İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Klima Soğutur Mu? Isıtır Mı?


Barış Akıncı

Recommended Posts

Barış Akıncı

Bir arkadaş ile geçen gün tartışmıştık.Fiestalarda ve aynı sınıf otomobillerde (üst sınıfları bilemiyorum)klima sadece yazın soğutma görevi üstleniyor diye biliyorum.Arkadaşım klimanın yazın soğuttuğunu kışın da içeriyi ısıttığını ileri sürdü...Bilmiyorum onun aracı mı o şekildeydi anlamadım.

Kışın aracın içini ısıtan motor ve kalorifer sistemi değil midir?Yani sabah ben aracımı çalıştırıp 3-4 km lik yol yapmama rağmen ve klimayı açmama rağmen araç ısınmıyorsa klima o görevi görmüyordur değil mi?Ama klimayı açmadan fanı açarsam uzun yolda aracın içi sıcacık oluyor.Klimanın buna bir katkısı var mıdır?Varsa sabahları motor çalışır çalışmaz klima niye ısıtmaz...Evlerde kullanılan klimalar kışın ısıtır,yazın da serinletir ama araçlardaki farklıdır.Yoksa yanılıyor muyum?

Klimanın ısıtmaya bir faydası yok ise;kışın klimayı açıp,fanı da sıcak konuma getirirsek motora bir zararı olmaz mı?Ustalar klimanın yaz ve kışın belli aralıklarla çalışması gerektiğini ifade ederler...Peki bunu sebebi nedir?

Üst tarafta klima ile bir konu açılmış ama benim soruma cevap olacak bir cümle bulamadım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Klima ısıtmaz ama kışın kullanılır..

Nemi alır, dolayısı ile camlar buğulanmaz..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kışın camların buğusunu gidermek için kullanılır...Arabayı çalıştırır çalıştırmaz ısıtmaz, çünkü sizinde dediğiniz gibi kaloriferi ısıtan arabanın soğutma suyudur...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Klima yaz-kış her hafta 5-10 dakika çalıştırılmalı, gazın içinde yağ da vardır, bu yağ klima çaılınca borularda dolaşır ve tüm ek yerlerindeki contaları yağlar, çatlama yapmayan contadan da gaz kaçmaz

2. Sadece soğutmaz, buhar da alır, zira hava içindeki nemi alır, kışın sıcak bile üfletsek, klimayı açınca tüm camların buharı bu yüzden çabuk şekilde kaybolur

3. Evdeki kliamalarda, düğmeye basınca ısıtma vardır, ama bunu elektrik telli ısıtıcı sistem ile yapar.

4. Klima sistemi sadece soğutur. Araç içini ısıtan, motor soğutma suyu ile ısıtılmış minik kalorifer radyatörü içinden geçen hava ile çalışan sistemdir.

5. mondeo III lerde AC kapalı bile gözükse , kompresör devreye girer-çıkar, çaktırmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

hep merak ettiğim bir konudur bu bugünde izmirde yağmur soğuk olmasına rağmen yokuş aşağı sallanırken hazır viteste yakıt yakmadığım için klimayı açtım soğukmu açsam sıcakmı açsam diye forumda da konuşuldu daha farklı şeyler sıcakla ilgili ama ben hala öğrenemedim bu olayı buğu gidermeyi anlarım da ısıtmaya etkisi olduğu da denmişti forum da onu anlamam yani soğutma çevrimi yapıyor klima boşunamı o kadar termodinamik derslerinde hesaplarını yaptık diyorum içimden

ben kışında soğukta klimayı açıyorm arada sistemin sağlığı için soğukta açmamda bilmediğimden sıcakta çalışmasını

çağlar abi çok güzel anlatmışsınız ama şu sıcağa getirip çalıştırmayı biraz açabilirmisiniz

Yorum bağlantısı
Barış Akıncı

O halde kışın da çalıştırmakta bir zarar yoktur anladığım kadarıyla...Sadece buğular için kullanıp tekrar kapatmak mı gerekir?Yoksa açık kalmasında bir sakınca yok mudur?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Klima düğmesine basmak ile, sıcak-soğuk ayarı bağımsızdır, yani sıcak hava üflerken, klima düğmesine basılır, normal bir işleyiştir, zarar diye birşey söz konusu değildir, aksine tüm camlar hiç buhar yapmaz.

Şahsen hiçbir otomobilimde gaz kaçağı yaşamadım, kışın da sık sık klimayı açarım o kadar.

Yorum bağlantısı
Murat Dere
1. Klima yaz-kış her hafta 5-10 dakika çalıştırılmalı, gazın içinde yağ da vardır, bu yağ klima çaılınca borularda dolaşır ve tüm ek yerlerindeki contaları yağlar, çatlama yapmayan contadan da gaz kaçmaz

2. Sadece soğutmaz, buhar da alır, zira hava içindeki nemi alır, kışın sıcak bile üfletsek, klimayı açınca tüm camların buharı bu yüzden çabuk şekilde kaybolur

3. Evdeki kliamalarda, düğmeye basınca ısıtma vardır, ama bunu elektrik telli ısıtıcı sistem ile yapar.

4. Klima sistemi sadece soğutur. Araç içini ısıtan, motor soğutma suyu ile ısıtılmış minik kalorifer radyatörü içinden geçen hava ile çalışan sistemdir.

5. mondeo III lerde AC kapalı bile gözükse , kompresör devreye girer-çıkar, çaktırmaz.

3. maddeyi bir daha çalış Çağlar. :kafa:

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
Bir soru da benden;klima açıldığında soğutma yapıyorsa, biz kışın açtığımızda önce dışarıdan gelen havayı soğutup sonrada radyatör vasıtasıyla ısıtmış mı oluyoruz?

ben de çok merak ediyorum bu durumu klima açıkken anında sıcağa getirdiğinizde yüksek sıcaklık anında soğuğa getirince de soğukluk geliyor hemen değişiyor gelen hava yani

Yorum bağlantısı
Barış Akıncı
Bir soru da benden;klima açıldığında soğutma yapıyorsa, biz kışın açtığımızda önce dışarıdan gelen havayı soğutup sonrada radyatör vasıtasıyla ısıtmış mı oluyoruz?

Benim de merak attiğim soru ...Ama fan sıcak konumdayken klima açık olsa bile sanırım devre dışı kalıyor.Sıcak gelen havaya bir etkisi yok.Yani soğutma olmuyor.Ama görevi soğutma olduğundan kışın klimanın açık olmasının sisteme arıza verecğini düşünüyordum.Ustalar,üstadlar öyle demiyor...Sorun yok o halde

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sıcak konumda kalorifer peteğinden, soğuk konumda klima radyatöründen geliyor içeri hava...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. 3.madde kadar klima gazı soluyasın

2. Dışardan hava kalorifer kazanına girer, klima radyatöründen geçer (minik kazan içinde), ayrıca içerde sıcak suyun devamlı geçtiği radyatör zaten sıcaktır, sıcağı seçtiğimizde, içerdeki klapeler havayı buradan geçirmek için yön değiştirdiği anda sıcağı üflemeye başlar, klima düğmesine basınca da gaz dolaşmaya başlar ve klima radyatörü soğur. Nemi alınmış hava ile sıcak üfler.

3. Sıcaklık seçimi soğuk ise, kalorifer radyatörü önündeki klape kapalı kalır, hava buradan dolaşmadan içeri girer, sadece soğutmuş olur.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
....

3. Evdeki kliamalarda, düğmeye basınca ısıtma vardır, ama bunu elektrik telli ısıtıcı sistem ile yapar.

4. Klima sistemi sadece soğutur. Araç içini ısıtan, motor soğutma suyu ile ısıtılmış minik kalorifer radyatörü içinden geçen hava ile çalışan sistemdir.

..

Evdeki klimalar, ilk dönemlerin pencere tipi arçelikleri haricinde ısıtmayı da heat-pump yöntemi ile yaparlar. Teli ısıtıcılar tarihe gömülmüştür klimalarda. Sadece portatif klimalarda vardır. Bir de salon tipi olanlarda takviye olarak rezistans bulunur. Bunun için 4-yollu valf bulundurur, sistemi tam tersine çalıştırabilirler. Oto klimalarında bu özellik yoktur. Çünkü kışın radyatörü soğutmak demek oranın buzlanması demektir. Hoş bişey değildir. İlerleyen yıllarda belki hibrid elektrik işleri sarpa sardıkça aracın başka bir köşesinde klima radyatörü görülürse o zaman olabilir.

Klima sistemi araçta olanlarda sadece soğutur. Doğrudur.

Klimanızı bugu gidermek için kullanın çekinmeyin. Hem yağlama meselesi çözülür hem de tertemiz bir cam oluşur. Bugulu cam(lar) kaza yaptırır.

Yorum bağlantısı
Murat Dere
1. 3.madde kadar klima gazı soluyasın

2. Dışardan hava kalorifer kazanına girer, klima radyatöründen geçer (minik kazan içinde), ayrıca içerde sıcak suyun devamlı geçtiği radyatör zaten sıcaktır, sıcağı seçtiğimizde, içerdeki klapeler havayı buradan geçirmek için yön değiştirdiği anda sıcağı üflemeye başlar, klima düğmesine basınca da gaz dolaşmaya başlar ve klima radyatörü soğur. Nemi alınmış hava ile sıcak üfler.

3. Sıcaklık seçimi soğuk ise, kalorifer radyatörü önündeki klape kapalı kalır, hava buradan dolaşmadan içeri girer, sadece soğutmuş olur.

