Çağrı Alaf Salı 06:23 Paylaş Salı 06:23 https://www.instagram.com/reel/DR9kzM6jPVQ/?igsh=NnBia3ZtN2UxMDh4 Okul taşıdı uçurumdan uçuyor. Ben Sprinterla ufak kasisten geçince bile sarsıntı rahatsız ediyor, bu vakada içeriyi düşünmek bile istemiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Salı 19:16 Paylaş Salı 19:16 https://x.com/LogHaber/status/1998348527148183819 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Salı 19:26 Paylaş Salı 19:26 Çağlar Bayur yazdı: ters yolda mı o? Vitajda trafik duruyor, servis sürücüsü elde telefon yol takibi sıfır konum sıfır. Duran Trafiği gördüğünde çok geçti artık çarptı uçtu. Video çeken araca da arkadan biri çarpıyor 1 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir Salı 19:57 Paylaş Salı 19:57 Evren Erakçora yazdı: https://x.com/LogHaber/status/1998348527148183819 Bu kafayla giderse uzun yaşamaz gibi. Kabahatin büyüğü 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 saat önce Paylaş 22 saat önce Servet Aydın yazdı: Vitajda trafik duruyor, servis sürücüsü elde telefon yol takibi sıfır konum sıfır. Duran Trafiği gördüğünde çok geçti artık çarptı uçtu. Video çeken araca da arkadan biri çarpıyor uçakla gitmek daha güvenli gibi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 saat önce Paylaş 22 saat önce Çağlar Bayur yazdı: uçakla gitmek daha güvenli gibi Tas varsa gidilen yerde at arabası da olur 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 saat önce Paylaş 21 saat önce Ne güzel söylemiş motor sevdanızı iki kere düşünün. https://www.instagram.com/reel/DRZd7FXisA5/?igsh=MXZmcDJjMG1pdDMxbQ== 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 saat önce Paylaş 20 saat önce Baştan aşağı motor sürücüsü hatalı. Hız hatalı konum doğru gibi ama hatalı, ön görü olayların olasılığını önceden görme hatalı. Petrolden köpekte çıkardı yola veya soldan köpek atlayabilirdi 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce geçen aylarda bu yoldan geçtim, araba ile gündüz vakti bile tedirgin oldum, sağdaki istasyonlar gibi alayında giriş çışta cep yok lap diye girip oat fiye çıkılıyor, ben burdan araba ile 80-90 da gittim, kamoyunlar çakarlılar vızır vızır solladı beni , fütursuzca akıyor trafik Yorum bağlantısı
Metin Akbal 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Bazı kullanıcılar şunu anlamıyor. Kardeşim sen 150 ile gelirken bit kadar bile görünmüyorsun 100 200 metreden. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Motor çok hızlı.. Hep söylediğim gibi o sürücü yola çıkmadan sola bakmıştır ve baktığında o motor orada yoktur. Tekrar tekrar bakam gereği duymadı. Çıktı ve ilerde muhtemelen sola döneceği için uygun şeridine geçti. Orası şehir içi gibi görünüyor. Şerit çizgilerine göre şerit değiştirmesinde bir mani görünmüyor. Araçların durumunu gördüm, Hasar, öyle 30 40 la çarpılınca oluşacak hasarlar değil. Kazazede arkadaşımıza geçmiş olsun. Motorcu arkadaşlarıma bir otomobil sürücüsü olarak tavsiye; Çok hızlısınız, siz görüş mesafemizde değilken hamleler yapıyoruz ve siz aniden dibimizde veya arkamızda oluyorsunuz. Çok hızlısınız, hızlandığınız kadar duramıyorsunuz. Çok hızlısınız, riskleri göremiyor, analiz edemiyorsunuz. Kuralsızsınız, sağımızdan, solumuzdan geçmeyi görev biliyorsunuz. Kuralsızsınız, araçsanız, araç gibi davranmalısınız. Kuralsızsınız, şerit olmayan yerlerden gidiyorsunuz, haliyle gittiğiniz yerlerde