Umut Karataş 13 Ekim 2010 Paylaş 13 Ekim 2010 Selamlar, 2000 model focusumun 14 inch'lik jantlarını sport trend jantları ile değiştireceğim. Yeni lastik ölçüsü 195x60r15 olacak. Ama bir sorum var: Ankarada bir yetkili servisi aradım ve yeni lastik ölçüsü bilgisayardan ayarlanabiliyor mu diye sordum. Servisten verilen cevap makyajsız focus1 lerde bu ayarlama yapılamıyor şeklinde. Makyajlılarda yapılabiliyormuş. Çok inandırıcı gelmedi bana cevap, burada defalarca konuşuldu ayarlanabileceği. Ama emin olmak için; bu ayar makyajlı kasa öncesi focuslarda yapılabiliyor değil mi??? Yorum bağlantısı
Umut Karataş 13 Ekim 2010 Yazar Paylaş 13 Ekim 2010 Yapılıyor tabiki , makyajlı makyajsız fark etmez. Saolasın Can, yapılabiliyor olması gerek bence de. Soruyu sorduğum servisten aldığım ikinci saçmalama abidesi cevap olmuş oldu bu. İsim vermeyim diyorum ama kendimi zor tutuyorum. İlkini de hatırlarsın yazılım yükleme ile ilgili olanı (lpg li araçlarda). Yorum bağlantısı
Onur Efe 13 Ekim 2010 Paylaş 13 Ekim 2010 Bunu ben de duymadım yazılım güncellemesine gerek yok diye biliyorum. Sadece 15 jant 14 göre tüketimi küçük oranda arttırıyor. 9 yerine 9.2 gibi.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 13 Ekim 2010 Paylaş 13 Ekim 2010 Bende sordum, öyle şeymi olur dediler ama olduğunu biliyorum Ben 14'ten 15'e geçtim ama hala bağlatıp seçim yaptırmadım. Yollarda hızımızı gösteren radarlar var, bir çoğundan sabit hızla geçerek denedim. Hepsinde aynı sonuç çıktı. Kadranlarda gördüğüm hızı 5-6 km/sa düşük gösteriyor. Beyinden jant seçiminin hız(bundanda emin değilim) dışında etkisi varmı? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Ekim 2010 Paylaş 13 Ekim 2010 Bende sordum, öyle şeymi olur dediler ama olduğunu biliyorum Ben 14'ten 15'e geçtim ama hala bağlatıp seçim yaptırmadım. Yollarda hızımızı gösteren radarlar var, bir çoğundan sabit hızla geçerek denedim. Hepsinde aynı sonuç çıktı. Kadranlarda gördüğüm hızı 5-6 km/sa düşük gösteriyor. Beyinden jant seçiminin hız(bundanda emin değilim) dışında etkisi varmı? 5-6 km fark zaten normaldede var.. o radarlar navigasyonla birebir aynı gösteriyo Ayhan.. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 13 Ekim 2010 Paylaş 13 Ekim 2010 185/65 14 den 195/60 15 e veya 195/55 15 geçince aradaki yuvarlanma farkı önemsenmeyecek kadar küçük olduğu için herhengi bir kalibrasyon yapılmasına gerek yoktur. Ayrıca halen konuyu yanlış anlayanlar var,program yapılırken sadece lastik yuvarlanmasından doğan farkın göstergede doğru görünmesi için yapılıyor.Aracın çekişiyle veya yakıt tüketimiyle bu işlemin hiçbir ilgisi yoktur. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 13 Ekim 2010 Paylaş 13 Ekim 2010 Aynen Zaten araç ıds te yeni program yüklenmiyor menüden yeni ebat giriliyor doğru hız verisi için , sapma az olduğunda fark yaratmaz ama diğer türlü yapılması şarttır Abs çalışmasını bile etkiler. Ayrıca tekrar belirtiyorum kesin ve net cevaptır Ids te böyle bir şeçenek var. İşe asıl bu yönden bakmak gerek. ABS ve EBD'nin çalışmasını düşük bir miktarda olsa etkiler. Bu düşük miktar frenlemede büyük roller oynayabilir. Teker dönüş hızına göre ABS sensörleri beyine sinyal yollar ve her tekerin hızı belirlenir. Buna göre her tekerin yere tutunma durumu belirlenip elektronik olarak fren güçü dağılımı yapılır. Hız bilgisi değişirse frenlemede değişir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts