İçeriğe Yönlendir

Devir Gösterge ışığı Hakkında


Özgür Öz

Recommended Posts

Özgür Öz

Birkaç topicde devir gösterge ikaz ışıgının bahsi geçmiş.

Aracı alalı 1,5 ay oldu ve henüz bu ikaz ışığını görmedim :blush:

Bu ikaz ışığı nasıl aktif hale getiriliyor.Bilgi verirseniz çok sevinirim

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

göstergenizde var mı? lamba olsa bile yanmayabilir :D yananlar ile ortak gösterge olduğu için.

Yorum bağlantısı
Özgür Öz
göstergenizde var mı? lamba olsa bile yanmayabilir :D yananlar ile ortak gösterge olduğu için.

Evet göstergede var

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Faruk Doğramacı

Arkadaşlar aynı sorun bende de var. Bu konuyu iyi bilen biri aydınlatırsa sevinirim. Aracım 2010 1.4 Titanium Benzinli fiesta

Yorum bağlantısı
Engin Karataş
(düzenlendi)

bende de yanmıyor devir gösterge ışığı... 1.4 benzinli...

tarihinde Engin Karata? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Doğramacı

Emin değilim eğer bir arkadaş çıkarda bizi aydınlatırsa sadece dizel de mi var yoksa benzinlilerde var da çalışmıyor mu?

Yorum bağlantısı
Ali Çukur

Dizelde var ve çalışıyor.

Aracı benzinli olanlar çalışmıyor diyorsa göstergeler aynı old için çalışmaması normaldir.

Özellikle Mazotlu araçlarımız turbo kullandığı için devirli kullanmak önemli,

Bence bunun için sadece dizellerde aktif Devir Gösterge Uyarı Lambası.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
Dizelde var ve çalışıyor.

Aracı benzinli olanlar çalışmıyor diyorsa göstergeler aynı old için çalışmaması normaldir.

Özellikle Mazotlu araçlarımız turbo kullandığı için devirli kullanmak önemli,

Bence bunun için sadece dizellerde aktif Devir Gösterge Uyarı Lambası.

Devirli bir kullanım için yanmıyor gösterge ışığı bence, çünkü yaklaşık 1750 de yanıyor, bu da aracın maksimum torkuna ulaştığı devir, yani burda üst vitese atabilirsiniz diyor sanırım.Devirli kullanmak deyince ben 2500-3000 devir anlıyorum şahsen, Devir gösterge ışığı ilk yandığında(ikincisi de var yazmışbirkaç kişi,ben ikincisine dikkat etmedim) bu ışığa uyarsak aracın yakıt tüketiminin minimumda olacağı anlamına geliyor bence, ama araba bayılır kalırmı toplarmı bilemem:) Bu şekilde kullanmak açıkcası çok yorucu ve sabır isteyen bir kullanım şekli son depoyu aldığımda inat ettim hemen hemen bu ışığa uyarak,sağdan sağdan:) efendice arabayı sürdüm, istanbul şehir içinde arabamın şehir içi katolok değerini yakaladım(rüya gibi bir şey) 4,9 yazıyor ve bende 100km de 5 lt yi yakaladım, hava sıcaklığı ve istanbul şartları düşünüldüğünde, yazın okullar tatil olduğunda bir rekor deneyeceğim, kafamda fabrika verilerinin altı var ...düşerim gibi geliyor.

birde sorum olacak turbo olunca neden arabayı devirli kullanmak lazım, turbonun arabaya verdiği gücü kullamak gerektiğinde basıyoruz, kullanıyoruz,sollamalarda, yada kafamıza göre:) ama bu gereklilik mi? Ali Bey madem yazdınız sorularıma cevap verirseniz sevinirim:)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Devirli bir kullanım için yanmıyor gösterge ışığı bence, çünkü yaklaşık 1750 de yanıyor, bu da aracın maksimum torkuna ulaştığı devir, yani burda üst vitese atabilirsiniz diyor sanırım.Devirli kullanmak deyince ben 2500-3000 devir anlıyorum şahsen, Devir gösterge ışığı ilk yandığında(ikincisi de var yazmışbirkaç kişi,ben ikincisine dikkat etmedim) bu ışığa uyarsak aracın yakıt tüketiminin minimumda olacağı anlamına geliyor bence, ama araba bayılır kalırmı toplarmı bilemem:) Bu şekilde kullanmak açıkcası çok yorucu ve sabır isteyen bir kullanım şekli son depoyu aldığımda inat ettim hemen hemen bu ışığa uyarak,sağdan sağdan:) efendice arabayı sürdüm, istanbul şehir içinde arabamın şehir içi katolok değerini yakaladım(rüya gibi bir şey) 4,9 yazıyor ve bende 100km de 5 lt yi yakaladım, hava sıcaklığı ve istanbul şartları düşünüldüğünde, yazın okullar tatil olduğunda bir rekor deneyeceğim, kafamda fabrika verilerinin altı var ...düşerim gibi geliyor.

birde sorum olacak turbo olunca neden arabayı devirli kullanmak lazım, turbonun arabaya verdiği gücü kullamak gerektiğinde basıyoruz, kullanıyoruz,sollamalarda, yada kafamıza göre:) ama bu gereklilik mi? Ali Bey madem yazdınız sorularıma cevap verirseniz sevinirim:)

Turbo motorlarda, turbonun etkisini göstermesi için gerekli alt sınır genelde 2000 devirdir, dizel benzin farketmez, dizelde düşük devirde kulanıp arabayı zorlatırsanız 3-4 sen belki dahada kısa zaman çok hoşunuza giden tasarruflar olur, sonrasında enjektör motor hatta turbo kurumdan ayvayı yer, bu sebeble turbo dizellerin bu şekilde düşük devirde kullanılması iyi değildir, benzinli dayanabilir belki, özellikle TSİ tarzı hem turbo hemde turbaşarj olan araçlar 2000 devir altındada güçlü olduğundan daha avantajlıdır bana göre. Turbo dizel vites değişim aralığı şöyle, turbo nun gücünü gösterdiği devrin altına inmeyeceksiniz, inersen zaten araç çekmez vites düşersin, 2000 devrin biraz üstü en ekonomik devirdir, vites büyütürken 3 ten 4 e aldın mesela 4 devir 2000 in altına inmeyecek şekilde kullanmalısın, yani 3 te 2750-3000 devre gelip 4 e takıncaksın, devir 2000 de olucak, anlatabildim sanırım.

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2
Turbo motorlarda, turbonun etkisini göstermesi için gerekli alt sınır genelde 2000 devirdir, dizel benzin farketmez, dizelde düşük devirde kulanıp arabayı zorlatırsanız 3-4 sen belki dahada kısa zaman çok hoşunuza giden tasarruflar olur, sonrasında enjektör motor hatta turbo kurumdan ayvayı yer, bu sebeble turbo dizellerin bu şekilde düşük devirde kullanılması iyi değildir, benzinli dayanabilir belki, özellikle TSİ tarzı hem turbo hemde turbaşarj olan araçlar 2000 devir altındada güçlü olduğundan daha avantajlıdır bana göre. Turbo dizel vites değişim aralığı şöyle, turbo nun gücünü gösterdiği devrin altına inmeyeceksiniz, inersen zaten araç çekmez vites düşersin, 2000 devrin biraz üstü en ekonomik devirdir, vites büyütürken 3 ten 4 e aldın mesela 4 devir 2000 in altına inmeyecek şekilde kullanmalısın, yani 3 te 2750-3000 devre gelip 4 e takıncaksın, devir 2000 de olucak, anlatabildim sanırım.

o kadar yukarlara çıkarsanız yakıt tüketimi inanılmaz artar arcın yük durumuna göre 2200-2500 arası vites değiştirmek ekonomik olandır.

TDCI motor max torku 1700 civarında verir oralarda dolanmak en düşük tüketime sebep oluyor

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Geçen bir connect tdci a bindim onda da vites ışığı vardı. Sakin kullanımda daha 2bin devire gelmeden ışık yanıyordu. :) Böyle ekonomik olabilir ama motor sanki zorlanıyor gibi. Getz dizelde 2500 devirden önce vites büyütünce motor çok kötü sarsılıyor, o yüzden onda 3000 devire kadar basmak gerekiyor genelde. Benzinlide ben düşük devirde kullanıyorum , motor pek hırmalıyor, titremiyor gayet yumuşak.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
Turbo motorlarda, turbonun etkisini göstermesi için gerekli alt sınır genelde 2000 devirdir, dizel benzin farketmez, dizelde düşük devirde kulanıp arabayı zorlatırsanız 3-4 sen belki dahada kısa zaman çok hoşunuza giden tasarruflar olur, sonrasında enjektör motor hatta turbo kurumdan ayvayı yer, bu sebeble turbo dizellerin bu şekilde düşük devirde kullanılması iyi değildir, benzinli dayanabilir belki, özellikle TSİ tarzı hem turbo hemde turbaşarj olan araçlar 2000 devir altındada güçlü olduğundan daha avantajlıdır bana göre. Turbo dizel vites değişim aralığı şöyle, turbo nun gücünü gösterdiği devrin altına inmeyeceksiniz, inersen zaten araç çekmez vites düşersin, 2000 devrin biraz üstü en ekonomik devirdir, vites büyütürken 3 ten 4 e aldın mesela 4 devir 2000 in altına inmeyecek şekilde kullanmalısın, yani 3 te 2750-3000 devre gelip 4 e takıncaksın, devir 2000 de olucak, anlatabildim sanırım.

peki bu kurum meselesi eski motorinler için geçerli değilmiydi.yani yeni euro dizeller içimde geçerlimi?geçerliyse uzatınca 5 yıl garantili olan araçlarda ford başına iş almak içinmi devirleri o şekilde ayarlamış? Gerçi araba firmalarının neyapacağı belli olmaz zaten özellikle istanbulda belirttiğim şekilde sürmek imkansız, Ben 5 lt yi yakalarken 725 km yaptıysam bunun 450 si sakin gerisi normal ve agresif kullanımdı:p

o kadar yukarlara çıkarsanız yakıt tüketimi inanılmaz artar arcın yük durumuna göre 2200-2500 arası vites değiştirmek ekonomik olandır.

TDCI motor max torku 1700 civarında verir oralarda dolanmak en düşük tüketime sebep oluyor

bencede :good1:

Geçen bir connect tdci a bindim onda da vites ışığı vardı. Sakin kullanımda daha 2bin devire gelmeden ışık yanıyordu. :p Böyle ekonomik olabilir ama motor sanki zorlanıyor gibi. Getz dizelde 2500 devirden önce vites büyütünce motor çok kötü sarsılıyor, o yüzden onda 3000 devire kadar basmak gerekiyor genelde. Benzinlide ben düşük devirde kullanıyorum , motor pek hırmalıyor, titremiyor gayet yumuşak.

Motora ve arabaya göre değişiyor birazda bu vites atma işi. arabanın beygiri kaç, torku ne kadar? motor teknolojisi ve, güç aktarımı, getz i bilmiyorum ama şu an benim araba düz yolda 1750-2000 arası vites atarsam. hafif eğimli yolda 2000 in biraz üstü atarsam rahat topluyor.Debriyaj zaten çok alttan alıyor ve seri vites değiştirdiğimde hafif eğimde 2000 devirde bir üst vitese atıp gaza hafif dokunduğumda devir 1700 civarlarından başlıyor arabada herhangi bir sıkıntı olmuyor.yokuş diyebileceğimiz bir yerde bile açıkcası 3000 devire çıkma gereğini duymadım. Belki bu vites atma işi birazda arabayla bizim aramızdaki bir anlaşma, birbirimizi tanıyarak anlıyarak, tabi ekonomiyi de düşünerek yapılması gereken birşey :)

Yorum bağlantısı
Ali Çukur
(düzenlendi)

Yoksa 1.6 TDCI olduğundan olmasın :(

tarihinde Ali tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Oynak
Dizelde var ve çalışıyor.

Aracı benzinli olanlar çalışmıyor diyorsa göstergeler aynı old için çalışmaması normaldir.

Özellikle Mazotlu araçlarımız turbo kullandığı için devirli kullanmak önemli,

Bence bunun için sadece dizellerde aktif Devir Gösterge Uyarı Lambası.

Merhabalar ;

Benim aracımda dizel fakat ben bu ışık meselesini çözemedim acaba makyajlı kasada mı var bu ışık olayı 3000 devire kadar dahi çıktığımda ışık yandığını görmedim yoksa bi ayarmı yapmak gerekiyor...

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2
(düzenlendi)
Merhabalar ;

Benim aracımda dizel fakat ben bu ışık meselesini çözemedim acaba makyajlı kasada mı var bu ışık olayı 3000 devire kadar dahi çıktığımda ışık yandığını görmedim yoksa bi ayarmı yapmak gerekiyor...

sanırım dizellere 2010 yılından sonra konmaya başladı ama muhtemelen eskilerde bir yazılım güncellemesi ile aktif hale geliyordur

tarihinde Emrah Y?ld?r?m 2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Oynak
sanırım dizellere 2010 yılından sonra konmaya başladı ama muhtemelen eskilerde bir yazılım güncellemesi ile aktif hale geliyordur

Servise bi soralım bakalım ne diyecekler :)

Yorum bağlantısı
Doğukan Sinopluoğlu

Araç kitabına göre ışık yandığı anda üst vitese geçmek hem düşük yakıt tüketimi hemde düşük CO emisyonu sağlamaktadır. Vites değiştirme ikaz ışığı yaklaşık 1800 devirler civarında yanar. Aracın torku yüksek olduğu için düşük devirde vites değiştirmek sürüş açısından sıkıntı yatarmaz. Bu bahsedilen teorik çalışmaların sonucudur.

Ancak dizel araçlarda aracı düşük devirde kullanmak uzun vadede ciddi problemlere yol açar. Silindirlere yetersiz miktarda hava girmesine sebep olur ve yanma verimli olmaz. Zamanla enjektörlerde tıkanmalar meydana gelebilir. Vites değişimleri en az 3000 devirde yapılır ve normal kullanım 2300-2500 devir arasında yapılırsa aracın yakıt yolları ve yanma odaları sürekli temiz kalır. Bu ilk başta yakıt sarfiyatını yükseltiyormuş gibi görünebilir ancak uzun vadede kesinlikle ekonomiktir. Araç sürekli atak bir halde kalır. Gaza en ufak dokunmanızda etkiyi motorda hissedebilirsiniz.

Benim aracım şu anda 14600 km'de, 1.4 tdi trend. Sürekli Shell GTL alıyorum. 125 TL'ye 700 km kadar yol yapabiliyorum (İstanbul ve Bursa şehir içi). Performans olarakta çok etkiliyor. Dün akşam ışıkta kalkışta koltuğa yapıştım resmen.

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2
Araç kitabına göre ışık yandığı anda üst vitese geçmek hem düşük yakıt tüketimi hemde düşük CO emisyonu sağlamaktadır. Vites değiştirme ikaz ışığı yaklaşık 1800 devirler civarında yanar. Aracın torku yüksek olduğu için düşük devirde vites değiştirmek sürüş açısından sıkıntı yatarmaz. Bu bahsedilen teorik çalışmaların sonucudur.

Ancak dizel araçlarda aracı düşük devirde kullanmak uzun vadede ciddi problemlere yol açar. Silindirlere yetersiz miktarda hava girmesine sebep olur ve yanma verimli olmaz. Zamanla enjektörlerde tıkanmalar meydana gelebilir. Vites değişimleri en az 3000 devirde yapılır ve normal kullanım 2300-2500 devir arasında yapılırsa aracın yakıt yolları ve yanma odaları sürekli temiz kalır. Bu ilk başta yakıt sarfiyatını yükseltiyormuş gibi görünebilir ancak uzun vadede kesinlikle ekonomiktir. Araç sürekli atak bir halde kalır. Gaza en ufak dokunmanızda etkiyi motorda hissedebilirsiniz.

Benim aracım şu anda 14600 km'de, 1.4 tdi trend. Sürekli Shell GTL alıyorum. 125 TL'ye 700 km kadar yol yapabiliyorum (İstanbul ve Bursa şehir içi). Performans olarakta çok etkiliyor. Dün akşam ışıkta kalkışta koltuğa yapıştım resmen.

şimdi ford 1800 devir diyor siz 3000 diyorsunuz hangisine güvenmek gerekiyor?

Şahsi fikrim 1800 gerçekten düşük bir devir ancak 3000 de çok fazla, araç max tork a 1700 devirde ulaştığına göre bu devrin biraz alt bölgesinde de (1600 civarı) motora yeterli hava gidiyor ve sorun yok demektir. Vitesi 2200-2300 bandında değiştirirsek üst viteste yaklaşık 1700 devre düşecektir ve hala max tork üretebilecektir. 3000 lere çıktığımız zaman üst viteste devir 2300 dolaylarında kalır ve optimum bölgenin uzağında kalmış oluruz (muyuz?)

bunlar benim fikirlerim. Sizinkiler ile tam örtüşmüyor. Ben nerede yanlış düşünüyorum acaba?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
M. Ali Öz

arkadaslar aracım 2009 fiesta 1.4tdci titanium .. sürüş halinde diğer araçlarda kadranda gördüğüm vites geçiş uyarı lambası ( yeşil ok ) bende yanmıyor .. acaba 2009 larda yok mu ?

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2
arkadaslar aracım 2009 fiesta 1.4tdci titanium .. sürüş halinde diğer araçlarda kadranda gördüğüm vites geçiş uyarı lambası ( yeşil ok ) bende yanmıyor .. acaba 2009 larda yok mu ?

maalesef yok 2010larda var

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...