Akif Tanık 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Sevgili arkadaşlar Escortumu satıp satmamakta gidip geliyorum bu aralar Yağ yakma sorunum mevcut bu konudan bahsetmiştim. Aracıma iyice baktırıp teşhisi tam koyduktan sonra motor yaptırmak istiyorum ve maliyet olarak sizden bilgi, tavsiye vs almak istiyorum..Yarım motor (segman atmak)maliyeti yaklaşık 750-800 TL, Yeni Motor Maliyeti ise 1500-2000 arası diyenler oldu...Bu veriler ne kadar doğrudur? Kullanılacak olan malzemeler ve özellikleri neler olmalıdır? Bu konular hakkında görüşlerinizi bekliyorum...Saygılarımla... Yorum bağlantısı
Engin Deniz 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Akif Bey, avatar olarak sadece kendi resmimizi kullanıyor, yada boş bırakıyoruz. Yorum bağlantısı
Akif Tanık 2 Kasım 2010 Yazar Paylaş 2 Kasım 2010 Akif Bey, avatar olarak sadece kendi resmimizi kullanıyor, yada boş bırakıyoruz. Anlaşılmıştır Engin Bey Uyarınız için teşekkürler Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 1500 liraya oluyorsa bence motoru yaptırın yarım iş olmasın.. Yorum bağlantısı
Akif Tanık 2 Kasım 2010 Yazar Paylaş 2 Kasım 2010 Maliyeti tam olarak bilemiyorum. Ama şubat ayında kayınbiraderim chevrolet yetkili servisinde 2100 liraya tam motor yaptırmıştı.Yarım motor ve tam motor kavramlarını Yaşar Usta açıklar gibi geliyor. Yarım motor kaba tabirle "segman attırmak" diye biliyorum hakan abi ama tabi ki forum ustalarımız daha iyi açıklar Yaşar Usta'yı bekliyoruz Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Daha öncede söylemiştim yine söylüyorum, gücün yetiyorsa sat ve alabildiğin en az km'li, en yüksek model aracı al Akif. Yarımı çeyreği da kokareçcide düşün Ama yeni araç alamam diyorsan da yaptırmışken tam yaptır Yorum bağlantısı
Akif Tanık 2 Kasım 2010 Yazar Paylaş 2 Kasım 2010 Daha öncede söylemiştim yine söylüyorum, gücün yetiyorsa sat ve alabildiğin en az km'li, en yüksek model aracı al Akif. Yarımı çeyreği da kokareçcide düşün Ama yeni araç alamam diyorsan da yaptırmışken tam yaptır Çağdaş söylediklerin kulağımda küpe misali duruyor ama bu araç beni biraz esir aldı gibi.inana son model araçlara bile binsem tat vermiyor bazen Şu an yüksek modeli araç benim için biraz zor açıkca.Bende o yüzden escortuma biraz daha bineyim diyorum Akif işçilik ve parça alımında yardımcı olurum bilgin olsun en uygun fiyatan alırız parçaları İşçilikte pazarlık kısmında zaten sorun yok Motor işine gelince tam yaptırmaya başlayınca bir sürü ekstra çıkar bilgin olsun triger devirdaim falan filan açılmışken herşey elden geçer fiyat yükselir demedi deme Bence açılsın motor ondan sonra karar ver duruma göre CUB yardımcı olacağından hiç şüphem yok inan çok teşekkür ederim Pazarlığımıda yaparım zaten o ayrı, hemde çatır çatır Şöyle bi durumda var; Benim Triger ve Devirdaim 15000 km önce değişmiş, tekrar değişmesine gerek varmı peki? Ufak tefekler illaki değişir ama bu ikisi için durum yine aynımı olur yani değiştirmek gerekir mi ??? Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Benimde arka teker bilyaları ile viraj denge kol lastikleri değişecek bana da yardımcı olurmusun CUB Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Komple motor(sandık)2500 lira. O kadar ucuz mu? Dizelin turbosu kadar mı? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 bu sandık motorda neler var bir ara nette reno motoralrı vardı sıfır sandık şarj dinamosu bile vardı üstünde. eğer enjeksiyon+manifoltlar felanda varsa. escort motoru takarım ( 2.0 zetec sandık motor 4.5 liraydı) Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 İçinde çevre ekipmanları hariç(soğutma-elektrik) her şey vardı. Enjektör vs.. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 (düzenlendi) ben kendi arabama motor yaptırdım segman piston alt ve üst conta katımları değişti doğal olarak sibop ayarları ve alıştırmaları yapıldı. üst kapak contası çürüdüğü için üst kapak çürümüş ona aliminyum kaynak yaptılar taşlama yaptılar ve tam 1000 liraya mal oldu. şayet yataklar yani pistonların hareket ettiği yerde sorun yoktu şayet orda sorun olsaydı bitmiştim en az 2000 den başlardı. arabam ucak gibi oldu bu şekilde 2/3 yapıldı dedi 2 Kasım 2010 tarihinde Mehmet Kaya 2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 conta+üst kapak çürümüş . Bu halde iken hararet hiç yükselmedi mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 conta+üst kapak çürümüş . Bu halde iken hararet hiç yükselmedi mi? çok dikkatli biriyim sürekli suyu kontrol eden biriydim çürüme fazla su kaçırma yapmıyordu. ama son haftasında 15 km de 2 lt suyu gidiyordu. sonra yaptırdım. hiç hararet yaptırmadım çok şükür. Aynı gün bir genç getirdi 20 yaşındaki o hiç dikkat ettirmemiş. pistonların hareket ettiği yerler gitmiş yaklaşık 3000 gider gibi dediler ne bir şey söyleyemedi usta araba berbat olmuş çok defa o şekilde kullanmış genç. bende sorun olmadı şükür. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 2500 lira yeni motorsa , contayla montayla uğraşmaya gerek yok demek ki. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 faturasız blok mu kapkaç yap daha iyi.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 servisin başındayken, blok degişmemek için, bedava işçilikle motor yaptırdığım olurdu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Eskiden, Otosan nın, motor değişiminde numara vurma yetkisi vardı, ham bloğa eski numarayı çakar yollardı, basit-mantıklı.... çıkan blok Eskişehire giderdi, parçalanırdı. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 faturasız blok mu kapkaç yap daha iyi.... +500 liraya da fatura felan kesiyordu. Yakındır.. Bekleyin. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Maliyeti tam olarak bilemiyorum. Ama şubat ayında kayınbiraderim chevrolet yetkili servisinde 2100 liraya tam motor yaptırmıştı.Yarım motor ve tam motor kavramlarını Yaşar Usta açıklar gibi geliyor. yarım motor ve tam motor kavramları takılacak parçalar ile alakalı yarım motor: blok üzerinde takılı şekilde pistonlar ve sekmanlar, anakol yataklar,krank mili olan parça tam motor : bu parçalara ilaveten silindir kapagı, karteri,yag pompası takılı olan parça foruma dönersek motora sekman attırma ve motor taşlanması diye ikiye ayırabiliriz sekman atma: motorun silindir kapagı ve alt karteri sökülerek pistonlar çıkarılır. ölçülerek boşlukları toleranslar dahilinde ise sekmanlar ve yataklar yeni takılarak motor kapatılır. motorun taşlanması ise, motor araçtan sökülerek bütün parçalardan ayrılarak taşlamacı tarafından toleranslar dahilindeki boşluklarına getirilip bozuk yada ilerde bozulması muhtemel parçalar yenilenerek motorun toplanması işidir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Bir de bu sandık motorlarda 2iltre motor da , 1.25 motorda aşağı yukarı aynı para galiba. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 TR ye gümrük kapısından girişinden itibaren, ınınnnınnnn evrak yumağı. 1 Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Kasım 2010 Paylaş 2 Kasım 2010 Bir de bu sandık motorlarda 2iltre motor da , 1.25 motorda aşağı yukarı aynı para galiba. 2.0 Zetec motor,ithalat belgeli,faturalı,evrakları tam vs 4000 lira civarlarında. Yorum bağlantısı
Recommended Posts