Normalde ayağınızı 5-6 cm kaldırdıktan sonra kavramaya başlar, bu şekildeyse sorun yok, örneğin fiat arabalarda daha ayağınızı 2cm kaldırınca hareket başlar, ford biraz yukarda kavrar, daha önce ne kullandınız? Belkide ona alıştığınızdan Ford size yüksekte kavriyor gelebilir.

Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş

Fiesta'larda yukarida kavradigi bir gercek kisa sure sonra ayaginiz alisir sanirim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Hidrolik debriyajda malesef hep yukardan kavradığı acı gerçeğini öğrendiğimde daha arabayı yeni almıştım :D

Hidrolik debriyaj hep üstte kavradığından balatanın ömrünün bittiğini ancak arabanın anormal durumundan anlaşılıyormuş.Yani kavrama ile ilgili anormal durumlarda servise gitmek gerek yoksa yolda kalırsın dediler bana.

Ancak bir yerde okumuştum sihirli bir pul ile biraz aşşağıda kavraması sağlanabiliyormuş.Ne kadar doğru bir sihir olur tartışılır.

Onu diyenler arabadan bi haberler sanırım, alakası yok ha yukarda ha aşşağıda kavrasın arabanın kalkışından direk anlarsın, yolda falan kalmazsın hiç merak etme sen.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

İlk kalkışta 4.vitese takın ve arabayı hareket ettirin stop ederse debriyaj sağlam, hareket ederse serviste usta sizi bekliyor demektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kaysal
İlk kalkışta 4.vitese takın ve arabayı hareket ettirin stop ederse debriyaj sağlam, hareket ederse serviste usta sizi bekliyor demektir.

+1 :)

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Bana da ilk yukarıda kavrıyor gibi gelmişti şimdi alıştım artık... :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Özer

Arabayı ilk aldığım gunku sorunum.Baskı balata değiştirince normalleşti benimde.. Yokuş kalkışlarında acemi gibi oluyordum ilk günler..

Yorum bağlantısı
Guest Yal
Merhaba,

2005 model ikinci el bir fiesta satın aldım.

Araçta şikayet ettiğim tek konu. Debriyajının anormal bir biçimde yukarıda kavraması.

Tanıdık bir ustaya sorduğumda. Fiestanın devriyaj kutusu otomatiktir bu konuda yapacak hiçbirşey yok bu şekilde alışmalısın dedi.

Ama bir türlü içime sinmedi bu durum.

Bu konuda bilgisi olan arkadaşların çözüm önerilerini bekliyorum teşekkürler.

aracım 2004 diesel fiesta km si şu an orjinal olarak 76000 daha geçen hafta debriyaj setini değiştirdim.baskı ve balata değişti.bende inanamadım bu km de baskı balata değişirmi diye ama değişiyor.şahsım arbayı o kadar titiz kullanmama rağmen 76000 de değişti maaalesef. LUK marka orjinal baskı balata var 225 tl debriyaj bilyası hidrolik olduğu için değilmedi 125 de işçilik verdim.şu an çok güzel.kısaca benimde debriyaj yukarda kavramaya ve aracım birden yüksek devirlerde gaz yememeye başlamıştı.fordun kulllandığı baskı balata vb mekanik şeylerin ömrü az.diğer araçlrda mesela alman otolarında bu değişim 150000 leri buluyor.GÜZEL HOŞ ARAÇLAR AMA DERTLERİ BİTMİYOR KISACA.....

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mustafa Zorbaz

debriyaj üst merkez değişince düzeliyor.aldığımda benimde aynıydı sonra hidrolik kaçırmaya başladı değiştirince hem düzeldi hemde aşağıdan kavramaya başladı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Mantığı ne ki bu 4.vites olayının? :)

4 yada 5.Teknik izahı yüksek vitestir.Genelde 4üncü viteste yapıyoruz ama.EL freni çekili olarak kalkış yapmaya çalışılır.Ayak debriyajdan çekilir motor devri dikkate alınarak artıp artmadığı aracın stop etmesi gerekir.(Kaçırmayan debriyaj)Ayak debriyajdan çekilir devir artar ama motor stop etmez.(Kaçıran debriyaj).

Yorum bağlantısı
Yasin Mehmet Özdemir
İlk kalkışta 4.vitese takın ve arabayı hareket ettirin stop ederse debriyaj sağlam, hareket ederse serviste usta sizi bekliyor demektir.