bir araç olabileceği aklımzıa gelmiyor. Bunları yapmayacaksak neder motor aldık, diyorsunuz. Ancak sonuçta bir kaportanız yok, hava yastıklarınız yok. Zarar görüyorsunuz, üzülüyoruz. Bu videodaki çocuğa da çok üzüldüm. Ama yukarda yazdığım hataları yapmış ne yazık ki. Öndeki araca tam arkadan çarpmış ve arabanın yarısına kadar girmiş. Gerektiğinde durabileceği bir hızda olsa, önünde araç hata yapınca dururdu. Kavşak ve bağlantılara yaklaşırken hız düşürülür. Otomobil kullanırken bile çocuklarıma ilk günden beri söylediğim, her kavşağa girerken gazı bırakın, ayağınız frenin üstünde olsun. Bu videodaki kişi, bu analizi yapmadı, aracın çıkacağını düşünmedi, gaz kesmedi. Aracı kendi şeridinde gördüğünde ise iş işten geçmişti. Çünkü durabilmesi için en az 200 metreye ihtiyacı vardı. 8 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Evren Erakçora yazdı: https://x.com/LogHaber/status/1998348527148183819 hiç demiyor bu kadar hızlı tünel de ne işim var diye sonra öldürüyordun beni demiş Koray ın dediği gibi yarın öbür gün haberini alırız bu aptal arkadaşın 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce ruhsatsız plakasız muayenesiz ehliyetsiz kasksız aniden yanında bitene de istemsizce az sürtünce o da dengesini kaybedip yola düşünce suçlusu araba oluyor nedense... 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Motor çok hızlı.. Hep söylediğim gibi o sürücü yola çıkmadan sola bakmıştır ve baktığında o motor orada yoktur. Tekrar tekrar bakam gereği duymadı. Çıktı ve ilerde muhtemelen sola döneceği için uygun şeridine geçti. Orası şehir içi gibi görünüyor. Şerit çizgilerine göre şerit değiştirmesinde bir mani görünmüyor. Araçların durumunu gördüm, Hasar, öyle 30 40 la çarpılınca oluşacak hasarlar değil. Kazazede arkadaşımıza geçmiş olsun. Motorcu arkadaşlarıma bir otomobil sürücüsü olarak tavsiye; Çok hızlısınız, siz görüş mesafemizde değilken hamleler yapıyoruz ve siz aniden dibimizde veya arkamızda oluyorsunuz. Çok hızlısınız, hızlandığınız kadar duramıyorsunuz. Çok hızlısınız, riskleri göremiyor, analiz edemiyorsunuz. Kuralsızsınız, sağımızdan, solumuzdan geçmeyi görev biliyorsunuz. Kuralsızsınız, araçsanız, araç gibi davranmalısınız. Kuralsızsınız, şerit olmayan yerlerden gidiyorsunuz, haliyle gittiğiniz yerlerde bir araç olabileceği aklımzıa gelmiyor. Bunları yapmayacaksak neder motor aldık, diyorsunuz. Ancak sonuçta bir kaportanız yok, hava yastıklarınız yok. Zarar görüyorsunuz, üzülüyoruz. Bu videodaki çocuğa da çok üzüldüm. Ama yukarda yazdığım hataları yapmış ne yazık ki. Öndeki araca tam arkadan çarpmış ve arabanın yarısına kadar girmiş. Gerektiğinde durabileceği bir hızda olsa, önünde araç hata yapınca dururdu. Kavşak ve bağlantılara yaklaşırken hız düşürülür. Otomobil kullanırken bile çocuklarıma ilk günden beri söylediğim, her kavşağa girerken gazı bırakın, ayağınız frenin üstünde olsun. Bu videodaki kişi, bu analizi yapmadı, aracın çıkacağını düşünmedi, gaz kesmedi. Aracı kendi şeridinde gördüğünde ise iş işten geçmişti. Çünkü durabilmesi için en az 200 metreye ihtiyacı vardı. Trafikte motosiklet dahil çeşitli araçlar kullanan biri olarak yorumunuza bazı itirazlarım var. Doğru tavsiyeler mevcut fakat eksik / yanlış değerlendirmeler var. Motor çok hızlı demişsiniz. Öncelikle kazanın gerçekleştiği yol şehir içi değil, çevre yolu. Hız limiti toleransı ile 90. Videoda kaza yapan