Çetin Şener 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 Katalizör içindeki seramik süzgeç değişirmi. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 Evet değişmi mümkün ve yoğun şekilde yapılmakta. Orijinal katalitik fiyatından % 60 daha ucuz fiyata. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 Katalitik gövdesinde kaynağı gören Tüvturk çalışanı sorun çıkarmaz mı? Universal katlar 300-400TL civarında, bu değişimin 100TL civarında olması lazım ki, müşteri tercih etsin diye düşünürüm? Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 31 Ocak 2011 Paylaş 31 Ocak 2011 Birader'in Megan2 aracına 150 TL ye yapıldı bu işlem TİG kaynağı ile kaynatıldı orijinale yakın bir görünümde oldu. Yorum bağlantısı
Çetin Şener 1 Şubat 2011 Yazar Paylaş 1 Şubat 2011 Katalitik gövdesinde kaynağı gören Tüvturk çalışanı sorun çıkarmaz mı? Universal katlar 300-400TL civarında, bu değişimin 100TL civarında olması lazım ki, müşteri tercih etsin diye düşünürüm? bu yaptığımız çalışma huyundaı elentra orjinali 1500 tl biz bu çalışmayı 400 tl yaptık ve bize sökülmüş olarak şehir dışından gönderildi fiyat aralığı nasıl belirleniyor diye sorarsanız bu noktaya dikat edin EURU 1 EURO 2 EURO 3 normunda katalizörler piyasada cirit atıyor EURO 3 olması gereken çalışmadır arıza ışığını söndüren tek üründür bu noktada müşterinin işi o kadar zorki piyasada dizel katalizörle benzinli katalizör arasındaki farkı bilmeyen çok egzozcu var ne alaka derseniz dizel katalizörün geçiş kanalları daha geniştir Tüvtürk işlem üzerindeki kaynaktan ziyade egzoz gaz çıkışındaki gaz basıncıyla ilgileniyor katalizör olmayan araçtan çıkan gaz basıncı daha fazla oldugundan araç üzerinde katalizör varmı yokmu diye araştırma yapmazlar gaz basıncı sonucu açıklıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 Tüv katalitik var mı yok mu bunu egsoz muayenesinde anlıyor yani? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 Egzos gaz basıncını, susturucu takarak yanıltabilirler, Tüvturk te, egzos gaz analizi başlayacak diye biliyordum, hatta belki de başlamış istasyonlar da vardır. Elantra parçası ne kadar da pahalıymış Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 (düzenlendi) Egsozt muayenesini başka yerde yaptırırız tüv' ü geçeriz, o önemli değil, muayenede başladı evet. Peki bu uygulama bizim araçlarada oluyormu acaba. 1 Şubat 2011 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Elöver 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 Peki bu uygulama bizim araçlarada oluyormu acaba. Hayrola, dağıldı katalizörün değil mi ?? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 Performanslı turbo diesel, dağılırsa şaşırmam, kaç ton çelik taşıyor... Bunlara otomobillere ait ekipmanlar. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 Performanslı turbo diesel Pardon ??? 68 Bg mi performanslı dizel dağılırsa şaşırmam Bende Dandik Ford, dağılmaz ise şaşırmak lazım... kaç ton çelik taşıyor... Yaa di mi ? Fiesta değil transatlantik'ten bahsediyoruz değil mi ? Çelik vs Fiesta, pek uymadı. Gaz tenekesi desek ? Bunlar otomobillere ait ekipmanlar. Evet evet Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 Lift servisi veren arkadaşım, Fiat servislerden şikayetçi idi, liftler hiç arıza yapmıyormuş, hep boşta çalışır gibi, mekanizmalar yüklenmiyor, konumuz kat ve içindeki süzgeç. üşenmeden bir cümleden 4 ayrı konu çıkardın ya Yorum bağlantısı
Hasan Dönmez 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 Ben orjinal abadında boş katalizör ile geçtim.Muayenede hiç bakan bile olmadı.Maliyeti bana 50 tl oldu. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Şubat 2011 Paylaş 1 Şubat 2011 İçi boş katalizörle geçmeyi denemek lazım. Ancak gaz ölçümü yahut arıza lambası olayı olursa önce universal katalizör, o da olmadı bu bahsedilen şekilden iyisi olmaz. Ancak içine yerleştirilennin şekli standart olmayınca kenarları ne oluyor? Teneke mi kesiliyor kapatılıyor? Yani içine "cuk" oturuyor mu gofret? Yorum bağlantısı
Çetin Şener 2 Şubat 2011 Yazar Paylaş 2 Şubat 2011 (düzenlendi) Egzos gaz basıncını, susturucu takarak yanıltabilirler, Tüvturk te, egzos gaz analizi başlayacak diye biliyordum, hatta belki de başlamış istasyonlar da vardır. Elantra parçası ne kadar da pahalıymış Katalizör iptali. şu ana kadar katalizör yerine gelen içten sıkıştırmalı üniversal susturucularla yapılıyodu kat iptali fakat çok araç geri dönmeye başladı tofaşlar bile katalizör aramaya başladı bazı arkadaşlar ben geçtim bir şey olmadı desede oradaki görevlinin dikatsizliği ve bilgisizligi sonucudur kızak şeklinde takılan katalizörlerin çevresinde oluşan boşlukların nasıl kapandığı meselesi katalizör çemberi takılarak kapatılıyor resimde görülen işlemde göründüyü kadar basit deyil o takılan katalizörden 5 cm kesildi ve çok kırılgan bir malzeme ustalık ve sanat gerektiriyor bu işlemeleri çin malı katalizörlerle yaptıranlarda fazla bir sonuç beklemesin . kraker gibi dagılıyor ama 3 ay sonra ama 5 ay sonra sonucu belirleyen yapılam km, dir bazı arkadaşların 1 ayda yaptığı yolu 1 günde yapan arkadaşlarda var. 2 Şubat 2011 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 2 Şubat 2011 Paylaş 2 Şubat 2011 katalizörün içindeki seramik in bozuldugunu, degişmesi gerektigini nasıl anlarız? degişim ihtiyacını kullanıcı anlayabilirmi? saygılar. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Şubat 2011 Paylaş 2 Şubat 2011 (düzenlendi) 1- Arabanın gücü düşer manifolddan felan tıslayabilir (nadiren tıslar) 2- Katalitik konverter aşırı ısıdan çatlar kırılır daha sonra tangırtı yapmaya başlar 3- daha yeni araçlarda (çift lamba(!) sensörlülerde) sensörden arıza verir 4- tıkalı ise araç boğulmuş gibi davranır bu arada katalitik için kötü olan şeyler: 1- LPG (çıkışta sıcakık yüksek olması yahut ayar tutmayıncaa alev uzaması) 2- kötü yağ (kötü demiyim de eski jenerasyon fosforlu katkılı vs yağlar) 3- Çok yağ 4- Benzine anormal yasadışı katkılar 5- Sentesi bozuk gezme (çıkış sıcaklığı yükselmesi) 6- EGR iptali 7- Kurşunlu benzin (artık yok ama oktan katkıları benzer sonuçlar verebiliyor) Euro 5 araçlarda 150 bin km ayar bozulmama garantisi veriliyor. Yeni araçlarda EN AZ 150 bin km lpg takmadığınız ve oktanla oynamadığınız sürece yağı aşırı koymadığınız sürece birşey olmaması lazım. 2 Şubat 2011 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Şubat 2011 Paylaş 2 Şubat 2011 Bizim araba 150 binde ve 60 bindir lpgli. egsozcuya gösterdim. dip pedalda bir zırlama var araçta. Kattan geliyor gibi geliyor bana ama kime göstersem katta iki tıklıyor sağlam diyor. Yorum bağlantısı
Çetin Şener 2 Şubat 2011 Yazar Paylaş 2 Şubat 2011 (düzenlendi) Bizim araba 150 binde ve 60 bindir lpgli. egsozcuya gösterdim. dip pedalda bir zırlama var araçta. Kattan geliyor gibi geliyor bana ama kime göstersem katta iki tıklıyor sağlam diyor. araç kanalda kontrol ediliyorsa yanıltır araç hareket halinde iken katalizöre giren gaz ısısı artar seramik süzgeç kenarındaki kılıf aldığı ısı ile genleşir arızalı kat boşa düşer yüksek süratte gaz basıncıyla sıkışır sesi keser düşük devirde bu sesi verir araç durma noktasına geldiyinde ısı yine düşer bollaşmış katı tekrar sıkar normal kontrolde anlaşımaz zaman içinde kat seramiği kendini traş eder o zaman kanalda kontrolde arıza netleşir. 2 Şubat 2011 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Şubat 2011 Paylaş 2 Şubat 2011 (düzenlendi) Hayrola, dağıldı katalizörün değil mi ?? Yoo, sadece merakımdan sordum, ne o dandik fiat araban gibi zannettin herhalde, Ford bu kardeşim, uyduruk fiat değil, daha öncede dediğim gibi, senin o arabanın motoru çıkar gerisi ne yazıkki beş para etmez, kusura bakma bu böyle, istediğin kadar araba solla boşa çabalarsın, zaten aracın ezik fiat, bize sataşarak kendini avutuyorsun o kadar Sen önce fiat' a söylede adam gibi araba yapsınlar, Ford niree fiat nire, ikiside araba ama fiat anca el arabası olur, hadi bakayım boşa bize laf yetiştirmede sat kurtul şu fiat' ı kendine adam gibi bir araba al. Bak hazır arkadaşın Skoda satıyormuş, onu al baride gerçek bir araban olsun, bırak bu koca nokta işlerini. Gaz tenekesi lafına' da çok güldüm, resmen kendi arabanı tarif etmişsin, fiesta mı puntomu sağlam' a gelecekse iş, fiestada olmayı tercih ederim, Ford sağlamlığıyla da meşhurdur zaten, Allah korusun ama kazada senin araba dağılır, sonuçta fiat zaten, boşa ncap mırtcap falan deme, araba zayıf, benden sana tavsiye, fazla zorlama şu punto yu, birgün çarparsın falan Allah korusun, korumaz o araba seni. İçi boş katalizörle geçmeyi denemek lazım. Ancak gaz ölçümü yahut arıza lambası olayı olursa önce universal katalizör, o da olmadı bu bahsedilen şekilden iyisi olmaz. Ancak içine yerleştirilennin şekli standart olmayınca kenarları ne oluyor? Teneke mi kesiliyor kapatılıyor? Yani içine "cuk" oturuyor mu gofret? Muayenede kimse katalizöre emisyona falan bakmıyorki, eksoz muayenenizi dışarda yaptırmış olarak gelin, normal muayeneyi yaptırın ve gidin, isterseniz kat' ı tamamen sökün kimsenin ona baktığı yok zaten. 2 Şubat 2011 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Şubat 2011 Paylaş 2 Şubat 2011 Katalizöre bakıyorlar... Yerine göre değişiyor galiba, burada dikkat ettim bakmıyorlardı, yerindemi diye baksalar bile içinin durumunu bilemezler, çünki burada egsoz pulun varsa ölçüm yapmadan normal muayene yapıp onay veriyorlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts