Nedim Öner 16 Ağustos 2010 Paylaş 16 Ağustos 2010 Benim 1.6 tdci Fusion 2000 devire kadar, sanki tıkırtılı çalışıyor gibi geliyor. Anormal bir ses değil ama, motorun sesi başka markalara göre sanki daha bir tıkırtılı gibi... Sürüş esnasında falan bir anormallik yok. Acaba bu dizel Fordların bir özelliği mi, yoksa bir gariplik mi var. Bakımları da tamam, fikirlerinizi bekliyorum... :lol2: Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ağustos 2010 Paylaş 16 Ağustos 2010 2000 d/d dan sonraki değişimi tarif edebilirmisiniz? Yorum bağlantısı
Vural Dirimeşe 16 Ağustos 2010 Paylaş 16 Ağustos 2010 Bende de 1.4 TDCi Fusion var ve ben de bir tıkırtı alıyorum ama ustam normal dedi. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 17 Ağustos 2010 Paylaş 17 Ağustos 2010 Ses dinlenmeli krank kasnağı yada eksantrik zinciridir. Yorum bağlantısı
Nedim Öner 18 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 18 Ağustos 2010 (düzenlendi) 2000 devirden sonrası tıkırtılı gibi çalışmıyor. Bizim araçlarda eksantrik zincirli değil kayışlı diye biliyorum. Vural bey de fark etmiş, bu da dizel Fordların özelliği olabilir belki de... 18 Ağustos 2010 tarihinde Nedim tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 18 Ağustos 2010 Paylaş 18 Ağustos 2010 2000 devirden sonrası tıkırtılı gibi çalışmıyor.Bizim araçlarda eksantrik zincirli değil kayışlı diye biliyorum. Vural bey de fark etmiş, bu da dizel Fordların özelliği olabilir belki de... Fordların özelliği varda anormal bir ses varsa aracını iyi bilen bir sürücü bunu fark edebilir.Ayrıca eksantirik üstten çift ama tek kasnaklı.O yüzden eksantrikler zincir tahrikli. Yorum bağlantısı
Nedim Öner 20 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2010 Biraz araştırayım bakalım... Yorum bağlantısı
Nedim Öner 19 Eylül 2010 Yazar Paylaş 19 Eylül 2010 Bahsettiğim bu tıkırtılı çalışmayı, rölantide gaz verildiğinde yapmıyor. Vitese takıp aracı kaldırırken 2000 devire kadar fark ediliyor. Muhtemelen hareketi sağlayan aksamlarla alakalı, sanki böyle motorda hiç yağ yokmuş da motor kuru kuru çalışıyor gibi... Enjektör sesi ihtimalini açarmısınız, enjektör nasıl ses yapabilir ki? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Enjektörler, dışarda test makinazına bağlanınca , sesleri rahatça duyulabilir, arıza var ise motorda duyulabilir tabii. Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Yeri gelmişken ben de sorayım bende de 3000 devirden sonra bir ses başlıyor önemsemiyorum ama dar yollarda falan rahatça duyuluyor patırtı gibi bir ses sebebini ne ola ki? Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Yeri gelmişken ben de sorayım bende de 3000 devirden sonra bir ses başlıyor önemsemiyorum ama dar yollarda falan rahatça duyuluyor patırtı gibi bir ses sebebini ne ola ki? Eksantrik zinciri olabilir.Küçük bir ihtimalde tapetler olabilir.En son motor yağınızı kaç km önce değiştiniz? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Enjektörler, dışarda test makinazına bağlanınca , sesleri rahatça duyulabilir, arıza var ise motorda duyulabilir tabii. Çağlar Bey, Benim 1.6 tdci sizin eski servise geldiğinde motor kulağındaki çatlağı ses dolayısı ile farketmiştiniz. Aynısından olabilir mi? Yorum bağlantısı
Nedim Öner 19 Eylül 2010 Yazar Paylaş 19 Eylül 2010 Enjektör arızası olsa rölantide gaz verince de ses gelmesi lazım değil mi? Hareket etmeden gaz verince anormal bir ses yok... Motor kulağı falan da sanmıyorum dolayısıyla... Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Enjektör arızası olsa rölantide gaz verince de ses gelmesi lazım değil mi? Hareket etmeden gaz verince anormal bir ses yok... Motor kulağı falan da sanmıyorum dolayısıyla... Siz aracınıza hala baktırmadınız mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Çağlar Bey,Benim 1.6 tdci sizin eski servise geldiğinde motor kulağındaki çatlağı ses dolayısı ile farketmiştiniz. Aynısından olabilir mi? tıkırtı yapmaz, tümsekten geçerken, dur-kalk yaparken hisseidlmesi daha kolaydır. Yorum bağlantısı
Nedim Öner 19 Eylül 2010 Yazar Paylaş 19 Eylül 2010 Arabadaki sorunu benim gibi ilçede yaşayıp da, hangi "Usta"ya baktırmaya güveneceksiniz ki? Hani olur ya, tecrübe ve teknik bilgilerinizden ön tespit yaparız belki diye sallıyorum... Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Orada güvenebileceğiniz tek usta o zaman sabri usta.Oda size uzak sanırım.Bu anlatımınızdan tabi dinlemeden sesi yapabilenecek yorumlar bunlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Arabadaki sorunu benim gibi ilçede yaşayıp da, hangi "Usta"ya baktırmaya güveneceksiniz ki?Hani olur ya, tecrübe ve teknik bilgilerinizden ön tespit yaparız belki diye sallıyorum... Sesi kaydedin. buraya yükleyin ses kütüphanemize ekleyelim. Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Yaklaşık 1000 km oldu değiştireli ama değişimden önce de vardı tapet dediğiniz nedir acaba? Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 19 Eylül 2010 Paylaş 19 Eylül 2010 Yaklaşık 1000 km oldu değiştireli ama değişimden önce de vardı tapet dediğiniz nedir acaba? Hidrolik tapetler var siizn araçta.Sübapların açılıp kapanmasını sağlar.Eski araçlarda daha farklıydı bu sistem yoktu şakırtı sesi yapıyordu.Şimdiki araçlarda hem şakırdıyor he takurduyor anlamak zor. Yorum bağlantısı
Nedim Öner 19 Ekim 2010 Yazar Paylaş 19 Ekim 2010 Motordan gelen tıkırtı/lakırtı sesinde geldiğimiz son nokta... Fusion'lardaki dizel motor bilindiği üzere bazı Peugeot'ların (Galiba 307) dizeliyle aynı. Güvendiğim ustaya sürüş testi ile konrol ettirdim ve beyanına göre aynı mesele ile ilgili Peugeot sahiplerinden de kendisine başvuran olmuş. Lakin; bu motorlarda bunun normal olduğunu herhangi bir anormallik olmadığını belirtti. En başta konuyu açarken de, belki bu motorların böyle olabileceğini yazmıştım. Farklı markaların dizel araçlarını kullandıktan sonra bana garip gelmişti ama normalmiş... Yorum bağlantısı
Nedim Öner 3 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2011 (düzenlendi) Geçen gün Edremit Ford servisine uğradım. Ustabaşına benim motordaki tıkırtıyı neden yaptığını sorarken, bir tane 2010 Focus geldi. "İşte bunun sesi de benim arabanın motoru gibi tıkırtılı, başka markaların dizeli niye böyle tıkırdamıyor?" diye sordum... Cevaben; bu sesin Ford dizellerinin karakteristik bir özelliği olduğu, nedeninin de bu araçlarda motor sarsıntısını şanzımana fazla iletmemek için, çift volan sistemi kullanılması olduğunu belirtti. Doğrudur dedim, çünkü motor boşta iken gaz verdiğimde benzinli gibi çalışıyor, vitese takıp motora yük binince tıkırtı başlıyor. Nasıl bir sistemse bu, çift volan..? Herhalde şu olsa gerek... 3 Temmuz 2011 tarihinde Nedim tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts