İçeriğe Yönlendir

Focus'u Verip Civic Almak


İlker Öztürk

Recommended Posts

İlker Öztürk

benim 2006 focus tdci ghia boyasız değişensiz 90.000 bakımı yapılmş(+larla 1100 tl yi buldu)

4 lastik yeni 87000 de (orj. km) aracıma son 30.000 tl desem gidermi acaba,

2007-2008 civicler var (dream)30-40000 kmlerde 30-31000tl bi civic alsam diyorum nasl olur?

nedersiniz ? sizce doğru bi karar olurmu?

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

109 hp dizel verip 120 hp benzinli araç alacaksınız. hemen belirteyim hondanın parça fiyatları focusu mumla aratır...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

eğer ki ghia'nın donanımlarını tam anlamıyla kullanıyorsanız ghia'dan sonra dream sıkıcı gelebilir..

109 hp dizel verip 120 hp benzinli araç alacaksınız. hemen belirteyim hondanın parça fiyatları focusu mumla aratır...

cık 120 değil 125 hp :wub:

benzinli ama tüketim korkutmasın

aracım otomatik vites ve şuanda 3300km.de bu km.ye kadarki tüketimim 6.8lt/100 km

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk
(düzenlendi)

ghia'nın donanımlarını tam anlamıyla kullanmıyorum,cruze control-yağmur sensoru-far sen soru benim focustan onceki aracımda yoktu ,ozaman merak ediyordum fakat focusta bu özelliklerin benim için cokta önemli omadığını anladım,

parca fiyatlarına gelince,Mesela focusun on iki amortisoru 500 tl+kdv,arka porya 500 tl,on porya 250 tl ,bilmiyorum ama cvicin bundan daha pahalı olacağını sanmıyorum,

fark beklenti:

yaklaşık aynı fiyata sıfır ayarında 30-40000 de arac,

daha sessiz,risksiz(turbo+enjektor)

ikide bir bozulan poryadan kurtulmak

için acaba boyle bişeymi yapsam dedim

tarihinde ?lker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
cık 120 değil 125 hp :fiuw:

doğru... :kafa:

4200 d/d da 152 lik torku yakalayacak...

Focusta ise 240 d/d lık tork değeri...Birbirinden tamamen farklı araçlar...Ama görünüş bakımından honda daha güzel...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arıza halinde , mekanik aksam rakamları daha ucuz değildir, ayrıca düşündüğünüz rakama focusu satmak biraz zor. Donanımsız sıfır tdci, makyajlı kasası ile 38-39.000 TL iken.

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk

sahibindende fiyatlara bakarak 30000 tl ,dusunmustum ,ama sanırım en kötü 27 -28 aralığında garanti gider

27-28 e de satmam daha iyi bakımlarıda tam zaten boya değişende yok en iyisi binerim

Yorum bağlantısı
Guest G
benim 2006 focus tdci ghia boyasız değişensiz 90.000 bakımı yapılmş(+larla 1100 tl yi buldu)

4 lastik yeni 87000 de (orj. km) aracıma son 30.000 tl desem gidermi acaba,

2007-2008 civicler var (dream)30-40000 kmlerde 30-31000tl bi civic alsam diyorum nasl olur?

nedersiniz ? sizce doğru bi karar olurmu?

Sayın ÖZTÜRK; Dün sabah çok samimi bir arkadaşıma 2006 model focus tdci ghia beyaz renk iki parçası boyalı ve 116 bin km de servis bakımlı tüm ağır bakımları yapılmış ilk el bir araç aldık.Fiyatına gelince 25.500 TL ye pazarlıkla satışı yapıldı.Sadece bilgi amaçlı paylaşmak istedim.Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz

Şahsi fikrim, eğer donanım farkı rahatsız etmeyecekse, değişim mantıklı. Servisi otokoçtan çok daha insaflıdır merak etmeyin. İşinin ehli özel servisler de mevcut. Yani her halükarda serviste Honda daha önde Ford'a göre. Civic V-TEC Focus TDCi'in performansta 10 kere üzerinden atlar. Ezbere değil, yeni TDCi Eski V-TEC kullanıcısı olarak konuşuyorum. Focus isterse 500 Nm olsun, dizelin o kısa devir bandı ile V-TEC'le başetmesi mümkün değil.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Dizelin kısa devir bandı tüm dizellerde standart. 0-100 km hızlanma, maksimum hız değerlerine bakıldığında bu motorlar arasında çokta bir fark yok. Ben olsam salt performans beklentim için Honda'ya geçmezdim. Lakin, çok zarar etmeyeceksemde, farklılıkve daha az km.de bir araç nedeniyle bu değişime sıcak bakardım.

Yorum bağlantısı
Onur Efe

Civic de dayanıklı ve güzel araba ancak cadde icin daha uygun. Türkiye yolları için Honda altı yere yakın olmasından dolayı pek uygun değil. Yani Focus çok daha iyi bir tercih olur. Performans bakımından Honda biraz da atak ama yine de tercih olarak bakım masrafı yol şartları parça fiyatları ömür ve performans gibi etkenlerden ben Focus u tercih edeceğim.

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk
Sayın ÖZTÜRK; Dün sabah çok samimi bir arkadaşıma 2006 model focus tdci ghia beyaz renk iki parçası boyalı ve 116 bin km de servis bakımlı tüm ağır bakımları yapılmış ilk el bir araç aldık.Fiyatına gelince 25.500 TL ye pazarlıkla satışı yapıldı.Sadece bilgi amaçlı paylaşmak istedim.Saygılarımla

2005 model focus II Ghia sedan otomatik vites benzinli (tonik mavi) 103000 km 24000 tl ye vermiş arkadaş BENZİNLİ-OTOMATİK

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Focus-2-t196834.html

siz cok uygun almıssınız

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Şahsi fikrim, eğer donanım farkı rahatsız etmeyecekse, değişim mantıklı. Servisi otokoçtan çok daha insaflıdır merak etmeyin. İşinin ehli özel servisler de mevcut. Yani her halükarda serviste Honda daha önde Ford'a göre. Civic V-TEC Focus TDCi'in performansta 10 kere üzerinden atlar. Ezbere değil, yeni TDCi Eski V-TEC kullanıcısı olarak konuşuyorum. Focus isterse 500 Nm olsun, dizelin o kısa devir bandı ile V-TEC'le başetmesi mümkün değil.

eski vtec derken bir önceki kasa mı :) yeni kasa eskisine göre vasat. Temiz bir tdci ghia tercihim olur boş viteke göre :D .

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

honda her yeni civic i biraz daha kalitesiz yapıyor.ayrıca yakıt tüketimi evlere şenlik.10 lt gibi bir ortalama var.ben sizin yerinizde olsam dizel bir seçenek düşünürüm yeni aracımdada

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Tasarım olarak civicde bir tuhaflık var ama çözemedim henüz. Sanki kasa, şasisine 1 beden büyük gibi :nazar:

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)

Honda'yı sorunsuz sanmayın.

Ben ve bir yakın akrabam aynı zamanlarda araç aldık. Ben Focus Titanium, o Civic Elegance (A/T).

yaklaşık 50-60 Bin km yol yaptık.

Focus ta bir kere arka kilit garantiden değişti. Fiyatını bilmiyorum. 220 V Invertor değişti. Fiyatı garanti olmasa 900 TL. Gerçi o donanım CIVIC'te yok, bence FOCUS'ta da olmasa olur, isteyen 50-100 TL'ye Invertör alır.

Civic'te ise iki defa direksiyon kutusu garantiden değişti. Fiyatı garanti olmasa 6000 TL.

Başka ufak tefek problemler de oldu ayrıntıları bilmiyorum.

Bir de ben dijital hız göstergelerini sevmiyorum, CIVIC hız göstergesi dijital. Keşke FOCUS'un (Zaman) Saati, Escort'taki gibi Analog olsaydı.

CIVIC aracın bir diğer avantajı arka koltuk önlerindeki zemin düz.

Dezavantajı ise bagajı da küçük, kullanışsız ve 400 lt. Focus HB Bagajı bile 385 lt. CIVIC Koltuk kafalıkları inanılmaz rahatsızlık verici.

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
eski vtec derken bir önceki kasa mı :nazar: yeni kasa eskisine göre vasat. Temiz bir tdci ghia tercihim olur boş viteke göre :good1: .

Bir önceki kasa tabi. Ama ben o manada yazmadım. :angry: Yenisini kullanmadım. Eskisi ok gibiydi. Ben de Dream yerine Ghiaya binerim sahsenç Tabi tercih,belirttim zaten donanım farkı rahatsız etmeyecekse diye.

Ford motoru PSA dan aldığı gibi şanzımanı da Honda'dan alsa dadından yinmez. :good1: Çok mu şey istiyorum Allah aşkına :D Geçen gün V-TEC'in vitesi elimde kalıyordu Ford da alışmışım sert vitese...

Honda da parça olayı biraz acayip. Bazen hiçbir araçta değişimine şahit olmadığınız parçaları arıza yapabiliyor. Parçacıya "Yuh küçüçük şey o fiyat olur mu?" dediğinizde "Abi ben biraz arştırayım." deyip biraz sonra yarı fiyatını söyleyebiliyor.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

vtec motorun asıl olan özelliği yüksek devirde kendini gösteriyor. Şahsen devirli kullanmayı seven biri olarak bile bana yüksek geliyor o vtec açma aralığı. Bu sebepten ağırlık şehir içi ise dizel daha bi mantıklı ve tatmin edici geliyor.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Düz vites bir araç alınacaksa benzinli Civic yerine dizel Focus almak uygun olan.

Ama otomatik vites bir araç alınacaksa Focus yerine Civic almak uygun..

Tüketim konusunda ise tekrar yazıyorum aracım daha 3300km.de bugüne kadarki ortalamam 6.8lt/100km

şehir içi son depo ortalamam 7.8lt/100km

Bir dizel kadar tutumlu olması imkansız, ama sınıfındaki diğer otomatik vitesli 1.6 araçlarda az yaktığı gerçek..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
Düz vites bir araç alınacaksa benzinli Civic yerine dizel Focus almak uygun olan.

Focus 1'in vites geçişleri yumuşak ve netti, hatırladığım kadarıyla. Ama Focus 2, Civic'ten sonra bana kamyon gibi gelmişti. Vites geçişleri çok sert ve vites yolu çok uzun bana göre. Otomatikte Honda'nın bariz üstünlüğü var zaten. Bence manuelde de durum aynı.

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk

gecen agustos ayında 400 tl olan alternatör,şimdi ne kadar biliyormusunuz?

tam 850 tl,yuhh diyorum bu forda ,bu gun arac yolda kaldı alternator gitmiş 850 tl

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
(düzenlendi)

Kimse kasa sağlamlığı anlamında bir değerlendirme yapmamış . Arkadaşlar Civic'in kasası bildiğimiz teneke . Focusun yanından bile geçemez bu anlamda . Toplam beş takla atmış bir Civic gördüm . Araba tanınmayacak haldeydi ve kabin kutu kola gibi ezilip büzülmüştü . Birde yedi takla atmış F2.5 gördüm oda tanınmayacak halde idi ancak yolcu kabini olduğu gibi yerindeydi . ( Focustakiler burnu bile kanamadan araçtan çıkmışlar , Civic'te durum biraz vahim , iki ağır yaralı vardı... ) Bilmem anlatabildim mi?...

tarihinde F?rat ?enol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Çiftçi

Eski kasa yani bir önceki kasa focus 2.5 tan hızlı değil denedik gördük 115lik focus ufak bir burun farkıyla onde gidiyor 0-200 arası yeni kasaları bilmem ama onlarında çok hızlı olduğunu sanmıyorum...Civicle focusun üzerinden atlayan arkadaş biraz fazla atlamış gibi :flowers: çünkü dizel focusun turbo açtığı bir devirde denemedim bilmiyorum ama zor geçer civic focusu. Dayanıklılık konusuna gelince tabiki ford Allah kimseye vermesin ama gördüğüm ve yaşadığım kazalarda benimde bir araç pert etmişliğim vardır burnum kanamadan çıktığım için eski kasa focustan dayanıklılığı konusunda ayrıca bir sempatim var focusa ama hondanın kaportası dayanıklılık konusunda focustan geride. Honda az yakar ama dizelle karşılaştırılacak kadar değil tabi abartmaya gerek yok karşılaştırmak bile anlamsız benzinli focustan çok az yakar doğrudur. Focusun tasarım olarak Hondanın gerisinde olduğu doğrudur yeni kasalardan bahsediyorum. Benim focusum var Kuzenımın bir onceki kasa civici dayımın yeni kasa civici hepimiz kullandığımız arabalardan çok memnunuz ama iki aracın birbirine karşı usutun yonleri var zevk size ait ben genelde araç alırken fiyat ve beklentilerim dogrultusunda hareket ederim focusun 2.5 un fiyatı ve verdikleriyle hondanınkini karşılaştırınca honda bana pahalı geldiği için focus tercih ettim honda piyasada çok tutulan bir araç satımda çok değer kaybetmiyor ondan 2. el fiyatları pahalı konfor dayanıklılık ve artı bir çok şeyin kıyasına girecek olursa yakıt hariç mondeo 2 aracada açık ara fark atıyor babamın mondeosu benım aracımdan bence çok daha iyi olmasına rağmen daha ucuz :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...