İçeriğe Yönlendir

Kaza Haberleri


Furkan Esgin
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Evren Erakçora
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

 

Tehlikeli, hızlı, kurallara uymadan motosiklet kullananlar var. Peki bu hataları yapan otomobil sürücüsü yada kamyon sürücüsü yok mu ?

Niye her kazada insanlar motosikletin hep hızlı olduğunu söylüyor ?

Babam motosikletle kaza geçirdi. Kaza yaptığında yaşı 60 idi. 3 şeritli yolun en sağ şeridinden giderken, orta şeritten petrole girmeye çalışan biri sol arkasından çarptı ve düşürdü. Babamın kolu kırıldığı için hemen hastaneye götürüldü. Olay yerine gelen trafik ekibi babam için hızlı diye %25 kusur yazmış. 

Anladınız mı benim neye itiraz ettiğimi ? Sırf kullandığı araç türünden dolayı niye ön yargılı yaklaşılıyor olaylara ? 

 

Üzerine konuştuğumuz kazada eğer anlatıldığı gibi gerçekleştiyse kazanın olmasına sebep olan taraf otomobil sürücüsü. 

Varsayımlar üzerinden yorum yapılacaksa, otomobil sürücüsü en sol şeritte geri geri gidiyor da olabilir. Bunu bilen yapan insanlar var Türkiye trafiğinde. Adam petrolde telefonunu unutmuştur, en sol şeritte geri vitese takar gider. :) 

 

Artık tüm araçların anlık hızıda kayıt güvenlik kamerası bulundurma zorunluluğu bir an önce uygulamaya alınması lazım. 

Motosikletler çok çabuk hızlanıyor ve sürücüleri genelde çok genç ve tecrübesiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Motosikletler çok çabuk hızlanıyor ve sürücüleri genelde çok genç ve tecrübesiz.

 

Çok çabuk hızlanan araç için 0-100km/h 4 saniyeyi referans alalım.

 

0'dan 100'e 4 saniyede çıkan bir motosikleti trafikte kullanmak için A ehliyet almanız gerekli. A ehliyeti, tecrübesiz biri ancak 24 yaşı doldurursa alabilir. 2 yıllık A2 ehliyet tecrübesi olan biri ise 20 yaşını doldurursa alabilir.

 

0'dan 100'e 4 saniyede çıkan bir otomobili trafikte kullanmak için B ehliyet almanız gerekli. 18 yaşını doldurmak B ehliyet için yeterli.

 

Yani sandığınız gibi değil :) 

tarihinde Bahadır TÜFEKCİ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motor çabuk hızlanır ve otomobilden çok çok çooook çabuk durabilir kaçabilir. Kaza ile ilgili yineleme yapayım, motor sürücüsü ileri motor sürüş tecrübesinde değil. Dikkatli olmakla yükümlü tamamen. 
Bahadır, babanın kazası tamamen talihsizlik. 
İşin özü her taşıt sürücüsü dikkatli opmalı, ehliyet sistemi baştan sona hatalı. Ben A sınıfı motor ehliyetini sadece 5km toplam motor sürerek aldım. Şimdi altımda 1300cc uçak var. Şayet cehalet cesareti ile salaklığım da varsa ecelim motordan olur. Dikkatli olacağız hepimiz. Sonrası inanç şans kader üçlüsü

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Servet Aydın yazdı:

Motor çabuk hızlanır ve otomobilden çok çok çooook çabuk durabilir kaçabilir. Kaza ile ilgili yineleme yapayım, motor sürücüsü ileri motor sürüş tecrübesinde değil. Dikkatli olmakla yükümlü tamamen. 
Bahadır, babanın kazası tamamen talihsizlik. 
İşin özü her taşıt sürücüsü dikkatli opmalı, ehliyet sistemi baştan sona hatalı. Ben A sınıfı motor ehliyetini sadece 5km toplam motor sürerek aldım. Şimdi altımda 1300cc uçak var. Şayet cehalet cesareti ile salaklığım da varsa ecelim motordan olur. Dikkatli olacağız hepimiz. Sonrası inanç şans kader üçlüsü

 

Benim dikkat çekmek istediğim konu; toplumda motosiklet kullanmayan sürücülerde, motosiklet kullanıcılarına karşı oluşan yanlış algı yada genelleme. Ben motosiklet kullanıcıları melektir her zaman haklıdır demiyorum. 

 

Herhangi bir trafik kazasında kusur oranları belirlenirken bir tarafın kullandığı araç türü referans alınmaz. Ama toplumda böyle bir uygulama algı var. Üzerine konuştuğumuz kaza da kazanın olma sebebi motosikletin hızlı gitmesi değil. Eğer kaza anlatıldığı şekilde olduysa, motosikletli yasal hız limitlerinde gitse bile aynı şekilde kaza gerçekleşir. Sen ana yola bağlanıp en sol şeride geçemezsin. 

 

Ben 7 yaşından beri motosiklet kullanıyorum. Benim motosikletim de sizinkinin kardeşi (1190 ADV). Motosikletin çabuk hızlanabildiğini elbette biliyorum. Ama bu motosiklet kullanıcılarını kusurlu yapmaz ki. Aynı şekilde hızlanan otomobillerde var. Ortalama bir elektrikli aracın 0-100'ü 5-7 saniye. Ama niyeyse otomobiller çok çabuk hızlanabiliyor ve sürücüleri genç tecrübesiz denmiyor. Yazdım işte, çok çabuk hızlanan motosiklet sürücüsü otomobil sürücüsünden daha genç yada daha tecrübesiz olur diye bir genelleme mümkün değil.

 

Benim ailemde herkes motosiklet kullanıyor, babamın başından geçeni anlattım. Birde abimin başından geçeni anlatıyım. Abim işe giderken kırmızı ışıkta motosikletiyle bekliyor, yeşil yandıktan sonra hareket ediyor. Sağ taraftan gelen otomobil sürücüsü kırmızı ışıkta geçiyor ve abime yandan çarpıyor. Kaza sonunda abimin ayak parmağının biri koptu. Bu arada kazanın olduğu yer bir karakolun önü. Elimizde 50 tane kamera kaydı var, adam kırmızı ışıkta geçtiği için kaza oldu. Mahkemede karşı tarafın avukatı nasıl savunma yaptı biliyormusunuz. Motosiklet çok çabuk hızlanırmış, abim yeşil ışıkta roket gibi kalkış yapmış ve kazaya sebep olmuş. Şimdi bizim elimizde kamera kaydı olmasaydı, abim motosikletlerin çok çabuk hızlanabilmesinden dolayı kusurlu mu sayılacaktı? 

 

O yüzden motosiklet, bisiklet, tır, kamyon vs araç türü bir insanı hatalı kusurlu yapmaz. Bırakın bu ön yargıları. 

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
Servet Aydın yazdı:

 Şimdi altımda 1300cc uçak var. 

Sana ehliyet verdiğimi hatırlamıyorum.:unsure2:

Genel şikayetler, daha çok kurye motorlarında yoğunlaşıyor. Hem gençler hem yetiştirme baskısı var üzerlerinde. Diğerleri, ülkenin trafik durumu gibi adam gibi süren de var, sürmeyende.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

Üzerine konuştuğumuz kazada, otomobilin o kadar kısa sürede çıkacağı hız zaten 40-50km/h olur. Arkadan gelen motosiklet 90-100 km/h ile geliyorsa çarpam hızı 50-60km/h. Yani o hasar yasal hız limitlerinde gerçekleşebilir. 

 

O motor duran beton duvara çarpmamış ama. hareket eden bir otomobilin sağlam bir yerine çarpmış. 

Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

 

Tehlikeli, hızlı, kurallara uymadan motosiklet kullananlar var. Peki bu hataları yapan otomobil sürücüsü yada kamyon sürücüsü yok mu ?

 

 

Ya hala konuyu otomobile taşıyorsun. Koray'ın paylaştığı kazayı tartışıyoruz burada :)

 

Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

Benim dikkat çekmek istediğim konu; toplumda motosiklet kullanmayan sürücülerde, motosiklet kullanıcılarına karşı oluşan yanlış algı yada genelleme. Ben motosiklet kullanıcıları melektir her zaman haklıdır demiyorum. 

 

 

 

Yoo ön yargım yok.. 25 yılda iki kazam var, ikisinde de motorsikli kaza. ikisinde de motorsikletçi kusurlu.. 

Benim için çok yeterli bir yargı ve istatistik. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

Benim dikkat çekmek istediğim konu; toplumda motosiklet kullanmayan sürücülerde, motosiklet kullanıcılarına karşı oluşan yanlış algı yada genelleme. Ben motosiklet kullanıcıları melektir her zaman haklıdır demiyorum. 

 

Herhangi bir trafik kazasında kusur oranları belirlenirken bir tarafın kullandığı araç türü referans alınmaz. Ama toplumda böyle bir uygulama algı var. Üzerine konuştuğumuz kaza da kazanın olma sebebi motosikletin hızlı gitmesi değil. Eğer kaza anlatıldığı şekilde olduysa, motosikletli yasal hız limitlerinde gitse bile aynı şekilde kaza gerçekleşir. Sen ana yola bağlanıp en sol şeride geçemezsin. 

 

Ben 7 yaşından beri motosiklet kullanıyorum. Benim motosikletim de sizinkinin kardeşi (1190 ADV). Motosikletin çabuk hızlanabildiğini elbette biliyorum. Ama bu motosiklet kullanıcılarını kusurlu yapmaz ki. Aynı şekilde hızlanan otomobillerde var. Ortalama bir elektrikli aracın 0-100'ü 5-7 saniye. Ama niyeyse otomobiller çok çabuk hızlanabiliyor ve sürücüleri genç tecrübesiz denmiyor. Yazdım işte, çok çabuk hızlanan motosiklet sürücüsü otomobil sürücüsünden daha genç yada daha tecrübesiz olur diye bir genelleme mümkün değil.

 

Benim ailemde herkes motosiklet kullanıyor, babamın başından geçeni anlattım. Birde abimin başından geçeni anlatıyım. Abim işe giderken kırmızı ışıkta motosikletiyle bekliyor, yeşil yandıktan sonra hareket ediyor. Sağ taraftan gelen otomobil sürücüsü kırmızı ışıkta geçiyor ve abime yandan çarpıyor. Kaza sonunda abimin ayak parmağının biri koptu. Bu arada kazanın olduğu yer bir karakolun önü. Elimizde 50 tane kamera kaydı var, adam kırmızı ışıkta geçtiği için kaza oldu. Mahkemede karşı tarafın avukatı nasıl savunma yaptı biliyormusunuz. Motosiklet çok çabuk hızlanırmış, abim yeşil ışıkta roket gibi kalkış yapmış ve kazaya sebep olmuş. Şimdi bizim elimizde kamera kaydı olmasaydı, abim motosikletlerin çok çabuk hızlanabilmesinden dolayı kusurlu mu sayılacaktı? 

 

O yüzden motosiklet, bisiklet, tır, kamyon vs araç türü bir insanı hatalı kusurlu yapmaz. Bırakın bu ön yargıları. 

 

 

 

 

 

 

 

 Mende ön yargı olduğu kanısına nereden vardın anlamadım? 
Kazada taşıt sürücüsü hatalı lakin demişim Bahadır 👍🏻 Biz iki tekerliler tayfası daha fazla dikkatli olmakla yükümlüyüz oendimiz için. Bu yüzden her yıl eğitimler alırız oysa ki motorun ciğerini biliyoruzdur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

O motor duran beton duvara çarpmamış ama. hareket eden bir otomobilin sağlam bir yerine çarpmış. 

 

Ya hala konuyu otomobile taşıyorsun. Koray'ın paylaştığı kazayı tartışıyoruz burada :)

 

 

Yoo ön yargım yok.. 25 yılda iki kazam var, ikisinde de motorsikli kaza. ikisinde de motorsikletçi kusurlu.. 

Benim çok yeterli bir yargı ve istatistik. 

 

Bence ön yargınız var. Yazdıklarınız onu gösteriyor.

 

Hasar örneğini verirken dediğiniz ayrıntıyı hesap ettim zaten. Aynı istikamette 40km/h ile giden araca 100km/h ile çarpmak = duran araca 60km/h ile çarpmak olur. Oluşan hasara göre hız limiti üzerinde olduğu çıkarımınız tutarlı değil.

 

Koray'ın paylaştığı kaza üzerinde konuşuyoruz ama siz motosiklete karşı ön yargı ile fikir söylüyorsunuz. Bende diyorum ki, yolun hız limiti 90, çarpan motosiklet videoda gözükmüyor. Otomobilin o kadar hasar alması için motosikletin 150 ile gitmesi gerekmiyor, 60'la bile çarpsa daha fazla hasar oluşabilir. 

 

30 senedir motosiklet kullanıyorum, hiç kazam yok. Çevremdeki motosiklet ve otomobilin karıştığı kazalarda hep otomobil tarafı suçlu idi. :) Buda benim istatistiğim, ama otomobil sürücüleri hep hızlı kullanıyorlar dikkat etmiyor demiyorum. 

Servet Aydın yazdı:

 Mende ön yargı olduğu kanısına nereden vardın anlamadım? 
Kazada taşıt sürücüsü hatalı lakin demişim Bahadır 👍🏻 Biz iki tekerliler tayfası daha fazla dikkatli olmakla yükümlüyüz oendimiz için. Bu yüzden her yıl eğitimler alırız oysa ki motorun ciğerini biliyoruzdur

 

Size ön yargınız var demedim zaten. Size genel düşüncemi açıkladım benim yazdığıma cevap verdiğiniz için, dikkat ederseniz toplumda böyle bir genel kanı yargı oluştu diye yazmıştım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

30 senedir motosiklet kullanıyorum, hiç kazam yok.

 

Ben, sen hatalı kullanıyorsun demiyorum. Bu kaza yapan arkadaş hatalı diyorum.. 

Çünkü gidip arkadan çarpıp arabanın yarısına kadar motorla girmiş. 

Ayrıca motorun kaçla gittiğini de bilmiyoruz, sen hız sınırlarında gittiğini kabul ediyorsun ama ben öyle düşünmüyorum. 

Hız sınırlarında kontrollü giden bir motor şerit değiştirebilir. yavaşlayablir. durabilirdi. 

Orada bağlantı yolu olduğunu görüyordur, orada bir otomobilin çıkmak üzere olduğunu biliyordu.. Arkadan çarptığına göre bunları görüp biliyordu. burun buruna çarpışsalar adam ani çıkmış deriz. Adam ani çıkmamış. Çıkmış. şeridini seçmiş. Belki de onun da önünde bir engel vardı bilemeyiz. Yoksa sağdan çıkan hiç bir sürücü direk kendini sol şeride atmaz.. 

Özetle, sürücüler durabilecek şekilde gitmelidir. sen öyle gittiğin için şimdiye kadar kimseye çarpmadın.. Senin önüne kimse çıkmadı mı bu güne kadar. İllaki senin de önüne biri çıkmıştır ama durmuş yada kaçabilmişsindir. Bu onları yapamamış. Çünkü vakti yokmuş. Bende oluşan kanı bu. 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

TIR çarpsa bu kadar hasar vermezdi. Bu da bir ön yargı o zaman.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

merakımdan soruyorum motor kullanan ark cevap verirse sevinirim 90 la giden bi ortalama motor panik fren de kaç mt durur ve genç ve sağlıklı kişi gece önünde arka stop lambaları yanan bi aracı ne kadar zaman da fark eder

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Fatih Keskin yazdı:

merakımdan soruyorum motor kullanan ark cevap verirse sevinirim 90 la giden bi ortalama motor panik fren de kaç mt durur ve genç ve sağlıklı kişi gece önünde arka stop lambaları yanan bi aracı ne kadar zaman da fark eder

Ölçmedim ama mükemmel frenleri olan bir süper sport makina değil, pist kalitesinde asfalt değilse arabadan uzun sürede durur. Hele asfalt kötü, yağış var üzerindeki adam da fren yapmayı bilmiyorsa, lastikler leşse ve virajsa durmaz şeklinde almak lazım denkleme.

