Osman Öksüz 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Merhaba arkadaşlar,bir arkadaşa araba arıyoruz 2008-2010 model. Düşündüğü araçlar bunlar (focus tdci-jetta 1.4 tsi-honda civic) ben yeterince yardımcı olamadım. Bu araçların artıları eksileri nelerdir? Yardımcı olursanız sevinirim. Bütçe 30-35000 tl. Önerilerinizi bekliyoruz... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Arkadaşın işi çok zor. Jetta: bitmiş bir kasa, gereksiz pahalı Honda: Benzinli motorda en iyi seçim diyorlar, bagaj olanağı kısıtlı Focus: az yakar, sağlam, yeni kasası kurbağa gözlü olacak. Yorum bağlantısı
Osman Öksüz 11 Ocak 2011 Yazar Paylaş 11 Ocak 2011 Arkadaşın işi çok zor.Jetta: bitmiş bir kasa, gereksiz pahalı Yorumunuz için teşekkür ederim ama focus da bitmiş bir kasa değil mi ? Yorum bağlantısı
Ali Elöver 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Jetta TSi, hele ki 140 veya 160 Bg'lik versiyonlar olursa diğer 2 arabadan kat be kat fazla kullanım zevki var. VW kalitesi, 2.el değeri, performans ve güvenlik rezervleri tartışılmaz. Ben olsam Jetta TSi alırım ama 160 Bglik olan Comfortline modelinden. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 focus un da yeni kasası gelecek ama kurbağa gözlü olacak, gerçi Jetta da ticari farlı geldi ama satıyor. 1.4tsi 160 Ps ler 2.elde boldur, sebebi, kontrolsüz benzin tüketimi. 122 PS olan ile karıştırmamalı. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 O paraya temiz tsi, tsi bulunursa alınmalı. 2007 ye düşüerse tsi 170 ps dir. bilinçli kullanıcı için gerektiğinde az yakabilen. istenildiğinde süper performans veren bir arabadır. vw için prestij standart. 2. eli o yüzden yüksek. tasarımını beğeniyorsa yeni kasa çıkmış çıkmamış önemli değil. mazotlu araba alacaksa o paraya zaten focustan başkası pek alınamaz. tsi alacaksa garantideki bir araba iyi olur, ne olur ne olmaz Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 140 lık test etmiştik. motor-şanızman aynı. abudik gubidik işler de yaptım sabit hızda düzgünde kullandım. araba 6 ileri düz vites. 6. vites tam otobanlık. araba düşlük devirde zorlanmıyor ve 6. vites ile düşük devirde güzelce gidiyor. Bayağı test etmeme rağmen ortalama 7 litre yaktı. sabit 90 la 4.5 civarı bir şey gösteriyordu. benim için şehri dışı 5 ortalama 7 o motor için süper. 170 ps biraz abartı olabilir ama daha sonra 122 lik motoru denedim. 140 kadar zevkli değil. benzin pahalıysa araba ne yapsın. aynı yolda hondayı da test ettik, satış elemanına sordum bu niye çok yakıyor diye sen böyle sürersen az bile dedi. 10 litre gösteriyordu araba. kaçarı da bir tsi kadar değildi. mazotlu araba alınacaksa tdci ucuz ama bu saatten sonra atmosferik benzinli tat vermiyor ha benzin 4 lira demişsin dizel 3.60 a da satılıyor burada. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Düz vites ise Vw Otomatik ise Honda.. Dizelse Ford Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 misal bu araba düzgün olsa süper http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...-37862960/detay Yorum bağlantısı
Osman Öksüz 11 Ocak 2011 Yazar Paylaş 11 Ocak 2011 öncelikle dizel bir araç mı istiyor yoksa benzili mi? Benzinli aracın yaktığı yakıt problem olmayacaksa; Focus tdci'ın hiçbir mantığı yok...TSi ve i-Vtec ise bambaşka bir seçim konusu. Atmosferik, rahatça devir çevirebilen bir araç mı yoksa rölantiden itibaren torkun etkisi hissedilebilen aşırı besleme bir araç mı istiyor? İllaki dizel olacak diye bir beklentisi yok.Çok fazla km yapan birisi de değil zaten. Ancak uzun süre sorunsuz kullanabileceği bir araç istiyor bu konularda biraz titiz. Özellikle motorun sıkıntı çıkarmaması onun açısından önemli. Yazdığınız yorumlara göre Jett tsi ağır basıyor gibi. Honda hakkında da ayrıntılı bilgisi olan varsa sevinirim..... Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Otomatik Honda'nın, tsi+dsg gibi bir kombinasyon karşısında ne gibi bir artısı var? Özellikle de uzunca oranlarıyla bence otomatik civic şehir içinde fazlaca tüketim getirecektir sadece. Sorunsuzluk Uzun şanzıman oranları ile tüketim artıyor mu? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 honda alınır mugen kit yapılıp gezilir sadece Sorunsuzluk Uzun şanzıman oranları ile tüketim artıyor mu? uzun şanzımanla koşturmak isteyince tüketim artıyor ama sakin kullanımda daha az devir daha az yakıt Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 (düzenlendi) Arkadaşa CİDDİ önerim 102 HP motorlu DSG şazumanlı GOLF almasıdır. Sıfır.. Bu konuda yeterli deneyim sahibi sayılırım. DSG ile 102 hp iyi kombinasyon ve uzun yıllar kullanılabilecek tek araç. 42500 TL liste fiyatı. DSG+102HP benzinli. Yeni kasa. Az yakar. 11 Ocak 2011 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest G 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Sorunsuzluk Uzun şanzıman oranları ile tüketim artıyor mu? Artık bu devirde hangi araba çok sorunluki? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 DSG'ler sorunlu mu? Bir sistemin daha basit olması, o sistemi daha sorunsuz kılabilir bu doğru. Fakat dsg'lere sorunlu deyip, kestirip atamayız.Ayrıca evet uzun oranlar şehir içinde tüketimi artıracaktır. 152 nm'luk max torkunu 4200 rpm'de veren i-vtec, rahatça yol alabilmek için üst devirlerde gitmek isteyecek. Bu da yüksek devir + düşük vites kombinasyonunu yaratacak bundan ötürü yakıt tüketimi artıracak. Şehir içinde 4200 devir çevirmeye hiç bir zaman ihtiyaç duymaz otomatik araba sakin kullanımda 1700 dd civarı vites yükselyor zaten Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Arkadaşın işi çok zor.Jetta: bitmiş bir kasa, gereksiz pahalı Honda: Benzinli motorda en iyi seçim diyorlar, bagaj olanağı kısıtlı Focus: az yakar, sağlam, yeni kasası kurbağa gözlü olacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 Konu amacından sapıyor... Benim söylemeye çalıştığım şey; Otomatik civic, dsg+tsi karşısında bence tercih edilecek bir kombinasyon değil. Sebeplerini de söylemeye çalışıyorum.Şehir içinde hiçbir zaman 4200 devire ihtiyaç duymaz diyorsunuz. Emin misiniz? Biraz eğim ya da trafiğin normal seyrine göre hızlanma gereği vs durumlarında da mı 1700 devirde vites yükseltecek? Durum gerçekten böyleyse eğer 1500 devirde 200 nm tork veren aşırı besleme motorlarına hiç gerek yokmuş meğer... Otomatik Civic'in çok yaktığını bir forum ortamında ilk kez dile getiren ben değilim. Bu bir gerçek, uzun oranlı otomatik bir şanzımana sahip. Tipik bir japon 16V atmosferik motora sahip olduğu için, hızlanmak için devir çevirmeye gerek duyuyor. Bu istek bir de uzun oranlı vitesle birleşince tüketim artıyor. Marka fanatikliği yapmadan fikrimi belirtmeye çalışıyorum. Bu arada tsi'ın az yaktığı gibi bir iddiam yok. A3 Mersin trafiğinde 7-8 lt gibi tüketimlerde geziniyor. Uğurcan siz uzun oranlı kavramını olması gerektiği gibi yorumlamıyorsunuz. Arkadaş haklı 4200 devire efendi kullanılması durumunda çoğu araç çıkmaz. özel durumlar hariç. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 şehir içi hız 30-50-70 normal şekilde bu hızlara çıkmak yada korumak için 4000dd ihtiyacı olmayacaktır. aşırı dik rampa vs de tabiki devir istiyecektir ama bu sizin dediğniz gibi sürekli değil. 1700 dd bile bir üst vitese geçebiliyor diye söylemek istedim. şahsen şehir içinde gerekmedikçe 2000 dd üstüne çıkmıyorum. 4000dd yi de şehir içinde pek çıkacak yer bulamıyorum. ki max torkun %80i zaten 2000 dd civarı alınabiliyor. bu da 1.4 motorun max torkuna tekabül ediyor. zaten tsi moturun zevk veren kısmı alt devirdeki tork hissi. alt devirde bile atmosferiklerden güçlü olması az devirle çok iş, tüketime yardımcı oluyor. otomatik arabada sürekli 4000dd gidemezsiniz araba izin vermez düşük hızda. çünkü o kadar devre ihityaç duymaz, vites yükseltir. hız kurallarına uydukçada yine yüksek devire ihtiyacınız olmaz. Yorum bağlantısı
Osman Öksüz 11 Ocak 2011 Yazar Paylaş 11 Ocak 2011 arkadaşlar hepinize yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum.Az çok şekillendi görüşler yardımcı olduğunuz için teşekkürler.... Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 Artık bu devirde hangi araba çok sorunluki? Çok sorunlu demedim, bir birine göre daha az sorunlu yada sorunsuz, bu gerçek, kaç tane Civic şanzımanı nedeniyle servise girmiş kaçtane dsg girmiş? Ben araç alırken 2 tane Golf'e baktım 170lik ikisininde şanzımandan dolayı defalarca servise girdiğini ve birinin de şanzımanın değiştiğini görünce.. Uğurcan siz uzun oranlı kavramını olması gerektiği gibi yorumlamıyorsunuz. Arkadaş haklı 4200 devire efendi kullanılması durumunda çoğu araç çıkmaz. özel durumlar hariç. Ben de anlamadım uzun oran ile 4000 yada 5000devirde güç almanın ne önemi var, şanzıman kısa da olsa uzun da olsa aynı devirde maksimum gücünü yada torkunu vericek.. Ben şehir içi normal kullanımda uzun şanzıman sayesinde neredeyse 2500deviri hiç geçmiyor, genelde en son 2000devirde 100km hıza ulaşıyorum, ve bunu uzun şanzıman sayesinde başarabiliyorum.. Ve tüketimim 8.2 ile 8.4lt arasında gidip geliyor.. bundan önceki aracım C2 sensodrive şanzımanlıydı, ve oranları çok kısaydı, 100km ile giderken 3000/3200 devirde yol alıyordum.. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 10 litrenin aşağı göremiyorum ben.Oda çok dikkatli kullanırsam.Normal stilimde 11,4 litreÇoğu zaman benim arabada bir bozukluk mu var diye de düşünüyorum. Evet Fordların onyıllardır var olan çok yakar az kaçar ününün nedeni bu işte. Bence araç bozuk falan değil doğası bu. Ekonomik olamayan, çok yakan, yaktığının karşılığını da veremeyen motorları var Ford'un. Yeni EcoBoost serisi ile yine çok yakacak ama en azından basınca yürüyecekler. Ha tabi kızmamak lazım, amerikan mantığı motor yapıyorlar. Büyük motor hacmi, orana göre verimsiz az motor gücü... 4700 cc G.Cherokee'nin 230 bg olması, veya Chevy İmpalanın 5,7 lt hacmine rağmen sadece 240 bg vermesi. EVO X FQ400 mesela 2000 cc turbo motordan 400 bg alıyor. Leon Cupra Golf Gti motoru 2000 cc den 240 Bg alıyor. Audi TT RS 2,5 lt'den 340 Bg alıyor. İşte bunlar motor. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 Otomatik şanzıman sorunsuzluğunda Japonlar üst sırada, ama ürettikleri mekanik performanstan çok çalıyor ve nerdeyse arabayı dizginliyor. DSG kullanım keyfi ve sürati üst düzeyde bir teknoloji ürünü. Ama yoğun stres altında ve hızlı çalıştığı için arıza yapmaya daha fazla meyilli, ilk üretimlerdeki çocukluk hastalıkları azaldıkça bu tip arabayı boğmayan şanzımanlar gelecekte her üretici tarafından kullanılacak. Klasik tork konvertörlü şanzımanlar bence son 10 senesini yaşıyorlar, belkide kalmazlar bile o zamana. Aynı şekilde atmosferikl benzinli motorlarda evrim sürecinin sonuna geldi, BMW bile 3 serisinde kullanmak için 3 silindirli turbo beslemeli küçük hacimli motorlar geliştiriyor. 1100-1200 cc den başlayacak 1 serisi ve 3 serisi. Hatta BMW yeni nesil M5 bile atmosferik motoru bırakıyor (X6 M turbo motorunu kullanacak) ki bu çok manidar bir olay. Atmosferik performanslı motorların paşası M serisi turbo beslemeye geçiyor ve onlarca ödüllü motor tipini tarih yapıyorsa vardır bir bildikleri. O yüzden sırf motor teknolojisi, kullanım keyfi ve aktif güvenlik ekipmanları bile Jettayı 1. tercih yapar. Ki bu motor ve donanım isterse eski kasa Bora'da olsun ben genede onu alırım Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 Ali abi klasik otomatik bitmez, bitemez bir çok firma cvt-mmt den klasik otomatiğe döndü. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 Yaktırmak istedikten sonra dizel arabaya da km.de 1.00tl yaktırılır Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 Tamam da ben anormal demedim ki? Arkadaşınız hiç boşuna LPG taktırmasın, soğuk motor benzinle çalışmaya devam edeceği için pek tasarruf yapamaz bu şartlarda, ona tavsiye varsa toplu taşıma kullansın.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts