İçeriğe Yönlendir

Race Chip // Almanya


Ali Elöver

Recommended Posts

Murat Ersel Çevik

Güç artışı alınır. Yakıt tasarrufu yalan.

Azda olsa yakıt tasarrufu sağlar belki ama araba kuvvetlenince basmadan olmaz.

O zaman da tasarruf hikaye.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Teknik olarak mümkün değil. Mertol çok güzel açıklamıştı. Bilimsel olarak.

Tekniğini bilmem ama mantıken mümkün.(sırf muhalefet olsun)

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Yok bende kullanıyom benim ki az yakıyor.

Hatta zamlardan hiç etkilenmiyom. :p

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

http://www.sahibinde...=promotion_hpva

yakıt tasarrufu ve extra güç olduğunu iddia eden firma hakkında ne düşünürüz

araca zararı olurmu

ekstra güç her şekilde alırsınız.Şehir dışında uygun kullandığınız sürecede yakıt tasarrufu kesinlikle sağlarsınız. Aksini iddia edene her türlü kanıtlarım.

Lakin bu firmanın yaptığı yazılım ile olur mu bilemiyorum bizim yaptırdığımız yerde yukarda bahsettiklerimin olması mümkündür. Bir konuda bende teknik olarak yazmıştım, aramam bulmam lazım detayları için, yada yeniden yazmam gerekli müsait bir zamanda.

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bizim 109'luk motorlarda 136 HP ideal, daha üstü her yönden risk (zararlı demiyorum) diye düşünüyorum.

Bursa'da bu işi ticari olarak yazılım ile yapan arkadaşım kendi 2007 focus'unu bile 135 HP de tutuyor ekonomi/performans ortalaması açısından. Vites geçiş devirlerini daha aşağıya çekmesi ve kolay ivmelenmesi bile akıllı kullanımda ekonomi sağlar zannımca.

Basarsanız zaten yapacak bir şey yok. Ben 2.0 benzinli focus'da 1.6'lardan daha iyi yakıt değerleri ile geziyordum akıllı kullanınca ama basınca da katlıyordu doğal olarak.

Onun gibi bir durum bence.

Abi zaten büyük motorlu araçlar uzun yolda küçük motorlu araçlarda daha az tüketim yapıyor bu bir gerçek.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

ekstra güç her şekilde alırsınız.Şehir dışında uygun kullandığınız sürecede yakıt tasarrufu kesinlikle sağlarsınız. Aksini iddia edene her türlü kanıtlarım.

Lakin bu firmanın yaptığı yazılım ile olur mu bilemiyorum bizim yaptırdığımız yerde yukarda bahsettiklerimin olması mümkündür. Bir konuda bende teknik olarak yazmıştım, aramam bulmam lazım detayları için, yada yeniden yazmam gerekli müsait bir zamanda.

Hem Hakan Gürsoy'a muhalefet olsun diye hem de gerçekten yaşadığım için yazılım yakıt ekonomisi sağlar.

Aynı araçta. Aynı kullanım şartlarında, teknik olarak fazla yakar :)Açıklamayı buldurtmayın bana :)

Bulamaz ki bulamaz ki hehehehe :crazy:

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bulurum uleeeeen :p :p

Yalan söylüyorsun yalaaaaaannn :vandal: :kızmışbösbösbağırankadirinanırsmileysi:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bende daha önceki yazımı buldum sevdiğim bir arkadaşıma yazmıştım forumdan konusu da bu

Öncelikle fabrikalar üretirken emisyon oranlarına çok dikkat etmek zorundalar. CO2 ve NOx olarak bu değeleri yakalamak zorundalar.

Motora soğuk hava verirsen CO2 miktarı azalır yani EGR iptali lakin NOx oranı artar. EGR iptali daha soğuk ve temiz hava girişi sağlayacağı için performansa katkısı vardır.

Dizel motorlarında güç ayarı motora emilen havanın içine püskürtülen yakıt miktarının değiştirilmesi ile yapılır. Motor gücünü azaltmak istiyorsak püskürtülen yakıt miktarı kısılır bölece aracın gücü düşmüş olur. Bununla doğru orantılı olarak ise direk olarak emisyon oranları düşer sevgili kardeşim. Bu karışım oranı ise emisyon gereği fakir karışım da ayarlı bırakılır ve bu hiç değişmez.Sonradan biz istersek yazılım ile değiştirebiliriz. Enjektörden çıkan mazot taneciklerinin hacimleri ne kadar büyük olur ise ve bu oranda basıncıda ne kadar fazla olur ise bu dizel motorda performans demektir. Farklı bir bakış ilede yanma odası sıcaklığının artması yani NOx gazı artması demektir.

Yazılım yaparken neler yapılıyor bunlara bakmak lazım, Turbo basıncı artılıyor + püskürtme avansı artılıyor. Pürkütme avansının kısık olması yani az olması NOx emisyonunu azaltır. Fakat püskürtme avansının az olması silindir içi basıncı düşürür yakıtın verimli yanamamasını sağlar sende daha fazla gaza basarsın ;) Yazılım sonrası avans yükseltilip içeri daha fazla oksijen gönderildiğinde yakıt tam verimli yanar sende gaza daha az basarsın arabanda daha az yakar. Bu az-çok yakma durumlarını kıyaslamak için şöle düşün düz yolda 100km hız ile gidiyorsun gaz sabit yol şartları aynı. Mazotu daha verimli yakan araba tabikide daha az yakıt harcar ve bizde gaza daha az basarız. Daha verimli yakıtda daha güç demektir. Bu kadar yazdım artık teknik olarak ta seni tatmin etmişizdir umarım :) Hee unutmadan avansı artırılımış araba ile artırılmamış 2 araba tam gaz giderse tabikide basıncı fazla olan daha çok yakar ama daha hızlı gider :D

Adanadan Mersine 2.7lt/100km ortalama ile gittiğimide belirtmek isterim toplamda 85-90km yol yaparak. ;)

En son Yunus Gökhan Ay inanmıyordu buna. Aynı yerde ortalamayı sıfırladık şehir içinde belirlediğimiz noktaya gittik bende ortalama 4.0lt iken, 1.4 2012 model 70ps 1.4 tdci fiesta da 4.4lt idi ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bende daha önceki yazımı buldum sevdiğim bir arkadaşıma yazmıştım forumdan konusu da bu

Öncelikle fabrikalar üretirken emisyon oranlarına çok dikkat etmek zorundalar. CO2 ve NOx olarak bu değeleri yakalamak zorundalar.

Motora soğuk hava verirsen CO2 miktarı azalır yani EGR iptali lakin NOx oranı artar. EGR iptali daha soğuk ve temiz hava girişi sağlayacağı için performansa katkısı vardır.

Dizel motorlarında güç ayarı motora emilen havanın içine püskürtülen yakıt miktarının değiştirilmesi ile yapılır. Motor gücünü azaltmak istiyorsak püskürtülen yakıt miktarı kısılır bölece aracın gücü düşmüş olur. Bununla doğru orantılı olarak ise direk olarak emisyon oranları düşer sevgili kardeşim. Bu karışım oranı ise emisyon gereği fakir karışım da ayarlı bırakılır ve bu hiç değişmez.Sonradan biz istersek yazılım ile değiştirebiliriz. Enjektörden çıkan mazot taneciklerinin hacimleri ne kadar büyük olur ise ve bu oranda basıncıda ne kadar fazla olur ise bu dizel motorda performans demektir. Farklı bir bakış ilede yanma odası sıcaklığının artması yani NOx gazı artması demektir.

Yazılım yaparken neler yapılıyor bunlara bakmak lazım, Turbo basıncı artılıyor + püskürtme avansı artılıyor. Pürkütme avansının kısık olması yani az olması NOx emisyonunu azaltır. Fakat püskürtme avansının az olması silindir içi basıncı düşürür yakıtın verimli yanamamasını sağlar sende daha fazla gaza basarsın ;) Yazılım sonrası avans yükseltilip içeri daha fazla oksijen gönderildiğinde yakıt tam verimli yanar sende gaza daha az basarsın arabanda daha az yakar. Bu az-çok yakma durumlarını kıyaslamak için şöle düşün düz yolda 100km hız ile gidiyorsun gaz sabit yol şartları aynı. Mazotu daha verimli yakan araba tabikide daha az yakıt harcar ve bizde gaza daha az basarız. Daha verimli yakıtda daha güç demektir. Bu kadar yazdım artık teknik olarak ta seni tatmin etmişizdir umarım :) Hee unutmadan avansı artırılımış araba ile artırılmamış 2 araba tam gaz giderse tabikide basıncı fazla olan daha çok yakar ama daha hızlı gider :D

Adanadan Mersine 2.7lt/100km ortalama ile gittiğimide belirtmek isterim toplamda 85-90km yol yaparak. ;)

En son Yunus Gökhan Ay inanmıyordu buna. Aynı yerde ortalamayı sıfırladık şehir içinde belirlediğimiz noktaya gittik bende ortalama 4.0lt iken, 1.4 2012 model 70ps 1.4 tdci fiesta da 4.4lt idi ;)

Yürü be koçum kim tutar seni beee. :bravo:

Hakan buda sana kapak olsun. :D

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Aynı araçta. Aynı kullanım şartlarında, teknik olarak fazla yakar :) Açıklamayı buldurtmayın bana :)

Remap yapılan Araçlar'da kazanılan performansın yanı sıra doğru kullanım sitili ile araca göre 0,5lt - 1,5lt / 100 km arasında ekonomi sağladığını için bahse girerim.. Bu gibi yorumları yapan arkadaşların birçoğu Yazılımlı araç kullanmamıştır. Benim gibi yazılımlı araç kullanan arkadaşlar bu konuda Hemfikir..

ki yaklaşık 45.000km. Yazılımlı araç kullandım 2 ay önce Stock hale getirdim. Yakıt'ım bariz derecede arttı.. ve yukarıda bahsettiğim değerlerle eşdeğer sonuçları gördüm..

Gelelim bu Araç neden az yakıyor aynı bayırda ayağım ucunla gaz pedalına bastığım yerde şuan daha fazla gaz pedalına basıyorum Anlık Tüketim'de 11lt ile gittiğim yeri şuan 12.5lt. lerde gidiyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Remap yapılan Araçlar'da kazanılan performansın yanı sıra doğru kullanım sitili ile araca göre 0,5lt - 1,5lt / 100 km arasında ekonomi sağladığını için bahse girerim.. Bu gibi yorumları yapan arkadaşların birçoğu Yazılımlı araç kullanmamıştır. Benim gibi yazılımlı araç kullanan arkadaşlar bu konuda Hemfikir..

ki yaklaşık 45.000km. Yazılımlı araç kullandım 2 ay önce Stock hale getirdim. Yakıt'ım bariz derecede arttı.. ve yukarıda bahsettiğim değerlerle eşdeğer sonuçları gördüm..

Gelelim bu Araç neden az yakıyor aynı bayırda ayağım ucunla gaz pedalına bastığım yerde şuan daha fazla gaz pedalına basıyorum Anlık Tüketim'de 11lt ile gittiğim yeri şuan 12.5lt. lerde gidiyorum..

hacı gel senin arabayı 350ps yapalım :D Belki o zaman az yakar :D

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

hacı gel senin arabayı 350ps yapalım :D Belki o zaman az yakar :D

Doğru söylüyorsun Hatta hiç yakmaz 0 emisyon :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Vesile ile bu RaceChip olayına ne diyorsunuz? 173 € çok gelmedi bana, ben takıp çıkarabilir miyim ???

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Vesile ile bu RaceChip olayına ne diyorsunuz? 173 € çok gelmedi bana, ben takıp çıkarabilir miyim ???

İstanbula gelince 500TL nakite yaptırırız istersen. Yerli malı yurdun malı ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

İstanbula gelince 500TL nakite yaptırırız istersen. Yerli malı yurdun malı ;)

Süha hocam arabanın bakım malzemelerini istanbul'dan alacağım

- 4 disk

- 4 balata

- triger seti

- v kayışı

- motor kulağı

- z rotlar,

- rot başları

bunları almak için geldiğimde ilk horoz dövüşünü yaparız.

Sonra benim şanzımanın bir revize işi var yaklaşık 2bin liracık, onu yaptırmadan chip yaptırma derler, onun için ağustos dan sonra İstanbul'da revize + remap işini yaptıracağım o zaman da rövanşı yaparız.

Tabi Allah ömür vermişse ya nasip...

Yinede bu işe yarar birşey ve takıp çıkaralıbilir olursa ara sıra takarım diye düşündüm :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha hocam arabanın bakım malzemelerini istanbul'dan alacağım

- 4 disk

- 4 balata

- triger seti

- v kayışı

- motor kulağı

- z rotlar,

- rot başları

bunları almak için geldiğimde ilk horoz dövüşünü yaparız.

Sonra benim şanzımanın bir revize işi var yaklaşık 2bin liracık, onu yaptırmadan chip yaptırma derler, onun için ağustos dan sonra İstanbul'da revize + remap işini yaptıracağım o zaman da rövanşı yaparız.

Tabi Allah ömür vermişse ya nasip...

Yinede bu işe yarar birşey ve takıp çıkaralıbilir olursa ara sıra takarım diye düşündüm :)

Masraf çok Allah kolaylık versin, bizimkisi eğlence illaki yaparız bir ara ;)

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Evren Erakçora

Çok kolay takılır doğru, fakat yakıt tasarrufu 0.5 lt. bile olmayacaktır, güç artışı olacağı kesin tabii, ama motora zararı nedir acaba, 400-500 tl verip kısa süre sonra motoru enjektörü yersek ne olucak, çünki hiç basmasakta hep 90 lada gitsek yakıt basıncı yüksek olacak, enjektör pompa dayanacakmı buna.

turbo :) ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Taner Gündüz

ben taktım kullanıyorum oldukçada memnunum. basınca yakıt tüketimi çok az artıyor. ama gerçekten farkı var. istediğim zamanda stock 'a çevirebiliyorum aracımı. takılması için en kolay yöntem aküyü çıkarmak onun altından eliniz daha rahat hareket edebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya

bu tarz motor modifiyelerinde motora zarar vermeyeceğinin garantisi diye birşey olmaz ki. siz optimum şekilde çalışması için tasarlanmış bir sisteme modifiye yapıyorsunuz ve ondan performans veya ekonomi bekliyorsunuz. mutlaka bir taraftan karınız olurken diğer taraftan da zararınız olur. birkere en basitinden daha yüksek basınç kullandığınız için aşınmalar daha fazla olacaktır. aslında az yaksın ekonomik olsun diyerek dizel alıp daha sonradan performans için modifiyeyi mantıksız bulmuşumdur ama tabi yapıp memnun olanlarda yok değil. :) bence motor modifiyesi sakat iş.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Çok abartı yapılmayan yazılımlarda yakıt basıncı arttırılmadan enjektör avansı ile oynanıyor. Buda yaklaşık % 15-10 civarı tork demek. Ha beni kesmez derseniz yakıt artımı ve mekanik ise elle, vgt ise yazılım desteği ile turbo basıncıda arttırılıyor. O zaman evlere şenlik bir araç çıkıyor karşımıza.

Habire sert kullanınca sanayideki motor tamircileri çiçekle karşılıyor aracı :)

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

ben taktım kullanıyorum oldukçada memnunum. basınca yakıt tüketimi çok az artıyor. ama gerçekten farkı var. istediğim zamanda stock 'a çevirebiliyorum aracımı. takılması için en kolay yöntem aküyü çıkarmak onun altından eliniz daha rahat hareket edebiliyor.

Bir ara da arabaları değişip deneyelim. :) Bakalım kim 3 boy ayıracak. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Bir ara da arabaları değişip deneyelim. :) Bakalım kim 3 boy ayıracak. :D

ne demek kardeşim benim ne zaman istersen. bu arada benim ağırlığımda hafife almamak lazım 90 kiloyum :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

ne demek kardeşim benim ne zaman istersen. bu arada benim ağırlığımda hafife almamak lazım 90 kiloyum :D

Arabayı yarın kantara çıkartıyorum. :D Sana inat. Sende çıkart. Bakalım ne kadar ağırlık farkı var. :D Ben de 110kg ım. :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Atilla Yılmaz

Arkadaşlar ben aracı aldığımda üzerinde bu cihaz vardı hala duruyor bunun söylendiği gibi bir etkısı varmıdır buna yenibir yazılım atmaya falan gerek varmıdır

RaceChip Araç grubuna özel yazılım içerir

Yeni Nesil Tüm Turbo Dizel ve Turbo Benzinli Araçlarınızda

% 30 Güç Artışı, % 35 Tork Artışı, % 15`e varan Yakıt Ekonomisi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...