İçeriğe Yönlendir

Ford Explorer 5r55e Şanzıman Servis Manual.


Guest Hakan Tarım

Recommended Posts

Mustafa Mermertas

sanzimanla ilgili sabitlenmis konuya ilaveten... :nazar: Vites gecislerinin ilk günkü gibi seri ve cabuk olmasini istiyorsak asagidaki linkteki parcayi degistirmemiz gerekiyor..fiyati uygun oldugu icin buraya eklemeyi uygun gördüm..Hakanim eger uymazsa konuyu silebilirsin :nazar:

http://800700tran.com/prod.itml/icOid/80

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Valla fiyati bence cazip Hakanim...sonucta zamaninda gecis yapan vitesler yakit tüketiminede faydali olacaktir düsüncesiyle koymus oldum linki..Bu olayin revize edilisi var alman forumunda lakin biraz ince is..kücük yaylar contalar falan,uzun is yani :nazar:

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Fiyat gerçekten cazip abi. Selonoid kitini ebayda bile daha pahalıya satıyorlar. Ki bunda beyin taslağı da var :nazar: O beyin revize olayını ben de incelemiştim. Başa çıkılacak olay değil. Onu da resimlerle buraya koymayı planlıyorum zaten.

Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu

Bu arada dokumanlari okurken bir sey dikkatimi cekti:

sanziman 1. ve 2. kademede motor freni yapar diyor ama benim aracim rampa asagi bu konumlarda olsa bile hic motor freni yapmiyor.Devir saati 1000d/d civarinda oluyor ve ben surekli frene basmak zorunda kaliyorum.Sizin araclarinizda da boyle mi yoksa benim sanzimanda bir problem mi var?

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Vitesi D de değil de 2 veyahut l de kullanın. Ne kadar güzel motor fireni yaptığını göreceksiniz, frenleme yapmıyorsa şanzımanla alakalı bir sıkıntınız olması ihtimali yüksek

Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu

iste benim aracim 1 ve 2 pozisyonunda motor frenlemesini yapmiyor.

Linkini verdiginiz dokumanlarda arastiritirdigim ve anladigim kadariyla selenoid arizasiyla ilgili bir durum bu.Mustafa Bey'in isaret ettigi valvebody'yi almak gerekiyor sanirim, nasilsa selenoidlerde kite dahil.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Evet o belgede selonoid olduğu yazıyor ve Mustafa abinin verdiği linkteki fiyat olması gerekenden daha da ucuz :D Kaçırılmayacak bir fırsat.

Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu

Evet, firsat gercektende, hem de valvebody'i de sifirlamis olacagim.Ama sanirim bu islemle beraber yag-yag filtresinin degisimi de gerekecek; ek olarak isciligi de ekleyince 1000 tl gibi bir rakami bulur sanirim.Mustafa Bey'in de yorumunu alalim , ona gore kendime yol haritasi cizerim :D.

Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu

Bir ihtimalde sadece selenoidleri degisitirmek.Sanzimani sokmeden yapilabiliyor galiba; bu sekilde yag, yag filtresi ve iscilik massrafindan kurtulmus olurum.Yag filtresi 50-60 dolar civari ama yag cok tutuyor; malum mercon 5 speclerini karsilayan, benim bildigim, sadece mobil var onun da litresi 37 lira.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

İlk önce Selonoidlerinizin voltaj kontrollerini yapmanızı öneririm. Hangisi arızalıysa değiştirmek daha uygun olur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas
(düzenlendi)

Vermis oldugum linkteki parcanin degisimi veya revizyonu sanzimandaki vites gecislerinde yasadigimiz ;bi üst-alt vitese gecememe veya gecikmeli gecis sorununu ortadan kaldirdigini burada bizzat edindigim bilgi dogrultusunda sizlerle paylastim .gelgelelim (mercon V)yag fiyatini duydukca tüylerim ürperiyor yahu :) Alptekin Bey ,eger Gelibolu ya gelirseniz ;bende sayet sag salim yetisirsem size 20L damacana getireyim :) Buradaki eve teslim fiyati 90 euro

Ben size o isi geldigim zaman yari fiyatina hallederim Alptekin Bey yag +filtre, silikon veya mantar conta ,siz sadece valve bodyi ismarlayin anca gelir o zamana kadar :nazar:

tarihinde Mustafa Mermertas tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu
Vermis oldugum linkteki parcanin degisimi veya revizyonu sanzimandaki vites gecislerinde yasadigimiz ;bi üst-alt vitese gecememe veya gecikmeli gecis sorununu ortadan kaldirdigini burada bizzat edindigim bilgi dogrultusunda sizlerle paylastim .gelgelelim (mercon V)yag fiyatini duydukca tüylerim ürperiyor yahu :) Alptekin Bey ,eger Gelibolu ya gelirseniz ;bende sayet sag salim yetisirsem size 20L damacana getireyim :p Buradaki eve teslim fiyati 90 euro

Ben size o isi geldigim zaman yari fiyatina hallederim Alptekin Bey yag +filtre, silikon veya mantar conta ,siz sadece valve bodyi ismarlayin anca gelir o zamana kadar :)

Teklifiniz icin tesekkur ediyorum, cok makbule gecer, detaylar icin ozelden mesaj yolladim.

Mustafa Bey, aslinda vites degisimlerinde hic bir sikinti yok, gayet yumusak sekilde ve zamaninda vites degisimleri gerceklesiyor.Sadece geri vitesi biraz gec gecebiliyor zaman zaman (gec derken 3 sn gibi sure, belki de normaldir); bir de yukarda bahsettigim rampa inislerinde motor freni yok, vites 1. veya 2. konumda olsa bile.Genel olarak bir sikinti yok ama yukarda sizin linkini verdiginiz 'valve body'nin fiyati cok uygun.Ustelik yanlis anlamadiysam tasarimsal bazi zaaflarin da giderilmis oldugu bir versiyon.Yani 5r55e sanzimanlarda zaman icinde kendiliginden olusan basinc kayiplarinin olusmasi da engellenmis olacak (yanlisim varsa duzeltin lutfen).

Sadece selenoidlerin degisimi konusundaki fikriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Alptekin kardes..motor freni dedigimiz olayin gerceklestigi (manuel)1.ve 2. viteslerdeki olay gerceklesmiyorsa ;sanzimandaki fren balatalarinin asinmadan dolayi kavramayadiginin göstergesi olabilir.bu durumda selenoid veya valv body i degistirmenin bi avantaji olmayacaktir..alman forumundan bi linki koyuyorum ,bu isi yapacak kisinin özelliklede bu tip sanzimanlardan anlamasi gerekir ,geri giderilemeyecek büyük sorunlara sebebiyet verebilir..

http://www.explorer4x4.de/viewtopic.php?t=6518

Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu

Mustafa Abi, verdiginiz linkte anlatilanlari almancam olmadigi icin anlayamadim.Benim sorunumun selenoidden kaynaklandigi sonucuna, Hakan'in verdigi linkteki klavuzun 23 sayfasinin sol ustunde yazilanlardan ulastim.

Bir de bu klavuzda dikkatimi ceken su oldu, daha once de forumda bunu konusmustuk sanirim, bakim klavuzunda 5r55e 'lerin sanziman yagi degisim perioduyla ilgili bir bilgi yok(aslinda var, normal kullanimda sanziman yag degisim periyodu olmadigi icin bir sey yazilmamis).Yine ayni klavuzun 27. sayfasina bakarsaniz 2. paragrafta soyle yaziyor(anladigim kadariyla):

" 5r55e 'ler icin gerekli olan mercon v yagi normal kullanim sartlarinda omurluk bir yagdir.Yogun kullanimda-agir kullanim sartlarinda yagin 50000 milde bir degistirilmesi gerekir. "

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Alptekin kardes, benzeri bi aciklama bizim almanca kullanim kilavuzlarindada yazmakta..ne diyeyim herkes kendi karar vermeli ,icinin rahat olmasini istiyorsan degistir derim arac ömründe en az 2 defa görmelidir derim(normal sartlarda) :D

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

Konuyla ilgili olarak bende birşeyler sormak isterim.Şanzıman yağımı bende değiştirmek istiyorum.Hatta Mustafa abi nasıl yapılması gerektiğini anlatmıştı.Yağın ATF DEcron II olası gerektiğini söylemişti.Yağları araştırırken ATF LT 71141 diye bir yağ çıktı karşıma.Diğer yağ gibi kırmızı değil yeşil renkte.Birde litre fiyatı Decron II'ye göre biraz yüksekçe.(Şanzıman 8 lt yağ alırmış)Şanzıman yağı için Decron II-III 'mü olmalı yoksa ATF LT 71141 olmalı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas

Yigit sendeki sanziman(4R44E) tipine göre alacagin yag, ATF Dexron II (Ford Mercon)...yeni model sanzimanlarda(5 viteslerde)yani bizim modellerde ise ATF III (Ford Mercon V)koyuluyor..

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas
(düzenlendi)

yeni jenerasyon sanzimanlarda elektronik yogunlugunun haricinde birde Overdrive denilen sanal :lol2: vites var,daha cok motor devrinin düsmesine yariyor :D 5.vitesten kastettigim bu sadece..yanlisim varsa düzeltilsin :p

tarihinde Mustafa Mermertas tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Emre Olgum

ağbilerim benim anlayamadığım bir konu var şimdi bu konuıyu okuyunca daha fazla kafam karıştı

şimdi benim aracım 98 model benim şanzıman sıfırlanırken şanzıman yağı olarak atf II kullanılmış

bu yağ doğru mudur yoksa yukarıda yazılan gibi atf III mü olmalı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...