İçeriğe Yönlendir

95 Explorer Xl


Ercan Yıldız

Recommended Posts

Ercan Yıldız

öncelikle herkese merhaba;

aranızda yeniyim ve bu forumu aracı alalı 1,5 hafta olmasına rağmen erken bulduğum için mutluyum.

benim şimdilik araçla ilgili karşılaştığım bir kaç sorun var.

1-) Aracı uzaktan kumandayla açıp anahtarı takmadanda kontak çevirince marş basıp araba çalışıyor.

2-) Vites değiştirirken göstergede değişiklik olmuyor hep aynı yerde duruyor.

3-) Havalandırma düğmesini hangi konuma getirirsem getireyim hep aynı konumda çalışıyor.

4-) Check Gage diye bir lamba yanıp duruyor.

5-) Ve en son Bursa da bana bu arabayı çekip çevirecek usta tavsiye edebilirmisiniz.

şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ercan Yıldız

hayır 5 kapı 4.0 motor otomatik koldan vitesli

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. 94 modelde, anahtarsız çalıştırma sistemi vardı, yani anahtarı sokmadan da kontak çevrilebilirdi, anahtarı çıkarırken, geri ye çeyrek tur daha çevrilince kilit devreye girerdi, ya sizinki bu sistem, ya da kontağı kurcalanmış.

2. Vites koluna bağlı, balık oltası misinası gibi bir tel vardır, bu kopmuş, tamiri mümkün, balık oltası misinası ile

3. Havalandırma kumandaları elektronik devre üstünden , baktırmalı

4. Kapı-kaput-bagaj ya tam kapanmıyori ya da kapandığını anlamıyor, genelde bagaj sağ-sol çift kilitten birinde sıkıntı olabiliyori ilk bakılacak yer bagaj kapağı

5. .....

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
öncelikle herkese merhaba;

aranızda yeniyim ve bu forumu aracı alalı 1,5 hafta olmasına rağmen erken bulduğum için mutluyum.

benim şimdilik araçla ilgili karşılaştığım bir kaç sorun var.

1-) Aracı uzaktan kumandayla açıp anahtarı takmadanda kontak çevirince marş basıp araba çalışıyor.

2-) Vites değiştirirken göstergede değişiklik olmuyor hep aynı yerde duruyor.

3-) Havalandırma düğmesini hangi konuma getirirsem getireyim hep aynı konumda çalışıyor.

4-) Check Gage diye bir lamba yanıp duruyor.

5-) Ve en son Bursa da bana bu arabayı çekip çevirecek usta tavsiye edebilirmisiniz.

şimdiden teşekkürler.

2 - aynısı bende de oldu geçenlerde, ön göstergeyi sökeceksiniz, Çağlar abimin dediği misine gibi tel çok adii bir vaziyette yapılmış bir plastiğe takılı o plastik takılı kalıyor içine gres sürün güzelcem şıkır şıkır oynuyor.

1- 3- sen komple kırık bir elektrikçiye ön göğüslüğü söktür derim. Hem kontak hem havalandırmanı hepsine baksın.

5- Bursayı bırak, yakınsın İstanbula koş git derim.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
kırık elektrikçi :rofl:

Abi sorunu çözmeyi bilen adam tabiri caiz ise "KIRIK" adamdır :D OOo yaparızcı ustamsı adamlardan bıktım :p

Yorum bağlantısı
Ercan Yıldız
(düzenlendi)
1. 94 modelde, anahtarsız çalıştırma sistemi vardı, yani anahtarı sokmadan da kontak çevrilebilirdi, anahtarı çıkarırken, geri ye çeyrek tur daha çevrilince kilit devreye girerdi, ya sizinki bu sistem, ya da kontağı kurcalanmış.

2. Vites koluna bağlı, balık oltası misinası gibi bir tel vardır, bu kopmuş, tamiri mümkün, balık oltası misinası ile

3. Havalandırma kumandaları elektronik devre üstünden , baktırmalı

4. Kapı-kaput-bagaj ya tam kapanmıyori ya da kapandığını anlamıyor, genelde bagaj sağ-sol çift kilitten birinde sıkıntı olabiliyori ilk bakılacak yer bagaj kapağı

5. .....

sayın Çağlar Bayur cevaplarınız için teşekkürler;çok yardımcı oldunuz.kontağı deneyip sonucu yazarım.

2 - aynısı bende de oldu geçenlerde, ön göstergeyi sökeceksiniz, Çağlar abimin dediği misine gibi tel çok adii bir vaziyette yapılmış bir plastiğe takılı o plastik takılı kalıyor içine gres sürün güzelcem şıkır şıkır oynuyor.

1- 3- sen komple kırık bir elektrikçiye ön göğüslüğü söktür derim. Hem kontak hem havalandırmanı hepsine baksın.

5- Bursayı bırak, yakınsın İstanbula koş git derim.

Sayın Hakan Tarım bende söküp takmaya meraklıyım ön gösterge bakarım basitse söker kurcalarım.olmazsa var bir kırık bende de :) ona götürürüm.İstanbul alternatifini bursa da usta bulamazsam denerim.

hepinize teşekkürler.

tarihinde Ercan Y?ld?z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

4-) Check Gage diye bir lamba yanıp duruyor.

Depodaki benzin miktariyla da ilgili olabilir :D

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
Sayın Hakan Tarım bende söküp takmaya meraklıyım ön gösterge bakarım basitse söker kurcalarım.

Youtube.com da en ince ayrıntısına kadar söküp takma videoları mevcut.

Yorum bağlantısı
Ercan Yıldız
Benzin bitince, sanırım Check Gauge yanıyordu?

sayın Çağlar Bayur cevabınız için teşekkürler.100 tl lik benzin almıştım.sanmam bu kadar çabuk bitsin.ama benim araç gazlı.önceki aracım gibi gazda da gitse beyin benzin göstergesinide düşürüyorsa harcanmış gibi o zaman farklı.

bu arada konu açılmışken bilginize başvurayım;

4.0 otomatik araç gazda 0,50 - 0,55 kuruş yakıyor.sabahları ilk çalıştırmada da neredeyse 5 km gidiyorum zor geçiyor gaza baya benzin harcamış oluyorum.bu konuda bilgi verebilecek olursa memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Gaz tüketiminiz birazcık fazla gibi. Şu an yeni lastiklerle 0.47 çıktı gaz tüketimim.

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

4-) Check Gage diye bir lamba yanıp duruyor

Benzinle alakalı.Benzin belli bir seviyenin altına düştüğü zaman yanar.Benzini çeyrek deponun altına düşürmeyin lpg'lide binseniz.Bizim araçların deposu 100 lt.100 tl'lik benzin dişin kovuğunu doldurur misali.Deponuzda hiç benzin yoksa oda 25 lt kadar benzin yapar.Çeyrek depoya ancak tekabül eder.Kış aylarında araç lpg'ye geç geçer.Benzinden harcarsınız.Depo büyük olduğu için ufak bir eğimde,sallantıda Check Gage lambasını yakar.Geçen hafta Ankara-Sakarya arası yolculuk yaptım.230 tl'ilk lpg ile 800 km yol yaptım.(100 km'si Ankara içinde)Bujilerinize hava filitrenize baktırın derim.Lpg tüketimi biraz fazla gibi.

Yorum bağlantısı
Ercan Yıldız
4-) Check Gage diye bir lamba yanıp duruyor

Benzinle alakalı.Benzin belli bir seviyenin altına düştüğü zaman yanar.Benzini çeyrek deponun altına düşürmeyin lpg'lide binseniz.Bizim araçların deposu 100 lt.100 tl'lik benzin dişin kovuğunu doldurur misali.Deponuzda hiç benzin yoksa oda 25 lt kadar benzin yapar.Çeyrek depoya ancak tekabül eder.Kış aylarında araç lpg'ye geç geçer.Benzinden harcarsınız.Depo büyük olduğu için ufak bir eğimde,sallantıda Check Gage lambasını yakar.Geçen hafta Ankara-Sakarya arası yolculuk yaptım.230 tl'ilk lpg ile 800 km yol yaptım.(100 km'si Ankara içinde)Bujilerinize hava filitrenize baktırın derim.Lpg tüketimi biraz fazla gibi.

benzinle alakalı olduğunu çözdüm.ilk 100 tl lik benzin almıştım ama lpg ye geçene kadar baya benzin yemişti.sonra 30 tl lik ve 1-2 gün sonra 25 tl lik tekrar aldım ama şamandırada sorun var herhalde dibi gösteriyor.

şimdi;

1-) Şamandıra sorunum var herhalde ne yapmalıyım ve nasıl.

2-) Lpg ayarı yaptırdım.40 derece sıcklığı 30 a indirdiler.bu değer nasıl sizce.

3-) Bujiler ve hava filtresi hakkında bilgi verirmisiniz mesela bujiler çift tırnakmı adları nasıl telafuz edilir.hava filtresi nedir ad ve marka olarak nasıl telafuz edilir.alırken bana yardımcı olur en azından

c.tesi yağını değiştirdim 7 lt yağ aldı filtresini değiştirmek istedim ilk filtreyi alıp gideyim dedim değişime filtreciye sordum arabaya baktı altıona eğildi bilemedim dedi sök getir.

söküp götürdüm metrikle ölçtü sonra massey ferguson marka yağ filtresi verdi değiştim sorun yok gibi.yani anlatmak istediğim yeni yeni öğreniyorum arabayı zamanla isimle isticem parçaları mesela yağ filtresi ZP 502 imiş.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Türkiyeden parça alacağım derseniz motorcrafttan şaşmayın, ondan bundan uydurma yapmayın veyahut yapacaksanız ranger ile uyuşan parçaları var. Lakin parçaları yurtdışından alayım cebim de ben de rahat olayım derseniz sonuna kadar desteğe hazırım. Neler getirmedim neler :) Gümrük mümrük vs uyuşmaz sakın korkmayın. 1800 lira denilen sağ ön aks'ı çokkk çooook ucuza getirttim ;)

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

Çeyrek depo benzinim olmasına rağmen arabanın önü aşağıya bakacak şekilde yokuş aşağı(ama ciddi yokuşlardı)park ettiğimde

aracın çalışmadığını bilirim.

sanırım uzunlamasına depoları var. arabayı aşağıya doğru park edecekseniz yakıtınızın olması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Aynen abi. Benzin pompasını yenilerken indirmiştik depoyu. Diklemesine uzunca bir deposu mevcut...

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü
(düzenlendi)
1-) Şamandıra sorunum var herhalde ne yapmalıyım ve nasıl.

2-) Lpg ayarı yaptırdım.40 derece sıcklığı 30 a indirdiler.bu değer nasıl sizce.

3-) Bujiler ve hava filtresi hakkında bilgi verirmisiniz mesela bujiler çift tırnakmı adları nasıl telafuz edilir.hava filtresi nedir ad ve marka olarak nasıl telafuz edilir.alırken bana yardımcı olur en azından

c.tesi yağını değiştirdim 7 lt yağ aldı filtresini değiştirmek istedim ilk filtreyi alıp gideyim dedim değişime filtreciye sordum arabaya baktı altıona eğildi bilemedim dedi sök getir.

söküp götürdüm metrikle ölçtü sonra massey ferguson marka yağ filtresi verdi değiştim sorun yok gibi.yani anlatmak istediğim yeni yeni öğreniyorum arabayı zamanla isimle isticem parçaları mesela yağ filtresi ZP 502 imiş.

Şamandırada sorun olduğunu sanmıyorum.Depo uzunlamasına olduğu için(aracın altına eğilip bakarsanız sol arka tekerlekten başlıyor,sürücü koltuğunun altına kadar devam ediyor.100 lt. 5.0 V8 motorlarda"opsiyonel olarak" sahra depo varmış ek ilave olarak 30 lt.miş Buda 130 lt.demek.)Aldığınız benzin çeyrek depoya kadar ancak geliyor.Kışın aracın ısınması geç olduğu için benzinde daha uzun çalışır buda çok yakıt demek.Ben ışığı söndürmek için haftada 50 lt.benzin alıyorum.(Kışın)30 derece bence az.Aracın üretimi benzinli sonuçta.Biz lpg'yi sonradan taktırıyoruz.Çalışma prensibi benzinli.Uzun vadede subapların üstünün kurum bağladığı yada contada(lpg'nin yanma ısısı benzinden daha fazla'dır) erime,silindir kapağında çatlama yapabilir.Daha önceki aracım Bmw idi.Silindir kapağını çatlattım.Bu yüzden 40 derece yaptırın vede lpg'ye geç geçsin.Benim aracın lpg'ye geçme ısısı 45 derece.Hava fitresi benim aracımın silindirik.Motograf marka numarasıda 1611 yada 1621 gibi birşeydi.Bakıp tekrar söylerim.Bujilerim gene motograf tek tırnak.Yağ olarak forumun yardımıyla öğrendim bende.Motograf 5/30.Zaten 5 lt.satılıyor.Yağ filitresini değiştirmezseniz ama ben her değişimde öneririm(yağ filitresinin markasını bilmiyorum aldım gittim ford yedek parçacıya aynısı dedi verdi ama transit minibüsünküyle uyumlu dedi taktık oldu)6 lt kadar yağ alıyor.Sonuç olarak Hakan Tarım adaşımında dediği gibi aracın burada yedek parçası uçuk rakamlarda.Yurt dışından getirdiğinizde gümrük ödenseniz dahi şok oluyorsunuz gelen rakama.Ben gümrük dahil 300 tl'ye radyatör,şanzıman karteli de contası ilave olarak benzin filitresi geldi.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Al?nt? kodlar?n? silmeyin l
Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Hakan kardes ...buji konusunda tercih senin..ama ben sahsen standart bujileri kullanmaktayim,gecen sene TR de degistirmistim..ki üstündekileri de en az 25 bin km lpg li sürmüstüm. cikarttigim bujiler de herhangi bi anormallik yoktu ,almis oldugumdan dolayi yenilerini taktim ve herhangi bi sorun yok....bana sorarsan 6 buji parasina git arabanin altini ziftlettir derim ;)

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

Mustafa abi merhaba;

Nasılsın,uzun süredir görüşememiştik.Vesile oldu.Buji konusunda bilgiyi ustama sordum.Üstünden çıkanlar oydu,bende aynısını taktım dedi.Eğer yanlış bilgilendirmem varsa hemen düzeltelim abi,bende bujileri değiştireyim :)

Yorum bağlantısı
Ercan Yıldız
1-) Şamandıra sorunum var herhalde ne yapmalıyım ve nasıl.

2-) Lpg ayarı yaptırdım.40 derece sıcklığı 30 a indirdiler.bu değer nasıl sizce.

3-) Bujiler ve hava filtresi hakkında bilgi verirmisiniz mesela bujiler çift tırnakmı adları nasıl telafuz edilir.hava filtresi nedir ad ve marka olarak nasıl telafuz edilir.alırken bana yardımcı olur en azından

c.tesi yağını değiştirdim 7 lt yağ aldı filtresini değiştirmek istedim ilk filtreyi alıp gideyim dedim değişime filtreciye sordum arabaya baktı altıona eğildi bilemedim dedi sök getir.

söküp götürdüm metrikle ölçtü sonra massey ferguson marka yağ filtresi verdi değiştim sorun yok gibi.yani anlatmak istediğim yeni yeni öğreniyorum arabayı zamanla isimle isticem parçaları mesela yağ filtresi ZP 502 imiş.

Şamandırada sorun olduğunu sanmıyorum.Depo uzunlamasına olduğu için(aracın altına eğilip bakarsanız sol arka tekerlekten başlıyor,sürücü koltuğunun altına kadar devam ediyor.100 lt. 5.0 V8 motorlarda"opsiyonel olarak" sahra depo varmış ek ilave olarak 30 lt.miş Buda 130 lt.demek.)Aldığınız benzin çeyrek depoya kadar ancak geliyor.Kışın aracın ısınması geç olduğu için benzinde daha uzun çalışır buda çok yakıt demek.Ben ışığı söndürmek için haftada 50 lt.benzin alıyorum.(Kışın)30 derece bence az.Aracın üretimi benzinli sonuçta.Biz lpg'yi sonradan taktırıyoruz.Çalışma prensibi benzinli.Uzun vadede subapların üstünün kurum bağladığı yada contada(lpg'nin yanma ısısı benzinden daha fazla'dır) erime,silindir kapağında çatlama yapabilir.Daha önceki aracım Bmw idi.Silindir kapağını çatlattım.Bu yüzden 40 derece yaptırın vede lpg'ye geç geçsin.Benim aracın lpg'ye geçme ısısı 45 derece.Hava fitresi benim aracımın silindirik.Motograf marka numarasıda 1611 yada 1621 gibi birşeydi.Bakıp tekrar söylerim.Bujilerim gene motograf tek tırnak.Yağ olarak forumun yardımıyla öğrendim bende.Motograf 5/30.Zaten 5 lt.satılıyor.Yağ filitresini değiştirmezseniz ama ben her değişimde öneririm(yağ filitresinin markasını bilmiyorum aldım gittim ford yedek parçacıya aynısı dedi verdi ama transit minibüsünküyle uyumlu dedi taktık oldu)6 lt kadar yağ alıyor.Sonuç olarak Hakan Tarım adaşımında dediği gibi aracın burada yedek parçası uçuk rakamlarda.Yurt dışından getirdiğinizde gümrük ödenseniz dahi şok oluyorsunuz gelen rakama.Ben gümrük dahil 300 tl'ye radyatör,şanzıman karteli de contası ilave olarak benzin filitresi geldi.

benzin olayını kavradım.burda okudum 100 lt dolmaz bee.nerdeyse 400 tl :) ısıyı tekrar arttırtayım mı?

hava filtresini araştırayım ben baktım boru şeklinde motorun stünden sağa doğru kapalı plastik içinde açmadım belkide açamazdım zaten.yağa gelince 10/40 koydurdu aldığım adam herhalde onu kullanmış.ne yapayım boşaltıp 5/30 koydurayımmı motora zararı olurmu contalara duman keçelerine.parça aşamasına gelince Hakan arkadaşımdan yardım isticem herhalde.

Hakan kardes ...buji konusunda tercih senin..ama ben sahsen standart bujileri kullanmaktayim,gecen sene TR de degistirmistim..ki üstündekileri de en az 25 bin km lpg li sürmüstüm. cikarttigim bujiler de herhangi bi anormallik yoktu ,almis oldugumdan dolayi yenilerini taktim ve herhangi bi sorun yok....bana sorarsan 6 buji parasina git arabanin altini ziftlettir derim :)

bilgilendirmeniz için teşekkürler.mantıklı bence.

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas
(düzenlendi)

Yigit eger motorda ,calismasinda herhangi bi anormallik yoksa devam kullan...benimkinde özel buji yok standart oalnlardan orjinal motorcraft(ford)degil gerci ama lpg kullaniminda eksisini görmedim..Ama 3 tirnakli bujilerin atesleme esnasinda ki pozitif rolü tartisilmaz ;) hoscakal kardes.. :i-ih:

Lpg ye gecis isisinin ne kadar düsük olursa Lpg ile katedecegin km cogalir haliyle ki ekonomikligi acisindan faydalidir derim..benim sistem de 10sny .kadar sonra geciyor Lpg ye :D

tarihinde Mustafa Mermertas tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

Lpg'ye geçme ısısını bence arttırın.Benzinde kullanım ne kadar fazla olursa motorun ömrünü uzatırız derim ben.Yağ konusunda bende ilk aldığımda 10/40 koydum.İkinci yağ değişiminde forumdan öğrendiğim üzere 5/30 koydum.Yani 10.000 km. kadar 10/40 kullandım bir sorun yaşamadım.Ama tercih sizin.Sanırım hava filitremiz aynı.Açılması çok kolay sadece bir kelepçesi var.Kelepçeyi açtıktan sonra motordan gelen boruyu bir kaldıırp çekerek hava filitresini görübilirsiniz.Ben Ankaradan almıştım yaz başında.Bulabilirsiniz sanırım.

Musatafa abi çalışmasında bir problem yok.Her yağ değişiminde zaten bujilere baktırıyorum dediğin gibi aracı aldıktan sonra 20.000 km. yol yapmışım.Bujiler ilik aldığımda değişmişti.Geçenlerde baktırdığımda tertemizdi.Şimdilik bir sorun yok(Şeytan kulağına).Saat gibi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...