Şükrü Gençtürk 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 (düzenlendi) 1997 model bir Ford Ka aldım. Aracım 3 gün önce birden gazdan kesildi ve birden pat pat pat pancar motoru gibi ses çıkarmaya başladı. Hemen kontağı kapadım. Ve usta çağırdım. Usta üst kapağı açar açmaz Subaplardan biri gevşemiş (usta fırlamış dedi) olarak gördük. Öncelikle bu Subap fırlamasının nedenini çok merak ediyorum Bilen varsa yardımlarını rica ediyorum.. Daha sonra en büyük sorun Subap ayarını yaptığını söyledi ve yola çıktım. 3-4 km sonra tekrar aynı subap yine aynı sorunu verdi. Yine gittim Egsoz ve emmeyi aynı değer yani 0.20 yaptığı için hata yaptığını ve düzelteceğini söyldi. Daha sonra emme : 0,20 egsoz 0,50 (orjinal değerleri) yaptı. Aracımla 200 km uzun yol yaptım. Ama yine ses tam kesilmemiş ve bişey olacağını tahmin ediyordum. Bugün eve gelirken birden araç yine gaz yememeye başladı ve o yüksek ses yine oluştu. Gaza biraz yüklensem sanki yine subap atacak gibiydi. Arac şu an evimin önünde ve Acaip moralim bozuk. Bunu nasıl düzeltebiliriz. Lütfen ustalarımdan Yapıcı yorumlar bekliyorum. inanın anlam veremiyorum. 10.000 de bir yapılması gereken ayar üst üste neden 2-3 günde bozulur.??? 8 Ocak 2018 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 Bu olaylar başlamadan önce buji değişti mi acaba? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 O motor zetec EEC IV değil mi Çağlar abi? Direk kalbe plastik hortum takmış usta sanki? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 Anadol dan tanıdık Kent motor. Sağlam mekaniği vardır. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 Merhaba, fordkam'da da yazdınız muhtemelen. Orada da bi iki fikrimi belirttim. Subaplarınızı tekrar ve gerekirse başka ustaya kontrol ettirin. Cihan, anadol'un çok noktadan enjeksiyonlu motoru. 2 sene kullandım aleti çok keyifli. Anadol'daki adı Kent, sonrasında endura motor olarak değişti. Ford'un bu motoru en son kullandığı yer KA. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 Endurayı iyi bilirim. de Ka'da olduğunu unutmuşum. Hatta turbolu olan bi Ka'yı ince ince incelemiştim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 Endurayı iyi bilirim. de Ka'da olduğunu unutmuşum. Hatta turbolu olan bi Ka'yı ince ince incelemiştim. TR'de mi?? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 11 Eylül 2010 Paylaş 11 Eylül 2010 Hatta kaputu dar gelmiş ve kesilmişti. Nette bulamadım aracı, 2003-2004 senelerindeydi. Yorum bağlantısı
Şükrü Gençtürk 12 Eylül 2010 Yazar Paylaş 12 Eylül 2010 Çağlar bey, Bu olaylardan 4-5 gün önce bujiler değişmiş evet. Bende aracı yeni aldım çünkü. Eski sahibi daha bir haftta önce buji ve buji kablolarını de3ğiştirdiğini söylemişti ki buji kabloları felan sıfır daha. Bundan olabilir mi bu sorun? bu arada ford kam da da yazdım evet. orda da cevap verdiniz evet. Ama subap ayarınız yanlış olmuş dediniz. Amenna . fakat bu subap ayarı 3 kere yapıldı. ilk 15-20 km çok güzel daha sonra yine bozuluyor. Bunun başka bir nedeni olması lazım.... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 Çağlar bey,Bu olaylardan 4-5 gün önce bujiler değişmiş evet. Bende aracı yeni aldım çünkü. Eski sahibi daha bir haftta önce buji ve buji kablolarını de3ğiştirdiğini söylemişti ki buji kabloları felan sıfır daha. Bundan olabilir mi bu sorun? bu arada ford kam da da yazdım evet. orda da cevap verdiniz evet. Ama subap ayarınız yanlış olmuş dediniz. Amenna . fakat bu subap ayarı 3 kere yapıldı. ilk 15-20 km çok güzel daha sonra yine bozuluyor. Bunun başka bir nedeni olması lazım.... Çağlar abi sorunu yakalamış birazdan vesile ile sonucu belirtir Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 subap ayarı motor soğukken yapılır ,subap ayarı yapıldıktan sonra ilk çalıştırmada motorunuz subap sesi yapıyormu,motor soğukken subap sesi yapıyorsa ya ayar yanlış veya ayar somunu yalama olmuş diş atıyor subap vuruyor. subap ayarının değişik yöntemleri vardır ,kimi silindirleri bindirme tabiri edilen yöntemle yapar kimi pistonun üst ölü noktaya erişmeye yakın yapılır ,ikiside geçerlidir ,ben bindirme yöntemini kullanmam. bir başka ustaya gösterin ,subaplara basan piyano takımını incelesinler ,somunlarıda. avans sesi ile karıştırmıyor ustanız inşallah. kafası çalışan gerçek bir ustanın maharetli ellerine ihtiyacı var motorunuzun. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 Forumda sıkça yazmıştım, tekrarlayalım. Ka nın bujisi özeldir, kısa dır, yan, vidalandığı yerden buji tırnağına kadar olan yer kısadır, muhtemelen bujş tırnakları piston kafasına çarpıyor, eğer bu olasılık doğru ise, motoru artık hiç çalıştırmayın, bujileri sökün-söktürün, kontrol edin. Kontrol şekli: doğru parça numarası ile, çıkardığınız bujinin numarasını kontrol edin, tüm harfleri AYNI olmalı, son takısına kadar. Piston kafasına zarar verme rşskş mevcut tabii. 1 Yorum bağlantısı
Şükrü Gençtürk 12 Eylül 2010 Yazar Paylaş 12 Eylül 2010 çok teşekkürler yardımlarınız için son bişey sorabilir miyim? Ka'nın bujilerinin doğru parça numarasını nerden nasıl bulabilirim. Oturduğum yer kücük bir ilçe ve t ek ford Ka bende. Bu yüzden kimsenin doğru düzgün bilgisi yok. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 KA'nın bujileri platinum olarak geçer, 1mm tırnak aralığı vardır. İlçede bulamıyorsanız Liderler oto veya Merkez oto ile irtibata geçin, havale karşılığı hemen kargolarlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 sürekli aynı süpapdamı arıza veriyor, araç triger kopartmışmı triger kopardıysa eksantrik milinin yamulması muhtemeldir bir onu kontrol edin bu da muhtemel arızalardan biridir. benim unoda başıma gelen bir problemdi araç avans tutmuyordu süpap ayarı tutmuyordu sonunda eksantriği değiştirip kurtulmuştum tabi ka nın motor yapısını bilmiyorum başıma geleni anlattım Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 sürekli aynı süpapdamı arıza veriyor, araç triger kopartmışmı triger kopardıysa eksantrik milinin yamulması muhtemeldir bir onu kontrol edin bu da muhtemel arızalardan biridir. benim unoda başıma gelen bir problemdi araç avans tutmuyordu süpap ayarı tutmuyordu sonunda eksantriği değiştirip kurtulmuştum tabi ka nın motor yapısını bilmiyorum başıma geleni anlattım ka'lar zincirli yapıdadır. Kayıştan biraz daha sağlam, güvenilir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 Osman nın telefonu (Liderler servis) 0212 230 48 41 den arayıp bilgi alabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 ka'lar zincirli yapıdadır. Kayıştan biraz daha sağlam, güvenilir motor yapısını bilmiyorum zincir ise bu söylediğim olma iltimali düşük tabiki ama bir kontrolde faydavar diyebilirim Yorum bağlantısı
Şükrü Gençtürk 12 Eylül 2010 Yazar Paylaş 12 Eylül 2010 Biraz önce buji kablolarını çıkardığımda Bujilerden birisinin diğerlerinden farklı olduğunu gördüm.Umarım sorun sadece bunla çözülür. Şu an ezbere konuşuyorum. Yarın mecburen yine bulunduğum ilçede başka bir ustaya götüreceğim. Liderler servisin numarasını da aldım en azından ustayı arattırıp bilgisini almasında yardımcı olabilir. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Şükrü Gençtürk 14 Eylül 2010 Yazar Paylaş 14 Eylül 2010 Yetkili servisleri sevmeyiz kullanıcı olarak ama yine beni yetkili servis kurtardı. Ustacığım pistonlarını sökecem , subaplarını değiştiricem. ''BELKİ motor kapağın çatlaktır onu da deişmek gerekir'' diyerek beni 1200 tl masrafa sokacaktı. Servise gittim , Servisteki Ustacık değil USTA bujileri değiştirdi, Tekrar bir subap ayarı yaptı ve arac şu an saat gibi çalışıyor. en ufak bir titreme yok. Arada sırada ışıklara gelirken filan stop ediyor. O da hava akışmetresindenmiş bir ara değiştir dedi. Forum da da yardımcı olan arkadaşlarıma teşekkür ederim. Sorunum çözülmüştür... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 14 Eylül 2010 Paylaş 14 Eylül 2010 Yetkili servisleri sevmeyiz kullanıcı olarak ama yine beni yetkili servis kurtardı. Ustacığım pistonlarını sökecem , subaplarını değiştiricem. ''BELKİ motor kapağın çatlaktır onu da deişmek gerekir'' diyerek beni 1200 tl masrafa sokacaktı. Servise gittim , Servisteki Ustacık değil USTA bujileri değiştirdi, Tekrar bir subap ayarı yaptı ve arac şu an saat gibi çalışıyor. en ufak bir titreme yok. Arada sırada ışıklara gelirken filan stop ediyor. O da hava akışmetresindenmiş bir ara değiştir dedi. Forum da da yardımcı olan arkadaşlarıma teşekkür ederim. Sorunum çözülmüştür... sorunun çözüldüğüne çok sevindim demekki neymiş her dükkan açan usta değilmiş ustacık çıkabiliyormuş içlerinden USTA olabilmek için biraz bilgi gerekiyormuş eminim o ustacığa biraz bilgi vermişsinizdir bu konunun ardından 1 Yorum bağlantısı
Şükrü Gençtürk 15 Eylül 2010 Yazar Paylaş 15 Eylül 2010 Bu zihniyetteki adama bilgi vermek imkansız. Ama yine de Ben sorunumun bujilerle çözüldüğünü söyledim. Haftaya yanıma uğrarsın aynı arızadan dedi :lol: Neyse aracım şu an sorunsuz. Çok teşekkürler tekrar hepinize. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Eylül 2010 Paylaş 18 Eylül 2010 Bence bi daha uğramayın bozulsa bile 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2010 Paylaş 18 Eylül 2010 KA nın bujilerine dikkat etmek gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts