Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 07 Nisanda randevu aldığım Prins yetkili bayiinden montaj işlemlerine başlamadan önce arabamın tüm elektrik ve yazılım ayarlarını hata kodları vs. taramasını yaptırmıştım. Benzinde sorunsuz bir şekilde çalışan arabamın montajına sabah 08:00 de başlandı ve gece 00:45 te montaj tamamlandı,yaklaşık 17 saat süren montaj boyunca toplamda 138 adet fotoğraf çektim,bunların bir kısmını sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle montaj için gelen malzemelerin kontrolü ile başladık.Bu kontrolü ben zaten isteyecektim ama usta abi montaja başlamadan istersen malzemeleri bir göstereyim aklında birşey kalmasın deyince önce malzeme resimleri ile işe başladım. Prins Ecu. Enjektör Raili ve Keihin enjektörler Regülatör Lpg filtresi ve filtre basınç sensörü (Bosch) Tesisat Yakıt seçici anahtar Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Montaj resimlerinin devamı Emülatör Şamandıra.Prins Ankara ana merkezi ile yaptığım telefon görüşmesinde Prins'in şamandıra üretmediğini ancak Tomasetto şamandıra tavasiye ettiklerini bildirmişlerdi resimde okunmuyor olabilir ancak şamandıra aynen Pris'in dediği üzere Tomasetto. Hortum ve kutu içerisinde plastik kutu içinde yer alan manifold nozulları. Malzemeler bu şekilde tanıtıldıktan sonra arabanın montaj esnasında çizilmemesi için koruma kılıflarına geçildi. Zaten montaj öncesinde elektrik tesisatı, motor tesisatı, soğutma sistemi, diagnostik kontrolü vs. yapılmış idi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 Güle güle binin. Ağız tadıyla binmek nasip etsin allah. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 Hayırlı olsun güle güle kullanın, bu kadar uzun süren montaj duymadım, görmedim, merak ettim doğrusu. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Montaja devam,montajı gerçekleştirecek usta ve yardımcısı usta motor kısmında çalışırken yardımcı ustamız ise deponun montajna başlamak üzere. Aslında arabamın lpg sonrası bile yeterli bir bagaj hacmi olduğunu düşünmeme rağmen tercihimi simit depodan yana kullandım. Motor koruma plastikleri söküldü. Sökmeye devam.(gaz pedalı mekanizması ve manifold) Manifold motor bölmesinden dışarı alındı ve el feneri marifetiyle dünyalık gözü ile sübaplar görsel bir kontrolden geçirildi. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Şancı 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 Acaba maliyet kaça çıktı birde araca göre fiyat değişiyor mu yani Mercedes diye fiyatı yükseliyor mu bende düşünüyorum Fiesta'ma Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Kaldığımız yerden devam.Gaz pedalı mekanizması kirinden ve pasağından epeyce pedalı sertleştirmiş idi bu vesileyle ve ustanın da tavsiyesi ile gaz pedalı mekanizması, boğaz gövdesi ve emme manifoldunu bu aşamada endüstriyel yıkama yapan bir yerde güzelce temizlettirdim. 86 derecelik sıcaklıkta kapalı bir makine içinde tüm parçalar güzelce yıkandı. Manifold'dan çıkan simsiyah suya oldukça şaşırdım ama temizlik sonrası manifold vs. pırıl pırıl oldu desem yeridir.Tüm bu temizlik içinde 5 TL ödedim.Manifold'un yıkanmış hali. Temizlenmiş manifolttan başka bir resim,diğer yüzü. Bu arada simit lpg tankı montajı tamamlandı.Tankın bir kenarı bagaj havalandırma tapasınna denk geliyordu o kısmın resmini çekmedim,ancak tapa kapanmasın diye o kısımda deponun altına yapışkan bir sert sünger nevinden madde ile takviye yapılarak eski havalandırmanın devam etmesi ve deponun altında yoğuşma olmaması için gereken tedbir alınmış oldu. Lpg regülatörü için yer seçimi yapılırken ilerideki bakımlarının kolay yapılabilmesi ve radyatör seviyesine göre en altta bulunan bir pozisyon olarak far yıkama kabı altından bağlantı ile regülatör bağlanılacak yer keşfedildi resimde far yıkama temizlik suyu kabı ve radyatör fanı ve fan muhafaza plastiği rahat çalışmak adına demonte halde. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 (düzenlendi) Devam edelim.Bu aşamada ben mecburen işyerime dönmek zorunda kaldım bu sebeple ecu montajını ve seçici anahtar ile tank ile motor bölmesi arasındaki lpg hortumlarının montaj aşamalarını resmedemedim ancak ustam tam istediğim şekilde montajı sürdürmüş idi lpg ecusu araç kabini içinde direksiyon kaplamasının altında ve hiçbir yerden görülmeyecek kadar derinde.Bu vesileyle motor bölmesinde kalıp sudan vs. ve dış etkilerden minimum etkilencek seçici anahtarı ise küllük içinde sabit bir kısım var oraya monte ettirdim,küllük çıkıyor ama anahtar orada çakmağın üstünde istediğim zaman gizli istediğim zaman ise görünür halde duruyor akşam iş çıkışından sonra resimlere devam. Küllük ve çakmağın yer aldığı kapanabilir kısımda seçici anahtar Temizlenmiş olan manifoldun takılacağı blok yüzeyinin kurumdan ve kirden arındırılmış hali. Tanktan çıkan hortumların alttan görüntüsü Lpg dolum ağzı montajı yapan ustanın da Mersedes arabası var,"abi benim elim Mersedes tamponu delmeye varmaz istersen dolum ağzını tamponu delmeden monte edelim" deyince her ne kadar dolumu yapacak lpg pompacısına biraz eziyetli olacak olsa da dolum ağzı diz çökmeden görülemeyecek bir yere monte edildi. Lpg hortum tesisatı Hat düz bir istikamete vardıktan sonra arabanın kendi fren tesisatı kanalı ile birlikte lpg tesisatının motor bölmesine ulaştırılması. 14 Nisan 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 (düzenlendi) Yine devam Tank ve şamandıranın montajının araç üstünde tamamlanmış resmi İçinde demir bir parça görmek istemediğim arabamın bagajından bir resim silindir depo olsaydı bu görüntü malesef bozulacaktı. Sağ yandan bagaj havalandırma menfezi eşliğinde bir resim daha Yer seçimi yapıldıktan sonra aracın uzunlamasına paralel şekilde monte edilmiş lpg regülatörü. Sigorta panelinden bir resim.Ecu bağlantıları bu panelin altından gösterge modülüne geçen kanaldan kabin içine doğru monte edilmiş şekilde.Malesef resimde bu kısım görünmüyor. Ancak panel içindeki izolatörün hemen alt ve gerisinden bahsettiğim tesisat çekilmiş halde. 14 Nisan 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 Kitinizi güle güle kullanın Prins iyi bir tercih. Hele de iyi bir montaj olursa sorunsuz uzun süre binilir diye düşünüyorum. Ben de Prins kiti aracıma taktıralı yaklaşık 3 hafta oldu şu ana kadar bir şikayetim yok. Özellikle performans açısından çok iyi diyebilirim. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Akşam oldu.Manifolda enjektör railinin montajına yeni başladık. Usta manifold üzerinde kafa yoruyor benzin enjektörüne en yakın ve doğru bir açıyı bulmakla meşgul. Demonte halde buluşmadan önce manifold ve enjektör raili ikilisi yakın zamanda ayrılmaz ikili olacaklar. Manifold üzerinde enjektör raillerinin monte edildikten sonraki hali.Usta rail grubu manifolda enjektör nozullarnın deliklerini açmadan evvel rail motorda her hangi bir yere değiyor mu diye pozisyonunu tecrübe etmeden hemen önce. Manifolda nozul delikleri açılmadan önce enjektör hortumlarının uzunluk ve katlanmayacağından emin olmak için yapılan deneme. Manifold delinirken ben manifoldu ustanın söylediği pozisyonda tutmakla görevli olduğum için nozul deliklerinin açılması ve diş çekilmesi aşamalarını resmedemedim bu yüzden manifoldun nozul takılmış resimleriyle devam ediyorum. 3. ve 4. silindir nozulları 1. ve 2. silindir nozulları 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Sabırla devam. En kritik aşama atlatıldıktan sonra tüm nozulların benzin enjektörlerine mümkün olan en kısa yerden ve doğru açı ile manifolda monte edilmiş hali. Ustam maşallah tüm elektrik tesisatı bağlantılarının montajını yaparken kabloları kıvırıp bantlamaktan ise konuştuğumuz gibi bağlantıları lehimleyip makaronla tespit etti ve bez bantla sardıktan sonra izolatör hortumla tesisatı çekti.Lehim aşamasından bir resim. Manifoldun motor üzerinde montajının tamamlandığı iki resim.Enjektörler manifoldun alt yüzündeler,ancak üstten bakınca enjektörleri ve raili hiçbir surette göremezsiniz.(motor plastik muhafazaları demonte iken bile.) Monte edilmiş manifoldun ve Westinghouse vakum ileten boğazın üstten çekilmiş resmi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Tekrar devam. Yeri gelmiş iken gaz kelebeğinin temizleme spreyi ile temizlenmesi. Gaz kelebeği temizliğine devam. Temizlik sonrası gaz kelebeği ve benzin enjetör raili motor üzerinde yeniden monte halde. Motorun sökülen aksamlarının yeniden montaj aşamaları. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 Çok güzel olmuş.. Açmışken kurumları da temizleseydiniz bari.. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Belki usanmış olabilirisiniz ama daha montaj bitmedi arkadaşlar. Sıra geldi lpg elektrik tesisatına enerji çekme işlemlerine.Motorun sağ yan kısmındaki modüllerden ecu bağlantılarının yapılması aşamaları. Motor yönetim modülleri ile lpg ecusu bağlantılarının diğer tüm elektrik tesisatı montajında olduğu gibi lehimlenmesi, makaronla sabitleştirilmesi, bantlanması ve izolasyon için hortumla muhafazaya alınması aşamalarından ustam kablo tesisatını lehimlerken çekmiş olduğum bir resim daha. Motor modülleri ile lpg ecu bağlantılarının tamamlanmış hali resimde görünmüyor ama üzerinde etiket bulunan muhafaza kutusunun içindeler. Lpg filtresinin ve beraberinde Bosch filtre basınç sensörünün montaj aşamaları 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Mutlu sona yaklaşıyoruz.Bilgisayara sistemin tanıtılması. 1996 model arabamın sigorta kutusu kapağı montajla ilgilisi yok ama iş olsun işte. Montaj sonunda tamamlandı o kadar yoruldum ve acıktım ki montaj sonrasında şöyle genel bir fotoğraf çekmek aklıma gelmedi.Genel bir resim yerine yapıştırılan prins etiketini çekmişim ne alaka ise. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 (düzenlendi) Elleri dert görmesin inşallah. 17 saat bir arabanın lpg montajı ile uğraşan ustam.Kendisi de bir Mercedes tutukunudur resimde Serkan usta ve w124 kasa Mercedes'i birlikteler.Serkan ustamın 124 kasa Mercedesi ile benim w210 neredeyse birebir aynı motoru kullanıyorlar ve Serkan usta aslında çıraklıktan yetişme bir Mercedes ustasıdır. Ben kendinden gayet memnun ayrıldım inşallah o da benden resim vs. derken fazlaca sıkılmamıştır. Serkan ustanın 124 kasa ve benim ameliyat halindeki konu mankeni w210 Montaj bitti, 17 litre lpg aldıktan sonra kalibrasyon işlemleri vs. tamamlandı ve 07 Nisan sabahı saat 08:00 da başlayan montaj işlemlerimizi 08 Nisan gecesi saat 00:45 itibarı ile tamamlayıp usta dükkanı kilitlerken iki Mercedesin birlikte lpg ile çalışırken çekilmiş resimleri. Bu bu konudaki resim içerikli son mesajımdı.Yorumlarınızı ve varsa sorularınızı bilahere cevaplarım inşallah ama şunu bilmenizi isterim ki; iki tane Mercedes forumunun her ikisine de üye olmama ve aktif olarak konu başlıklarına mesaj yazmama rağmen, bu konuyu daha hiç bir Mercedes forumunda paylaşmadım.İlk bu foruma kısmet olsun istedim çünkü ben bu foruma üye iken Mercedes forumlarına üye değildim bu sebeple ilk burada paylaşmak istedim hatta diğer forumlarda link vermeme izin veriliyorsa ve buradan da bir sıkıntı olmaz deniliyorsa bir daha bu kadar resmi yüklemeden direk bu başlığı köprü atayarak diğer forumlarda paylaşmak istiyorum. Allah herkesin yardımcısı olsun. Kazasız belasız günlerde kullanmak nasip olur inşallah. (resimdeki kişi ben değilim usta) 14 Nisan 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 Güle güle binin. Ağız tadıyla binmek nasip etsin allah. Amin. cümlemizi Rabbim kazalardan belalardan muhafaza buyursun. iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. hayırlı olsun güle güle kullanın, bu kadar uzun süren montaj duymadım, görmedim, merak ettim dogrusu. sanırım resimlerden sonra merakınız gitmiş olacak. ben biraz titizimdir bu konularda. ama ustam da benden titiz olunca sonuç ortada. acaba maliyet kaça çıktı birde araca göre fiyat değişiyor mu yani mercedes diye fiyatı yükseliyor mu bende düşünüyorum fiestama yok hocam. arabadan arabaya fiyat farketmez. senin arabanda 4 silindir benimki de. silindir sayısına göre fiyat değişiyor. ben bu işlem için toplamda 2.150 TL. fiyat ödeyeceğim. 10 taksitle. Kitinizi güle güle kullanın Prins iyi bir tercih. Hele de iyi bir montaj olursa sorunsuz uzun süre binilir diye düşünüyorum. Ben de Prins kiti aracıma taktıralı yaklaşık 3 hafta oldu şu ana kadar bir şikayetim yok. Özellikle performans açısından çok iyi diyebilirim. sizin lpg nizde hayırlı uğurlu olsun. Çok güzel olmuş.. Açmışken kuruları da temizleseydiniz bari.. abi kurum demek istedin sanırım. ulaşılabilen yerlerdeki kurumları temizlettim. ayrıca manifoldu yıkattım. blok üzerindeki kirleri kastediyorsan motora kaçar endişesiyle hiç elleşmedik. Montajı niye 17 saat sürdüğü belli oluyor. Fotoğraf çekimi için sürekli montaja ara verince süre uzamış tabi. Elinize sağlık, çok iyi yapmışsınız. Güle güle kullanın. yok Ahmet Bey fotoğrafları ben çektim. montajı uzamasının sebebi hem ustamın hemde benim biraz titiz olmamız ve ustanın hassasiyeti. fotoğraf çekmek için sadece iki poz istedim ustadan. o da manifoldun enjektörle birlikte motora deneyeceği zamanki ustanın manifoldu elinde tuttuğu resim. ve çay arasında ustanın kendi arabasıyla çektiğim resmi. bunların dışında fotoğrafları tamamen işlemi kesemeden aldım. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 biraz kullandıktan sonra yakıt tüketimi ve performans ile ilgili bilgide isteriz bu arada hayırlı olsun kazasız belasız kullanmak dileğiyle. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Nisan 2011 Paylaş 14 Nisan 2011 abi kurum demek istedin sanırım. ulaşılabilen yerlerdeki kurumları temizlettim. ayrıca manifoldu yıkattım. blok üzerindeki kirleri kastediyorsan motora kaçar endişesiyle hiç elleşmedik. İlker Hoca beni de çarptı galiba Evet kurum demek istemiştim.. Manifoltun resimleri hep kurumluydu, temiz halini göremeyince, o halde mi takıldı acaba demiştim.. Güzel olmuş.. Nefes almıştır araba.. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 14 Nisan 2011 Yazar Paylaş 14 Nisan 2011 montaj esnasında depo tamamen boş iken 17 lt. lpg almıştım. aslında tam alacaktım ama usta şamandıranın seviyesini görmek istediği için 17 litre almış oldum. 17 litre lpg ile tamamen şehir içi dur kalk ve kışlık lastiklerimle ve neredeyse 5 dereceyi geçmeyen Sivas iklim koşullarında 17 litre lpg ile toplam 140 km. yol katettim ve lpg bitti. bu koşullarda şehiriçi lpg tüketimim; (17/140)x100=12,1 lt.lpg/100 km. para birimi olarak ise (12,1 lt.lpg x 2,2)/100= 266 Kuruş/100 Km. şehiriçi oldu. benzinde ise şehiriçi katalog değeri 10,8 lt/100km. olan arabam takriben 11,5lt benzin/100 km. tüketiyordu. para cinsinden (11,5 benzin x 4,14)/100= 476 Kuruş/100 km. şehiriçi idi. 100 km. şehiriçi kullanımda benzin ile lpg arasındaki kesin fark= 476 kuruş benzin - 266 Kuruş lpg= beher kilometre kullanımda 210 kuruş kazanım % cinsinden kazanım ise = (266/476)x100= %55,88 daha az tüketim şeklinde. elbetteki bu %55 lik kazanım ve bu hesaplamalar tam bir doğruluk vermiyor. çünkü araba ilk çalışma esansında motor suyu ısınana değin benzin kullanıyor. bu sebeple bu %55 lik değer elbetteki biraz izafi bir sonuç. fakat montaj yapan ustanın ve prins ana bayiinin dediği üzere en az %45 lik tasarrufu kesin görüyorum. elbetteki bu %45 lik tasarrufu genelde 1600cc. hacimli bir motor için genelliyorlar. 2.000cc. hacmindeki bir motorun benzinde şehiriçi tüketimde 1600 cc. motordan daha fazla olan tüketimi gözönünde bulundurulduğunda matematiksel olarak benim tasarruf oranım gereçke %50 ler civarındadır. bu yüzden %55 lik tasarruf hesabımı kendim %50 olarak kabul ediyorum. performans olarak ise arabanın ne zaman lpgye geçtiğini inanın küllüğü açıp göstergeyi takip etmeseniz anlamanın imkanı yok derecesinde. inşallah uzun süreli kullanımda da bir sorun çıkarmaz. çünkü kalite uzun soluklu bir kavram. 270.000 km. deki mersedesimin kalitesinin şimdi daha iyi anlaşıldığı gibi inşallah prinsin kaliteside beni yanıltmaz. Yorum bağlantısı
Akan Belen 15 Nisan 2011 Paylaş 15 Nisan 2011 Elinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş böyle itinalı montajları ve prinsi görünce aklım prinse kayıyor ben burdaki ustayla görüştüğümde abi akşam 4-5 gibi biter montaj demişti net üstünden bu kitin montajını 1,5 -2 günden aşağı yapan yok burdaki usta çok saırım Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 1 Eylül 2011 Paylaş 1 Eylül 2011 Tekrar devam.Yeri gelmiş iken gaz kelebeğinin temizleme spreyi ile temizlenmesi. Gaz kelebeği temizliğine devam. Temizlik sonrası gaz kelebeği ve benzin enjetör raili motor üzerinde yeniden monte halde. Motorun sökülen aksamlarının yeniden montaj aşamaları. Abi hariaka bir montaj olmuş inşallah güle güle kullanırsaın ama; lpg enjeksiyon hortumları daha kısa tutalabilirdi ve nozullar aynı açı ile delinmemiş onu merak ettim. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 1 Eylül 2011 Yazar Paylaş 1 Eylül 2011 Eyüp bey mümkün olan en düzgün şekilde açıları olabildiğince benzer açmaya çalıştık ama ben zaten manifold delinirken ustanın yanındaydım. bundan daha başka türlü açıları birbirine benzer etmenin inan imkanı kalmamıştı. ama nozul deliklerini manifodun daha gerisinden delmek isterseniz birbirine daha yakın açıları yakalayabilirsiniz. fakat bu durumda da enjektörlerin püskürtme noktalarını motordan uzaklaştırmış oluyorsunuz. Yorum bağlantısı
Fatih Kasa 7 Eylül 2011 Paylaş 7 Eylül 2011 Ustanın eline sağlık, çok iyi birçalışma olmuş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts