İçeriğe Yönlendir

Pirelli Cinturato P6 Mı , Bridgestone Turanza Er300 Mü?


Uğur Koker

Recommended Posts

Uğur Koker

Öncelikli olarak herkese selamlar

2007 fiesta cool 1.4 tcdi arabama 195 / 50 / 15 ebatlarında lastik alacağım.

Yaptığım araştırmalar sonucu pırelli cınturato p6 ve bridgestone turanza er300 arasından kararsız kaldım.

Fiyat olarak (ankara - peşin) pırelli cınturato p6'ya 115 tl, bridgestone turanza er300'a 155 tl fiyat aldım.

Ekonomik acıdan pırelli bir adım öne geçiyor ama ülkemiz yollarında 50 yanak olunca balon yapma ihtimalini düşünürsek pırellinin yanakları bridgestoninki kadar sağlam mı bilemiyorum.

Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.

Merak edenler için şuan kullandığı lastikler continental contipremiumcontact2 (170 tl fiyat aldım)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ER300 iyidir ama 4x40=160 TL yani bir lastiktan daha fazla da iyi değildir, balon riski de olan bir ebata çok fazla yatırılmaz. Cinturato serisi iyidir, P6000 ile karıştırmamalı.

Yorum bağlantısı
Uğur Koker

Şuan kullandığı lastikler continental contipremiumcontact2'lerle 67.000 km yaptım.

son zamanlarda sıksık abs devreye girmeye başladı.

yanak konusunda da oldukca güvenli diyebilirim. Üç ay önce balans ayarında 4 janttın 3'ünde eğrilik vardı. Gerisini siz düşünün.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şuan kullandığı lastikler continental contipremiumcontact2'lerle 67.000 km yaptım.

:D:D

Yorum bağlantısı
Uğur Koker

20.000 kmde sağ lastikleri yol çalışması nedeni ile bordüre sürtmem sonucu yanaklardan yarıldı.

Bende önlere 2 tane yeni continental contipremiumcontact2 lastik alıp eskileride arkalara takdım. Kısaca ön lastiklerle 47.000 km arka lastikler 67.000 km yaptım. Bu arada arbayı aldığımda lastikleri contipremiumcontact2 olduğu için ve 2008 temmuz ayında en uygun fiyatı continental verdiği için contipremiumcontact2'yi tercih etmiştim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Pirelli kullanmadım bilmiyorum, ancak turanza'dan pişman olmazsın.

Bence aradaki fiyat farkı çok yüksek o nedenle pirelli diyorum.

Yorum bağlantısı
Ufuk Kılınçarslan

Şu an aracımda Pirelli Cinturato p6 lastik kullanıyorum,çok fazla tavsiye edemiyeceğim ben 5 aydır kullanıyorum bana çok fazla güven vermedi.Çok fazla kızaklama yapmasada yol tutuşu açısından biraz sıkıntılı gibi,yeni lastik olmasına rağmen özellikle ıslak zeminde çok başarısız.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

conti peremium contact ilk versiyonu 80.000 km kullandım 205x55 R16 ölçülerinde son 2-3 bin km de yol ttuşu bir anda kötüleşti :rolleyes: . premium contact 2 ler piyasaya çıkmıştı ama ben gene epeyce aradım ilk versiyonu buldum ve aldım. Aracımı sattığımda 48.000 km yok yapmıştım hala süperdiler . Şu anki aracımda turanza var lastik ömürleri bitmek üzere , gene conti alacağım.

Yorum bağlantısı
Uğur Koker

Arkadaşlar

Cumartesi günü lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum.

Yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Arkadaşlar

Cumartesi günü lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum.

Yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

Her iki lastiği de farklı marka araçlarda ömürleri bitene kadar kullanmış biri olarak kesinlikle Turanza diyorum . Buarada Pirelli p6 'lar kullandığım 195-50 / 16 ebat jantlarda yanak yaptı bilginize...

Yorum bağlantısı
Uğur Koker

Kısmetse yarın lastikleri alacam ama hala kararsızım.

Bir tarafdan hiç riske girme çoğunluğun memnun olduğu Turanza er300!ü alıyım diyorum, diğer tarafdanda ADAC 2010 testi sonucu birinci olmuş pirelli P6'yı alıp bir deneyim diyorum.

Sizler son olarak ne dersiniz.

Birazdan son olarak tekrar fiyat araştırması yapacam. Aldığım fiyatlarıda paylaşırım

Yorum bağlantısı
Uğur Koker

Ankarada P6 ve ER300 model 195 / 50 / 15 lastik bulmak çok zor işmiş. Bütün bayiler fiyat veriyor ama elimde lastik yok sipariş vermem gerekli diyor.

Bridgestone müsteri hizmetleri ile görüşmem sonucu bu ebattaki lastik çok uzun zamandır ithal edilmediğini öğrendim ve sayelerinde Ankarada sadece bir bayide bu ebatta lastik olduğununun bilgisini verdiler. Bayi ile görüştüm ER300'e 155 TL peşin fiyat verdi. Lastiğin üretim tarihini sorduğumda ocak 2010 yanıtını aldım

Pirelli P6 'yıda yine sadece bir bayide buldum. Pesin 120 TL fiyat verdi. Lastik üretim tarihi ise öğrendiğim kadarıyla nisan-mayıs 2010. Bu arada P6 için birkaç bayiden 115 TL fiyat aldım ama ellerinde lastik mevcut değil.

Pirelli bayisinden öğrendiğim bilgiye göre önümüzdeki hafta fiyatlarda artış olacakmış. Bayramdan önce başka bir bayide bayram sonrası fiyatların değişeceğini söylemişti.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
(düzenlendi)
Kısmetse yarın lastikleri alacam ama hala kararsızım.

Bir tarafdan hiç riske girme çoğunluğun memnun olduğu Turanza er300!ü alıyım diyorum, diğer tarafdanda ADAC 2010 testi sonucu birinci olmuş pirelli P6'yı alıp bir deneyim diyorum.

Sizler son olarak ne dersiniz.

Birazdan son olarak tekrar fiyat araştırması yapacam. Aldığım fiyatlarıda paylaşırım

P6'lar yanak yapıyor , al Turanzaları başın ağrımasın . Üstelik yuvarlanma direnci daha düşük olduğu için hem daha sessiz hem de azda olsa daha az yaktırır...

tarihinde F?rat ?enol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Bende tandık bir bridgestone bayinden 195 50 15 Er300'ü siparişle almıştım. Aldığım lastik 1 aylıktı ve made in spain. Komşumuz farklı yerden er300 almıştı. Onda Made in Turkey yazıyor. Yanlış hatırlamıyorsam tanesi Bana 160TL'ye gelmişti.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Koker

Bridgestone ER300 almaya karar verdim.

Uzun uğraşlarsonucu ankarada 2 bayide daha uygun ebatta lastik buldum.

En son 140 TL peşin fiyat aldım.

Herkese teşekkürederim.

Lastikleri kullandıkca yorumlarımı ilgili başlık altında paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Bridgestone ER300 almaya karar verdim.

Uzun uğraşlarsonucu ankarada 2 bayide daha uygun ebatta lastik buldum.

En son 140 TL peşin fiyat aldım.

Herkese teşekkürederim.

Lastikleri kullandıkca yorumlarımı ilgili başlık altında paylaşacağım.

Hayırlı olsun , doğru karar . Güle güle eskitin... :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Bridgestone ER300 almaya karar verdim.

Uzun uğraşlarsonucu ankarada 2 bayide daha uygun ebatta lastik buldum.

En son 140 TL peşin fiyat aldım.

Herkese teşekkürederim.

Lastikleri kullandıkca yorumlarımı ilgili başlık altında paylaşacağım.

Fiyat uygun. Üretim tarihine dikkat edin, eski lastik olmasın. Yük ve hız indeksine dikkat edin. Yol tutuşu ve konforu etkiler. T, S, yada R olsun. H(210) biraz fazla gelebilir.

Yorum bağlantısı
Uğur Koker
Fiyat uygun. Üretim tarihine dikkat edin, eski lastik olmasın. Yük ve hız indeksine dikkat edin. Yol tutuşu ve konforu etkiler. T, S, yada R olsun. H(210) biraz fazla gelebilir.

Fiestanın orjinal lastikleri hız sınıfı H (195/50/15 için) ve bildiğim kadarıyla ER300 modelinde T hız sınıfı yok.

Yorum bağlantısı
Uğur Koker

Bu akşam iş çıkışı lastikleri aldım.

Daha önce yazdığım gibi ER300 aldım.

Yalnız bir konuda sizi uyarmak istiyorum, yrni lastik aldığınızda veya lastik tamiri v.b. gibi şeyler yaptırdığınızda mutlaka lastiklerinizin havasını kontrol edin. Bu akşam sözde 32 psi hava bastılar ama digital pompada lastiklerin havasını kontrol ettiğimde 35-36 psi olduğunu gördüm. Bu olay daha öncede başıma geldiği için sizi uyarmak istedim.

Lastik konusunda ise ilk izlenimim arabanın çekişi değişti, gaz pedalına daha az basmam yeterli oluyor. Ayrıca konforda çok değişti.

Biraz daha km yapınca yorumlarımı yaparım.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Ne tesadüf :) Ben de turanzalarımı yeniledim.

Basınç farkı ikinci ölçümde lastikler ısınmış olmasından olmasın ?

Yorum bağlantısı
Uğur Koker
Basınç farkı ikinci ölçümde lastikler ısınmış olmasından olmasın ?

Lastik basıncının 32 psiden 36 psiye yükselmesi için, lastik sıcaklığının 35 derece artması gerekir. Yani lastikler 10 derecede şişirildi ise lastik basıncının 36 psiye yükselmesi için lastik sıcaklığının 45 derece olması lazım. Bu mevsim şartlarındada lastiklerin bu kadar ısınacağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Lastik basıncının 32 psiden 36 psiye yükselmesi için, lastik sıcaklığının 35 derece artması gerekir. Yani lastikler 10 derecede şişirildi ise lastik basıncının 36 psiye yükselmesi için lastik sıcaklığının 45 derece olması lazım. Bu mevsim şartlarındada lastiklerin bu kadar ısınacağını sanmıyorum.

Bu kadar net bir veriyi nerden aldığını merak ettim ?

Hem bu mesajımdaki ne de daha önceki tecrübelerime (analog basınç ölçer ile yaşadığım izlenimler) dayanarak soruyorum.

Yorum bağlantısı
Uğur Koker
Bu kadar net bir veriyi nerden aldığını merak ettim ?

Lastiklerimin basınç konrolünü digital pompası olan benzin istasyonlarında yapıyorum. Bu istasyonlarda hava pompasının başınç ayarı bozuk olmuş olsa bile en azından lastikler eşit basınçlı olmuş oluyor.

Sıcaklık ile basınç artışı konusuna gelince; kimyanın temel ilkesi olan P*V = n*R*T bağlantısını kullanarak hesap yaptım ve sıcaklık farkını hesapladım.

Sizin yapmış olduğunuz ölçümlerde sıcaklık artışı ile basınç artışı doğru oğrantılı değil. +8 derecelik sıcaklık artışında 1 psi kadar basınc artışı ancak olur.

Basıncın bu kadar artmasına bir anlam veremedim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Hep aynı benzincide mi ölçüm yapıyorsun ? Dijital olması kalibrasyonu doğrudur anlamına gelmiyor, ben bir sürü yanlış ayarlı dijital alet gördüm şimdiye kadar.

O nedenle pek güvenmiyorum ve hep kendi analog cihazımla ölçüm yaptım şimdiye kadar. Soğukken yaptığım ölçümle sıcakken yaptığım ölçüm arasında en az 0.2 bar artış olurdu. (2.0->2.2 bar)

Formulün lastik için uyarlanabileceğini sanmam, ortamlar farklı, dönen bir ortamın merkezkaç kuvveti var vs vs. Basınca etki eden tek etken ısı olmasa gerek.

Linkteki ölçümüm istisnaydı, genelde her lastikte eşit olarak artış oluyor. Tiremoni'nin ölçümleri hassas olmayabilir ama analog manometrede pek ihtimal vermiyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...