İçeriğe Yönlendir

Focus Mu, Golf Mü..? Önerileriniz...?


Arda Tevetoğlu

Recommended Posts

Arda Tevetoğlu

İyi günler arkadaşlar.

Yeni üye oldum. Olmadan önce de forumdaki konuları genelde incelerim ancak biraz fazla istekle bir sorum olacak. Önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.

20000-27000 TL bütçeyle, bir kaç marka otomobil alıp almamak arasında kararsız kalıyorum. Vw Golf ya da Polo, Ford Focus, Mitsubishi Lancer, Citroen C4, Fiat Bravo.

2007 model Citroen C4 1.6 dizel 24-25000 civarı,

2006 model Ford Focus 1.6 dizel 25-26000 civarı,

2008 model Fiat Bravo 1.6 dizel 26-27000 civarı,

2009 model Mitsubishi Lancer 1.5 dizel 27-28000 civarı,

2005 model VW Golf 5 1.6 benzinli 26-27000 civarı,

2007 model VW Polo 1.4 dizel 23-24000 civarı.

Baktıklarım 1-2 model aşağı yada yukarı bu araçlar ancak yaklaşık fiyatlarda olmalarına rağmen aralarında bazı belirgin farklar var. Mesela 1.6 dizel bi araç istiyorum Golf devre dışı kalıyor ki en çok istediğim aslında Golf. Konforlu araç istiyorum Focus devre dışı kalıyor, Polo 1.4 dizel sanki vereceğim paraya değmeyecek kadar küçük görünüyor gözüme. C4 fiyat olarak istediklerimin en uygunu ama Citroen (keza Mitsubishi) deyince biraz korkuyo insan malum yedek parça servis vs... Fiat marka otomobile o para verilmez diyen çok tanıdık var. Çok uzun yollar yapan biri deilim dizel araç olmayabilir diyorum ama lpgli bi araçtada bagaj sıkıntısı oluyor. Bazen de alacağın araba ihtiyaç hissettiğinde gaza bastığını hissettirmeli diyorum. Siteye baktığımda istediklerim arasında en süratli araç Golf gibi görünüyo ancak sıradan bir Focus, bi Golfle aynı yüksek sürate ulaşabiliyomuş (maks. 200-210 kmh). Golf benzinli ve Focus dizel neredeyse aynı fiyat üstelik Golf bi kaç yaş daha yaşlı bile olabiliyo. Bu durumda dizel bir araç daha avantajlı olabiliyor tabi. Ford kullananlar Ford'dan şaşma diyorlar, Vw kullananlar diğer araçlar lego gibi diyorlar vs. vs. vs. bi sürü kafa karıştırıcı soru var. Bizim gibi orta gelirli insanlar için de bu kadar parayı bi arabaya bağlarken insan ister istemez aklında bişi kalmasın diye her soruya cevap arıyor.

Deneyimli arkadaşlar bu araçlarla ilgili edindikleri bilgileri paylaşırlarsa sevineceğim.

Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

Abi demişsinki konforlu olsun focus devre dışı bence focus çok konforlu yoksa benmi yanılıyorum?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hangisi temizse onu alın bence; polo dizel den focus, çok daha konforlu.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Ben olsam lancer alırım,model yılı nispeten daha yüksek ve görsel olarak en güzeli.

Serviste falan sorun olacağını sanmam,ayrıca sorunsuz diye biliyorum,kişisel görüştür farklı beklentiler ve zevkler olabilir.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Golf benzinli , polo ise ufak ve konforu tartışılır ben ikisini de elerdim. Focus bulmak zor iş , temiz bir tdci focus hepsinden iyidir. C4 bakarsanız o paralara ilk sahibinden bile bulursunuz , kullanırsınız ama satarken sıkıntılı bir dönem geçirmeniz muhtemel.

Mitsubishi çok tartışmaya açık bir otomobil açıkçası o kasada 1,5 dizel çok hafif geliyor bana. Görsel olarak en güzeli olduğu açık ancak tdci focusa tercih etmezdim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lancer dizel var mıymış. 1.5 benzinli vardı ilk zamanlarında.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
lancer dizel var mıymış. 1.5 benzinli vardı ilk zamanlarında.

lancer da dizel yok bildiğim.

farklı benzinli motor seçenekleri var tabi...

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

golf benzinli motoru biliyorsunuz. 8 v lik hantal bir motor. 8valfin sağladığı yüksek tüketim ve hantallığın üzerine şanzıman oranıyla performansı iyileştirilmiş golf açık konuşayım çok yakıyor. Araba atak değil.Yol tutuş performansı olarak focus'dan çok geride.

Yorum bağlantısı
Arda Tevetoğlu
Abi demişsinki konforlu olsun focus devre dışı bence focus çok konforlu yoksa benmi yanılıyorum?

Deneyimim yok. Ama focuslarda süspansiyonların golfe göre daha sert olduğunu duymuştum.

Grande Punto alıp, 1.6 dizel Seat Leon'a para mı biriktirmeli yoksa? :seytan:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

c4 yedek parça ve servisi sizi korkutuyorsa Ankara gibi bir ilde helal olsun :seytan:

çok km yapmam diyorsanız t-jet benzinli bravo alın. eğer sürat önemli ise en hızlısı o olacak. ve gaza basmazsanız lpgli golften 5-6 krş fazla yakarsınız. arabayıda başkaları ne der diye değil siz hangisinden hoşlanacaksanız onu alın. Uzun yıllar binecekseniz orjinal kmsi düşük araç bakın. mesela şöyel bir şey

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...42837294/detay/?

