İçeriğe Yönlendir

Benzinli Titanium Mu? Dizel Collection Mı?


Hasan Şahin

Recommended Posts

Abdussamed Acar

Dizel collection...

2. yağ değişiminden sonra sürpriz yoksa bide yazılımla güç arttırırsanız bence en makulu olur... :)

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Burada 2 soru ile cevap vermek daha doğru ama kabaca cevabım;

Beklentim içinde özel bir aksesuar yitirmiyorsam ve araca çok az binmiyorsam kesin dizel. Bu fiyatlarla LPG takmak zorunda kalmak çok olası. Gelecekte benzilinli pşyasası daralacaktır. Satrken zorluk çekebilirsiniz. Bir önerim garantiyi uzatmak olacaktır.

Yorum bağlantısı
Hasan Şahin
(düzenlendi)

7.000 tl. titanyum dizel farkı değer mi sizce?

tarihinde Hasan ?ahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Ben kullandım bişey olmadı... 150-200 arası hızlarda...

Devir 3000-4000 arası oluyor bu hızlarda... Sürekli 4500-5000 devir çevirmedikten sonra hiç bişey olmaz...

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Dizel çok daha ekonomik. Tercih sebebim de buydu zaten. Yarış veya drag yapılmayacaksa, torkun da etkisiyle konforlu yolculuklar yapmak mümkün. Sürekli vites değiştirmek zorunda kalmıyorsun. Otobana giriyorsun, trafik yavaşlatmazsa düz yokuş farketmez 5. vitesle yolu tamamlıyorsun. Özellikle uzun yokuşların yarısına geldiğinde istisnasız tüm benzinliler sağa çekilmek zorunda kalıyorlar. Ya da vites küçültüp gazı sonuna kadar köklemek zorunda kalıyorlar...

Sonuç itibariyle, ekonomi isteniyorsa dizel alınmalı. Ses konusunda ilk çalıştırmadaki sesten ben de rahatsızdım. Ama ses yalıtımı yaptıktan sonra bu sıkıntı da kalmadı. Zaten uzun yolculuklarda benzinlilerden (motor sesi) daha sessiz (kendi aracım için söylüyorum) olduğunu söyleyebilirim...

Ayrıca tork diyenler için dizelin turboyu kullandığı tork aralığı çok kısıtlıdır ve eğer kullandığınız araba fiatın ürettiği multijet gibi bir dizel motor değilse benzinliyle gittiğiniz gibi hiç hız kesmeden uzun yolda 180-190 la 1buçuk saat gidin bakalım ne oluyor o az yakan dizel araba ve turbosu...
Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir

Açıkçası 200 tl benzin ile 600 km gitmektense 150 tl mazot ile 1200 km gitmeyi tercih ederim (emin olun akaryakıt istasyonuna girdiğinizde o rahatlığı daha iyi anlıyorsunuz)..her ne kadar kışın çalıştırmada ve stop etmelerde 1 dk beklemek zorunda kalsamda..

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
7.000 tl. titanyum dizel farkı değer mi sizce?

Performans tutkunu değilseniz bence şu anki collection ve titanyum kıyaslaması yapıldığında kesinlikle değmez... collection dizel daha ideal...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bence dizel araçlar benzinliye göre daha performanslı. Sonuçta dizel 2500 devirde max. torka ulaşıyor, benzinli 4000 devirde

zaten 4000 devirde kullanıyoruz :D

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Açıkçası 200 tl benzin ile 600 km gitmektense 150 tl mazot ile 1200 km gitmeyi tercih ederim (emin olun akaryakıt istasyonuna girdiğinizde o rahatlığı daha iyi anlıyorsunuz)..her ne kadar kışın çalıştırmada ve stop etmelerde 1 dk beklemek zorunda kalsamda..

Bir depo ile İstanbul Anadolu yakasında 700 km'yi rahat geçiyorum, arkadaşımın CMAX TDCI aracı benzer şartlarda 800 km yapıyor.

Öyle 200 TL Benzin 600 km / 150 TL Benzin 1200 km doğru değil, abartmayalım lütfen... :)

Aradaki Fark Focus için TL bazında %30-%35.

Dolayısıyla hesaplarımızı buna göre yapalım...

Yorum bağlantısı
Hasan Şahin
Bir depo ile İstanbul Anadolu yakasında 700 km'yi rahat geçiyorum, arkadaşımın CMAX TDCI aracı benzer şartlarda 800 km yapıyor.

Öyle 200 TL Benzin 600 km / 150 TL Benzin 1200 km doğru değil, abartmayalım lütfen... :)

Aradaki Fark Focus için TL bazında %30-%35.

Dolayısıyla hesaplarımızı buna göre yapalım...

Samsun'da arkadaşlarımda olan focus dizeller 100 km/6.5 lt., benzinliler 100 km./8-8.5 lt. yakıyor.

Buda dizel 0,195 kuruş benzinli 0.300 kuruş yakmış oluyor.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Samsun'da arkadaşlarımda olan focus dizeller 100 km/6.5 lt., benzinliler 100 km./8-8.5 lt. yakıyor.

Buda dizel 0,195 kuruş benzinli 0.300 kuruş yakmış oluyor.

Mantıklı rakamlar, yalnız kışın tüketimler biraz daha artıyor...

Şuan Benzin 3,65 TL/lt Motorin 3,06 TL/lt

Bu ara Almanya güncel yakıt Fiyatları: Benzin 2,78 TL/lt Motorin 2,37 TL/lt

Almanların Benzini bile bizim Motorinden ucuz...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Denemeye gerek yok, Adana Toplantısına katılan arkadaşlara sorabilirsiniz tekir rampasını çıkamayışımı :)

Benzili araç pilotaja daha gelir. Pek çok sürücü 5000 devirde benzinli araç kullanmaktan kaçınır. Oysa arada bir eğlencenin yararlı olduğu bilimsel çevreler tarafından dile getirilir durur.

Aynı beygirgücündeki araçlar aynı yokuşu aynı sürede çıkar. Aracının dilinden anlamayanlar ya da trafik kurallarına uymaya gayret edenler yahut motoru zorlamayayım diyenler ise geride kalır.

Not: Hızlı gidince ayarı kaçan araçlar geçmişte kalmıştır. Tabii ki bagırtılan dizel araç hoş olmaz.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Benzili araç pilotaja daha gelir. Pek çok sürücü 5000 devirde benzinli araç kullanmaktan kaçınır. Oysa arada bir eğlencenin yararlı olduğu bilimsel çevreler tarafından dile getirilir durur.

Aynı beygirgücündeki araçlar aynı yokuşu aynı sürede çıkar. Aracının dilinden anlamayanlar ya da trafik kurallarına uymaya gayret edenler yahut motoru zorlamayayım diyenler ise geride kalır.

Not: Hızlı gidince ayarı kaçan araçlar geçmişte kalmıştır. Tabii ki bagırtılan dizel araç hoş olmaz.

Daha önce 3.5 yıl 109 Ps'lik Tdci kullanmış biri olarak bu yoruma hemen hemen katılıcam.Evet rampada dizel öyle bahsedildiği kadar kolay uzayıp gidemez ancak benzinli ile rampa çıkarken dizellere boyun eğmemek için enaz 2 vites düşürüp dip gaz gitmek gerekiyor.Ee tabiki buda muazzam bir tüketim olaak geri dönüyor size.Ha buarada unutmadan uzun düzlüklerde benzinli daha uzun devir çevirebildiği için maksimum hızı daha yüksek.Enazından benim tecrübelerim bu doğrultuda...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Fatih Özçelik

Açıkçası şu yokuş çekiş olayına katılmak istedim :lol2: konu biraz eski ama... Bende Honda Jazz 1.4 Fun+ 100PS motorlu olanından var. Arada sırada Hadımköy'deki okuluma arabayla gidiyorum. Evim anadolu yakasında. Küçükçekmece'den sonra Hadımköy'e kadar TEM yolunda uzuuuun bir yokuş var. 3 4 Km boyunca sürekli eğimli. O yokuşa eğer aracımla 130 km/h civarı hızla girersem gaza bastıkça 180e kadarda çıkıyor yokuş üstünde araba ancak 100-110'la girersem eğer arabanın çekişi düşüyor ve 4. vitese atmam gerekiyor. 4. vitestede arabayı 130a çıkarırken arabanın ortalama yakıtı 30LT/100KM olarak gözüküyor :D (normalde şehirlerearası yolda 4lt civarı yokuş çıkarken 6-8 arası oluyor) Yakıt konusunda sanırım dizeller daha düşük devirle çıktıklarından daha az yakıyorlar. Ancak ben hiçbir dizel arabayı o yokuşu sol şeritten 180le çıkarken görmedim. Bilmiyorum nedendir... Benzinli araba kullanmayı hiç sevmem. Dizelin sesi bile hoşuma gidiyor ancak. Sanırım performans olarak son vites olayında benzinliler çekiş gücü olarak yokuşta dizellere biraz fark atabiliyorlar. Aynı zamandada dik ve kısa yokuşlardada 2. viteste çıkan bi benzinli arabayı hiçbir dizelin geçemeyeceğini düşünüyorum. Yanılıyormuyum ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yokuş olayına bende katılayım, öncelikle araçlar yüklüyse aynı beygir gücünde benzinli ve dizel motorlu araçlardan dizel olan 2. viteste uzar gider, benzinli bakakalır yada balata yakar, tork burda görevini yapar, uzun rampalarda ise araçların yükü arttıkça dizelin avantajı öne çıkıyor, dizel torktan dolayı hızını arttırmasada aynı hızı koruyor, yakın beygire sahip araçların çoğunu 90 la girdiğim rampalarda geçtiğim çok oldu, dizel daha avantajlı bu durumda, geçmek için benzinli ya daha hızlı girecek yada bas bas bağırtacakki hızlansın, bu durumda ekonomi falan kalmıyor zaten. (bu arada dizel arayı açmış oluyor zaten)

Düz yoldaysa geniş devir bandı yüzünden benzinli avantajlı, ama galiba küçük hacimli dizellerde böyle, büyük dizeller bence daha performanslı, yüksek hp yüksek torkla birleşince dizel bir anda uzayıp gidiyor ve 5e yada 6. vitese takmış oluyor, bu araçlardada yük durumu çok fark ettiririyor, bagaj yükü arttıkça dizel farkını daha çok gösteriyor. Baş edecek motor ancak turbo benzililer bence.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
yakın beygire sahip araçların çoğunu 90 la girdiğim rampalarda geçtiğim çok oldu, dizel daha avantajlı bu durumda, geçmek için benzinli ya daha hızlı girecek yada bas bas bağırtacakki hızlansın

Kim o yakın beygire sahip araçlar ? 68 bg'lik kaç araba kaldı ki piyasada ?? Haa pardon Şahin 4 fites var, Renö 9 Spring var, Hacı Murat var, Lada Samara var, Tata indica var. Bunlara nal toplattığına göre sağlam şöfersin sen bre.

bagaj yükü arttıkça dizel farkını daha çok gösteriyor. Baş edecek motor ancak turbo benzililer bence.

Hiç bir eş güç ve hacimdeki dizel, aynı güç ve hacimdeki turbo benzinli ile baş edemez. Benzinli zart diye uzar.

DEVİR yok DEVİR, dizel araba devir çeviremez.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Açıkçası 200 tl benzin ile 600 km gitmektense 150 tl mazot ile 1200 km gitmeyi tercih ederim (emin olun akaryakıt istasyonuna girdiğinizde o rahatlığı daha iyi anlıyorsunuz)..her ne kadar kışın çalıştırmada ve stop etmelerde 1 dk beklemek zorunda kalsamda..

Sadece kışın değil, her zaman ama 1 dakika çok uzun zaman, araca binin hiç birşey yapmadan çalıştırın sonra kemerinizi takın teybinizi ayarlayın sağa sola bakının işte yeter bu kadar zaman, stop ederkende boşa alın kemerinizi çözün farlarınızı kapatın, araçtaki eşyalarınızı toplayın varsa montunuzu giyin stop edip çıkın :D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Kim o yakın beygire sahip araçlar ? 68 bg'lik kaç araba kaldı ki piyasada ?? Haa pardon Şahin 4 fites var, Renö 9 Spring var, Hacı Murat var, Lada Samara var, Tata indica var. Bunlara nal toplattığına göre sağlam şöfersin sen bre.

Hiç bir eş güç ve hacimdeki dizel, aynı güç ve hacimdeki turbo benzinli ile baş edemez. Benzinli zart diye uzar.

DEVİR yok DEVİR, dizel araba devir çeviremez.

Ali Cihangiroğlu, nasıl atladın bu konuyu ???

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...