İçeriğe Yönlendir

Bir Hayalim Var


Misafir

Recommended Posts

Guest Hakan Tar?m

@Şükür bey: Forum kuralları yılların verdiği tecrübeyle oluşturulmuş durumlardır...

Artı olarak burası forum, laf lafı açar türünden ilerlediği için araçlarla alakalı olduğu sürece konuların nerelere gideceği belli olmaz, buna bu kadar celallenmiş bir vaziyette tepki vermeniz pek hoş değil. Buradaki abilerim kardeşlerim arkadaşlarım hayalleriniz doğrultusunda öneriler vermiş, olay bundan ibaret.

Lütfen saygı çerçeveleri içinde kalalım.

Yorum bağlantısı
Misafir
@Şükür bey: Forum kuralları yılların verdiği tecrübeyle oluşturulmuş durumlardır...

Artı olarak burası forum, laf lafı açar türünden ilerlediği için araçlarla alakalı olduğu sürece konuların nerelere gideceği belli olmaz, buna bu kadar celallenmiş bir vaziyette tepki vermeniz pek hoş değil. Buradaki abilerim kardeşlerim arkadaşlarım hayalleriniz doğrultusunda öneriler vermiş, olay bundan ibaret.

Lütfen saygı çerçeveleri içinde kalalım.

zaten noktamız oda; kalın olarak işaretledim özellikle bi cümlenizi; konu o yünde ilerlemiyor bence laf lafı açmalı dibine kadar hemde ama yav ama bizim pusulada mıktatıstan daha büyük bişe var galiba okadra dağıldıki sırf hızla ilgili kurallarla ilgili bi noktaya geldi. hayallerim doğrultusunda cevap veren kişi sayıdı 40 mesajda 4 ü beşi geçmez. yanlış anlamayın öle kötülemek için sölemiyorum ama bi türlü aslına dönemedi konu; hezeyan içinde sinirli tepkiler de vermiyorum çabalıyorum sadece konuyu toplamak için tepkilerim bunu sağlamaya yönelik ifade tarzlarından kaynaklı olabilir... Neyse dediğim gibi benim beklediğim yorumlar aşşağı yukarı forda baskı yapmak yönünde idi ama çok farklı bi noktaya geldik; benim beklediğim tepkiler hani biraz yaa evet ama şuda olsa şölede olsa aman buna gerek yoktu ne bilim işte koltuk şöle olsa tampon böle olsa vites şöle geçse gibi türünden yorumlardı, aslında tamamen benim hatamda olabilir konunun buraya kayması açarken yazdığım eklediğim yorumlardan kaynaklı bazı arkadaşlarımın hassas noktalarına değinmiş olabilrim. Kendi özeleştirimide yaparım forum kurallarını delmek değil amacım trafik kurallarına da saygım sonsuz elbette ama karanlıkta :lol2: karışma bende :ohooh:

Tüm arkadaşlar için yazıyorum belki düzeltici mahiyetide olur;

şöförlük hayatım boyunca 2 radar cezam var birine bilerek meganımla girdim binek aracın devlet yolu limitinin %30 undan fazlaydı hızım ama zorunlu bir durumdu (hiçbişey okadar basmak için zorunlu değildir demeyin lütfen hal başa gelmeden kimse bilemez) ikinciyede connimle girdim :) çok komik ya connim daha 1 haftalıktı 1000 km de bile değildi ankaradan geliyordum gündüz saat 2 falandı meganla gündüz giderken genelde 90 100 arası giderdim conniylede öle yaptım bi ara tatlı virajlı bi eğimden inerken viraj çıkışı radarı dayamışlar polis kardeşlerim aklıma gelir her viraj bitimine yakın hızımı keserim; ağırlık yüzünden araba baktım 105 i acık geçmişti ayağım firende 101 le radara girdim soradan dank etti benim konninin limiti 80 idü :)

235 lira da orda yedik ondan sora hiç cezam kırmızıda geçmem vs yoktur. Conniyle daha az yakan varmı bilmiyorum ama ben mazot 2,70 lira iken 5,3 litre/100 km verisini karabük ankara arasında defalarca tutturmuştum resimleride var hatta ekleyebilirim. ama bunlar gündüz verileri. 2,0 lpg li meganımla lpg 1,65 tl iken 6 lt/100 km verisine yakalamışlığım çoktur. demem oki insanları sırf burda iki satırda böle yazdı diye trafik canavarı oldukları yok yani. kazaların en büyük sebepleri arasındadır aşırı hız ama bilinçsiz yersiz yapılan hızdır bu. genelde virajdan devrilme hatalı sollama, yağışlı havada uygun olmayan lastikle basar millet depesi altına gelir ondan sora ee noldu aşırı hızdan devrildi alakası yok. ya sölemeden edemicem ben karabük amasya gümüşhacıköy arasında 350 km 2008 bayramda hava sürekli yağıyordu oluk oluk meganımla 3 saatte gittim gece limit üstündeydim sürekli ama alışkanlıklarımın çok etkisi var ; lastiklerim her zaman yüksek performans lastiğidir; genellikle arabamla 120 kmden daha uzun bi yoal gidiceksem bi servise sanayiye girerim her sabah altına putun altına yağına suyuna aküsüne bakarım falan. öle adamlar var gözü görmez gece basarda basar kazayı bilinçsizlik yaptırır dikkatsizlik yaptırır düşk refleks yaptırır. aşırı hızla viraja girmek yaptırır. karşıdakinin dikkatsizliği yaptırır. güvenli sürüş dediğimiz olay göreceli bi kavramdır ve öle bişey yoktur eğer yolda sadece siz yoksanız orası güvenli değildir neden herkesin güvenlik anlayışı farklıdır denge sağlanamaz. kimi arabasının 2,0 ve üstü yüksek hp li motoruna güvenir kimi markasına sağlamlığına güvenir bu gibi şeylerden güvenlik ve güvenli sürüş kavramı ve tarzları çok değişkendir. bi yerde yazan bişey illa sabittir doğrudur diye bişey yoktur bana göre.

saygılar herkese... konunun bu kadar dağılmasından diğer arkadaşlarımda rahatsızsa kapatılırsa iyi olur benim de kanım bu ama dediğim gibi hava iyi diyorsanız sorun değil ben her yazdığımın sorumluluğunu googleye ve onu okuyanlara karşı taşırım sorunum yok kendimle de yazdıkalrımlada barışığım. Dert olacak bişey yazmıyorum olacaksada varsın olsun olacakla öleceğin önüne geçilmez..... :)

saygılar

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
fizibilite yapıyorum bu konuya yorum yazan herkezin yanlışını çıkaracam bekleyin.

Korkmalı mıyız. :)

:)

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ramazan Boran
(düzenlendi)

arkadaşlar konuyu degiştıreyim.... evren arkadaşim dıyorsunki fiatı ve mühendislerini tebrik etmek lazım demişsin bu mühendısler neden acaba doblonun arka frenlerini dısk yapmamamışlar da hepsınde kampana var acaba mühedıslerın bilgi yetersızligindenmi acaba.bu teknolojıde bence kamapana devri bıtti.sırf bu yüzden doblo almaktan vezgectim gornet 90 ps silver aldım iyi almişım cok memnnum.sırf arka frenler kampana dıye vezgectim doblodan bumu fiatın mühendisleri yapmayın evren kardeş.

tarihinde Ramazan Boran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

arkadaşlar konuyu degiştıreyim.... evren arkadaşim dıyorsunki fiatı ve mühendislerini tebrik etmek lazım demişsin bu mühendısler neden acaba doblonun arka frenlerini dısk yapmamamışlar da hepsınde kampana var acaba mühedıslerın bilgi yetersızligindenmi acaba.bu teknolojıde bence kamapana devri bıtti.sırf bu yüzden doblo almaktan vezgectim gornet 90 ps silver aldım iyi almişım cok memnnum.sırf arka frenler kampana dıye vezgectim doblodan bumu fiatın mühendisleri yapmayın evren kardeş.

Çok doğru bir tercih yapmışınız hayırlı olsun..

Öncelikle bende şunu belirtmek isterim ki ticariler arasındaki farkı hiç bilmezdim taa ki Küheylan'ı(connectimizi) alana kadar...

Aldıktan sonra ister istemez her ticari araçla kıyaslama yarışına girdim.. Öncelikle connect'ten sonra en çok saen doblo oldu.. Doblo için biz arkadaşlar arasında uçan teneke diyoruz.. Neden mi? Çünkü JTD 1,9 motoruyla uçuyordu.. Ama güvenlk yol tutuşu sıfırdı.. Connectten tek artısı ses almıyordu ve 2003 ten itibaren yol bilgisayarı vardı..

Daha sonra VW gelince herkeste bir vw aşkı var ama sadec parası olanın vw'i var.. Connectle caddy arasında sadece caddynin konforu yalıtımı ve tabiki parası öne çıkıyor.. İster inanın ister inanmayın yol tutuşu ve güvenlik açısından caddy connecttin gerisinde kalıyor..

Diğer markalara hiç girmiyorum. Nette bir sürü test videoları var Kangoo'nun Berlingo ve Combonun keskin viraj testinde yan yattığı testi..

Ama eğri oturup doğru konuşalım.. 4 senedir bu aracı kullanıyorum ve eksileri yoku elbetteki var:

-Hala makaslı olmaları..

-Bağımsız süspansiyon olmamaları

-Arka camların açılmaması

-Mp3 çalar olmaması

-Esp'nin standart olmaması

-Yalıtım sorunu

-Yakıt sorunu..

Bunlar benim eksik görgüğüm maddeler ama mesela yakıt sorununu ben fazla takmıyorum.. Sebebi ise 1,8 Turbo-dizel 110 ps 280 N/m tork motor sahibi bir aracı haliyle performanslı kullanıyor insan o yüzden sınıfındakilere göre az bir miktar fazla yakıyor.. Az miktar dedim çünkü çevremdeki 1,3 doblo ve fiorinolar şehir içi 7,4 lt yakarken benim 1,8 küheylanın 8,2 yakması pekte uçuk olmasa gerek..

Şimdi diyeceksiniz sen bunu neden yazdın diye.. Konu hortlamış bende geçen yılki yazışmalara baktım o yüzden yazma gereği duydum..

Otobanda bu arabayla 90 km/sa ile malesef gi-di-le-mi-yor..

Çünkü yollar bitmiyor insan sıkılıyor daral geliyor uyukluyor ve daha sonrasında Allah korusun kaza yapabiliyor..

Şimdi sayın büyüklerim bana belki kızacaklar şimdiden haklarını helal etsinler..

İster inanın ister inanmayın bu arabayı kullanmayanlar bilemez.. Bu araçta focus kadar güvenli fiestadan daha güvenli.. Hani bir focus 3 konusunda geçmişti.. Ford kemikli araç diye.. İşte connect en sağlam kemiklerinden biri.. Ben şu ana kadar yaşadığım duyduğum ve okuduğum haberlerin hiç birine emniyet kemeri takılıyken hayatını kaybeden connect sürücüsü görmedim.. (ecel geldiyse isterse kralı olsun yapacak bişey yok amenna)

Bu hız konusunda aslında yorum yapmak isemiyorum ama kimseyi kışkırtmak anlamında değil sadece kendi düşüncemi yazıyorum..

Aracı ilk aldığımızda kanımız kaynadığı için ve bu torkta ilk arabamız olduğu için bir deneme yaptım.. Yaptım ama pişman oldum.. Sonucu yasa dışı ve etik olmadığı için yazmayacağım ama ibrenin sonuna cmler vardı..(trafiğe kapalı alanda tabiki).. Soğuk asfalt olduğu için 1600 kiloluk araç top gibi gitmeye başladı.. Anladımki bu araç hız aracı değil..Ama otobanda 160 km/sa'te kadar inanın hiç bir şekilde sürücüsünü edirgin etmiyor ve tabiri caizse focus ve mondeolar gibi yola yapışıyor.. Frenler konusunda da binek araçlara göre fren mesafesi fazla olmasına rağmen sınıfının üst seviyelerine fren performası var..

Bütün içimdekileri buraya dökmemin ve arada bir şaçmalamış olmamın sebebi bu zamana kadar Connect'in ticari araç diye küçük görülmesi ve değerinin verilmemesidir.. Şuan Connect'lerin full donanımlıları 0 km araçların çoğunda olamyan güvenlik ve yol tutuşu donanımlarına sahip.. O yüzden kuralların aşımlasında(özel ve gerekli durumlarda) bu aracın hiç bir tehlikesi olmadığını düşünüyorum.

Son olarak şunu söyleyeyim sonuçta bu araçta kul yapısı sağlam kalacağının garantisi yok.. 3 aylıkken turbosu patlayan connectlerde var.. Ama istisnalar kaideyi bozmaz diyede atalarımızın bir sözü var..

Ben bunları söyledim diye sakın anlamayın bu genç hız delisi kuralları tanımıyor hayatımda kırmızı ışık ihlali yaptığımı hatırlamıyorum.. Ama gerekli koşullarda arabanında hakkını vermiyoru değil..

Bu yazdıklarım çoğunuz için yanlış olabilir ki zaten çoğuda genel olarak öyle ama bu aracın bu kadar hor görülmesi ve amiyane tabirle katır, öküz arabası olarak görülmesi artık sinirimi bozdu.. Kusura bakmayın.. Ben şu ana kadar hiç bir arabaya bu araca bağlandığım kadar bağlanmadım ve Allah izin verirde ölmezsek bu yılın sonunda yada seneye çıkacak olan Connect'i ilk alacak olanların arasındayım.. 2003 ten beri aynı kasayı kullanan Connect yenilensin 3 kasa değiştiren doblo ve 2 kasa değiştiren caddy o zaman kasa nasıl yenileniyormuş görecekler..

Bütün herşeyi bir çırpıda yazdı hatalı yazım ve yanlış anlamalar için şimdiden herkesten özür diliyorum.. Herkes hakkını helal etsin..

Saygılar..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...