Eray Sireli 14 Ekim 2010 Paylaş 14 Ekim 2010 Tasarım Selefinin tasarım detaylarını çok fazla bozmadan devam ettiren Mazda3 eskisine oranla daha geniş görünen bir otomobil. Mazda’nın gülen yüzüne kavuşmuş olan aracın ön tampon tasarımı gerçekten çok başarılı. Sis farlarını çevreleyen plastik kapakların dizaynı bile Mazda3’ün ruhuna sportiflik katmaya çalışıyor. Mercekli farlarıyla keskin bakışlara sahip aracın arka stopları da kaşlarını çatmış gibi duruyor. Arka tamponun siyah alt kısmı aracın arkasına hareket katmış. Kırmızı beyaz renkli stop grubunun görünümü kesimlikle çok iddialı ve makyajlı Toyota Corolla’daki gibi ucuz görünmüyor. Mazda3 sınıfının en uzun modellerinden biri. 4460 mm’lik uzunluğuyla Ford Focus HB’den 12,3 cm, VW Golf’den 26,1 cm, Peugeot 308’den 18.4 cm ve son olarak Renault Megane’dan ise 16,5 cm daha uzun. İç mekan Mazda3’ün iç mekanına geçtiğimizde klasik Mazda çizgilerini buluyoruz. Derine konumlandırılan göstergeler ilk dikkati çeken detaylardan. Orta konsolun üstünde bulunan iki bilgi ekranı renklerinin farklı olması nedeniyle iç mekanın ahengini bozuyor. Ayrıca bu ekranlar gece yolculuklarında ön cama yansıyorlar. 3 kollu deri direksiyonun kalite hissi iyi. Ayrıca üzerinden ses sistemi ve yol bilgisayarı kontrol ediliyor. Şık orta konsolun mavi aydınlatmaları geceleri Mazda3’ün iç mekanına renk katıyor ve ses ayarı ile oynandığında ritmik olarak yanıp sönüyorlar. İç mekanın genelinde malzeme kalitesi tatminkar, ergonomik bir sorun bulunmuyor. Motor Mazda3 dizel motora kavuşmasını Mazda’nın Ford ile olan ortaklığına borçlu. Tabi bu motorun da PSA-Ford ortaklığında geliştirildiğini düşünürsek Mazda’nın kaputunun altında birçok markanın emeğinin geçtiğini söylemek yanlış olmaz. 1.6 litrelik MZ-CD motor 4000 d/d’da 109 hp güç ve 1750 d/d’da 240 Nm tork üretiyor. 5 ileri manuel şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten motor soğukken sesli çalışıyor. Güç ünitesi Mazda3’ü 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 11 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Alt devirlerde bile canlı olan bu motorun tek dezavantajı şehir içi tüketim verileri. Şehir içinde ortalama 6.9 lt/100 km yakıt tüketen motor uzun yolda ise 5 lt/100 km ortalama tüketim değerlerini tutturdu. Tabi bu değer bile fabrika verisinin yaklaşık 1,2 litre üzerinde. Konfor ve yol tutuş Ford C1 platformunu kullanan Mazda3, kompakt sınıfın en iyi yol tutan modellerinden biri olan Focus ile platform kardeşi. Hızlı girilen virajlarda kontrollü şekilde kayan Japon’un ESP sistemi hızlı bir şekilde müdahale ediyor ve araç yola dönüyor. Mazda3’ün elektrik destekli direksiyonunun hassasiyeti insanı bol virajlı yollarda mest ediyor. Yüksek süratlerde bile son derece stabil olan aracın frenleri de güvenlik sınırları içerisinde bir performans sergiliyor. 