Ruhan Özgen Özgür 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Aracımın turbosu kimi zaman çalışmıyor gibi çekişten çok düşüyor. Dikkat ettiğim bu uzun süre devirsiz kullandığımda gerçekleşiyor. Sonra arabayı stop edip tekrar çalıştırdığımda turbo devreye giriyor. İlk defa dizel kullanıyorum. Bunu sebebi ne olabilir? Forumda benzer konularda yazılanarı okuyunca keşke c-max 1.6 tdci'ye hiç bulaşmasaydım diyorum. Cidden gözüm korktu :lol2: Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Güçten düşme sebebi elektronik gibime geldi, Turbo dağılsa hiç çalışmaz, vızıldar, ses yapar vs. Ayrıca , turbo, gelişkin diesel motorların ortak riskidir. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Durun tahmin edeyim, turbo çalışmadı diye düşündüğünüz anda araba 3000 deviri geçmiyor... Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Geçmiş olsun, benim aracım 123 000 de ben 85 000 de almıştım şu ana kadar Allaha şükür bir sorun yaşamadım.aracı bir servise gösterin bakalım arıza kesin turbodanmı. Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür 7 Eylül 2010 Yazar Paylaş 7 Eylül 2010 evet araba 3000 devri görmüyor o esnada. kenara çekiyorum stop edip çalıştırıyorum sanki hiçbir şey olmamış gibi turbonun varlığını hissediyorum. biraz agresif kullandığımda olmuyor. fakat uzun süre düşük devirli seyrettiğimde oluyor. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Egr valfini kontrol ettirin...Turbo arasıra çalışmamazlık yapmaz... http://www.otoclubturkiye.com/forum/max-TDCi-y...ki-t186465.html Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür 7 Eylül 2010 Yazar Paylaş 7 Eylül 2010 Yarın Ordu'ya yola cıkıyorum Ankara'dan, böyle gidip gelicem inşallah bir sıkıntı yaratmaz yolda. Bir de sebebini bilemediğim bir yağ damlatma var :lol2: arabayı lifte aldık çalışırken damlatmıyor stop edince 1-2 damla damlatıyor yav ne sıkıntı arabaymış. hanım boşayacak en sonunda beni Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Yarın Ordu'ya yola cıkıyorum Ankara'dan, böyle gidip gelicem inşallah bir sıkıntı yaratmaz yolda. Bir de sebebini bilemediğim bir yağ damlatma var :lol2: arabayı lifte aldık çalışırken damlatmıyor stop edince 1-2 damla damlatıyor yav ne sıkıntı arabaymış. hanım boşayacak en sonunda beni Yağ ne yağı?Şanzıman yağımı motor yağımı?Motor yağ seviyesini sürekli kontrol edin. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 o sizin şansınızdan diyeyim :lol2: Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Lifte alanın yorumu ne bilmiyorum ama bu sıcaklarda klimadan gelmesin bahsettiğiniz yağ benzeri...Çalışırken gelmeyip stop edince gelen tek şey benim bildiğim klimanın suyu...:lol2: Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür 7 Eylül 2010 Yazar Paylaş 7 Eylül 2010 Motor yağı, simsiyah. Şanzumandan değilmiş. Acaba kendi c-max'i ile benimkini değişmek isteyen var mı:lol2: Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 8 Eylül 2010 Paylaş 8 Eylül 2010 Ford ya normaldir, ikinci eli alınmaz Yorum bağlantısı
Ruhan Özgen Özgür 12 Eylül 2010 Yazar Paylaş 12 Eylül 2010 Gittik geldik, 1350 km yaptım. ama giderken burnumdan geldi Sungurlu'ya kadar sıkıntısız gittik fakat ondan sonra turbo devreye girmemeye başladı, motor arıza ışığı yandı, vs.... Ordu'da Bayram nedeniyle kapalı oldugu için servise gidemedik fakat bir tanıdık vasıtasıyla servis calışanına ulaşabildim. O da seronoid valfi değişmeli dedi. Göz kararı verilen bir karar oldugu için güvenemedim ve öyle geri döndüm. Yalnız dönerken önceki kadar problem olmadı 3-4 kere turbo devre dışı oldu, stop edip çalıştırdım öyle geri geldim. Bunun maliyetini de servis ücreti hariç 288 TL parca fiyatı dedi oradaki eleman. Bu valf ne iş görür, nerede daha makul fiyatla yaptırabilirim? bir tavsiyesi olan var mıdır acaba? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 Turbo devre dışı kalmaz.. Motor korumaya geçiyordur.. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 Gittik geldik, 1350 km yaptım. ama giderken burnumdan geldi Sungurlu'ya kadar sıkıntısız gittik fakat ondan sonra turbo devreye girmemeye başladı, motor arıza ışığı yandı, vs.... Ordu'da Bayram nedeniyle kapalı oldugu için servise gidemedik fakat bir tanıdık vasıtasıyla servis calışanına ulaşabildim. O da seronoid valfi değişmeli dedi. Göz kararı verilen bir karar oldugu için güvenemedim ve öyle geri döndüm. Yalnız dönerken önceki kadar problem olmadı 3-4 kere turbo devre dışı oldu, stop edip çalıştırdım öyle geri geldim. Bunun maliyetini de servis ücreti hariç 288 TL parca fiyatı dedi oradaki eleman. Bu valf ne iş görür, nerede daha makul fiyatla yaptırabilirim? bir tavsiyesi olan var mıdır acaba? Turbo selenoidi vakum destekli motor arkasında bulunan bir parça.Aracın hızını ve devrini sabitler arıza halinde.Değişmeden önce IDS ile kontrol edilmeli MAP değeri ile.Map değeri sürüş esnasında sabitleniyorsa 39-40a Turbo selenoid valf değişicek.+Map+maf temizliği e hava filtresi kontrolü yaptırın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts