Metin Mustafa Oral 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 Arkadaşlar C-Max ta artı ısıtıcı yani mazotla çalışan vebosto varmı, varsa nasıl anlaşılır bilgisi olan varmı? Yorum bağlantısı
Hüseyin Dönmez 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 var bu otomatik olarak belli bir ısının altına düşünce çalışır.uyarı ekranında kırmızı rezistans yanar. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 (düzenlendi) O kızdırma bujisi olmasın? Anlattığınız şey benim bildiğim magiruslarda felan olan bi sistem. Yeni nesil araçlarda hiç görmedim öyle bişey?? 16 Aralık 2010 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 O kızdırma bujisi olmasın?Anlattığınız şey benim bildiğim magiruslarda felan olan bi sistem. Yeni nesil araçlarda hiç görmedim öyle bişey?? +1 anladığım kadarıyla Mercedes vitoda görmüştüm motor çalışmadan kalorifer sıcak hava üflüyordu. bu olması gerek. bu ise c-max te yok. Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 16 Aralık 2010 Yazar Paylaş 16 Aralık 2010 +1anladığım kadarıyla Mercedes vitoda görmüştüm motor çalışmadan kalorifer sıcak hava üflüyordu. bu olması gerek. bu ise c-max te yok. Evet abi doğru anlamışsın, benim saattığım sprinterde vardı motor stop halinde iken brulor sistemi ile gürül gürül ses çıkararak çalışır depodan mazot çeker tamamen motordan bağımsız ama motor suyunuda aynı derecede ısıtır. Benim bunu sorma sebebim el kitabında böyle bişey okudum ama arabada böyle bişey bulamadım belkide bazı modellerde vardır. Aslında harika bişeydir çoğu tırlarda vardır sabaha kadar 2 bardak mazot ancak yakar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 C-max i bırakın Ford bineklerin hiçbirinde yok, webasto zaten bir marka, halk arasında böyle denir, sistem buji enjektör fan gibi parçalardan oluşan bir nevi küçük mazotlu kat kaloriferi brülörüdür, araçta özel bir yer ve donanım gerektirir, genelde kamyonlarda olur, mesele merso axor da var inceledim, 24 saatte 1lt mazot yakar, motora ihtiyacı yoktur sadece akü gerekir. Kısaca yok, Ford larda soğuk iklim pakedi olan versiyonlarda kalorifer peteğinin önünde ek elektrikli rezistans oluyor, motor ısınınca devreden çıkıyor fakat ülkemize ithal edilmiyor. Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 16 Aralık 2010 Yazar Paylaş 16 Aralık 2010 C-max i bırakın Ford bineklerin hiçbirinde yok, webasto zaten bir marka, halk arasında böyle denir, sistem buji enjektör fan gibi parçalardan oluşan bir nevi küçük mazotlu kat kaloriferi brülörüdür, araçta özel bir yer ve donanım gerektirir, genelde kamyonlarda olur, mesele merso axor da var inceledim, 24 saatte 1lt mazot yakar, motora ihtiyacı yoktur sadece akü gerekir. Kısaca yok, Ford larda soğuk iklim pakedi olan versiyonlarda kalorifer peteğinin önünde ek elektrikli rezistans oluyor, motor ısınınca devreden çıkıyor fakat ülkemize ithal edilmiyor. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 C-max i bırakın Ford bineklerin hiçbirinde yok, webasto zaten bir marka, halk arasında böyle denir, sistem buji enjektör fan gibi parçalardan oluşan bir nevi küçük mazotlu kat kaloriferi brülörüdür, araçta özel bir yer ve donanım gerektirir, genelde kamyonlarda olur, mesele merso axor da var inceledim, 24 saatte 1lt mazot yakar, motora ihtiyacı yoktur sadece akü gerekir. Kısaca yok, Ford larda soğuk iklim pakedi olan versiyonlarda kalorifer peteğinin önünde ek elektrikli rezistans oluyor, motor ısınınca devreden çıkıyor fakat ülkemize ithal edilmiyor. ilk çıkan connect'lerde vardı. araç beyni ( pcm ) motor suyu sıcaklıgına ve dış ortam sıcaklıgına bakarak otomatik olarak çalıştırır. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 ilk çıkan connect'lerde vardı. araç beyni ( pcm ) motor suyu sıcaklıgına ve dış ortam sıcaklıgına bakarak otomatik olarak çalıştırır. Bak onu bilmiyordum, keşke şimdide olsa... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 Bak onu bilmiyordum, keşke şimdide olsa... sıkıntılı bir sistem, olmadıgına sevinmelisiniz bence Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 Motor çalışır anladım :lol2: , webasto mu vardı Connectte? Yorum bağlantısı
