İçeriğe Yönlendir

3 Serisi Mi 5 Serisi Mi ?


Burçin Teymen

Recommended Posts

Burçin Teymen

Değerli arkadaşlar, 97 model Mondeomdan oldukça memnunum, ancak son zamanlarda BMW'ye olan ilgim giderek katlanmakta. 94 veya 95 model 3 serisi veya 5 serisi araçların (özellkile 318 is, 320i ve 520i) teknik özellikleri konusunda bilgi sahibi olan arkadaşların bu araçlardan hangisini tercih etmem konusunda gösterecekleri yardıma müteşekkir olacağım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3 serisi dar gelecek, 5 serisi de ufak gelecek, ikisinden de, beklediğinizi tahmin ettiğim performansı alamayacaksınız.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Takacağınız parça da 2011 model bmw'nin parçası olacak, astarı yüzünden pahalıya gelecek bence...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

Şahsen bundan sonra araba alacak olsam arkadan itişli alırım, önden çekerler artık kesmiyor beni. Eğer sizde benim düşüncemde iseniz 3.20 veya 3.25 V6 motora sahip bir BMW tam bizlik. Parça fiyatlarıda mondeo ya göre öle uçuk rakamlarda değil ( 97 mondeo iç dikiz aynası 190 TL ).

Varsın ufak gelsin küçük olsun :D

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Önden çeker kesmiyor artık derken yanlamak adına sanırım o zaman 4 çeker alın derim.

Şöle viraja girdiğimizde biraz yüklenelimde arabanın arkası kaya kaya alsın virajı istiyorum :D

4x4 subaru 2.0R heep aklımda

Yorum bağlantısı
Çağrı Kılıç

Bir yakınımın 6 silindirli bir 3.20i'si var, sesi, sürüşü ve aracın ivmelenmesi çok güzel, insanın bundan bende mi alsam dediği çok oluyor, ama arabadan inince araç üzerinde, beyaz olmasına rağmen, birbirini tutmayan en az 5 farklı beyaz renk görüyosunuz, yaktığı benzin dudak uçuklatacak kadar, aracın arka koltukları kışın buz yazın ateş gibi, darlığından bahsetmeme gerek bile yok sanırım. Bir keresinde ise 5.28i'ye binmiştim ve hızlanması öyle aman aman değildi ve arka koltukları da darlık konusunda 3.20'yi aratmıyordu.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Subaru'ya gelene kadar.. Audi'ler (Quattro) de bu konuda boş değil :D

Audi A3 1.8T quad da olabilir fakat, subarudaki boksör motor ve simetrik %50 olarak bölünmüş 4x4 sistemi beni çok etkiliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Performans beklentisi içinde iseniz 323 var bizim burada. güzel araba

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...138-binde/detay

düz 3.18 zaten almayın derim en az 3.18is.3.18 is 4 silindir 1900cc 143ps 320 ler 6 silindir 150 ps (170 de olabilir onu tam çıkaramadım yıla göre motor farkı var galiba) vergisi 2.0 olduğu için ikisi de aynı galiba

5 serisi için ise yine performan isteniyorsa 520 alınmamalı.

bmw lerde şaft yolu iç kısmı daraltıyor diye biliyorum. 3 serisi D segmenti gibi satılsa da pahalı C derim her zaman

Yorum bağlantısı
Emir Altun

şunu söylim ilk başta gecen sene 2 tane araçımız vardı biri mercedes 95 W124 E200 (136 hb) ve 96 BMW 320i sanırım 177 hb.Mercedes sanayiye 1 kere gidiyosa BMW 3 kere gidiyodu.Performansı bmw nin daha iyiydi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

97 de vanos var galiba 520 lerde. arkadaşın otoamatik bmwsi vardı araba 0-120 vasat sonrasında açılıyordu. teknik tablosuna bakmıştım 4000 dd ye kadar motor yok gibi 4000 den sonra çizgi birden zıplıyor. ama araba 1500kg nerdeyse :D

Hiç binmedim ama 525 en az o kasaya gider gibi geliyor hatta 525tds felan :D

Em bej olack ki performans olsun pehh

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
97 de vanos var galiba 520 lerde. arkadaşın otoamatik bmwsi vardı araba 0-120 vasat sonrasında açılıyordu. teknik tablosuna bakmıştım 4000 dd ye kadar motor yok gibi 4000 den sonra çizgi birden zıplıyor. ama araba 1500kg nerdeyse :D

