İçeriğe Yönlendir

Yeni Ford'um Hakkında...


Okan Can

Recommended Posts

Herkese selamlar... Ekim ayında FOCUS 1.6 Comfort HB aldım. İlk arabam olduğu için de 2 ay geçmesine rağmen hala her binişimde heyecanlanıyorum. Yalnız merak ettiğim birkaç şey var ve bunlar için yorumlarınızı bekliyorum. Arabam şu anda 2000 km de ve 1000 kmdeyken uzun yol yaptım. Bu yol esnasında ne yazık ki hayal ettiğim performansı alamadım. Ne yalan söyleyim babamın 2000 model megane 1.6 rte si bana daha atik bir arabaymış gibi geliyor. Arabam çok yavaş hızlanıyor hele 5. viteste hızlanma çok kötü. Anca gazı kökleyince biraz biraz kıpırdanıyor. Acaba motoru açmayı mı beceremedim?? Ya da başka bir sıkıntı mı varki?? Bunun yanında LPG taktırmayı da düşünüyorum ancak benzinde bile performansından memnun değilken LPG taktırınca nasıl olur bilemiyorum. LPG için ise taktıracak olursam sizce hangi markayı taktırmalıyım?? Forumun ilgili bölümlerini takip ettim ve marka konusunda arada kaldım. Çünkü Atiker taktırılmalı bu motora uyumlu diyen de var kesinlikle BRC diyenler de... (BRC den pahalı olanları şu an düşünemiyorum)... Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

daha 2000 kmdeki bir araçtan bu denli performans beklemeyin biraz daha bindikten sonra daha iyi bir performans yakalayabilirsiniz. renolar genel manada iyi kaçarlar ataktırlar ama yol tutuş konusunda fordla boy ölçüşemezler. ayrıca reno daha atak önyargısıyla araca binerseniz elbette reno daha atak gelecektir. bir de yüksek süratla viraj kavrayışını kıyaslayın reno ile farkı görür ama renoyu görmezsiniz bir daha. aynı şey düz yolda yüksek süratlarda da geçerlidir. şahsen istemeyerek de olsa sürüş anında en zorda kaldığım durumlarda aracım yüzümü kara çıkartmadı araca güveniyorum ama elbette bu güven sonzsuz değil zaten sürüş güvenliğinde asli unsur sürücü tali unsur araçtır. :nazar: katılan olur katılmayan olur naçizane benim görüşüm bu :nazar:

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
daha 2000 kmdeki bir araçtan bu denli performans beklemeyin biraz daha bindikten sonra daha iyi bir performans yakalayabilirsiniz. renolar genel manada iyi kaçarlar ataktırlar ama yol tutuş konusunda fordla boy ölçüşemezler. ayrıca reno daha atak önyargısıyla araca binerseniz elbette reno daha atak gelecektir. bir de yüksek süratla viraj kavrayışını kıyaslayın reno ile farkı görür ama renoyu görmezsiniz bir daha. aynı şey düz yolda yüksek süratlarda da geçerlidir. şahsen istemeyerek de olsa sürüş anında en zorda kaldığım durumlarda aracım yüzümü kara çıkartmadı araca güveniyorum ama elbette bu güven sonzsuz değil zaten sürüş güvenliğinde asli unsur sürücü tali unsur araçtır. :nazar: katılan olur katılmayan olur naçizane benim görüşüm bu :nazar:

+1

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş

eğer aracınız 100 Hp olandansa çok ciddi bir performans beklemeyin , ama şu da var benim eski aracım 04 coll. du 5. vites çok uzun olduğu için performans için 4. vitesi biraz zorlamak gerekiyordu :)

100 km ile giderken 5. vites'e atarsanız bir müddet beklemeniz gerekiyor belli bir hıza çıkmak için :wub:

Lpg için ilk önce iyi bir usta bulmanız gerek gerisi biraz kısmet Atiker takıp memnun olanda var :good1:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

100 ps motor uzun şanzıman :wub: megane sürmedim ama eski arabalar daha hafif ve daha bonkördü. 5. vites hızlanması normal olabilir. araç yeni performansını zamanla daha da artıracaktır ama 3ps-5ps öyle uçuk açık değil. Hızlanmak için vites düşürün 5. vites hızlanması o kasa için tatmin etmeyebilir. ilk 1000 kmde denileni yapın (tabi geçmiş ilk 1000 o ayrı) farklı viteslerde ve değişken devirlerde kullanın. motor daha verimli çalışır.

Ankarada ford bayileri brc takıp garanti bozmuyordu. Bence onlara bir baktırın.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
(düzenlendi)

5. vitesi hızlanma için kullanmak doğru değil. Ekonomi amaçlı çok iyi bir şekilde kullanabilirsiniz. Aynı motor, f1'de bana inanılmaz keyif veriyor. Eğer performans istiyorsanız mutlaka 4bin üstü devirleri görmeniz lazım. O zaman çok keyfili oluyor. Normal kullanımda ise şehir içinde 2bin ile 3bin arasında vites değiştirip, gaza ayak ucuyla dokunarak gidebilirsiniz.

Bu arada focusun verdiği heyecan konusuna gelince, biz alalı 6 yıl oldu, hala binerken heyecanlanıyorum :lol2:

tarihinde Cihan Yeti?ken tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Dediğiniz gibi 4. vites çok iyi... performanslı kullanım için biraz daha devirli kullanmak gerek sanırım. LPG içinse şu anda diyarbakırda görevliyim bu bilgi ışığında tavsiyelerinizi bekliyorum... Bu arada herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ne yalan söyleyim babamın 2000 model megane 1.6 rte si bana daha atik bir arabaymış gibi geliyor.

Aramıza hoşgeldiniz, aracınız 100hp ise çok bir beklentiniz olmasın. Kaldı ki atmosferik motorlar hala istenilen seviyede performanslı değiller. Motorda Turbo olacak, ama onlarda atmosferik gibi dayanıklı değiller. Megane konusunda kesinlikle haklısınız 1150KG 110hp ile performansı çok etkileyici bir araçtır. Uzun yıllar 2 ayrı kasa kullandık, yol tutuşu berbat, frenleri idare eder direksiyonu hissizdir. Ancak performans denildiğinde gerçekten laf söylenmez bir araçtır. Aracınız şu'an çok yeni inşallah ilerleyen km'lerde tam performansına ulaşır.

Yorum bağlantısı
Ahhaa iki olduk. :nazar:

Sizin ilacınız bende. LPG konusunda çok güzel tecrübelerim var.

Ahmet Bey görüşelim mutlaka...

Yorum bağlantısı
Aracınız hayırlı olsun,sanırım Ankara Tur Oto garantiyi bozmadan BRC takıyor,D.bakır'da olsam bu gibi bi işlem yaptırmazdım herhalde :nazar:

Bilmem ki nasıl yapsak... Bilemedim valla :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Mimgas falan taktırmayın bence ya BRC yada Atiker'i tercih edin...Bu arada aracınız hayırlı olsun.İlk 2-3 aylık kullanımdan sonra aracınızı daha iyi tanıyacaksınız.Biraz daha sabırlı olmanız lazım :nazar:

Yorum bağlantısı
Biraz iddialı bi cümle olmuş :blush: Japonlar ve Baazı Almanlar yaklaşık 20 sene önce çözdü bu sorunu :lol2:

Hepsi için söylemedim zaten, illaki iyileri olabilir. Ancak günümüz şartlarında hala istenilen tüketim performans oranında değiller. :shok: Yani tsi vari bir araç olup bol hpli az LT'li olsa fena mı olur. :lol2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...