O yüzden durabilecek hızlarda giden adam uzun süreler bu zevkini yaşıyor zaten. Mesela ben o yüzden hep trafikten uzak, alakasız yerlerde motosiklet sürerim. Hobi olarak kullanıyorum zaten benim için ulaşım aracı değil.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yavaş gidene bir şey olmaz kuralı çoğu zan geçerli aslında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ben, sen hatalı kullanıyorsun demiyorum. Bu kaza yapan arkadaş hatalı diyorum.. 

Çünkü gidip arkadan çarpıp arabanın yarısına kadar motorla girmiş. 

Ayrıca motorun kaçla gittiğini de bilmiyoruz, sen hız sınırlarında gittiğini kabul ediyorsun ama ben öyle düşünmüyorum. 

Hız sınırlarında kontrollü giden bir motor şerit değiştirebilir. yavaşlayablir. durabilirdi. 

Orada bağlantı yolu olduğunu görüyordur, orada bir otomobilin çıkmak üzere olduğunu biliyordu.. Arkadan çarptığına göre bunları börüp biliyordu. burun buruna çarpışsalar adam ani çıkmış deriz. Adam ani çıkmamış. Çıkmış. şeridini seçmiş. Belki de onun da önünde bir engel vardı bilemeyiz. Yoksa sağdan çıkan hiç bir sürücü direk kendini sol şeride atmaz.. 

Özetle, sürücüler durabilecek şekilde gitmelidir. sen öyle gittiğin için şimdiye kadar kimseye çarpmadın.. Senin önüne kimse çıkmadı mı bu güne kadar. İllaki senin de önüne biri çıkmıştır ama durmuş yada kaçabilmişsindir. Bu onları yapamamış. Çünkü vakti yokmuş. Bende oluşan kanı bu. 

 

 

 

Tamam bende bu değerlendirmelerinizi ve çıkarımlarınıza katılmıyorum işte :) 

İkimizde aynı videoyu izleyerek çıkarım yapıyoruz, fikir beyan ediyoruz.

 

Şimdi bende yazayım, bana hak verecek misiniz bakalım. (Videodaki görüntüler ve beyan üzerine)

 

1) Kazanın gerçekleştiği yol D200 karayolu, şehir içi değil. Eskişehir çevre yolu da diyebiliriz. Hız limiti 82+%10

2) Videoda kaza yapan motosiklet kaza öncesinde hiç gözükmüyor. Video çeken arkadaşından daha ileride gidiyor. Videoyu ilk açtığınızda soldaki motosiklet gibi algılayabilirsiniz, soldaki motosiklet de değil kaza yapan. Nitekim ilerleyen kısmında soldaki motosikletin kaza yapmadan sağ şeride geçip durduğunu görüyoruz. 

3) Videoda kaza yapan motosikleti ilerlerken hiç görmediğimiz için ne hızda gittiğini bilmiyoruz. Videoda en sol şeritte giden ama kaza yapmayan motosiklet hızlı diyelim. Ama o motorcu da kaza yapan arabaya ve motosiklete (sol şeritte kaza olmuş ve duruyorlar) çarpmadan şerit değiştiriyor. Arabanın petrolden yola katıldığı gibi en sol şeride geçtiğini destekliyor.

4) Petrol istasyonunun çıkışı ve kaza yeri videoda gözüküyor. Uydu görüntüsünden çizdim sizin için, arabanın çıkış yaptığı yer ile kaza yeri 30 metre. Şehir içinde bile girdiğiniz şeritte

30 metre ilerlemeden şerit değiştirmek yasaktır. Kurala uysa kaza yeri arabanın çıktığı yerden min. 100 metre ileride olurdu. Burası çevre yolu birde, hız limiti yüksek. 

 image.png.d26840b32a77e74a47578dd92c007a5e.png

 

5) Standart bir araba durur halden 30 metre mesafeye yaklaşık 5 saniyede ulaşır. 30 metreye ulaştığında hızı da yaklaşık 40-45km/h olur. 80km/h ile giden bir araç ise saniyede 22 metre yol alır. Kazadan 7 saniye öncesinde araba henüz petrolden yola çıkmamıştı. Motosiklet kullanıcısı 2-3 saniyeliğine aynasına baksa, gözünü önünden ayırsa tekrar yola bakıp arabayı görüp fren yapıncaya kadar kaza noktasına ulaşmış oluyor. 

6) Hadi sizin görüşünüzden de ekleme yapayım, motosiklet hız limitinin üzerinde gidiyor olsun. Halen asli kusurlu araba sürücüsü. :) 

 

 

tarihinde Bahadır TÜFEKCİ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Fatih Keskin yazdı:

merakımdan soruyorum motor kullanan ark cevap verirse sevinirim 90 la giden bi ortalama motor panik fren de kaç mt durur ve genç ve sağlıklı kişi gece önünde arka stop lambaları yanan bi aracı ne kadar zaman da fark eder

 

Takip mesafesi olarak hızın yarısı deriz ya, bu motosiklette de geçerli. 90la giden bir motosiklet iyi bir panik fren ile 40-45 metrede durur. Fakat motosikletlerde fren ile arabalardaki fren farklıdır. Arabada fren pedalına tüm gücünle basarsın, motosiklette ön fren ve arka fren ayrı ayrı kontrol edilir. Motosikleti durduran da ön frendir. Çok hızlı ve sert bir şekilde ön freni kullanmak motosikletin fren mesafesini uzatabilir. Niye derseniz ağırlık transferinin ön tekere gelmesi, ön süspansiyonların kapanması ile ön tekerin sürtünmesi artar. Buna zaman vermeden çok sert fren yapılırsa ön tekerlek kitler, varsa ABS devreye girer. Durma mesafesi uzayabilir. ABS yoksa zaten %80 sürücü düşer. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teknik cevap veriyorum. Bu kazada otomobile hiç kusur verilmez 

Ekliyorum. 
Bir de otomobil sürücüsünü dinlemek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Teknik cevap veriyorum. Bu kazada otomobile hiç kusur verilmez 

Ekliyorum. 
Bir de otomobil sürücüsünü dinlemek lazım. 

Verilir %50. Diğer sürücüleri tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirme. Tabi ki yolda başka bişey filan yoksa

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

0'dan 100'e 4 saniyede çıkan bir otomobili

18 yaşında kaç kişi alabilir? çok uç teorik örnekler pratiği değiştirmiyor 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir otomobil firması arabaları hakkındaki kötü yorumları aratıp aratıp kötü yorum yapan kişileri dava edeceğim diye mesaj atıyormuş ilginç bunu yazdım diye bana da atar mı acaba
 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

18 yaşında kaç kişi alabilir? çok uç teorik örnekler pratiği değiştirmiyor 

Çok kişi alabiliyor abi, garip şekilde bazılarında nereden kazanıldığı açıklanamayacak kadar yüklü harcamalar var. Bizim ilçe porsche doldu mesela :D Senden ödünç vesile ile maybachlar falan da görüyorum ama sayıları nispeten az olunca çok üstünde durmuyorum. Dual motorlu tesla grubundan hiç bahsetmeyelim. Bunlar piyasada bulunan motorların %70'ini hızlanırken tokatlar abi.

 

Bu sabah lambada yan yana durduğum taycan 4s ışınlanma moduna geçtiğinde ben daha ikinci vitese yeni geçebilmiştim. 1100 cc bmw de kullandım motor olarak, o kadar seri ivmelenen bir şeyi hiç kullanmadım. Şimdi konuyu görünce baktım, 0-100 4 saniye. Bu araba piyasada az diyebilirsin, ama bu veriyi yakalayabilecek motosiklette piyasada gerçekten az. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Bu sabah lambada yan yana durduğum taycan 4s ışınlanma moduna geçtiğinde ben daha ikinci vitese yeni geçebilmiştim. 1100 cc bmw de kullandım motor olarak, o kadar seri ivmelenen bir şeyi hiç kullanmadım. Şimdi konuyu görünce baktım, 0-100 4 saniye. Bu araba piyasada az diyebilirsin, ama bu veriyi yakalayabilecek motosiklette piyasada gerçekten az. 

Nc bile 5 saniyede çıkıyor yüze 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Çok konuşulan kazadaki otomobil sürücüsü de yaralandığı için motosiklet sürücüsüne dava açmış. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Bahadır TÜFEKCİ
    • Alptuğ Özcan
×
×
  • Yeni Oluştur...