5 kişinin rahatlıkla yolculuk edebileceği iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi yolculuk konforunu arttırıyor. Rahat koltukların yan destekleri de bu sınıf için yeteri kadar iyi. Yolculuk esnasında içeriye az miktarda motor sesi geliyor fakat yol sesi konusunda Mazda’nın kat etmesi gereken daha çok yol var. Son olarak aracın klima sisteminin performansını çok beğendiğimizi söylemeliyiz. Güvenlik Mazda3, ilk jenerasyonunun EuroNcap çarpışma testinde aldığı 4 yıldızı yeni jenerasyonda 5 yıldıza yükseltmeyi başardı. Mazda3, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarını ayrıca ESP sistemini standart olarak sunuyor. Teknik Özellikler Motor: 1.6 MZ-CD Motor Hacmi: 1590 cc Silindir Adedi: 4 Maksimum Güç: 109hp 4000 d/d Maksimum Tork: 240 Nm 1750 d/d Performans 0-100 km/s Hızlanma 11 s Maksimum Hız: 187 km/s Frenler Ön: Hava kanallı Disk Arka: Disk Yakıt Türü Dizel Yakıt Tüketimi Şehir İçi: 5,8 lt Şehir Dışı: 3,8 lt Karma: 4,5 lt Test: 5,4 lt Boyutlar Uzunluk: 4460 mm Genişlik: 1755 mm Yükseklik: 1550 mm Dingil Mesafesi: 2640 mm Bagaj Hacmi: 340 lt Yakıt Depo Kapasitesi: 55 lt Boş Ağırlık: 1180 kg Lastik Boyutu: 205/55R16 Mazda3 dizel Sedan Comfort 46,954 Sedan Touring 47,654 HB Touring 47,664 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ekim 2010 Paylaş 14 Ekim 2010 Bu rakamları, focus özdeş bir Mazda ya neden verirler gerçekten hiç anlayamadım? Yorum bağlantısı
Eray Sireli 14 Ekim 2010 Yazar Paylaş 14 Ekim 2010 Bence arabanın hiçbir cazibesi yok focus bunu her platformda ezer... Yorum bağlantısı
Berk Ertürk 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 tasarım en büyük etken, farklı bir araç bence.. mazdanın türkiyeye gelen ilk yabancı otomobil markası olduğunu duymuştum şimdi baktığımda sanki son gelenlerden biri, geely nin bile daha çok servisi vardır heralde. mazdanın bu zamana kadar gelen bütün türkiye sorumlularını kutlamak lazım. Yorum bağlantısı
Necati Dur 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 O nası bi kapı çizgisidir yahu? bencede enterasan. karnı doymuş bir inek gibi Yorum bağlantısı
Eray Sireli 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 bencede enterasan. karnı doymuş bir inek gibi ineğin gözlerini neden kararttınız, özel hayata saygı mı Yorum bağlantısı
Necati Dur 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 ineğin gözlerini neden kararttınız, özel hayata saygı mı aynen Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 bencede enterasan. karnı doymuş bir inek gibi bencede Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 ineğe benzettiniz ya şu güzelim arabayı, ))) Yorum bağlantısı
Necati Dur 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 ineğe benzettiniz ya şu güzelim arabayı, ))) sadece karnını. o da karnı tokken Yorum bağlantısı
Misafir 18 Ekim 2010 Paylaş 18 Ekim 2010 Şu aracın tasarımını beğenemedim gitti, fiyatı da ayrı bir alem. Tamam fanatizm yapmak istemem ama bu fiyatlara bir çok alternatif varken, bir japon heleki Psa'dan alınan bir motorla son tercihim olurdu. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 19 Ekim 2010 Paylaş 19 Ekim 2010 Bu PSA motorun da girmediği kaput kalmadı.. Yorum bağlantısı
Necati Dur 19 Ekim 2010 Paylaş 19 Ekim 2010 inek hamile olmasın??? Doğru. Hatta bir anım vardı bu konuda Küçükken inek otlatırken 2 ineğimiz vardı biri hamile. Ben diğerininde karnını doyupta o şekilde olması için amma beklemiştim tarlada. Yatsı vaktinde bizimkiler gelince yanıma amma gölmüşlerdi Yorum bağlantısı
Recommended Posts