motosikletin değil başka bir motosikletin gidişini görüyoruz. Araca çarpan motosikletin ne hızda gittiğini gözükmüyor. Motor çok hızlı değerlendirmeniz doğru değil, varsayım. İlave bilgi vereyim, kazanın gerçekleştiği yolda ortalama hız ölçen kameralar mevcut. Otomobil sürücüsü sola bakmıştır bakmamıştır kazanın oluşmasından bağımsız. Petrol istasyonundan çıktıktan sonra 50 metre içinde en sol şeride geçmiş. Yolun devamında sola dönüşte yok. Yani kazanın oluşma sebebi otomobilin yeterli hıza çıkmadan ve ardı ardına şerit değiştirerek en sol şeride çıkması. Fotoğraf bırakıyorum, videoda kazanın gerçekleştiği yer üst geçidin altında falan. Şimdi bu kaza farklı bir şekilde olsaydı, petrolden 13 metrelik dorsesi ile bir tır çıksaydı, 50 metre içinde en sol şeride geçseydi ve arkadan gelen bir otomobil buna çarpsaydı. Bende size bir tır şoförü olarak şunları yazsaydım; Çok hızlısınız, siz görüş mesafemizde değilken hamleler yapıyoruz ve siz aniden dibimizde veya arkamızda oluyorsunuz Çok hızlısınız, hızlandığınız kadar duramıyorsunuz. Çok hızlısınız, riskleri göremiyor, analiz edemiyorsunuz. Kuralsızsınız, sağımızdan, solumuzdan geçmeyi görev biliyorsunuz. Kuralsızsınız, araçsanız, araç gibi davranmalısınız. Bunları yapmayacaksak neden otomobil aldık diyorsunuz. Ancak sizin aracınızın kaportası bir tır gibi sağlam değil. Yerden 3 metre yüksekte oturmuyorsunuz. Tırların altına giriyorsunuz, zarar görüyorsunuz. Üzülüyoruz. Bu videodaki otomobil sürücüsüne çok üzüldüm. Öndeki tıra tam arkadan çarpmış ve dorsenin arka demiri otomobilin kabinini resmen kesmiş. Otomobil durabileceği hızda gitseydi böyle olmazdı. Otomobil sürücüleri kamyon tır sürücüsü gibi olmamalı. Öngörecek, karşı tarafın hatalarını da hesap edecek. Yavaş gitmeli, her an bir tır önüne çıkabilir. Tırların kör noktaları çoktur, otomobilleri görmüyoruz. Sağımızdan solumuzdan geçmeyin. Neyse bu kadar örnekleme yeter sanırım Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Trafikte motosiklet dahil çeşitli araçlar kullanan biri olarak yorumunuza bazı itirazlarım var. Doğru tavsiyeler mevcut fakat eksik / yanlış değerlendirmeler var. Motor çok hızlı demişsiniz. Öncelikle kazanın gerçekleştiği yol şehir içi değil, çevre yolu. Hız limiti toleransı ile 90. Videoda kaza yapan motosikletin değil başka bir motosikletin gidişini görüyoruz. Araca çarpan motosikletin ne hızda gittiğini gözükmüyor. Motor çok hızlı değerlendirmeniz doğru değil, varsayım. İlave bilgi vereyim, kazanın gerçekleştiği yolda ortalama hız ölçen kameralar mevcut. İşim gereği yüzlerce kaza gördüm. Şu hasar hız sınırlarında gitmiş iki aracın çarpışması sonucu oluşamaz. Motorcu kendisi bile yavaş gidiyorum diyemez. Motorcuyu takip eden motorcunun video görüntüsünden de belli hız. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: petrolden 13 metrelik dorsesi ile bir tır çıksaydı, 50 metre içinde en sol şeride geçseydi en soldan sürüş yasaktır Bahadır TÜFEKCİ yazdı: arkadan gelen bir otomobil buna çarpsaydı. 