Emre Olgum 8 Nisan 2011 Paylaş 8 Nisan 2011 ağbilerim bildiğiniz üzere benim aracın motor ve şanzımanı 4 ay önce sıfırlanmış yani motor ve şanzıman u.s.a. dan gelen sıfır motor ve şanzımanla değiştirilmiş revize edilmemiş yani tamir edilmemiş bu durumda 2 önemli sorum olacak 1-benim aracın şu anki motor no su ile ruhsatta yazan motor no su farklı mıdır (gerçi aracı 20 gün önce muayeneden geçirdim ama) 2-benim xlt 4.0 sohc motor kaç beygirdir bazı yerlerde 210,bazı yerlerde 160 ruhsatımsa da 150 yazıyor şundan soruyorum: ohv motorların, sohc motorlardan 60 beygir eksik olduğunu biliyorum yani benim sohc motor 210 beygir ise ohv motor 60 eksik olacağından ötürü 210-60=150 yapar yani benim ruhsatta yazan rakam şimdiii acaba benim aracın motoru sıfırlanmadan ohv motordu da sonradan sıfırlanırken mi sohc yapılda bu mümkün olabilir mi eğer mümkün değilse neden ruhsatta 150 beygir yazıyor normalde kaç yazması gerekir Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü 8 Nisan 2011 Paylaş 8 Nisan 2011 Yeni ruhsatlarda Kw.olarak yazar.Yazan rakamı 1.34 çarparsanız aracınızın beygir gücene ulaşabilirsiniz.Fakat yazan rakamlar afaki.Yanlış bilgilendirme olmasın benim araç 162 ps.(OHV) sizinkiler(SOHC) 205 ps diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 8 Nisan 2011 Yazar Paylaş 8 Nisan 2011 evet dediğiniz doğru internetten baktım aracın beygir gücü kw çarpı 1.4 olarak hesaplanıyor ama ruhsatta aracın kaç kw olduğu değil beygir gücü yazıyor ve 150 olarak gözüküyor 150*1.4=210 yapıyor önemli olan benim motorun noso ile ruhsattaki değişik mi acaba Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2011 Paylaş 8 Nisan 2011 Motor numaranız değişmiştir.. Motor numarasından dolayı da hafif kusur vermişlerdir.. Muayene raporunda bu yazıyordur.. Yada, muayeneye motor değişikliğinden dolayı ek1 ile gittiyseniz sorunsuz geçmişsinizdir.. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 8 Nisan 2011 Yazar Paylaş 8 Nisan 2011 mehmet bey işin güzel yada değişik kısmıda bu zaten bizim araçlarda motor no sunu görmek için komple şanzımanın inmesi gerekiyor çünkü motor nosu şanzımanın altında kalıyor ben hakan tarım ağbinin tavsiyesi ile bir ford yetkili servisinden rica ettim ve bana bir kağıt verdiler ve ben bu kağıtla aracı muayeneden geçirdim ama anlaşılıyor ki şu an ruhsatta yazan motor no ile benim araçtaki motor nosu farrklı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2011 Paylaş 8 Nisan 2011 Hakan'ın yönlendirmesi doğru olmuş.. Servis de tabi bakmadan yazdı yazıyı Bence bir sorun olmaz. Zaten hafif kusur diye biliyorum.. Sorun çıkana kadar gidersin böyle ama sorun çıkınca size motorun faturası lazım olacak.. Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü 8 Nisan 2011 Paylaş 8 Nisan 2011 Aynı sorunu muayneye girerken bende yaşadım.Yetkili bir servis sayesinde çözdük.Sanırm her iki senede bir muayneye girecek araçlarımız.İleriki tarihlerde yapılan muaynelerde motor numarasına bakmazlar dedi buradaki muameleci.(14 sene kadar).Umrım bir sorun yaşamazsınız..* Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü 12 Nisan 2011 Paylaş 12 Nisan 2011 peki 160 lık ohv motor kasayı cekiyor mu acaba? performansı nasıl? yakıt tüketimi nasıl? 205 lik motor bile alt devirlerde oldukca hantal.merak ettim simdi??? ben türkiyede ohv motorun sadece 95 oncesi kare kasada oldugunu zannediyordum.... Benim ruhsatta yazanı size söyleyim 205 kw yazıyor.Fakat internetten vergisini ödemeye girdiğimde araç bilgileri kısmında 162 ps.yazıyor.162x1.34:217 ps. falan yapıyor.Ruhsatta yazan 205 kw ile çarptığımda 274 ps. falan yapıyor.Bende bu bilgilere forum yardımıyla yada internet yoluyla ulaştım.Hangisi doğru bende bilmiyorum.Evet dediğiniz doğru şayet 205 ps ise benim araç alt devirlerde çok hantal hızlanması ağır.Eğer 162 ps.'e daha kötü.Bu kuvvet bu büyüklükte bir aracı kaldırmıyor demekki.Yakıt tüketimi şu anda lpg burada 2090 tl.(Bilinen bir petrol şirketi)100 km ortalaması 18-20 litre kadar.Buda tl karşılığı 380-420 krş.aralağında şehir içi.Şehir dışı 100 kşr.düşüyor.300 kşr. civarı yakmakta. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 12 Nisan 2011 Paylaş 12 Nisan 2011 O 205HP'dir. Benim araç 80hp ama ruhsatta 80Kw yazıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Nisan 2011 Paylaş 12 Nisan 2011 Vesile ile her Amerikan, üreticinin söylediği beygirin üstüne 50-70 beygir ilaveli çıkar, ölçüm yağtığım Mustang-Explorer ların hepsi aynıydı, biraz amerikan eyaletlerindeki kuralları atlatma yapıyorlar sanırım, mesela 110 mil max. göstergeli Mustangler, kadranı diğer tura geçirir vb. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 13 Nisan 2011 Yazar Paylaş 13 Nisan 2011 benimde merak ettiğim bu yönde bazen araç 50 km hızla 2000 devirde iken tam gaz yapıyorum normal normal hızlanıyor bazen de yine 50 km hızla 2000 devirde tam gaz yapıyorum bu sefer de koltuğa yapıştırıyor aynı hızda aynı devirde aynı benzinde farklı sonuçlar alıyorum ilginç Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 13 Nisan 2011 Paylaş 13 Nisan 2011 O anki vitesiniz etki yapıyordur büyük bir ihtimal Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 Tipik bi amerikan + 13-14 yillik teknoloji otomatik sanzimanin bu ufak sorununu modifiye edilmis "Valve body" lerle halletmek mümkün,ama kücük gaz oynamalariylada üstesinden gelinmekte Yorum bağlantısı
Recommended Posts