PİS!

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Klimamım sağlığı açısından ben kış bile olsa soğuk konumda ayda 5-10 dakika açıyordum(sıcak konumda çalışmadığını düşünerek). O halde kışın üşümek yerine, klimayı açıp birde sıcak konuma açarak hem ısınmış hemde klimamı çalıştırmış oluyorum o halde, doğrumudur? Yani kışın üşümeme gerek kalmayacak 5-10 dakikada olsa.

Doğrudur.

PİS!

Ankara plakalı Fiesta mı gördün :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Klimamım sağlığı açısından ben kış bile olsa soğuk konumda ayda 5-10 dakika açıyordum(sıcak konumda çalışmadığını düşünerek). O halde kışın üşümek yerine, klimayı açıp birde sıcak konuma açarak hem ısınmış hemde klimamı çalıştırmış oluyorum o halde, doğrumudur? Yani kışın üşümeme gerek kalmayacak 5-10 dakikada olsa.

Yanlıştır. Araç kliması ısıtma modunda çalışmaz. Soğutmaya devam eder. Biraz akıllı ise minimumda çalışır.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kışın soğuk konumda çalıştırmanıza gerek yok.. Sıcak konumda çalıştırmalısınız, nemi filtrelersiniz..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sıcak konumda çalıştırsanız bile soğutma yapar. Nem alma işini motoru çalıştırır çalıştırmaz yaparsanız hasta olursunuz !

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Klima ısıtmaz ama kışın kullanılır..

Nemi alır, dolayısı ile camlar buğulanmaz..

:good1:

Doğrudur.

:good1:

Yanlıştır. Araç kliması ısıtma modunda çalışmaz. Soğutmaya devam eder. Biraz akıllı ise minimumda çalışır.

:wub:

Kışın soğuk konumda çalıştırmanıza gerek yok.. Sıcak konumda çalıştırmalısınız, nemi filtrelersiniz..

:blush:

Benim kafam karıştı :blink:

Klima motorunuzu arada bir contalarınızın sağlığı için 10dk da olsa arada bir çalıştırın.

Klima ısıtmaz soğutur sadece düşük derece de değil yüksek derecede çalıştırılabilinir.(18derece --30derece gibi)

Isıtma işlemi motor suyu sıcaklığı ile ilgilidir, motor suyu kalorifer radyatöründen de dolaştığı için ısıtma işlemi aynı fanla fakat farklı yollardan olur.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

cevaplar muhteşem.80 lerde konvekta tertibatı monte eden,vebosta tamiriyle ugraşan,oto kalaferleriyle yakınen tanışma şerefine erişen biri olarak yazacak bişi bulamadım.bu foruma bayılıyorum.özellikle atışmalar varya ayrı bir tat veriyor.ankarada pis fiestalı kim acaba?. :blush::wub: pazar günü temiz fiestalar doluydu.

forumdada motor tamirciligini fazlasıyla pekiştirmeye çalşıyorum ögrencek o kadar çok şey varki.zevk alıyorum.

ford kullanım kitapcıklarındada klima için kışın da çalıştırma yöntemleri kısa olarak anlatılıyor ve tavsiye ediliyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Yanlıştır. Araç kliması ısıtma modunda çalışmaz. Soğutmaya devam eder. Biraz akıllı ise minimumda çalışır.

Çalışmadan kasıt sistemin evaparatörden başlayarak ön cam havalandırmasına kadar görevini yerine gertirmesi

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Kısaca klimayı kış aylarında kalorifer sıcak konumdayken açıyoruz...İçerideki nemi alarak buharı önlüyor.Bu durumda klima açıldığında içerideki ısınma daha hızlı gerçekleşir.Sebebi klimanın sıcak hava vermesi değil gelen hava içindeki nemi önlemesidir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
cevaplar muhteşem.80 lerde konvekta tertibatı monte eden,vebosta tamiriyle ugraşan,oto kalaferleriyle yakınen tanışma şerefine erişen biri olarak yazacak bişi bulamadım.bu foruma bayılıyorum.özellikle atışmalar varya ayrı bir tat veriyor.ankarada pis fiestalı kim acaba?. :blush::wub: pazar günü temiz fiestalar doluydu.

forumdada motor tamirciligini fazlasıyla pekiştirmeye çalşıyorum ögrencek o kadar çok şey varki.zevk alıyorum.

ford kullanım kitapcıklarındada klima için kışın da çalıştırma yöntemleri kısa olarak anlatılıyor ve tavsiye ediliyor.

Webasto nun ateşleyicisini nereden temin eder diniz?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Ufak bir hatırlatma; klima kışın nemi almak için bir kez açıldığında( gün içinde ) artık hep kullanmak gerekiyor yoksa camlar dahada nemli hale geliyor :blush:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...