Hiç binmedim ama 525 en az o kasaya gider gibi geliyor hatta 525tds felan :D

Em bej olack ki performans olsun pehh

Beni 94 Model 3.2 M3 te keser be kardeşim :D

Yorum bağlantısı

95 model için değil ancak 96 ve sonrası 5.28'lere özendiğim sıralarda; Mertol Bey'in bu forumda yazdığı aşağıda yer alan tecrübeden sonra; sahibinden.com'da bile bakamaz oldum. BMW tercih edilecekse e46 3.20 daha doğru olur gibi. 94-95 modeller uzay kasa tabir edilen, borusan hariçbirçok şekilde yurtdışından gelebildiği için standartı olmayan araçlar. Şahsi görüşüm macera arayacaksanız ve risk alacaksanız Volvo 850T5 veya daha az risk için 850GLTyi de inceleyin.

Saygılarımla.

Klima soğutmayınca kompresör bozuk derler (borusan dahil) ama sorun klima kontrol ünitesinden çıkar. Ancak o kontrol ünitesi sadece belli bir yıl üretilen araçlarda olduğu için ne borusan stoğunda ne de parçacılardan bulamazsınız. Hurdacıdan zaten bulamazsınız çünkü sizden önce başkalarınında benzer sorunu olmuştur. Kaldıki hurdacı zaten 400 lira ister dandik bir kontrol zımbırtısına.. ebay dolaşır hasbelkader bulup getirtir takarsınız, hah tamam oldu derken bu seferde hararet müşürünün çalışıp gibi yaptığını ama aslında çalışmadığını keşfedersizin. Tabi bunu keşfetmeni için arabanın hararet yapması gerekir. Sonra müşürü değiştirdiğiniz halde bu problem geçmez. Silindir kapak contasını değiştirirsiniz gene geçmez. Hararet artık sizin hayatınızın bir parçası olmuştur. Devirdaim çalışmıyor derler. Eyuvallah der gider devirdaim pompası alıp değiştirirsiniz. Bakarsınız zaten içinden çıkan devirdaim pompasında pal falan kalmamıştır. Ne de olsa 10 yaşında demi.. Tamam dersiniz bu sefer bu iş çözüldü.. Nerdeee.. Aynen devam.. Termostat bozuk bi derler alıp takarsınız ama gene değişmez. Tam anasına sövmeye başladığınızda biri çıkar radyatör tıkalı der. Gider sıfır radyatör alıp onu takarsınız ama sonuç gene aynıdır. Ondan sonra birisi motorun içinde tıkanıklık var abi blok lazım der.. Bu sefer kendinizi kasmaz ve "Hass.... len" dersiniz. "Usta" lavaboaç kıvamındaki radyatör açıcı zımbırtılardan bi şişe alıp motorun içine boca eder. İki gün öyle dolaşırsınız, ama sonuç değişmez. Sonra bir arkadaşınız o zımbırtının prospektüsünü okur. (Bu arkadaş ben oluyorum) Ve derki len olm bu aletin suyunu değiştirmen gerekiyormuş. Yaptınmı? Ve bön bön bakarsınız arkadaşınızın suratına.. Gidilir, radyatör boşaltılır, şişlenir, yan kapağı açılınca zaten gerçekle karşılaşılır. İçine boşaltılan o zımbırtı silikon gibi jelleşmiş ve radyatörü tıkamıştır.. Ama sökünce onuda halledersiniz zaten.. Hepsi bitti oh ne güzel dersiniz. Nitekim neredeyse 2 haftadır falan hararet yapmıyordur arabanız.. Aaa ne güzel derken bir akşam şarj lambası yanar ve hararet göstergeniz gene yükselir.. Karabasan ver. 2.01....

Bu seferde silindir kapak contası yenilirken takılan yeni kayış kopmuştur. Nedenmi? Çünkü kasnağı düzgün olmadığı için yalpalamış ve zaman içerisinde kayışı yavaş yavaş yiyerek kopartmıştır.. Kapak contasını değiştiren usta ya bunu görmemiş yada görmüş ama sallamamıştır. Kayış nolacakki.. Ama gene yolda kaldınız işte.. Çünkü artık sizde hararet paranoyası var.. Bir bidon benzin alıp yakasınız var arabayı.. Neyse kayış değişir, debriyaj balatası yenilenir, bakımı yapılır falan filan derken onca uğraşının içerisinde arabanın boyasını ve iç temizliğinin çoktan geldiğini ama sizin odaklandığınız konu o olmadığı için dikkatinizden kaçtığını anlarsınız. Hımmm... Ya bu tavan sarkmış bunu bi elden geçirsekmi? Yok geçiremezsin. Neden? Çünkü elini attığın yer daha önce nem aldığı için karton gibi olmuş artık. Hay allah ya... Gitti 500 lira daha... E araba 10 yaşında ufak tefek bir sürü hasarı var ben bunu bir de boyatayım bari, gitti kaporta boyaya 3 bin lira.. Hoppalaaa.. Direksiyon sertleşti iyimi.. Direksiyon mili lazım.. Ara tara, İzmirde bir amca ucuza veriyormuş. Adamla konuş göndersin al tak, 1-2 hafta sorun yok tamam derken bir sabah arabayı hareket ettirdiğinde yerde yağ birikintisi olduğu dikkatini çeksin. Hay allah bu seferde körüğü nanay.. Ara tara bul değiştirt tekrar yağ doldurt hadi gelmişken şunuda bunuda yaptırayım derken gitti bin lira daha..

1-3-4-2-1-4- falan filan.. Gitti 7-8 bin lira.. Belki daha fazla.. E sonuç ne oldu? Yaklaşık 2 sene boyunca bir karabasanın içinde yaşadınız, yeni gibi gözüken ama yeni olmayan, her an bir başka yerinden bir sorun çıkartabilecek bir arabanız oldu.. TEBRİKLERR....

Eski alman arabası alınmaz. Heleki BMW hiç alınmaz. Başınıza bela alırsınız. Çünkü alman arabaları dökülmez. Ama dökülmeye başladımı bir araba parası harcar her an başka bir yerinden arıza çıkartabilecek yeni görünümlü ama eski bir araba sahibi olursunuz...

Nasıl alınır? Adam arabanın ilk sahibidir. Tanıyorsunuzdur zaten amcayı. Emekli olduğunda falan almıştır bu arabayı. Gözü gibi bakıyordur zaten. O tip birisi varsa yakın çevrenizde, ondan alınır. Onun haricinde eski alman arabası alınmaz. Yada arabayı aldığınız gün gidip tekel bayiisinden 3-4 koli rakı da alırsınız. Her sanayi yoluna gideceğiniz günün arefesinde bir ufak devirirsiniz.. Yanına leblebi falanda olursa fena olmaz hani...

Yukarıda yazdıklarım senaryo falan değil yaşanmış gerçektir..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

3 Alınacaksa 320 ve üstü.

5 Alınacaksa 530 ve üstü.

Diğer BMW lere özenmeyin. Onlar BMW yi bmw yapan değil,piyasayada tutunmak için yapılan araçlar.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

BMW M5 derim ama zorla 1.16 yı almak zorunda bırakılırım. :)

araba yüksek devirli gitmek isteyen bir araç ( birçokk modelini kullandım) bence. :nazar:

Bmw'nin en kötüsüde BMW dir . kim nederse desin. :):)

Önemli olan paranızın yettiği en yüksek motor ve modeli tercih etmeniz. :):good1:

bunlar 3 ve 5 serisi içinde geçerli.

artık 5 seriside küçük derseniz dahada yukarılara devam etmek gerekir oda özel şöförsüz olmaz.

3 Alınacaksa 320 ve üstü.

5 Alınacaksa 530 ve üstü.

Diğer BMW lere özenmeyin. Onlar BMW yi bmw yapan değil,piyasayada tutunmak için yapılan araçlar.

+ 1500

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

7.60lim olacak o sürüş zevkini vermem şoföre :) E o para olunca tabi garajda başka şeylere olur :p

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
7.60lim olacak o sürüş zevkini vermem şoföre :) E o para olunca tabi garajda başka şeylere olur :p

7.60 mı neo kurşun mu :) Bari olacaksa 7.90 olsunda ses getirsin :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...