İçeriğe Yönlendir

Explorer Yükseltme


Yiğit Hakan Ünlü

Recommended Posts

Yiğit Hakan Ünlü

Herkese merhabalar;

Cumartesi günü aracımda küçükte olsa bir yüksetme işlemi gerçekleştirdik;işlem önde bulunan torsiyon çubuklarıyla, arkada Mustafa abinin dediği gibi arkadaki körüğün yanında bulunun çubuğu yeniden yaptırmak sonucunda oldu.Araç gözle görülür biçimde yükseldi. Fakat farklı sonuçlar ortaya çıktı;

1) Lastikler aracın altinda küçücük kaldı.(255/55/16 sanırım).Lastik ebatlarını büyültsem difransiyelde bir sorun teşkil edermi?

2) Araç sanki denizde giden bir gemi gibi yolda esneme yapmaya başladı.

3) Havalı amortisör kompürasörü devamlı çalışmaya başladı.

4) Birde daha önce rahatlıkla döndüğüm yerlerden dönerken arka taraf gezmeye başladı.

Bu sonuçlar doğrultusunda yanlış yaptığımız bir uygulamamı var?Yada yükseltme işlemi profesyonelce yükseltme kitiylemi yapılmalı?Önerileriniz yorumlarınız...

Selamlar...

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Yükseltme kitlerini ben kadar araştıran yoktur Explorerlar için :unknw: Sizin yaptığınız işlem feci şekilde yanlış ve tehlikeli. Siz Explorerı daha haşmetli göstermek istiyorsanız Body Lift yapabilirsiniz ancak. Suspansiyon Lift olayı sağlam para gerektiriyor. Sadece ve sadece SuperLift denilen firmanın full kiti var, o da ebaydaki satış fiyatı 1500 dolar civarında...

BodyLift olayı daha mantıklı. Body ile şase birleşim yerlerine 3 inçlik hazır parçalar ilave ediliyor. Ön tamponun birleşim yerlerinde küçük bir işlem yapılıyor. olay bitiyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Yigit kardes ayni sonuca bende varmistim ilk seferde...ama bana uygun olan yüksekligi bulana kadar bikac kez yatmistim aracin altina..gelgelelim sendeki gezme olayi benimkinde yok :) eger istersen bendeki ölcüyü verir ona göre bi bakarsin...ilk basta benimki bu yükseklikteydi.. :unsure:

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Ford-Explo...in-t194391.html

sonra uydurdugum baska bi cubukla(ayarlanabilir)hallettim..

Yorum bağlantısı
Mustafa Akdeniz

Önlere get koyulsa arka makalaslara da bir yaprak daha koyulsa uygun yükseklik elde edilemez mi ? Lastik için de 265/70/16 uygun olabilir yükseldikden sonra.Mevcut ayna maruti oranlarınızla rahat çevirir bu ebadı dif te sıkıntı çıkacağını sanmıyorum. Lastik olarakta sürekli arazi de gezmiyorsanız BF Goodrich AT işinizi görmekle kalmayıp çokta şık durur :rolleyes:

Bir ara çok bakmıştım Explorer lara ama hem arazi için uygun kit bulunması sıkıntı hemde standard halde arazide pek tatminkar değil tabi bu ne beklenildiği ile de alakalı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akdeniz
Benim şuanki standart kullandığım lastikler bile 265 70 16 :) yenisini söylemeyeyim :)

Amerika'da ayna maruti ayarlarını değiştirip 35 inç lastiklerle kaya offroad u yapıyor deliler :) Aslında çok orjinal bir araç ama Türkiye'de pek tutulmadı herhalde bilinmediğinden olsa gerek..

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

Sanırım araçı eski haline getireceğim.Çok sallamaya vede gezmeye başladı.Makaslarda yapacağım değişiklerle aynı sonuçlara ulaşırmışım.En iyisi lastik ebatlarını biraz büyültmek diye düşündüm(275/70/16)Ayna mauriti çeviririr umarım.Yada yükseltme kiti.Oda astarı yüzünden pahalıya gelir misali.En doğrusu araçı satandartlarında kullanmak.

Selamlar..

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Ben size bir ipucu vereyim mi? Pro comp un 15" offroad jantlarından alın, bir de ona 33" lastik takın. O zaman oluşan değişikliğe inanamayacaksınız...

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Yalçın Demir

arkadaşlar explorerim 96 model eddie bauer. orjinal ABD. aracımı yükseltmek istiyorum . ama aracın arkaları makaslı önler ise uzun yaylı çubuklar var .. bu hazır kitler benim arabaya olmaz heralde.. ben arabamı nasıl yükseltirim. teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Yalçın bey yükseltme amacınız haşmetli görünmesi mi yoksa işlevsellik mi? Onu öğrenmeden bir yorumda bulunamam.

Yorum bağlantısı
Yalçın Demir

hakan kardeş görünüş açısından 10.cm. kadar kaldırmayı istiyorum. başka hiç bir yeri ile oynama yapılmayacak. arazide gidiş durumundan çok çok memnum

süper..

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

3" bodylift öneririm size. En basit ve en makul fiyatlı olanıdır.

Bu arada avatar olarak sadece kendi yüz resimlerimizi kullanıyoruz. Misal benimki gibi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

10 cm yükselen bir yapıda, akslar, amortisörler ile oynamadan , otoparkta park manevrasında bile sıkıntı yaşanacaktır. Vesile ile, forumda yüz fotoğraflarımızı kullanıyoruz.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Çağlar abi bodylift ile bunların hepsi aşılıyor emme :dance3: Ah o vesile olmasa koyacam 22" lerin resimlerini de olmuyor işte :police:

Aklıma geldi parçanın marka modelini yazayım size. Performance Accessories PA-853 veyahut PA-883 olması lazımdı.

Edit : 853 for 1995-1997. 883 for 1998 & up demişler :lol2:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bodylift denen, şasenin yerden yüksekliğini aynı bırakıp, kupa-şase arasını açan bir kit ise, virajda devrlimekten başka işe yaramaz, yerden yükseklik artmadıkça :dance3:

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Evet abi, kupa ile şase arası sert plastikten yapılma parçalar konuluyor. Cavurlak çok kullanıyor bunu, hoş oluyor görüntü :dance3:

performance-accessories-792.jpeg

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit
Ah o vesile olmasa koyacam 22" lerin resimlerini de olmuyor işte :police:

Takamaz ki; takamaz ki. :lol2: Ya Babaya MG alacan yada 16" lara devam. :p Ufacık fiesta bile 16" takıyor kıskan. :p Yazıklar olsun koskoca ex'e. :dance3:

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
Takamaz ki; takamaz ki. :p Ya Babaya MG alacan yada 16" lara devam. :p Ufacık fiesta bile 16" takıyor kıskan. :p Yazıklar olsun koskoca ex'e. :D

YArından itibaren revizelere başlıyorum Hasan'cım :) Bilgin olsun :p

Teknik adamım, yüksekliği diferansiyelden ölçerim tampondan değil :mamba:

Abi difransiyelden ölçebilmek için 1000 dolar ebay fiyatı var :p

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Hadi hayırlısı. :D Dün pasta cila yaptım ayıptır söylemsi(3 kat hemde :) ) İçime senmemişti senin arabaya yapamadık diye. Yağmur yağdı bugün ödeşmiş gibi hissettim. :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...