İçeriğe Yönlendir

Benzinli Focus Mu Dizel Focus Mu?


Hasan Varnalı

Recommended Posts

Burak Erdinç
Arkadaşın demek istediği şu sanırım, turbo dizel keyifli ama dar bir devir aralığında turbo etkili, geç devreye girip erken etkisini yitiriyor turbo dizel motor. Ama atmosferik benzinli maksimum torkunu ürettiği devire kadar tırmanıyor (+-5500dd) ve tork üretimi bitse bile devir çevirmeye devam ediyor ki buda bir sonraki vitese daha fazla hız ve devir taşımaya yardımcı oluyor.

Kesilmeden devirlenme ve 1750 dd'dan 5600 dd'ye aynı maksimum tork gücüyle çıkmak ve yükse devir çevirmek istiyorsanız adres belli. benzinli turbo motor. Ve stock güçleri 300-400 euroya, motora hiç bir zarar yaratmadan rahatlıkla 25-30 bg / 40-50 nm tork artabiliyor (1600cc altı). Özellikel ş.içi kullanım keyfi, yüksek tork ve çok geniş maksimum tork bandı ile rakipsiz, araba 3. viteste 30 km hızda iken gaza basınca turboyu doldurup uzamaya başlıyor.

Ekonomi ve dengeli güç: Turbo dizel

Serilik devirli kullanım ve ateşli motor: Turbo bezinli

peki normal 1.6 ya chip attırsak nasıl olur. yine aracı 30 40 hp yükseltebilir miyiz. aracın hp % 20-25 artarken yakıt tüketimi ne kadar artar.

diyelim ki artık benzinden bıktık düşük yakıt tüketimi için tekrar chip i iptal edebilir miyiz

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
peki normal 1.6 ya chip attırsak nasıl olur. yine aracı 30 40 hp yükseltebilir miyiz. aracın hp % 20-25 artarken yakıt tüketimi ne kadar artar.

diyelim ki artık benzinden bıktık düşük yakıt tüketimi için tekrar chip i iptal edebilir miyiz

Maalesef sadece paraya yazık olur, en fazla 4-5 bg alınır, oda hissedilirmi bilemem.

Atmosferik arabada chip, sadece gaz tepkimesinde hassasiyet ve üst devirlerde çok az bir fark verir.

Motordan 20-30 bg, 30-40 nm tork almak için turbo aşırı beslemeli benzinli veya dizel motor olması şart.

Zaten yapılan işlem, araç beynindeki turbo haritasının datalarını sınırlar dahilinde yükseltmek, bu da turbo basıncı, hava yakıt değerleriyle oynanarak yapılıyor. Yani kısaca arabada önce turbo olmalı, dizel veya benzinli.

Araca remap yapmak 1-2 saat arası, orjinal fabrikasyon yazılımlı halinde döndürmek 35-40 dk, fabrika datasheet'i zaten saklanıyor , istenirse hemen geri yüklenip araç standart yazılıma dönüyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hasan Varnalı
220 km son hızı olan bir dizel CVT focusunuz varsa, maalesef kadran hata oranınız (%10 toleranslı) şanssız bir biçimde standartlardan yüksek.

Veya lastik-jant ebatlarınız aracın beynine tanıtılan ile farklı .

Cvt şanzımanlı dizel motorun teknik verilerine göre sizin gerçek son hızınız 185 km. +35 km fark düz yolda motor ve şanzıman speclerine göre mümkün değil.

http://www.parkers.co.uk/cars/specs/summary.aspx?model=1322

1.6 TDCi Ghia (110ps) 4d 10.6 s 119 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Titanium (110ps) 4d (DPF) (08) 10.6 s 118 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Ghia (110ps) 4d (Euro 4) 10.6 s 119 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Ghia (110ps) 4d CVT Auto 11.2 s 116 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Ghia (110ps) 4d CVT Auto (Euro 4) 11.1 s 113 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Titanium (110ps) 4d 10.6 s 119 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Titanium (110ps) 4d (Euro 4) 10.6 s 119 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Titanium (110ps) 4d CVT Auto 11.2 s 116 mph 108 bhp (more info)

1.6 TDCi Titanium (110ps) 4d CVT Auto (Euro 4) 11.1 s 113 mph 108 bhp (more info)

ABİ ben anlıyamadım mesajını bu araba 220 yapmazmı diyorsun :mangal:

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
ABİ ben anlıyamadım mesajını bu araba 220 yapmazmı diyorsun :s

