Mehmet Göktürk 21 Ocak 2011 Paylaş 21 Ocak 2011 Bugün TOFAŞ Ar-Ge de idim. Yeni çıkacak ticari elektrikli araç için geliştirilecek olan motor ve kontrol ünitesi üzerinde proje için gitmiştim. Bahane ile Mevcut elektrikli dobloya (105HP- 310NM tork) bindim. Olağanüstü bir ivmelenme mevcut tabi. Plana göre fiat grubunun avrupa ve asya hedefli (amerika hariç) elektrikli ticari araç merkezi Türkiye oluyor. Umut vadedici gelişmeler gözledim. Tabi her detayı buraya yazamıyorum ama 2012 de elektrikli doblo seri imalata hazır hale geliyor. Başbakan bastırırsa soru çıkmadan piyasaya girebilir. Bu arada diğer Ar-Ge merkezindeki çalışmaları inceledim. Oldukça güzel şeyler var. Yakında fiat.com.tr web sitesinde bu Ar-Ge faaliyetlerinden (tüketici gözü için) videolar koymaları için ikna ettim. Çünkü çok hoş şeyler var. Gıcırtı tıkırtı için çok çaba harcıyorlar gördüm. Ayrıca uzun dönem testleri için de güzel aparatları mevcut. Satışlarda en önde fiorino-bipper-tepe gidiyormuş açık ara ile. Yeni çıkacak elektrikli araca müşteri olarak yazıldım. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 21 Ocak 2011 Paylaş 21 Ocak 2011 Hayırlı olsun Fiatlarda hakikaten tıkırtı gıcırtı olmuyor pek. Hep dikkatimi çekmiştir. Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 21 Ocak 2011 Paylaş 21 Ocak 2011 Elinize sağlık.sabırsızlıkla bekliyorum şu elektrikli araçları doğrusu.bakalım şu faiş fiyatlı akaryakıtlara nasıl yansicak. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ocak 2011 Yazar Paylaş 21 Ocak 2011 Sanıyorum bir de SUV gibi birşey geliyor. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 21 Ocak 2011 Paylaş 21 Ocak 2011 bir ara internet sitelerinin AR-GE bölümünde kuş serisinin geliştirilmesi gibi bir şey yazıyordu...noldu acaba....şahin -doğan-kartalı yeni görünümleriyle görebilecekmiyiz yollarımızda.... Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı 21 Ocak 2011 Paylaş 21 Ocak 2011 ...noldu acaba....şahin -doğan-kartalı yeni görünümleriyle görebilecekmiyiz yollarımızda.... Şimdi aklıma geldi yazayım diye girdim başlığa. Yazmışsınız. Bunlarla ilgili bir bilgi var mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ocak 2011 Yazar Paylaş 21 Ocak 2011 Mehmet Bey bu araçların menzilleri ne kadar olacak belli mi? Hedef en az 150 km ve 100HP . Duruma göre menzil artabilir. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 22 Ocak 2011 Paylaş 22 Ocak 2011 Şimdi aklıma geldi yazayım diye girdim başlığa. Yazmışsınız.Bunlarla ilgili bir bilgi var mı? Kuş serisinin patentinin satıldığını gördüm. Hatta bi ülkede Doğan üretilmeye başlanmış 2.0 motor klima hidrolik hava yastığı vs varmış... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ocak 2011 Paylaş 22 Ocak 2011 Hedef en az 150 km ve 100HP . Duruma göre menzil artabilir. Menzil çok çok az, sadece şehir içi yeter, bizim gibiler için işe yaramaz bu elektrikli, peki bu konuda ne gibi çalışmalar var, mesela tesla gibi araçlar 400km menzile ve 200km/h gibi hıza sahip, tabi şak diye bunu yapamazlar çok extrem arabalar bunlar ama en azından 250-300km. gibi menzilli araç yapamıyorlarmı, sorun nedir batarya sorunumu var acaba? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Kuş serisinin patentinin satıldığını gördüm. Hatta bi ülkede Doğan üretilmeye başlanmış 2.0 motor klima hidrolik hava yastığı vs varmış... Patenti hala tofaş'ta ama mısır'da da üretilmesine izin veriliyor. En son 2007'de üretilmiş... Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Holland-Car da artık üretmiyor. Web sitesinde discontinued olmuş eski Şahin, yeni DOCC http://www.holland-car.com/Docc.html Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Menzil çok çok az, sadece şehir içi yeter, bizim gibiler için işe yaramaz bu elektrikli, peki bu konuda ne gibi çalışmalar var, mesela tesla gibi araçlar 400km menzile ve 200km/h gibi hıza sahip, tabi şak diye bunu yapamazlar çok extrem arabalar bunlar ama en azından 250-300km. gibi menzilli araç yapamıyorlarmı, sorun nedir batarya sorunumu var acaba? Şu an ellerindeki araç da 150 km ve 100 hp veson hızı sınırlandırılmış. Araçta 3000 motor var gibi ivmeleniyor. Akü tabi sorun. Mevcut prototipte akü felan görünmüyor. Arka benzin deposunun oraya gizlenmiş. Fuardaki ford focusu konuşup güldük. Doblo çoook iyi olmuş. Ki bu prototip. mesafe şüphesiz uzayacaktır ancak maliyet de ona göre "alınabilir" araç olmaktan çıkaracaktır ve ağırlık artacaktır. 150 km şu an için güncel hedef. Önümüzdeki yıllarda üretim başlayana dek bu zaten 250 ye çıkar. Ticari olması zaten bu nedenle iyi. Uzun mesafe değil de dağıtım amaçlı kullanım için. ayrıca mesela filo şeklinde satılacak. Havaalanı gibi yerlerde kullanılacak. Bazıları şarjda iken diğerleri kullanılacak. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Şu an ellerindeki araç da 150 km ve 100 hp veson hızı sınırlandırılmış. Araçta 3000 motor var gibi ivmeleniyor. Akü tabi sorun. Mevcut prototipte akü felan görünmüyor. Arka benzin deposunun oraya gizlenmiş. Fuardaki ford focusu konuşup güldük. Doblo çoook iyi olmuş. Ki bu prototip. mesafe şüphesiz uzayacaktır ancak maliyet de ona göre "alınabilir" araç olmaktan çıkaracaktır ve ağırlık artacaktır. 150 km şu an için güncel hedef. Önümüzdeki yıllarda üretim başlayana dek bu zaten 250 ye çıkar. Ticari olması zaten bu nedenle iyi. Uzun mesafe değil de dağıtım amaçlı kullanım için. ayrıca mesela filo şeklinde satılacak. Havaalanı gibi yerlerde kullanılacak. Bazıları şarjda iken diğerleri kullanılacak. Bu araçların garantisi bitince yetkili servise bağımlı kalmak gerekecek. Birde nasıl bakım yapılır ki bunlara? Suyunu anlarız, yağ yok galiba bunlarda? Zincir kayış yok... 50bin de bir falan herhalde bi akü masrafı olacaktır... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 E-Oto ile birçok şey değişecek, satın alma şekli- servise gitmeden servise gitme - Oto senin ama, aküler üreticinin olabilecek - 2.elde satmadan satmak gibi bile olabilir. Garanti prosedürleri bunun yanında çerez kalır derim. Şahsi fikrim tabii. Vesile ile, Tüvturk, nesini muayene edecek, hangi motor numarası? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 E-Oto ile birçok şey değişecek, satın alma şekli- servise gitmeden servise gitme - Oto senin ama, aküler üreticinin olabilecek - 2.elde satmadan satmak gibi bile olabilir. Garanti prosedürleri bunun yanında çerez kalır derim. Şahsi fikrim tabii. Vesile ile, Tüvturk, nesini muayene edecek, hangi motor numarası? Motor numarası yine olacaktır. Sonuçta içinde elektrikli bile olsa motor var. Ha blok değilde, komple olur beli o ayrı... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Elektrik motor gövdesi, sadece süs, içindeki aksam zaten önemli, yani numara olmayabilir belki derim Yorum bağlantısı
Ali Elöver 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Ar-Ge merkezindeki çalışmaları inceledim. Gıcırtı tıkırtı için çok çaba harcıyorlar gördüm. Ayrıca uzun dönem testleri için de güzel aparatları mevcut. Fiatlar gerçekten hiç gıcırdamaz, tıkırdamaz fitillerinden rüzgar sesi vs almaz. Fiesta ve Focus gibi işçilik ve montaj hastlalıklarından müzdarip değiller maşallah. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Elektrikli araçlardaki su menzil meselesi su an 150 km de.Ancak bana bu menzil şimdilik stratejik gibi geliyor.Bence bunların 300 km lik ve ya daha fazlaları hazırdır gibi. 150 likeri piyasaya sürdükten bi süre sonra 300 civarı olanlarıda hemen devreye sokarlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Ocak 2011 Yazar Paylaş 24 Ocak 2011 Aklıma takılan başka bir konu var. Bunların bataryalarının şarjı yerine değişimi şeklinde bir işlem yapılamıyor mu? Mesela ben Diyarbakır'dan yola çıktım diyelim, Urfa'da bir istasyona gireceğim, orada benim şarjı biten bataryam çıkarılıp yerine ellerindeki şarj edilmiş bataryayı takacaklar, ben yoluma devam edeceğim, yolda şarjım bitmeye yüz tuttuğunda yine başka bir istasyonda aynı işlem yapılacak, benim istasyonda bıraktığım bataryalar da şarj edilerek başkalarına verilecek. Böyle bir tasarı var mı merak ediyorum. Bana menzili uzatmaktansa böyle bir alt yapı kurmak daha mantıklı geliyor ve bence menzil uzatılabilse bile böyle bir ihtiyaç doğacak ve ileride gerçekleşecek diye düşünüyorum. Plan b o ama yatırım istiyor. reno öyle yapacak galiba. Yorum bağlantısı
Recommended Posts