İçeriğe Yönlendir

Otomatik-dizel Araç Önerisi


Serkan Budakoğlu

Recommended Posts

Serkan Budakoğlu
(düzenlendi)

Herkese Merhaba. otomatik ve dizel küçük segment araç almayı düşünüyorum. Polo 1,6 TDI DSG var aklımda. Yoksa 1,3 CDTİ Astra Clasic easytronik mi alsam diyorum. Otomatikten vazgeçersem ne almalı diyorum. Bu defa Corsa 1,3 CDTİ ve Polo 1,6 TDİ veya Polo BlueMotiın mı diye düşünüyorum. Opel Corsa, Polo'ya göre daha donanımlı, bu tercih sebebi olmalı mı, yoksa marka ağır mı basmalı?!

Başlıklara baktım bir yazıda Caner Bey Corsa'yı Fiat'ın motorunu kullanıyor diye beğenmediğini, bu sebeple önceki aracını sattığını belirtmiş ve Opel markasına olan antipatisini dile getirmiş. Ama ben Opel'i Alman markası olması ve tasarımı sebebiyle beğeniyorum. Bir arkadaşım 2005 Corsa kullanıyordu (halen kullanıyor) çok sağlam olarak gördüm arabayı. Caner Bey, Corsa'ya ilişkin bazı problemlerden bahsetmiş, ancak her yıl yeni üretilen araçta önceki üretimde görülen aksaklıkların giderildiğini de biliyoruz. Başka forumda da yazdım, bir de sizin fikirlerinizi almak istedim. Siz ne tavsiye edersiniz?

tarihinde Serkan Budako?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Kurt

Kullanım amacı nedir? Bütçe ne kadar?

Corsa ş.içi oldukça kullanışlı bir araç, evet motoru fiatla aynı. Fakat motorun sıkıntılı bir motor değil bence. polo veya corsa tercih size alır,ikinci el alınacaksa; bence genç olan hangisini alabilirseniz.

7 yıl corsa kullandım,ciddi sıkıntı çıkarmadı, yolda hiç kalmadım. poloyu o kadar tanımıyorum.

sonuçta iki aracında birbirilerine göre artıları var. Son karar sizin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

test sürüşü yapın içine oturun. Hangisini severseniz onu alın. Aksesuara ve kaliteye markaya takmayın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
(düzenlendi)

ikinci el otomatik dizel araç alınacaksa çok iyi bakılıp incelendikten sonra alınmalı. iyi bir testte tabi tutulmalı. bilinen yarı otomatik şanzumaların hepsi biraz sorunlu wv dsg, opel easytronik, ford asm (artık türkiyeye gelmiyor.) corsa düşünülüyorsa mutlaka volan dişlisini kontrol ettirin genelde sıkıntılı bir parçadır volan yamulması muhtemel arıza olarak bilinir. çevremde olan bütün corsaların hepsinde olan bir sıkıntı.

tarihinde Mehmet Kazanc?o?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Budakoğlu

İlginiz için teşekkürler.

Sıfır düşünüyorum. Vergi avantajı ve yakıt tüketim miktarı tercihimi etkileyen bir unsur değil. Hafta içerisinde çok fazla yol yapmayacağım, hafta sonları daha çok yol yapma durumum olur. Şehirler arası yolculuklarda diğer aracımı kullanacağım. Kalite, yol tutuş, konfor, ikinci el satışta en az zarar vb unsurlar benim için daha önemli. Aslında bu aracı 2. araç olarak almayı ve değiştirmeden uzun süre kullanmayı düşünüyorum, bu yüzden de dizel olsun istiyorum. Eşimin de rahat rahat kullanabilmesi için otomatik olsun istiyorum.

Mehmet Bey, Corsa CDTİ'da artık easytronik şanzıman Türkiye'ye gelmeyecekmiş, showroomun verdiği bilgi bu yönde. Yani Corsa bu sebeple olmayacak gibi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
İlginiz için teşekkürler.

Sıfır düşünüyorum. Vergi avantajı ve yakıt tüketim miktarı tercihimi etkileyen bir unsur değil. Hafta içerisinde çok fazla yol yapmayacağım, hafta sonları daha çok yol yapma durumum olur. Şehirler arası yolculuklarda diğer aracımı kullanacağım. Kalite, yol tutuş, konfor, ikinci el satışta en az zarar vb unsurlar benim için daha önemli. Aslında bu aracı 2. araç olarak almayı ve değiştirmeden uzun süre kullanmayı düşünüyorum, bu yüzden de dizel olsun istiyorum. Eşimin de rahat rahat kullanabilmesi için otomatik olsun istiyorum.

Mehmet Bey, Corsa CDTİ'da artık easytronik şanzıman Türkiye'ye gelmeyecekmiş, showroomun verdiği bilgi bu yönde. Yani Corsa bu sebeple olmayacak gibi.

bütün firmalar yavaş yavaş yarı otomatik şanzumanları bırakıyor. çünkü şikayetler fazla. çok kullanacağınız bir araç değilse yakıt problemi yok ise bence benzinli tam otomatik bir araç alın kafanız rahat olsun

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Corollanın MMT şanzımanı nasıl ??

mmt şanzumanda aynı dsg, asm, easytronik hepsi otomatikleştirilmiş manuel şanzumanlardır. hepsinin yapısı hemen hemen aynıdır. içlerinde en iyisi dsg olarak bilinmektedir.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)
mmt şanzumanda aynı dsg, asm, easytronik hepsi otomatikleştirilmiş manuel şanzumanlardır. hepsinin yapısı hemen hemen aynıdır. içlerinde en iyisi dsg olarak bilinmektedir.

DSG ile MMT, ASM, Easytronic aynı kefeye konmaz, DSG otomatikleştirilmiş te olsa MMT tarzı şanzımanlardan çok çok farklıdır, vites değişim hızı inanılmaz kısadır, 1-3-5 ve 2-4-6 vb. gibi iki ayrı baskı balata+dişli sistemi var bunlarda, araba sonraki vitesi hazırda tutuyor. Yarı Otomatiklereden daha da komplike olduğundan pahalıdır, arıza durumunda da üzer :bravo:

DSG'nin Ford'daki karşılığı PowerShift bu arada....

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Kurt
mmt şanzumanda aynı dsg, asm, easytronik hepsi otomatikleştirilmiş manuel şanzumanlardır. hepsinin yapısı hemen hemen aynıdır. içlerinde en iyisi dsg olarak bilinmektedir.

+1 dsg

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
DSG ile MMT, ASM, Easytronic aynı kefeye konmaz, DSG otomatikleştirilmiş te olsa MMT tarzı şanzımanlardan çok çok farklıdır, vites değişim hızı inanılmaz kısadır, 1-3-5 ve 2-4-6 vb. gibi iki ayrı baskı balata+dişli sistemi var bunlarda, araba sonraki vitesi hazırda tutuyor. Yarı Otomatiklereden daha da komplike olduğundan pahalıdır, arıza durumunda da üzer :bravo:

DSG'nin Ford'daki karşılığı PowerShift bu arada....

diğer yarı otomatiklerde olduğu gibi bundada düzgün kullanılmadığında arıza vermesi muhtemel ve masraflı olacaktır. bundan bahsetmek istemiştim.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
diğer yarı otomatiklerde olduğu gibi bundada düzgün kullanılmadığında arıza vermesi muhtemel ve masraflı olacaktır. bundan bahsetmek istemiştim.

Tespitiniz bence de doğru.

DSG komple sıfır şanzımanı 12.000 TL civarı diye duymuştum, bozulursa bir kere baya üzer...

Ancak şu da var ki, ilk DSG'lere göre sanki şikayetler azaldı gibi... Ancak yoğun trafikte bunlar dur kalkta yarım debriyaj gibi çalışmaya başlıyor ki, bu durumda direkt manuele almak ya da tam gaz verip yarım debriyaj durumundan çıkarmak gerekiyor, E biz neden Otomatik Şanzıman almıştık ki?

Sonuç olarak klasik otomatik (tork konvertörlü) şanzıman bir süre daha en iyisi...

Yorum bağlantısı
Serkan Budakoğlu

Otomatik özellikle de DSG şanzımanın arıza çıkardığını pek duymamıştım!? Polo DSG fikrine daha yaklaşmıştım, sanırım bu düşüncem biraz daha netleşti. Umarım DSG'de sıkıntı yaşamayız. Bu biraz şans işi. Elektonik şanstır derler ya... Önerileriniz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dsg, 2.nesile geçti, eskilerde bazı sıkıntılar yaşanmış, genelde de yazılımı kurcalanmışlarda yoğun şekilde vitese geçmeme yaşanmış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Tespitiniz bence de doğru.

DSG komple sıfır şanzımanı 12.000 TL civarı diye duymuştum, bozulursa bir kere baya üzer...

Ancak şu da var ki, ilk DSG'lere göre sanki şikayetler azaldı gibi... Ancak yoğun trafikte bunlar dur kalkta yarım debriyaj gibi çalışmaya başlıyor ki, bu durumda direkt manuele almak ya da tam gaz verip yarım debriyaj durumundan çıkarmak gerekiyor, E biz neden Otomatik Şanzıman almıştık ki?

Sonuç olarak klasik otomatik (tork konvertörlü) şanzıman bir süre daha en iyisi...

bu tür yarı otomatik şanzumanlı araçlar çok dikkatli kullanılmalı ikinci elinden uzak durulmalı kullanan kişi iyi tanınmıyor ise. bu tür araçlar kullanılırken geri kaydırma kesinlikle yapılmamalı, sizinde söylediğiniz gibi sıkışık trafikte her durmada boşa alınmalı araç patinaja düşürülüp zorlanmamalı ikinci elde kullan kişi veya kişilerin nasıl kullandığını bilmek şans

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Sadece otomatik şanzıman seçilebilirliği açışısından dizel otomatik alternatifler bence şöyle;

Kia Ceed

Hyundai i30

Hyudai Accent Blue

Vw Polo DSG

Yorum bağlantısı
Özgüner Orhaner
DSG ile MMT, ASM, Easytronic aynı kefeye konmaz, DSG otomatikleştirilmiş te olsa MMT tarzı şanzımanlardan çok çok farklıdır, vites değişim hızı inanılmaz kısadır, 1-3-5 ve 2-4-6 vb. gibi iki ayrı baskı balata+dişli sistemi var bunlarda, araba sonraki vitesi hazırda tutuyor. Yarı Otomatiklereden daha da komplike olduğundan pahalıdır, arıza durumunda da üzer :D

DSG'nin Ford'daki karşılığı PowerShift bu arada....

Hocam bir de renault quickshift ekliyim ben oraya.

Şükürler olsun ki sattım da kurtuldum. Yaşasın tam otomatik. :lol2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...