Meali şu :) , düz yolda teknik olarak yapmaz, ama bayır aşağı sallarsın dip gaz, rüzgar arkadan eser vs, kadran hatasını da eklersen 220 görebilir sürücü. Ama düz yolda fabrika verilerine göre bu hız biraz fazla.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Maksimum hız da fabrika verilerinin altında kalan araç görmedim. O da ayrı bir konu. Navigasyon ile de denedik çok kez , en fazla 5 km/s yanılıyor. Bu fabrikalar hızı neye göre ölçüyor ?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Maksimum hız da fabrika verilerinin altında kalan araç görmedim. O da ayrı bir konu. Navigasyon ile de denedik çok kez , en fazla 5 km/s yanılıyor. Bu fabrikalar hızı neye göre ölçüyor ?

Göremezsin zira her analog kadranda %5-%10 arası hata payı kabul edilir üretim sınırları içinde.

Düşük hızda bu buyük fark yaratmasa da yüksek hızlarda fark edilir oluyor, mesela kadran 180 gösteriyorsa %10 hata payı ile gerçek hızın 162 veya %5 hata payı ile 171 km oluyor. Yani hız artıkça hatalı km de artıyor. 50 km ile giderken farklı, 100 km ile farklı 200 ile farklı yani.

Navigasyon, GPS ile kesin hız belli oluyor, hatta iphone ile bile program yükle oluyor. En fazla 5 km son hızda mı ölçtün ? 200 km de falan ? Dijital sayaçlı araçlarda hata oranı sıfıra yakınmış, en azından öyle okudum bir yerlerde. Tipo'n C3-4-2'in falan varsa gördüğün son hız gerçek :D

Fabrikalar ortalamayı yayınlıyor, uygun ortamda, uygun havada, uygun rüzgar şartlarında test yapıp en kötü değer ile en iyi değerin ortalamasını spec veriyorlar diye biliyorum, yanlışım varsa doğrusunu bilen düzeltir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Alay ediyoruz Sn. Toker :good1: Bencede arşivlensin... :p

Yine rahat durmamışsın, iki dakka uzaklaşıyorum hemen Ford a laf atıyorsun, tabi araban araba değil, motor hariç teneke yığınıyla anca çamur atarsın sen :p yok motor ağırmış yok vs. 80-90 kg. luk motorun neyi ağır kardeşim, turbonu çıkar gel bakalım ne oluyor, yada ben turbolu benzinli motor takayım senin esamen okunuyormu, fiat almışsın Ford forumunda atıp tutuyorsun, önce araba yapmayı öğrensin fiyat kardeşim. Yeni nesiller gelmeye başladı, yakında anca Fordun egzost kokusunu duyar hale geliceksin konuşuyorsun. (onu bile duyamazsınya neyse) Önce gerçek araba al sonra gel konuşalım, habire Fiesta ya laf atma, ne reno fiat hayatta almayacağım arabaların başında gelir, t-jet miş pehh, dikkat edersen Ford un güçlü modellerine değinmiyorum bile, çünki onlara sıra gelmesi için önce fiat ın araba yapmayı öğrenmesi sonrada adam gibi model çıkarması lazım, 2-3 modelle gelmiş hava yapıyorsun, sat şu GP denen aleti gerçek araba al, sataşıp durma gerçek arabalara :D bir gün Ford' un biri toslar, gerçekten uçar gidersin, demedi deme :good1:

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Uymayayım diyorum yine gelip muzurluk yapıyorsun :good1:

2 dakka uzaklaşıyorum hemen Ford a laf atıyorsun

Sen Ford şövalyesimisin Ali Fordoğlu ? Korumak zorunda mısın :p Bu arada Ford'a lafım yok.

Ben sadece 4 tekerli trafikten araba müsadesi almış mini traktör Fiesta markVI'ya gıcığım, özellikle dizel pancar motorlu olana.

motor hariç teneke yığınıyla anca çamur atarsın sen

E seninki ne teneke değil mi ? kevlar mı senin arabanın kaportası ? Motor hariç her araba teneke, Anadol hariç.

turbonu çıkar gel bakalım ne oluyor, yada ben turbolu benzinli motor takayım senin esamen okunuyormu

Niye çıkarayım allah allah :p ??? Ben turbo var diye aldım, yoksa atmosferik Strajet alırdım 95 bg ama o da tokatlar seni merak etme :p

Konuşacağına tak kardeş de görelim :D Öyle klavyeden tuşlara basınca olmuyor bu işler. Gel de bi tokatliyim senin pancar motorlu arabanı. Sen çıkar asıl turbonu olsun takan 68 den 38 bg, mobiletlerle kapışırsın artık :D

önce araba yapmayı öğrensin fiyat kardeşim.

Evet çok doğru tespit :D Fiyat.

habire Fiesta ya laf atma, ne reno fiat hayatta almayacağım arabaların başında gelir

Atarım çok uyduruk araban var :D Alma Renö Fiat, onlarda istemez 68 bg e alışmış kağnıspor sürücü. Kullanamazsın zaten seri ve hızlı arabalar, hemen yazarsın birine küüüt. Direksiyonu sağlam olmalı Renö RS Fiat Abarth kullanacak adamların.

sat şu GP denen aleti gerçek araba al, sataşıp durma gerçek arabalara :D bir gün Ford' un biri toslar, gerçekten uçar gidersin, demedi deme :good1:

Ne satıcam ben memnunum, tokat ata ata mutlu oluyorum. Gel seni de virajda yolun dışına atiyim.

Yavaç toslasın 3-4 yıldızlı 2 yastıklı fordlar, mesela Fiesta. Mortal Kombat olur sürücüsü.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Muahha baya güldürdün beni, birkere beni yol dışına atman imkansızdan dahada ötedir, tek üstün olduğun yan 68hp lik ekonomik amaçlı motorum zaten, onun dışında gp fiestanın çamurluğundan dökülen çamur bile olamaz :good1:

Ben motorun turbosunu niye sökeyim, benim motorumun amacı ekonomi, seninkini tokatlaması için turbosuz ST ile gelirim, zaten o da seni siler yoldan, sen turbonu çıkaracaksınki güç olarak yakın olalım, sökmem diyorsan aynı güçte modellere laf söyleki eşitlik olsun değilmi.

Şoför olarakta Fiesta ya deneyimsiz biride yeter, yavaş olduğu için değil yolda durduğu için kardeşim, iyi bir şoförle Fiesta ile zaten baş etmen imkansız (motor aynı güçte olacak), mesela benimle :good1: benim arabam sac, teneke olan seninki, hani peynir tenekesi varya ondan :p teyple süslemeyle ayıpları kapatılmış gp ci seni...

Hızlı diyorsan turbosuz ST ile kapışta görelim, yakında ecoboost Fiesta da çıkar işin tam biter.

Hem sayın Fiatöver Ali bey, Ford a laf atan sen değilmisin, atarsan lafı alırsın cevabı. Alakasız yerde onu alacağına t-jet al demene ne demeli, kardeşim araba alalım diyor millet, yürüyen tabut t-jet gp değil :p

Ha Anadol demişsin, o da Ford üstelik tam çelik şaseli, çarpta seninkinin halini görelim, fiber gövdesiyle bile seni döver o araba :D

Sürekli her konuda uyduruk fiat' ı sokma, sataşma bende cevap yazmıyım. Arabanın seviyesinin çok üstünde arabalar var burda, boşa çabalama :D

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
(düzenlendi)

Ben fabrika verisinde belirtilen son hızın aracın güvenle yapabileceği son sürat olduğunu düşünüyorum. Fazlası için vaad edilen güvenlik sınırları geçersizdir vs. gibi.

tarihinde R?fat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı
Meali şu :D , düz yolda teknik olarak yapmaz, ama bayır aşağı sallarsın dip gaz, rüzgar arkadan eser vs, kadran hatasını da eklersen 220 görebilir sürücü. Ama düz yolda fabrika verilerine göre bu hız biraz fazla.

tamam anladım abi izmir otobanını bilen bilir gişelerden çıktıktan sonra havaalanı dönüşüne kadar arac 200 yaptı o zaman gerçekte 200 degıl bu :D:D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Muahha baya güldürdün beni, birkere beni yol dışına atman imkansızdan dahada ötedir, tek üstün olduğun yan 68hp lik ekonomik amaçlı motorum zaten, onun dışında gp fiestanın çamurluğundan dökülen çamur bile olamaz :good1: Ben motorun turbosunu niye sökeyim, benim motorumun amacı ekonomi, seninkini tokatlaması için turbosuz ST ile gelirim, zaten o da seni siler yoldan, sen turbonu çıkaracaksınki güç olarak yakın olalım, sökmem diyorsan aynı güçte modellere laf söyleki eşitlik olsun değilmi.Şoför olarakta Fiesta ya deneyimsiz biride yeter, yavaş olduğu için değil yolda durduğu için kardeşim, iyi bir şoförle Fiesta ile zaten baş etmen imkansız (motor aynı güçte olacak), mesela benimle :D benim arabam sac, teneke olan seninki, hani peynir tenekesi varya ondan :) teyple süslemeyle ayıpları kapatılmış gp ci seni...Hızlı diyorsan turbosuz ST ile kapışta görelim, yakında ecoboost Fiesta da çıkar işin tam biter.Hem sayın Fiatöver Ali bey, Ford a laf atan sen değilmisin, atarsan lafı alırsın cevabı. Alakasız yerde onu alacağına t-jet al demene ne demeli, kardeşim araba alalım diyor millet, yürüyen tabut t-jet gp değil :) Ha Anadol demişsin, o da Ford üstelik tam çelik şaseli, çarpta seninkinin halini görelim, fiber gövdesiyle bile seni döver o araba :D Sürekli her konuda uyduruk fiat' ı sokma, sataşma bende cevap yazmıyım. Arabanın seviyesinin çok üstünde arabalar var burda, boşa çabalama :)

İlahi Ali FORDO

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

"Uymuyorum sana, sakın yolda önüme, yanıma, karşıma çıkma, acımam fena tokatlarım :D"

Hahayt, zor tokatlarsın... kardeşim her lafını ya Ford a yada Fiesta ya bağlarsan böyle olur, araban tırt kaşınma, motor harici (onunda uzun ömürlü olacağını sanmıyorum ya neyse) üzgünüm tırt.

Yorum bağlantısı
Halil Yakut
arabamı yeni değiştirdim corolla dizel ama içeriye gelen ses benzinli gibi sadece 5bin'de kesiliyor o kadar. Deviri seven bir motor. Bence harika olmuş.

Yiğitcan Bey,

Size birşey sormak istiyorum 2004 TDCI Fiestamı değiştirmek istiyorum. Almayı düşündüğüm araçlar içerisinde dizel Corolla da var. Ancak Focusun yoltutuşu ve motor performansı dizelde Corolladan daha iyi deniliyor. Dizel Corollayı tavsiye edermisiniz? Focus kullandıysanız ikisini bir mukayese edebilirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Şu an 2011 model 109hp tdci hb focus kullanıyorum ve önceki aracım 2000 model 100hp astra CD modeliydi. İki araç arasında karşılaştırmalı yorumumu paylaşmak isterim. Astra aracımı 3 yıl kullandım ve yakıt tüketiminin mikemmelliğinin yanında motoru da devirli kullanıldığında bir o kadar atikti. 1. viteste 50-60km/sa hızlara çıkıp 2. viteste gazı köklemeye devam ettiğimde patinaj çektiğimi hatırlarım. Şimdiki aracımda 1750 devire kadar turbo etkin değilken yaklaşık 3000 devire kadar ivmeyi sağlam hissettiriyor. Bu aracımla da 2. viteste yokuşta patinaj atabiliyorum :). İki araç arasındaki fark özellikte yokuşta çok belirgin. Eski aracımla yokuşa çok hızlı giremediğimde vites küçültmem gerekirdi ya da gittikçe gaz yemeyen bir devire düşerdim. Şimdiki aracımda ise yokuşun eğimi çok da önemli olmadan, hız sabitleyiciyi kullanarak hızda bir milim azalma olmadan rahatça tırmanabiliyorum. Hatta dik yokuşlarda bile gaza yüklendiğimde araç hızlanma eğiliminde oluyor. Düz yolda son hızda ise eski aracım daha iyiydi diye düşünüyorum. Şimdiki aracımda 160-170km/sa sonrası hızlanma yolun durumuna kalıyor. Benzinli araç kullanmak gerçekten de çok keyifli fakat yüksek devirlerde ise :good1:. Eğer benzin için paranız varsa kesinlikle turbolu bir benzinli bir araç öneririm. Kullandığım golf 122hp bir araçta bunu çok iyi anlamıştım.

Yorum bağlantısı
Serkan Yavaş

benım yıllardır edindiğim deneyimlere göre, araç fabrıka verılerınin duz yolda ortalama 15 km üzerine çıkabilir, iniş ve arkadan rüzgar alınma durumlarında 20 ila 25 km cıvarlarında fazla yapabilirsiniz..

focus tdc ı ıle ben cesme yolunda hafıf egımde ve arkadan saglam ruzgar vardı 220 yapmıstım, ama normalde fabrıka verısı 190 km sanırsam, 205lerı zor gecerdi..

%5 kadran hatalı ölçüyor bu arada ..

Yorum bağlantısı
Abidin Akpınar

Performans ve yakıt açısından dizel.. Bende dizeli var, arkadaşta ise benzinlisi var, 210 a kadar beni geçemedi. Daha sonra gitmiyor zaten :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...