40km/h altında ise hızı yine suçlu tırdır 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Bunları yapmayacaksak neden otomobil aldık diyorsunuz. Ancak sizin aracınızın kaportası bir tır gibi sağlam değil. Yerden 3 metre yüksekte oturmuyorsunuz. Tırların altına giriyorsunuz, zarar görüyorsunuz. Üzülüyoruz. Bu videodaki otomobil sürücüsüne çok üzüldüm. Öndeki tıra tam arkadan çarpmış ve dorsenin arka demiri otomobilin kabinini resmen kesmiş. Otomobil durabileceği hızda gitseydi böyle olmazdı. Otomobil sürücüleri kamyon tır sürücüsü gibi olmamalı. Öngörecek, karşı tarafın hatalarını da hesap edecek. Yavaş gitmeli, her an bir tır önüne çıkabilir. Tırların kör noktaları çoktur, otomobilleri görmüyoruz. Sağımızdan solumuzdan geçmeyin. Neyse bu kadar örnekleme yeter sanırım Tartışmayacağım, bir şeyler yarıştırmıyoruz burada Bir otomobil sürücüsü olarak her gün gördüğüm motorsikletlilerin hatalarını yazdım burada. çünkü konu motorsiklet. Başka bir konuda tırın altına girmiş bir otomobil kazası denk gelirse onu da yorumlarız. Evet bu kazada, her kazada olduğu gibi motorcu çok hızlı, takip eden arkadaşından bunu görebiliyoruz. Evet hep hızlılar, 300 metre görüş alanımda olan yolu kontrol ederek çıkıyorum, haliyle çıkış hızım 15-20-30 km olur. Bir bakıyorum, dibimde bir motor belirmiş. Ben yola çıkana kadar adam 300 metre geliyor. Hızlılar, durmayı düşünmeden gazlıyorlar. Hızlılar, bunu görev addetmişler. Motorsam hızlı giderim, motorsam aralardan geçerim, motorsam emniyet şeritleri benim. Olmaz öyle, ya kaza yapıyorlar, ya yaptırıyorlar. Kaza yapıp haklı çıkan motor kazası istatistiklerini bulun inceleyin. Koray Demir yazdı: Ne güzel söylemiş motor sevdanızı iki kere düşünün. https://www.instagram.com/reel/DRZd7FXisA5/?igsh=MXZmcDJjMG1pdDMxbQ== Bu arkadaşın kazadan önceki profilini de görmek isterdim. Bu profil kaza sonrası oluşturulmuş. 3 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: İşim gereği yüzlerce kaza gördüm. Şu hasar hız sınırlarında gitmiş iki aracın çarpışması sonucu oluşamaz. Motorcu kendisi bile yavaş gidiyorum diyemez. Motorcuyu takip eden motorcunun video görüntüsünden de belli hız. Paylaştığım resimdeki kaza testleri 60km/h hızla yapılıyor. Otomobillerin ön tarafları arka tarafına göre çok daha sağlamdır ayrıca. Üzerine konuştuğumuz kazada, otomobilin o kadar kısa sürede çıkacağı hız zaten 40-50km/h olur. Arkadan gelen motosiklet 90-100 km/h ile geliyorsa çarpam hızı 50-60km/h. Yani o hasar yasal hız limitlerinde gerçekleşebilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Paylaştığım resimdeki kaza testleri 60km/h hızla yapılıyor. Otomobillerin ön tarafları arka tarafına göre çok daha sağlamdır ayrıca. Üzerine konuştuğumuz kazada, otomobilin o kadar kısa sürede çıkacağı hız zaten 40-50km/h olur. Arkadan gelen motosiklet 90-100 km/h ile geliyorsa çarpam hızı 50-60km/h. Yani o hasar yasal hız limitlerinde gerçekleşebilir. bu testler hep yanlış anlşıldı, o fotodakinde araba hızı 60 ise karşıdan da gelene simüle edildiği için hızx2 yi simüle eeder. 2 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Çağlar Bayur yazdı: en soldan sürüş yasaktır 40km/h altında ise hızı yine suçlu tırdır Tır örneğini otomobilden büyük ve daha sağlam bir araç örneği olarak verdim. Otobüs de olabilir, Kamyonet de olabilir. Ayrıca tırların en sol şeride çıkamaz durumu otoyollarda geçerlidir. Çevre yollarında en sol şeride tırlar geçebilir, dönüş varsa ne yapacak adam ? Çağlar Bayur yazdı: bu testler hep yanlış anlşıldı, o fotodakinde araba hızı 60 ise karşıdan da gelene simüle edildiği için hızx2 yi simüle eeder. Gösterdiğim test ingilizce overlap crash test diye geçiyor. Araç 60km/h hız ile motosikletin etki edeceği büyüklükte sabit bir noktaya çarpar. Karşıdan gelen birşey yok yani. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce d100 gibi yollarda en sol şeridi devamlı kullanamaz, yani sola dönüş vb. haller dışında bulunamaz, otoyol otoban aynıdır bu kuralda 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Koray Demir yazdı: Ne güzel söylemiş motor sevdanızı iki kere düşünün. https://www.instagram.com/reel/DRZd7FXisA5/?igsh=MXZmcDJjMG1pdDMxbQ== Bu arkadaş gibi gece bu süratlerde kullanıyor olsam değil 25 sene 25 ay bile kullanamamış olurdum sanırım. Motosiklet sevdası değil bu cehalet, aşırı güven vs. Geçmiş olsun, diyecek birşey yok malesef, keşke yaşanmasaymış ama böyle risk alan illa yaşar bunu. 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Tartışmayacağım, bir şeyler yarıştırmıyoruz burada Bir otomobil sürücüsü olarak her gün gördüğüm motorsikletlilerin hatalarını yazdım burada. çünkü konu motorsiklet. Başka bir konuda tırın altına girmiş bir otomobil kazası denk gelirse onu da yorumlarız. Evet bu kazada, her kazada olduğu gibi motorcu çok hızlı, takip eden arkadaşından bunu görebiliyoruz. Evet hep hızlılar, 300 metre görüş alanımda olan yolu kontrol ederek çıkıyorum, haliyle çıkış hızım 15-20-30 km olur. Bir bakıyorum, dibimde bir motor belirmiş. Ben yola çıkana kadar adam 300 metre geliyor. Hızlılar, durmayı düşünmeden gazlıyorlar. Hızlılar, bunu görev addetmişler. Motorsam hızlı giderim, motorsam aralardan geçerim, motorsam emniyet şeritleri benim. Olmaz öyle, ya kaza yapıyorlar, ya yaptırıyorlar. Kaza yapıp haklı çıkan motor kazası istatistiklerini bulun inceleyin. Bu arkadaşın kazadan önceki profilini de görmek isterdim. Bu profil kaza sonrası oluşturulmuş. Tehlikeli, hızlı, kurallara uymadan motosiklet kullananlar var. Peki bu hataları yapan otomobil sürücüsü yada kamyon sürücüsü yok mu ? Niye her kazada insanlar motosikletin hep hızlı olduğunu söylüyor ? Babam motosikletle kaza geçirdi. Kaza yaptığında yaşı 60 idi. 3 şeritli yolun en sağ şeridinden giderken, orta şeritten petrole girmeye çalışan biri sol arkasından çarptı ve düşürdü. Babamın kolu kırıldığı için hemen hastaneye götürüldü. Olay yerine gelen trafik ekibi babam için hızlı diye %25 kusur yazmış. Anladınız mı benim neye itiraz ettiğimi ? Sırf kullandığı araç türünden dolayı niye ön yargılı yaklaşılıyor olaylara ? Üzerine konuştuğumuz kazada eğer anlatıldığı gibi gerçekleştiyse kazanın olmasına sebep olan taraf otomobil sürücüsü. Varsayımlar üzerinden yorum yapılacaksa, otomobil sürücüsü en sol şeritte geri geri gidiyor da olabilir. Bunu bilen yapan insanlar var Türkiye trafiğinde. Adam petrolde telefonunu unutmuştur, en sol şeritte geri vitese takar gider. Artık tüm araçların anlık hızıda kayıt güvenlik kamerası bulundurma zorunluluğu bir an önce uygulamaya alınması lazım. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Çağlar Bayur yazdı: d100 gibi yollarda en sol şeridi devamlı kullanamaz, yani sola dönüş vb. haller dışında bulunamaz, otoyol otoban aynıdır bu kuralda D100 gibi yollarda hiçbir araç devamlı en sol şeridi kullanamaz. Sollama şerididir çünkü. Bu kurala uyan yada denetleyen yok o ayrı bir konu. Tırların, otobüslerin otoban/otoyol/paralı yol dışında kalan D100-D200 gibi karayollarında en sol şeride "çıkması" yasak şeklinde bir kural var mı ? Ben yok diye biliyorum. Varsa resmi bir kaynaktan paylaşabilir misiniz ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts