Evren Ulusoy 8 Eylül 2010 Paylaş 8 Eylül 2010 Selamlar , 2001 kız gibi fiestamı Antalya'nın en iyilerinden diye tavsiye ettikleri bir ustaya götürdüm, rampa aşağı boşta bıraktığımda hararet yükseliyordu, riske girmemek için devirdaim pompası ve termostatı değiştirmesini istedim, 184.000 km'de olduğu için trigeri'de değiştirelim dedim... demez olaydım... 3-4 saat uğraştıktan sonra topladı ama motor tekliyordu , bu niye tekliyor dedim bişey demedi, bir sürüşe çıktı geldi ve sübap eğdi dedi... Zaten benim başıma gelmese şaşardım... Bu sabah uğradım arife günü olduğu için rektefiyecilerin yarım gün çalışacağını söyledi , sağını solunu sökmüş tabi motorun ama akşam aklıma geldi " rektefiye " ne alaka? Lütfen bana tam olarak şimdi arabamın durumunu açıklayabilir misiniz ? Ustanın bu hatası motorun ömründen mi yedi ? rektefiye mi olacak motor ? yarıya kadar sökülüp takılacak olması ilerde beni sıkıntıya sokar mı ? yani bu iş tam olarak bana neye patlayacak? anladığım kadarıyla şimdi bu arkadaş çıkan masraftan dolayı ciddi bir mali yükle karşılacak ki kesinlikle ödemeyi düşünmüyorum. Normalde triger+devirdaim+termostat değişimi işçiliği ortalama kaça yapılır ? Gece 3 oldu uyku tutmuyor acil yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 Subap eğmesi tamamiyle ustanın hatası. Triger'i düzgün takamamış, o da zamanlamayı bozmuş, pistonlar subaba vurmuş. Kesinlikle masrafı kabul etmeyin, anahtarı verin, herşeyi yapsın onarsın eski haline getirsin... Çağlar abi online olsa, "ustacıktan kaçırın aracı" derdi... Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy 9 Eylül 2010 Yazar Paylaş 9 Eylül 2010 Ödeme konusunda bir tereddütüm yok kesinlikle kabul etmeyeceğim fazladan çıkan masrafı ama benim telaşım "tosunum"a birşey olmasın İnsanın ilk arabasının yeri bir başka oluyor, şimdi ben devirdaim suyunu bile erikli'den başka su koymayan titiz bir adam olarak nasıl tekrar iç rahatlığıyla bineceğim onun derdindeyim tam olarak anlamam lazım ne olup bittiğini Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 Usta sağlam olsa o hatayı yapmazdı ama aklı başında işi bilen ehil bi usta elinde, 184000 deki aracın motorunun yarısının sökülüp yarısının yenilenmesi demek,motor ilk günlerine geri dönecek demektir. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 Tirger değişirken sente atlatmış anlaşılan. Bu triger değişimi için özel kitler var egzantrik dişlisini ve diğer dişlileri sabitliyor bunu kullanmadığı için olmuştur. Krank a veya başka bir yere hasar vermediği için yine de şanslısınız ama olay kesinlikle trigeri değiştiren elemanın hatası. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 Öncelikle geçmiş olsun.Sorunun triger değişimi ile ilgili olduğu anlaşılıyor.Benim asıl bahsetmek istediğim 'USTAYIM' diye geçinen kendini bilmezlerin hatalarının karşılığı tarafımızdan kesinlikle ödenmemelidir.Arabanıza zarar verilmiş olabilir ama tamiri olmayacak şey yok.Bunun maddi karşılığını usta arkadaş karşılamalıki derslerini alsınlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 Boyle boyle usta olunuyor iste niye kiziyorsunuz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 Geçmiş olsun, şu anda yapılacak işlem: blok kalacak şekilde, üst kapak sökülecek, hasarlı subaplar değişecek, üst kapak taşlanacak ve takılacak. 1. Bundan sonraki bir hararet sonrası conta yanma olayında, taşlama payı kalmayacak, yani üst kapak zorunlu olarak değişecek, taşlama hakkı kaybolacak 2. Masraf cepten çıktığı için, düğer subaplar ile ilgilenilmeyecek, huzursuz rölanti, tüketim artması yaşama riski var Bence ; Olan olmuş, hazır motor dağılmışken, 190.000km deki motora komple rektifiye yapılsa: silindir honlama, segman değişimi, tüm subapların değişimi gibi, ilave parça masrafını siz ödeseniz, işçilik zaten aşağı yukarı aynı, bence çok daha iyi olur. Önümüz bayram, acele edilmesi sorunları büyütebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 184 binde bir aracın motoru açılacaksa ve işçiliğin bir kısmı, subapların bir kısmının parasıda ustadan çıkacaksa... : Sekmanlara da bakılsın.. Diğer subaplar da değişsin.. Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy 13 Eylül 2010 Yazar Paylaş 13 Eylül 2010 Az önce usta aradı, üst kapağı sökmüş , conta yanıkmış. Hararet'in sebebinin bu olduğunu söyledi. Dediğine göre bu kapak daha önce de açılmış, şimdi yanına gidip bakacağım. Pay varsa ölçtürüp taşlatacağız. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Bildiğim kadarı ile conta yanması hararetin sebebi değil sonucudur... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Bildiğim kadarı ile conta yanması hararetin sebebi değil sonucudur... Haklısın ama, sonuca ulaştıktan sonra sebep olmaya başlar.. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 birgün Burdur da iken arabam arızalandı.usta bunun motoru inecek krank değişecek falan..şu kadar para,araba yola giderse çok büyük zarar ortaya çıkar gibi sözler sarfetti.tamam dedim ayvayı yedik.bu arada Antalya da devamlı arabamı götürdüğüm ustamı aradım.arızayı söyledim.telaş etme bin arabana hız yapmadan sakin kullanarak gel dedi.o 1.5 saatlik yol bitmemişti.ustam sağolsun halletti hem de cüzi bir paraya.işte iş ustasını bulmaya bakıyor. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Bildiğim kadarı ile conta yanması hararetin sebebi değil sonucudur... ne kadar usta olduğu belli olmuyor mu? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Haklısın ama, sonuca ulaştıktan sonra sebep olmaya başlar.. Asıl sebep ne peki, sorulması gereken soru bu... Kimim ben, neyim, nerdeyim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Asıl sebep ne peki, sorulması gereken soru bu... Arızalı fan, arızalı müşürler, tıkalı radyatör, eksik su, bakımsız araç.. vb. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 Bence kesinlikle tek sebep usta. zamansız triger, bozulan devirdaim, soğumayan su, yanan conta... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 İlk mesajdan anladığım araba boşta giderken harici normal çalışıyormuş...Eğer hararet sürekli olsaydı conta tamam bunun sonucu diyebilirdik...Sorun radyatörde veya arabanın suyu eksik hava var sistemde...Conta triger sonrası da yanmış olabilir.. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Eylül 2010 Paylaş 13 Eylül 2010 bayramın 1. günü yoldayken farkettim, iki yıldır kullandıgım arabamın ilk defa hararet ibresi biraz yükselmiş, hiç ortayı geçdigini görmemişdim, biraz bekledim düzeldi, devam ettim bakdım gene ibre çıkıyor, hemen usdamı aradım, hiç oynatma termostad dır dedi, sigorta şirketini aradım çekici geldi, arabam oto koç a çekildi, bu güne kadar orda yatdı garibim, bu gün gittim hemen termosdat degişdi herşey eskisi gibi mükemmel, işde usda dedigin böyle olmalı. saygılar. Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy 13 Eylül 2010 Yazar Paylaş 13 Eylül 2010 (düzenlendi) Süleyman Bey, sizin adınıza gerçekten sevindim hasarsız atlatmış olamanız çok güzel. Günün haberlerine geçeyim, Usta aradıktan sonra babam'ın emanet primerası ile sanayinin yolunu tuttum Antalya'lılar bilir meydan'daki alt geçitte aniden direksiyon ağırlaştı hararet tavana vurdu motor devri düştü tam ortada kaldım tam rampayı çıkarkende araba durdu. O an şeytan dedi bi bidon benzin al iki arabayı da yak! Hemen babam'ın "ustasını" arayarak çağırdım bu arada 3 ciddi kaza tehlikesi atlattım iki kamyonet dorselerini benim aynaya milimetrik ayarlayarak yanımdan geçti baktım olacak gibi değil patlarsa patlasın be diyerek çalıştırdım motoru kalan yokuşu çıkıp ilk sokağa girecek kadar gitti araba. Nissan'ın sorunu direksiyon kayışının kopup devirdaimi kilitlemesiymiş şimdi yeni sanayide o da ameliyat halinde. Ford'a dönelim, Gittim baktım üstkapak contasında sulu yağlar var 2-3 noktada ciddi korozyon gözle bile görülüyor. Ben arabayı hararet şikayeti ile götürdüğümde usta devirdaim ve termostatta görünen bir arıza olmadığını söylemişti, devirdaim su deposunu da açıp dinlemişti "bildiğim kadarıyla bu üstkapak contasının yanık olup olmadığını anlamak için yapılıyormuş" o da normal çıkmıştı ama conta hasarlı sonuçta ben almadan önce kurcalayan ustalarda sağolsunlar son derece abuk subuk işler yapmışlar neresi olduğunu bilemiyorum ama bir iki conta yerinide silikonla falan tutturmuşlar. Ustaya yarım yamalak iş sevmediğimi o vidaları ve saplamaları da set olarak yeni alıp adam gibi toplamasını tembihleyerek yaya bir şekilde sanayiyi terk ettim. Özetle iki arabamda sanayide ben yaya kaldım, arabamın üst kapağı şu anda rektefiyecide taşlanıyor... Fatih Erkoç benim için söyüyor - Oynatmaya az kaldı doktorum nerde ? Not : Kurşun dökmeyi bilen var mı ? 13 Eylül 2010 tarihinde Evren Ulusoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 14 Eylül 2010 Paylaş 14 Eylül 2010 çok can sıkıcı bi durum, allah yardımcın olsun evren Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy 14 Eylül 2010 Yazar Paylaş 14 Eylül 2010 (düzenlendi) Triger Kayışı 80 TL Termostat 15 TL Devirdaim Pompası 100 TL Üst Kapak taşlaması 150 TL Conta, Sıvı Conta, Diğer ıvır gıvır 100 TL Eğilen sübaplar 0 TL İşçilik 300 TL Toplam 745 TL Tartışılacak şey işçilik olabilir o konuda da kişisel prensibim el emeği konusunda pazarlık etmem, fazladır azdır orası yapanın bileceği iş. 300 TL bana fazla gibi geldi ama dediğim gibi pazarlık etmedim o konuda. Fiestama kavuşmak paha biçilmez... Sonuç olarak araba eskisi gibi oldu şu yada bu şekilde. Rölanti,gaz yemesi, hızlanması,fan 1. ve 2. seviyeler herşey düzgün görünüyor. İşçiliğin kalitesi zamanla kendisini gösterecek. Eğer herşey düzgün yapıldıysa arabam yine uzun süre masraf çıkarmadan çalışmaya devam edecektir. Ha birde Nissan var tabi 300 TL "Devirdaim pompası ve kayışlar falan" Yorum ve mesajları ile yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler. 14 Eylül 2010 tarihinde Evren Ulusoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts