Ersen Tapan 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Konular birleştirildi.. Arama yapmadan konu açmamaya özen gösterelim.. Yorum bağlantısı
Cem Erkan 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 Bende de 1,6 dizel var yandığını hiç görmedim. Neden olabilir acaba? Yorum bağlantısı
Ümit Çeri 10 Şubat 2011 Paylaş 10 Şubat 2011 Sinyal lambasından bağımsız kullandığım viteste devirin 2000-2300 aralığında kalmasına özen göstererek vites geçişlerini ayarlıyorum.Özellikle 2000 devirde sabitleyebildiğimde vitesi yakıt tüketiminin en optimum seviyede olduğunu düşünüyorum.Kurduğum mantık pratikte de geçerli mi sizce? Yorum bağlantısı
Ferdi Güler 4 Ekim 2012 Paylaş 4 Ekim 2012 Bu devir gösterge uyarı lambası ile ilgili benim de sorum olacak; aracım şuan 1400 km civarında ve açıkçası ben bu güne kadar bu ışığa hep uydum. Aracın kavramasında bir sıkıntı gözlemlemedim. Bazı arkadaşlar bu göstergeye uymadıklarını, aracın devirli kullanılması gerektiğini yazmış. Teknik bilgileri bir kenara bırakırsak eğer; araç için zarlı olan bir özelliği otomobil üreticileri araca koyar mı? Sonuçta bu ışığın yanacağı nokta eminim bir çok mühendislik testinden ve hesaplamadan sonra belirlenmiştir. Başka firmalarda da benzer özellik var. Araca zarar verecek ve kullanıcı memnuniyetsizliği yaratacak bir özelliğin araca konulacağına ben pek inanamıyorum... Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 Işık Benim 2001 tren TDCİ araçta da var. Aracın zorlandığını anlamıyor o ışık sadece eğimsiz bir yolda mesela şehir trafiğinin olmadığı veya uzun yolda vs kullanılıyor. Bazen ben vitesi küçültmeye niyetlendiğim anlarda bile arttır uyarısı veriyor gülüyorum Çok saçma değil, çok gerekli de değil bu özellik ama modaya uymuş ford. Bu arada 1700 altında araç vurarak çalışıyor ben genelde 2000-2500 arası kalıyorum. Yorum bağlantısı
Ferdi Güler 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 2001 model araçta nasıldır bilmiyorum ama örneğin ben rampa çıkarken düz yolda yandığı devirde yanmıyor. Zaten kitapçıkda da yolun eğimine ve araçın durumuna göre hesaplamanın yapıldı yazıyor. Düz yolda 1600 devir civarlarında dahi vites geçişinde problem yaşamıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 Yeşil ışık tamamen gaz pedalına uyguladığınız kuvvetle alakalı. diyelim ki 3.viteste 2000 devirde ışık yandı. Dip gaz yaptığınızda ışık filan kalmıyor. Aracım 6000km de %90 oranında trafik ve şartlar el verdikçe yeşil ışığı dikkate aldım. Genelde 1800-2300 arasında kullanmaya özen gösteriyorum arabayı. Yakıt tüketimimden de gayet memnunum. 3000 devirde vites atmak bana çok manasız geliyor. Yol uygunsa 2500 civarı uygun bence. Zaten bir üst vitese geçtiğinizde en kötü 2000 leri tutturuyorsunuz. Ancak şöyle bir durum var. Araç yeşil ışık yaktı diye rampada vites yükseltip deviri 1500 e çekmek ve ardından yokuşu çıkmak için gaza yüklenmekte manasız. Zaten yol bilgisayarını takip ederseniz aracı yüksek vites düşük devirde hızlandırmak daha fazla yakmasına sebep oluyor. tabi buna ek olarak motorun maruz kaldığı zorlanma da ayrı konu. En iyisi uygun devirde kullanmak. Önümde bir rampa varsa 2000 de vites yükseltmiyorum. Son olarak şu enjektörlerin tıkanması turbonun kurum bağlaması filan olaylarını anlamıyorum. Turbolar devirli kullanılmalı diye bir inanış var. Şirket pick up ımızın tamircisi 3000 den aşağı atma abi diyor. muhtemelen bir bildikleri vardır ama anlam veremiyorum. Madem motora zararlı neden böyle bir ışık var? hiç değilse kullanım kılavuzuna bir uyarı koysalarmış bari. Araç kullanımıyla ilgili bir çok konuda uyarı koymuşlar ama bu konuda birşey yok. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 Yağ değişimi konusana benziyor bu, ustalar genelde 10bin km yi geçme yağı değiştir derler. Üretici 15-20bin der. Aynı şekilde ustalar 3000 devire kadar bas diyorlar, üretici 2000 deviri geçme az yaksın diyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 8 Ekim 2012 Paylaş 8 Ekim 2012 dizel benimde aracım geçen gün aracın içinde 5 kişiydik ve hafif rampa çıkarken 4,viteste hız 70 iken 5 e tak diye ok yandı. takmadım tabiki de ama garip geliyor ok olayı bana. ben oka göre vites değişmiyorum 2300-2500 arası vites atıyorum. 3000 devire kadar bağırtmak da yol ve yük durumu normalse gerek yok bence. oka uygun araç kullanırsan araba hantallaşıyor benim gözlemim. 1 Yorum bağlantısı
Emre Köksal 9 Ekim 2012 Paylaş 9 Ekim 2012 dizel benimde aracım geçen gün aracın içinde 5 kişiydik ve hafif rampa çıkarken 4,viteste hız 70 iken 5 e tak diye ok yandı. takmadım tabiki de ama garip geliyor ok olayı bana. ben oka göre vites değişmiyorum 2300-2500 arası vites atıyorum. 3000 devire kadar bağırtmak da yol ve yük durumu normalse gerek yok bence. oka uygun araç kullanırsan araba hantallaşıyor benim gözlemim. aynen öyle...özellikle 1 den 2 ye ve 2 den 3 e geçerken 2000 devrin altında vites değişirse arabanın bir atikliği olmuyor...özellikle biraz devirli akan sıkışık trafikte gerekli olabiliyor...2500 altında 2 ve 3 viteslere vites büyütmeyi yapmıyorum... sadece yokuşa aşağı 2000 devirde atıyorum... bu arada dizel 1.4, 4700 devre kadar arabayı zorladığımda aracın hızlandığını görüyorum daha yukarı çıkılıyor mu? nerde gaz kesiyo? Yorum bağlantısı
Recommended Posts