İçeriğe Yönlendir

Explorer 2 &#246nemli Soru


Emre Olgum

Recommended Posts

Emre Olgum

ağbilerim bildiğiniz üzere benim aracın motor ve şanzımanı 4 ay önce sıfırlanmış

yani motor ve şanzıman u.s.a. dan gelen sıfır motor ve şanzımanla değiştirilmiş revize edilmemiş yani tamir edilmemiş

bu durumda 2 önemli sorum olacak

1-benim aracın şu anki motor no su ile ruhsatta yazan motor no su farklı mıdır (gerçi aracı 20 gün önce muayeneden geçirdim ama)

2-benim xlt 4.0 sohc motor kaç beygirdir bazı yerlerde 210,bazı yerlerde 160 ruhsatımsa da 150 yazıyor

şundan soruyorum: ohv motorların, sohc motorlardan 60 beygir eksik olduğunu biliyorum

yani benim sohc motor 210 beygir ise ohv motor 60 eksik olacağından ötürü 210-60=150 yapar yani benim ruhsatta yazan rakam

şimdiii acaba benim aracın motoru sıfırlanmadan ohv motordu da sonradan sıfırlanırken mi sohc yapılda bu mümkün olabilir mi

eğer mümkün değilse neden ruhsatta 150 beygir yazıyor normalde kaç yazması gerekir

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

Yeni ruhsatlarda Kw.olarak yazar.Yazan rakamı 1.34 çarparsanız aracınızın beygir gücene ulaşabilirsiniz.Fakat yazan rakamlar afaki.Yanlış bilgilendirme olmasın benim araç 162 ps.(OHV) sizinkiler(SOHC) 205 ps diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

evet dediğiniz doğru internetten baktım aracın beygir gücü kw çarpı 1.4 olarak hesaplanıyor

ama ruhsatta aracın kaç kw olduğu değil beygir gücü yazıyor ve 150 olarak gözüküyor 150*1.4=210 yapıyor

önemli olan benim motorun noso ile ruhsattaki değişik mi acaba

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor numaranız değişmiştir..

Motor numarasından dolayı da hafif kusur vermişlerdir.. Muayene raporunda bu yazıyordur..

Yada, muayeneye motor değişikliğinden dolayı ek1 ile gittiyseniz sorunsuz geçmişsinizdir..

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

mehmet bey işin güzel yada değişik kısmıda bu zaten

bizim araçlarda motor no sunu görmek için komple şanzımanın inmesi gerekiyor

çünkü motor nosu şanzımanın altında kalıyor

ben hakan tarım ağbinin tavsiyesi ile bir ford yetkili servisinden rica ettim ve bana bir kağıt verdiler ve ben bu kağıtla aracı muayeneden geçirdim

ama anlaşılıyor ki şu an ruhsatta yazan motor no ile benim araçtaki motor nosu farrklı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hakan'ın yönlendirmesi doğru olmuş..

Servis de tabi bakmadan yazdı yazıyı :good1:

Bence bir sorun olmaz. Zaten hafif kusur diye biliyorum..

Sorun çıkana kadar gidersin böyle ama sorun çıkınca size motorun faturası lazım olacak..

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

Aynı sorunu muayneye girerken bende yaşadım.Yetkili bir servis sayesinde çözdük.Sanırm her iki senede bir muayneye girecek araçlarımız.İleriki tarihlerde yapılan muaynelerde motor numarasına bakmazlar dedi buradaki muameleci.(14 sene kadar).Umrım bir sorun yaşamazsınız..*

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü
peki 160 lık ohv motor kasayı cekiyor mu acaba? performansı nasıl? yakıt tüketimi nasıl? 205 lik motor bile alt devirlerde oldukca hantal.merak ettim simdi??? ben türkiyede ohv motorun sadece 95 oncesi kare kasada oldugunu zannediyordum....

Benim ruhsatta yazanı size söyleyim 205 kw yazıyor.Fakat internetten vergisini ödemeye girdiğimde araç bilgileri kısmında 162 ps.yazıyor.162x1.34:217 ps. falan yapıyor.Ruhsatta yazan 205 kw ile çarptığımda 274 ps. falan yapıyor.Bende bu bilgilere forum yardımıyla yada internet yoluyla ulaştım.Hangisi doğru bende bilmiyorum.Evet dediğiniz doğru şayet 205 ps ise benim araç alt devirlerde çok hantal hızlanması ağır.Eğer 162 ps.'e daha kötü.Bu kuvvet bu büyüklükte bir aracı kaldırmıyor demekki.Yakıt tüketimi şu anda lpg burada 2090 tl.(Bilinen bir petrol şirketi)100 km ortalaması 18-20 litre kadar.Buda tl karşılığı 380-420 krş.aralağında şehir içi.Şehir dışı 100 kşr.düşüyor.300 kşr. civarı yakmakta.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile her Amerikan, üreticinin söylediği beygirin üstüne 50-70 beygir ilaveli çıkar, ölçüm yağtığım Mustang-Explorer ların hepsi aynıydı, biraz amerikan eyaletlerindeki kuralları atlatma yapıyorlar sanırım, mesela 110 mil max. göstergeli Mustangler, kadranı diğer tura geçirir vb.

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

benimde merak ettiğim bu yönde

bazen araç 50 km hızla 2000 devirde iken tam gaz yapıyorum normal normal hızlanıyor

bazen de yine 50 km hızla 2000 devirde tam gaz yapıyorum bu sefer de koltuğa yapıştırıyor

aynı hızda aynı devirde aynı benzinde farklı sonuçlar alıyorum ilginç

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Tipik bi amerikan + 13-14 yillik teknoloji :D otomatik sanzimanin bu ufak sorununu modifiye edilmis "Valve body" lerle halletmek mümkün,ama kücük gaz oynamalariylada üstesinden gelinmekte

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...