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Bencebu seçenekler içinden temiz dizel bir focus,Golf ü o kadar büyütmeyin gözünüzde 1.6 kılasik golf motoru... kılasik diyorum diyorum çünkü 20 yıllık bir motor sürekli revize edilerek bu yıllara kadar gelen golf 3 motoru, sizin performans ihtiyacınızı karşılamaz, 200 km ye çıkar tabi de herhalde 1 dakikada falan çıkar :seytan: Performanslı bir araç arıyorsanız mademki 27 lere kadar çıkıyorsunuz 31 bin gibi 0 skoda fabia bakın 1.2 tsi turbo benzin iş görür, hemde bahsedilen araçlara göre basmadığınızda az yakar,aynı motor jettayı bile rahat götürüyor bütün araçlardada fiyat arttı şu an araç almakda sıkın tı,bahsettiğim fabia 3 ay önce 28 di, araç arayanlara kolay gelsin valla :D ikinci el, Ali Över arkadaşımızdaki 1.4 tjet fiat gp ye bakabilirsiniz, onun fiyatını bilmiyorum ...

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
golf benzinli motoru biliyorsunuz. 8 v lik hantal bir motor. 8valfin sağladığı yüksek tüketim ve hantallığın üzerine şanzıman oranıyla performansı iyileştirilmiş golf açık konuşayım çok yakıyor. Araba atak değil.Yol tutuş performansı olarak focus'dan çok geride.

golfün her benzinli motoru 8 V değildir. 102 bg olanlar 1,6 motorları 8 valf 5 ileri vites, fsi ler 115 bg 16 valf dir ve 6 ileri vitestir. hem golf kullandım hemde focus bence golfün konforu, sessizliği ve yol tutuşu focusa göre daha ağır basıyor. ayrıca focus benzinlisinden daha az yaktığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yukarıdaki listeye bakınca benimde gönlümden Focus geçiyor...Bence pişman olmazsınız.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
(düzenlendi)
golfün her benzinli motoru 8 V değildir. 102 bg olanlar 1,6 motorları 8 valf 5 ileri vites, fsi ler 115 bg 16 valf dir ve 6 ileri vitestir. hem golf kullandım hemde focus bence golfün konforu, sessizliği ve yol tutuşu focusa göre daha ağır basıyor. ayrıca focus benzinlisinden daha az yaktığını düşünüyorum.

Tercihler arasında diesellerde olduğu için fsi motoru elemiştim.Zira fsi ya uygulanan dönüşüm sistemleri tasarrufları çok düşük ve maliyetleride yüksek oluyor.

Diğer taraftan yol tutuş performansında focusun belirgin olarak daha başarılı olduğunu düşünüyorum.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hayırlısı diyelim, öncelikle yazınızdan anladığım: birkaç yanlış bilginlenme yapılmış size, herşeyden önce, ihtiyacınız nasıl bir kasa? Çoluk çocuk durumu? yılda yaklaşık kaç km yapacaksınız? Şehir içi ağırlıklı mı?

Bundan önce hangi marka/model kullandınız?

İhtiyacı iyi belirlemeden Maybach da alsanız mutlu etmeyebilir.

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
Tercihler arasında diesellerde olduğu için fsi motoru elemiştim.Zira fsi ya uygulanan dönüşüm sistemleri tasarrufları çok düşük ve maliyetleride yüksek oluyor.

Diğer taraftan yol tutuş performansında focusun belirgin olarak daha başarılı olduğunu düşünüyorum.

düşünüyormusunuz yoksa her ikisinide deneyip test ettiğiniz için mi yazıyorsunuz

Yorum bağlantısı
Arda Tevetoğlu
Hayırlısı diyelim, öncelikle yazınızdan anladığım: birkaç yanlış bilginlenme yapılmış size, herşeyden önce, ihtiyacınız nasıl bir kasa? Çoluk çocuk durumu? yılda yaklaşık kaç km yapacaksınız? Şehir içi ağırlıklı mı?

Bundan önce hangi marka/model kullandınız?

İhtiyacı iyi belirlemeden Maybach da alsanız mutlu etmeyebilir.

Yaş 26. Focus Sedan biraz ağır gelir sanki bana. Çocuk var ama aile arabası gerektirecek bi durum da yok açıkçası. Şimdilik Ankara'dayım ama atama gelecek kimbilir nereye gitcez. O nedenle tahminim ortalama yılda 15-20000 km yaparım. Şehirdışı olur çoğunlukla. Şuan Fusion 1.4TDCI var ama hantal geliyo peder baskısıyla almıştım ;)

Focusların düşük kilometrelisini bulmak mucize oldu artık. Nadiren 100000kmnin altında focus bulunuyo. Çoğu Trend ve kmsi oynanmış araçlar çok. 4-5 aydır bakıyorum fiyatların artışını gözle görmemek imkansız. Ocak-Şubat gibi kmsi uygun 2007 focus ghia çok rahat 27000 civarına bulunabiliyodu. Şimdi 2006 trendler o fiyatlar civarında. Stresli bi hal aldı bu araba alma işi.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
düşünüyormusunuz yoksa her ikisinide deneyip test ettiğiniz için mi yazıyorsunuz

hepsi ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Lancerin dieselinin çıktığını hiç duymadım

2. Vw şanzıman oranları, ara hızlanmaya yöneliktir, yani aynı hızda ford dan daha fazla tüketir, fsi motor için VW Ceosu: yaptığımız en büyük hata deyimini kullanmıştır, ben demedim O demiş.

3. fusion 1.4 tdci ile kıyaslarsak, listenizdeki Bravo 1.6 multijet ve focus tdci dışında hiçbir marka/model daha fazla performans sunmaz (gündelik kullanım şartında)

4. Ben olsam değişim için C-max tdci tercih ederdim. Hem geniş iç hacimli, hem daha iyi performans ve görünümlü olacaktır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...