Benim fiesta da yukarıdan kavrıyor.Zamanla alıştım. Bence daha iyi :rolleyes:

4.vites olayı ise yanlış bilinen bir gerçek. Ben aracı 4.vitesde kaldırıdım ama ustaya götürdüm bir takım kontroller yaptı , debriyaj balatası iyi durumda dedi.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Hidrolik debriyaj kullanılan araçlarda, kavramanın yüksek olması normaldir. Usta doğru söylemiş. Bu araçlarda pedal yüksekliği ayarı da yoktur. Balatanın ömrü konusunda kriter, vites geçişleri olmalı. Vites geçişlerinde bir anormallik yoksa, endişe edilecek bir durum yok demektir...

Merhaba,

Araçta şikayet ettiğim tek konu. Debriyajının anormal bir biçimde yukarıda kavraması.

Tanıdık bir ustaya sorduğumda. Fiestanın debriyaj kutusu otomatiktir bu konuda yapacak hiçbirşey yok bu şekilde alışmalısın dedi.

Bu konuda bilgisi olan arkadaşların çözüm önerilerini bekliyorum teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Benim fiesta da yukarıdan kavrıyor.Zamanla alıştım. Bence daha iyi :rolleyes:

4.vites olayı ise yanlış bilinen bir gerçek. Ben aracı 4.vitesde kaldırıdım ama ustaya götürdüm bir takım kontroller yaptı , debriyaj balatası iyi durumda dedi.

O durumdaki araçta baskı balata sağlam diyorsa lütfen ustayı değiştiriniz.

Yorum bağlantısı
Yasin Mehmet Özdemir
O durumdaki araçta baskı balata sağlam diyorsa lütfen ustayı değiştiriniz.

Yok ustam gerçekten çok iyi, ayrıca yetkili servisde de kontrol ettirdim.

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

bu olayı bende sırf meraktan yapmıştım

aracımın debriyaj baskı ve balatasını değiştirmiştim

değiştirdikten yani sıfır taktıktan 3 gün sonra aklıma geldi ve denedim

aracımın el frenini çektim vitesi 4 e taktım ve ayağımı yavaşça debriyajdan kaldırdım

aracım gitmek istedi ama el freni mukavemetine karşı koyamadı ve 5-6 saniye sonra stop etti

ama el freni olmasa stop etmeyecekti

yani bu uygulama bende işe yaramadı

ama aracım o zamanlar ford değil hyundai di

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

bence siz debriyajı hemen bırakmamışsınız el freni olmasa zaten 4. viteste de araç kaldırılabiliyor

Yorum bağlantısı
Yasin Mehmet Özdemir
bence siz debriyajı hemen bırakmamışsınız el freni olmasa zaten 4. viteste de araç kaldırılabiliyor

Benim yaptığım deneme şu şekildeydi. Yanlış mı bilmiyorum. El frenini indirdim. Vitesi 4.e taktım. Ayağımı yavaş yavaş debriyajdan kaldırdım. Araba biraz sendelesede hareket etti.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Murat Yalçın

Bu kavrama olayından bende dertliyim , dik yokuslarda ne yapıyorsunuz arkadaslar ? Bir anda o seviyeye gelene kadar aracac geriye kayar bana hic guven vermiyor nedense ... Bu fiestalarda yokus kalkıs destek sistemi neden yok acaba ? yada opsiyonel mi ?

Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

Bu kavrama olayından bende dertliyim , dik yokuslarda ne yapıyorsunuz arkadaslar ? Bir anda o seviyeye gelene kadar aracac geriye kayar bana hic guven vermiyor nedense ... Bu fiestalarda yokus kalkıs destek sistemi neden yok acaba ? yada opsiyonel mi ?

Manuel vites debriyaj doğru kullanılırsa kaydırma yapmaz. Burada dikkat edilecek husus debriyaja basılıyken aynı anda frene basmaktır daha sonra debriyaj yavaş yavaş bırakılır kavarama noktasına geldiği anda ayak frenden çekilir ve hafif gaz verilerek araç kaymadan hareket ettirilir...

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

O zaman yokustayken 1. vitese alıp once o boslugu alıcaz sonra frenden cekip gaz , fakat o noktaya alısmak lazım işte o sırada yetersiz gaz arabayı stop ettirir fazla gaz verip hızlı cekersekde bu sefer patinaj çeker ayrıca benim fiesta benzinli 1.24 olan model yokusta gazsız kendini kaldırabilecegini hic sanmıyorum titrer durur muhtemelen :)

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Aslında yokus kalkıs destek sistemi neredeyse bir cok aracta var hatta arkadasımın chevrole aveosunda bile var , bundan once kullandıgım hyundai getz dizel basarılıydı 1.5 CRDI motor debriyaj cok makul bir noktada kavrıyordu yokus vs hemen arabayı kontrol altına alabiliyodum , dizel oldugundan dolayı da hem torku yuksekti hemde gaz vermeseniz bile debriyaj belli bir noktaya geldiginde arac hareket etmeye baslıyordu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...