İçeriğe Yönlendir

Prins-brc-atiker


Akan Belen

Recommended Posts

Akan Belen

Arkadaşlar bu soruyu birçok kişi sormuş bütün lpg konularını okudum bunu baştan söyleyeyim aracım 2010 focus tit x 1.6 Ti-Vct 115 bg lpg kitlerini araştırıyorum ama herkesin ortak bir görüşü oluşmamış anladığım kadarıyla kitler konusunda bulunduğum yerde 3 markanında servisi var ustalıklarını bilmem tanıdık biride çıkmadı

prins oldukça pahalı genel olarak en kalitelilerinden biri olduğu söyleniyor subabları korumak için ayrı bir yağlama sistemide takılabiliyor araca ama yaklaşık 2300-2500 gibi bir rakam çıkıyor ortaya servis olayı çok yaygın değil sanırım heryerde yok en azından

brc genel olarak kaliteli servis ağı yaygın fiyat olarak orta seviyede diyebiliriz sorun yaşayanda var yaşamayanda var bizim motorlar için koruyucu kullanılıyormuş sadece ancak şöylede bir yazı buldum

LPG Silindirlere gaz fazında gönderilmektedir. Volumetrik olarak LPG ve Benzinin alt kalorifik güçleri şöyledir:

Benzin = 32.3 MJ/Dm3

LPG = 25.6 MJ/Dm3

LPG' nin Alt kalorifik gücü benzine göre daha düşük olduğundan bilinenin aksine yanma daha düşük sıcaklıklarda gerçekleşmektedir.

Benzinle çalışmada tam yük civarında karışım aşırı zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonları artarken NOx emisyonları azalmaktadır.

LPG' de ise tam yükte karışım fakir olup, CO ve HC emisyonları düşmekte, buna karşılık NOx artmaktadır.

Bu durum bazı çevrelerce yorumlanırken, NOx değerlerindeki artışın benzinde olduğu gibi yanma esnasında oluşan yüksek sıcaklığa bağlanmaktadır. Bilindiği gibi benzinde yanma sırasında sıcaklık ne kadar yüksek olursa NOx emisyonları o ölçüde yüksek çıkmaktadır.

LPG' de durum tamamen farklı olup, Alt Kalorifik Güçlerden de görüldüğü gibi yanma esnasında silindirlerde daha fazla sıcaklık oluşması fiziken mümkün değildir.

Farklı yakıt kullanımında yanma odasında oluşabilecek sıcaklıklar açısından LPG veya DO

Yorum bağlantısı
Akan Belen
ben MTM taktrdım.pirins ile aynı enjeköre sahip..(keihin) pirins bana tuzlu gelmişti.3-4 ay önce MTM kiti 1550 (peşin) taktılar.şimdi 1700 civarı yanılmıyorsam.arabaya uzun yıllar binilecekse eğer pirins yada MTM tavsiye ederim.BRC nin sadece ismi var.birde forumlarda okuduğumuz bitmek bilmeyen sorunları tabi...

edit: lpg kitleri arasında tasarruf farkı varmı demişsin..evet var.İş yerinden bir arkadaşım fiestasına BRC taktı ısrarla.. şimdi onunla aramızda TL olarak km de 15-20 krş fark var

mtm hiç duymadım ama sizin bu kit hakkındaki yorumlarınızı duymuştum ama bulunduğum bölgede bu kit yok ufak sıkıntılarda servis bulmak zor olur diye düşünüyorum açıkçası bu arada sitelerindeki fiyat 1800 tl yazıyor.açıkçası tüketim olarak aradaki fark çok az değil acaba prins ile brc arasındada tüketim olarak fark varmı kullanan arkadaşlar yada bilen birileri varmı aradaki fiyat farkını bu şekilde daha hızlı amorti etmek kolay olurmu vede uzun vadede avantajımız

Yorum bağlantısı
Alper Arslan

Başka bi Forumdada söylemiştim ; Teleflex :unsure:

Burdada yakaladım sizi ! :)

Yorum bağlantısı
Volkan Arslan

2010 focus titanyum x paket aracıma teleflex taktırdım. Tunalı otoda hiç sıkıntım olmadı. Aracımı aldıktan sonra hiç uğramadım. Benzin lemi tüp lemi gidiyorum farkında değilim. Tavsiye ederim. 2000 TL 10 taksit.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

bende 2011 comfort var 100bg atiker taktırdım bundan önceki 4 aracıma olduğu gibi daha 20 gün oldu ancak diğer araçlarda hiçbir sıkıntım olmamıştı

Yorum bağlantısı
Akan Belen

teleflex iyi olduğunu biliyorum ama bulunduğum yerde bildiğim kadarıyla takan yer yok o yüzden açıkçası ne kadar iyide olsa düşünmüyorum prins yada brc olur prins 2000tl yağlama ünitesi takılırsa 2500 tl ediyor 500tl sırf bu ürün prinste şöyle bir tezat var gibi geliyor kitin ecu su aracın ecu altında köle gibi çalışıyormuş sürekli aractan gelen verileri değerlendirerek çalışıyor anladaığım kadarıyla buda demektir ki yakıt püskürtmesini ona göre ayarlıyor eğer bu kadar iyi ise ayrıyeten tekrar neden bir yağlama ünitesine ihtiyaç duyuyor brc ve prins arasındaki en büyük fark enjektörlerden kaynaklı gibi geldi bana okuduklarımdan

Yorum bağlantısı
Fuat Terci
(düzenlendi)

2010 focus 115 titanyum BRC My07 ile 9 ayda 13000km yaptım.

En ufak bi sıkıntım olmadı.

bence focusta lpg kitinde 1500tl den fazlası tasarruf mantığıyla örtüşmüyor.

BRC argesi iyi çalışıyor.modeller yenilendi.Ülkemizde teşkilatlanması kuvvetli.

aracınız 100bg lik olsaydı Atikerde iyi bir serviste denenebilirdi ama bence aracınızın hakkı BRC.

Edit:İmla

tarihinde Fuat Terci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Forumdan Can beylede mesajlaştım atikeri öneriyor sorunsuz montajla sıkıntı olmayacağını söylüyor deneyimli biri olduğu için gönlüm kayıyor ücretide oldukça makul diğerlerine göre :D

Yorum bağlantısı
Alper Arslan

İyi bir kitle bile tam uyumundan endişe duyulan 2010 model bir araca Atiker takmak :stop:

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç
(düzenlendi)

Maceraya girmeye gerek yok !!!

İyi bir kitle bile tam uyumundan endişe duyulan 2010 model bir araca Atiker takmak :stop:
İyi bir kitle bile tam uyumundan endişe duyulan 2010 model bir araca Atiker takmak :D
tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

2010 model bir focusa kit taktırırken en az promlem çıkarma ihtimali olan kalite olarak en azından orta kalite ya da üst kalite olan ve bulunduğunuz yerde birden fazla servisi olan bir markayı tecih etmenizi tavsiye ederim. Çünkü elbette montajı başka bir şehire gidip iyi usta olduğunu duyduğunuz birine yaptırabilirsiniz ama ufak tefek problemlerde ya da periyodik bakımlarda elinizin altında ya iyi olduğu bilinen bir ustanın olaması ya da birkaç alternatif servisin olması önemlidir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

nisan ayının 7 sinde mersedes benz w210 e200 aracıma prins lpg kiti bağlattım. bu kararı vermeden önce epeyce bir araştırma yaptım. takacak ustayı vs. sordum soruşturdum. sonunda mersedes sahibi bir ustanın prins lpg kiti bağladığını öğrendim (prins yetkili servisi). zaten son kararımı prinsten yana vermiştim. usta manifoldu vs. söküp temizleyip, enjektör deliklerini vs. manifold dışarıda iken itina ile en yakın noktadan açtı. motor kaputunu açınca normal bir kullanıcı arabada lpg olduğunu anlamaz. motordan anlayan biri ise kesinlikle enjektör raillerini göremez, sadece lpg filitresini ve dikkatlice radyatörün altına bakarsa da lpg regülatörünü görebilir. montaj resimleri de var (138 adet resim.).

sonuç olarak; kesinlikle prins lpg kitini tavsiye ederim. fiyatı fazladır ama inanın bu farka değecektir. size düşen ise iyi bir montaj yapılmasını sağlamak için iyi bir servis ve iyi bir usta bulabilmek. kitten yana aklınıza en ufak bir şüphe getirmenize gerek yok. prinsi düzgün takan usta bulamıyor ama teleflex takan iyi usta buluyorsanız teleflexte olur. ama bu iki marka dışında hiçbir lpg kitine şahsi kanaatim bulaşmayın derim.

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

LPG iyi güzel hoşta... arabayı öldürüyor.

Tasarruf içinse ve de uzun süreli biniciyseniz en güzeli dizel.

Eğer ki diyorsanız ben illede taktırıcam; ozaman en az sorun çıkaran, çıkarsa da malının arkasında en çok duran markaya yönelin bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
ben MTM taktrdım.pirins ile aynı enjeköre sahip..(keihin) pirins bana tuzlu gelmişti.3-4 ay önce MTM kiti 1550 (peşin) taktılar.şimdi 1700 civarı yanılmıyorsam.arabaya uzun yıllar binilecekse eğer pirins yada MTM tavsiye ederim.BRC nin sadece ismi var.birde forumlarda okuduğumuz bitmek bilmeyen sorunları tabi...

edit: lpg kitleri arasında tasarruf farkı varmı demişsin..evet var.İş yerinden bir arkadaşım fiestasına BRC taktı ısrarla.. şimdi onunla aramızda TL olarak km de 15-20 krş fark var

15-20 kuruş km çok büyük bir rakam yanlış yazmış olabilirmisiniz. Fiesta ne kadar yakıyor?

Bu arada bizim iki arkadaş sıfır corollaya BRC taktırdı elantraya taktıran var çok memnunlar. Telefilex taktırdı biri hiç memnun değil. Ben aracı aldığımda üzerinde Atiker vardır OBD lli galiba süperfast falan dediler 1300 tl fiyatı. Sorunsuz ama yol bilgisayarındaki benzin tüketiminden %35-40 fazla yakıyor. 11.5 yol bilgisayarı 16 lt lpg yakıyor.

Burada bir arkadaş çok güzel ata sözü gibi bir söz söyledi. Terzi isterse elindeki en kaliteli kumaşı rezil eder isterse en kötü kumaşta şaheser yapar demişti. Çokta doğru söyledi. MArkanın önemi kadar ustadınında marifeti önemli. Ankarada Can beyin ustası atikerci arabanın tesisatına baktı hayran kaldı kesinle oynatmayın dedi. Markaya bakın ancak ustanızı iyi seçin derim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
16 lt cok değil mi mehmet abi

Levent Bey Ben de ne yapacağımı bilmiyorum bu konuda. Aylık şehiriçinde 800 km yapıyorum en az buda bazen 1000 km. Otomatik olduğu için desem yol bilgisayarındaki değer 11.5-12.0 arasında ancak lpg asla 15.7 lt oda benzini hesap etmeden böyle onu hesap etsem zaten :lol2: bilemiyorum. Kalibrasyonlara baktırdım iyi dediler. Ankara'da Can Bey'in ve Cihan Bey'in tanıdıklarına götürdük onlarda normal dediler. Uzun yolda da yol bilgisayarı 7.4 lt yazıyor ve 9.5 lt altına düşmedi. normalde 10 lt de. Bujiler tek tırnak motorcraft ve yeni aralığı 1mm di galiba veya 1.1mm. düzenli bakımını yapıtırıyorum yağını yağ filitresini ve hava filitresini 10 bin geçirmeden değiştiriyorum. Hatta yağ tam sentetik castrol 0-40 koydurdum. 15 bin dediler ben 10 binde değiştiriyorum. Ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.Herkes normal diyor 16 lt için. Ama yol bilgisayarında 11.5 veya 11.7 görünce insanın morali bozuluyor. yol bilgisayarını 70-80 km bir sıfırlıyorum.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

arkadaşlar bugün bölgemdeki lpg kiti takan ustaları gezdim konuştum çevremdekilerden soruşturdum ilk önce atiker takan ustaya gittim abi sorunsuz takarız ama arıza ışığına birşey demem bugün yanmaz yarın yanar hangi kiti takarsan taktır arıza ışığı yanar dedi :) bilmiyorum adama ısınamadım :lol2: vazgeçtim atikerden.sonra prins takan ustaya gittim bölgemde tek ayrıca başka markalarda ve atikerde var brc de takıyor ama 2a değil abi senin arabaya atiker tavsiye etmem prins takalım sorunsuz dertsiz binersin dedi 2150 tl / 10 manifoltu deliyormu pipulu mu takıyor onu sormayı unuttum karmaşada yağmala sistemi sorduğumda senin arabaya gerekmez opellerde lazım dedi :) eh işte dedim kendi kendime usta hakkında zonguldakta tek takan yer sonra brc 2a olan ustanın yanına gittim bir arkadaşın yönlendirmesiyle ilgilendi anlattı hiçbir sıkıntı olmaz %3 performans kaybın olabilir ama bunu hissetmezsin dedi bilmiyorum yeni bir sistemmi katkı maddesi falan kullanılıyor subabları korumak için buna gerek yok artık belirli aralıklarla birkaç damla benzin yollanıyor subabları soğutmak için gibisinden birşey söyledi pipolu sistem tavsiye etmıyorum benzınde ıken bazen sorun cıkarabılıyor dedi manifoltu delerek takılıyormuş özel bir matkapla deliyorlarmış ters dönen çapak kaçmasın diye ben focusta pipolu sistemi önermiyorum dedi arıza lambası kesinlikle yanmaz dedi sıkıntı falan yaşamak istemediğimi söyledim abi ben malımın işimin arkasındayım sıkıntı yaşarsan sökerim paranıda iade ederim dedi açıkçası konuşması güven verdi taktıranlar ustalığı konusunda memnunlar 1500 / 10 şeklinde yaparım sana dedi kafama yattı siz ne dersiniz asıl merak ettiğim konu pipolumu yoksa manifolt delinerekmi yaptırmak hangisi avantajlı ve daha iyi bu konuda bilgisi olan varmı

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

pipolu da olsa manifolt deliniyor diye biliyorum. ancak 1500 tl. brc ile 2150 tl. prins arasındaki farka kesinlikle değer. madem bu arabaya tük taktırmaya karar verdiniz ve prinsi bulunduğunuz yerde takacak kişiyi gözünüz tutmadı ise Ankara da prinsin ana bayine gidip en güzel şekilde montajı yaptırabilirsiniz. inanın kimse boş yere yada bilmediği için prins demiyor. ben aylarca araştırdım ve sonunda prinse karar verdim. kararımın ne denli doğru olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum. diyeceksiniz ki prins ile daha sadece bir depo lpg tüketmişsiniz erken değil mi? karar vermek için. elbetteki ben prins taktıralı pek uzun süre geçmedi ama prins taktırmadan önce brc de lovato da tomasetto da vs. kitlerin bileşenlerini vs. gittim bizzat montajı yapılan yerlerde inceledim. gerçekten prinsin kullandığı malzemelerin kalitesini ilk bakışta dahi anlarsınız. elbetteki sizde araştırın sorun ama yerinizde olsam 2010 model arabaya prinsten başka lpg montajı yaptırmazdım. ama iyi bir usta bulmak şartı ile.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

eğer 3-4 yıl lpgli binilecekse pahalı kitlere yönelilebilir. zaten en kral kit olsa bu benzin lpg fiyatları ile kmde 10-13 krş kar edersiniz. ayda 1000 km yapsanız 130 lira hadi 150 lira kar olsun. kendini amorti etmesi 1 yılı çok geçmesin ki zaten garanti bittikten sonra bir sorun yaşansa kitte, bu kit eskidi yenisi takallım muhabbeti dönüyor :lol2: montaj sonrası bir sorun olunca sizle ilgilenecek size yakın işciliğine güvendiğniiz bir marka takın gitsin.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Gönül tabiki prinsten yana ama brc ile aradada 700 tl ye yakın fark var azda değil amaç tasarruf etmek değilmi zaten aklıma takılan konu pipolumu yoksa manifolt delinerek mi takılması kullanan arkadaşlar ne durumda acaba

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

pipo ile benzin enjeksiyonlarının açısı bozuluyor. bizim arabada 2001 focus pipo yok. pipo ile montaj yapıp daha sonra manifoltu deldiren de gördüm nette. bu pipo için ayrıca para isteniyor mu?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Hayır benim bildiğim ayrı bir ücret yok sanırım pipolu sistemin daha performanslı olduğu söyleniyor birde konuştuğum usta manifoltu sökmüyor ve plastik kısımdan deliyormuş net üstünden sorulan bir soruda 2a mühendisi açıklaması şöyle benim anlatımımla manifol delinerek yapılan uygulamada araç benzinde iken oluşan rolanti dengesizlikleri yüksek devirlerde yaşanan sıkıntılar manifoltun yanlış yerden delinmesi sonucu oluşur yapılan en büyük hata manifoltun plastik kısımdan delinerek işlemin yapılmasıdır diye anlatıyor tıpkı benim götüreceğim ustanın yapmayı istediği gibi yani :lol2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2a o zaman ustanıza doğru yerden delmesini göstersin :) monifoltu deldikten sonra roalntide ( heleki benzinde ) sorun oluyorsa manifoltu ziyan etmelerindendir. hava alıyordur vs. dediğim gibi bizim arabada pipo yok. manifolt delindi. 60 küsür bin olmuş sorun yaşamadım. işin ehli birine gidin. hem pipo her modelde olmuyor. ha focusta takan var ama e takılmayan modellerde o zaman pipolu olmadığı için rolanti ve yüskek devir sorunu standart mı? :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen
:) mesajımdada yazdığım gibi sanırım ustanın manifoltu yanlış yerden delmesinden kaynaklanıyor bu durum şu an bunu sorguluyorum bölge müdürlüğüne sordum bakalım ne cevap verecekler bu konu hakkında
Yorum bağlantısı
İsmet Aydın

Arkadaşım git pipolu brc taktır manifolt delme falan yok yok benzinde sorun yaparmış kim nerden uyduruyor anlamadım ben bu yorumları okuduğumda özellikle 1 depo benzine aldım en ufak sorun olmadı nasıl beceriyorlar anlamk mümkün değil ankara mocan 2a ya gidin bence pipolu brc yi taktırın kasım ayında 2 tane sıfır aracımıza taktılar gerçekten işin uzmanıymış adamlar helal olsun valla allaha şükür en ufak sorun yok....ayrıca 1400 10 taksit...

Yorum bağlantısı
Akan Belen
Arkadaşım git pipolu brc taktır manifolt delme falan yok yok benzinde sorun yaparmış kim nerden uyduruyor anlamadım ben bu yorumları okuduğumda özellikle 1 depo benzine aldım en ufak sorun olmadı nasıl beceriyorlar anlamk mümkün değil ankara mocan 2a ya gidin bence pipolu brc yi taktırın kasım ayında 2 tane sıfır aracımıza taktılar gerçekten işin uzmanıymış adamlar helal olsun valla allaha şükür en ufak sorun yok....ayrıca 1400 10 taksit...

Valla anlamadım gitti zaten ankarayada gidebilirim ama önümüzdeki çarşamba günü istanbula gitme ihtimalim bir iş için iyi bildiğiniz biryer varmı brc için uygun fiyatlı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...