Eray Sireli 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 (düzenlendi) Vebosto dediğiniz şey tırlarda olur genellikle :lol2: ısıtıcının ayrı ufak bir dizel motoru vardır, arabayı çalıştırmadan ısıtıcı çalışır. 5 saatte ortalama 2,5-3litre gibi bir mazot tüketir. Ah ah Scania r420'yi özledim 16 Aralık 2010 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 16 Aralık 2010 Paylaş 16 Aralık 2010 askerde bunun devasa bir haliyle su ısıtmıştım depolardaki rezistanslar patladığı için ... hatta bir kere gece mazot akmış yanan hazneye fazladan ufak bir patlamayla yüzüm kurum içinde kalmıştı :lol2: arabalarda olduğunu ilk defa duydum... Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 bizim evin oraya park eden kamyonlarda içinde yattıkları için sürekli çalışır. bazı sabahlar işe gitmek için durakta beklerken ne olurdu bugün işe gitmeseydim de şu webastolu kamyonda uyusaydım diye az iç geçirmemişimdir. işin şakası çok orjinal bir sistem bu, küçük araçlarda nasıl klima aranıyor kamyon pazarında da webasto aranır. Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 Evet 2000 yılında bir Mercedes Benz sprinter almıştım, bu araç İzmit Mengerler'e vitrin aracı (Fuar) olarak gelmişti ve ben satın almştım bu araçta vardı ama sadece belli sıcaklığa gelince kendi stop eder sonra yine kendi çalışırdı, birde bunun zaman ayarlıları var, mesela sabah 07 30 da çalışma komutu verirseniz 07 40 da araç içi ve motor suyu ısınmış olarak basıp gitme şansının var zira araç dizel, dizelciler bilirler soğuk motora gaz basılmayacağını. Ayrıca çok soğuk bir memlekette seyahat ediyorsunuz ve hararet bir türlü kalkmıyor (mercedesin has huyudur minibüs ve midibüs modellerde) basarsın düğmesine suyun hararetini yükseltir. Sıkıntısı da şu her yıl yada 2 yılda bir bir vebosto tamircisine gidip bakım yaptırmak geriye kalan keyfini sürmektir. Hepinize hayırlı cumalar Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 (düzenlendi) Evet 2000 yılında bir Mercedes Benz sprinter almıştım, bu araç İzmit Mengerler'e vitrin aracı (Fuar) olarak gelmişti ve ben satın almştım bu araçta vardı ama sadece belli sıcaklığa gelince kendi stop eder sonra yine kendi çalışırdı, birde bunun zaman ayarlıları var, mesela sabah 07 30 da çalışma komutu verirseniz 07 40 da araç içi ve motor suyu ısınmış olarak basıp gitme şansının var zira araç dizel, dizelciler bilirler soğuk motora gaz basılmayacağını.Ayrıca çok soğuk bir memlekette seyahat ediyorsunuz ve hararet bir türlü kalkmıyor (mercedesin has huyudur minibüs ve midibüs modellerde) basarsın düğmesine suyun hararetini yükseltir. Sıkıntısı da şu her yıl yada 2 yılda bir bir vebosto tamircisine gidip bakım yaptırmak geriye kalan keyfini sürmektir. Hepinize hayırlı cumalar Eberspacher Kabin içi Isıtma Sistemleri sahibindende benzilisini buldum, örnek olarak koyuyorum, alıp kendimiz bile takarız, bunun dizelini takarsam benim arabada ekmek bile pişiririm artık http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yede...i-webasto/detay 17 Aralık 2010 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Dizel kışın hiç çekilmiyor, daha doğrusu multijet motor.. sabahları 2km ortalama 20km/h ile 3 km ortalam 60km/h hız ile seyahat ediyorum yolumun son 1-2km'si motor sıcaklığı yükselmeye başlıyor hafif sıcak hava veriyor.. Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 Dizel kışın hiç çekilmiyor, daha doğrusu multijet motor..sabahları 2km ortalama 20km/h ile 3 km ortalam 60km/h hız ile seyahat ediyorum yolumun son 1-2km'si motor sıcaklığı yükselmeye başlıyor hafif sıcak hava veriyor.. O senin motorundandır yoksa benim Wolswagen Grafter 2 dk içinde sıcak üflemeye başlar ve daha sonrasında da cehenneme çevirir arabanın içini, bu olay aynı araç gurubu olan Mercedes Sprinter de yok işte, artık bu motordan mı yoksa termostat siteminden mi bilemiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Dizel kışın hiç çekilmiyor, daha doğrusu multijet motor..sabahları 2km ortalama 20km/h ile 3 km ortalam 60km/h hız ile seyahat ediyorum yolumun son 1-2km'si motor sıcaklığı yükselmeye başlıyor hafif sıcak hava veriyor.. İlginç 2 dk. içinde ılık vermeye başlıyor benimki, sen şöyle yap, biraz gittin motor ısısı 60 ı geçince gaza yüklen seri şekilde hızlan, yani turboyu sıkıştır, motor anında ısınır rahat edersin, 1 yada 2 kere yapman yeter, ben uzun yolda sakin hızlanarak 90 la gittiğimde istediğim fırın sıcaklığına çıkmıyordu, şimdi kısa süreliğine 90 dan 130 çıkıp tekrar yavaşlıyorum, ısı birdaha düşmüyor bile, sonrasında sürekli 50 ile gitsem bile sıcaklık hep rahatsız edecek kadar güçlü üflüyor. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 İlginç 2 dk. içinde ılık vermeye başlıyor benimki, sen şöyle yap, biraz gittin motor ısısı 60 ı geçince gaza yüklen seri şekilde hızlan, yani turboyu sıkıştır, motor anında ısınır rahat edersin, 1 yada 2 kere yapman yeter, ben uzun yolda sakin hızlanarak 90 la gittiğimde istediğim fırın sıcaklığına çıkmıyordu, şimdi kısa süreliğine 90 dan 130 çıkıp tekrar yavaşlıyorum, ısı birdaha düşmüyor bile, sonrasında sürekli 50 ile gitsem bile sıcaklık hep rahatsız edecek kadar güçlü üflüyor. geçen kış denedim, 1.4 tdci multijete göre çok daha çabuk ısınıyor. hava sıcaklığı 6-7 derecenin altında ise multijette araç ısındıktan sonra rolantide 1-2 dakika beklenirse motor sıcaklığı yavaş yavaş düşüyor.. öyle sıkıştırmakla falan ısınmıyor, zaten motor soğuk mesafe kısa birde sıkıştırırsam dizelin bir esprisi kalmıyor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 geçen kış denedim, 1.4 tdci multijete göre çok daha çabuk ısınıyor.hava sıcaklığı 6-7 derecenin altında ise multijette araç ısındıktan sonra rolantide 1-2 dakika beklenirse motor sıcaklığı yavaş yavaş düşüyor.. öyle sıkıştırmakla falan ısınmıyor, zaten motor soğuk mesafe kısa birde sıkıştırırsam dizelin bir esprisi kalmıyor Hımm, bak işte gördünmü multijetinde kötü yanları varmış Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 O senin motorundandır yoksa benim Wolswagen Grafter 2 dk içinde sıcak üflemeye başlar ve daha sonrasında da cehenneme çevirir arabanın içini, bu olay aynı araç gurubu olan Mercedes Sprinter de yok işte, artık bu motordan mı yoksa termostat siteminden mi bilemiyorum. Crafter ile sprinter aynı şase ve motor değil mi? Ben mi yanılıyorum? Bu kadar farklı bir soğurma sistemi kardeş araçlarda olmaması lazım. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Crafter ile sprinter aynı şase ve motor değil mi? Ben mi yanılıyorum? Bu kadar farklı bir soğurma sistemi kardeş araçlarda olmaması lazım. Saygılarımla. Olabilir, biri önden daha kolay rüzgar alabilirken diğerinde klima radyatörü asıl radyatörün önüne konumlandılmış olabilir.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts