İçeriğe Yönlendir

120 Ve Daha Yüksek Hızlarda Frene Bastığımda Meydana Gelen Vuruntu


Ayhan Körçoban

Recommended Posts

Ayhan Körçoban

Aracımda 120 hız üstü fren yapınca,direksiyonda vuruntu ve zorlama yapıyor nedeni ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Fren diskleriniz eğrilmiş muhtemelen, frenler sıcakken su birikintisinden geçti iseniz olabilir. Disklerin payı var ise tornalanır,yoksa değiştirilir.

Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı

+ tornalatmak tam memnuniyet vermemişti bana.bende değiştirmenizi tavsiye ederim.boşuna tornalatma parası vermeyin.

Yorum bağlantısı

Diskler sökülmeden araç üzerinde torna yaptırdım, 2 ay sonra yine eğrildi, sonuç gittim yenisini aldım :cerez:

Yorum bağlantısı

Otosan marka disk alırsanız ömrü 5.000km. 5.000km sonra yine aynı sorunu yaşayacaksınız. 110.-TL yerine 200-250.-TL'ye orjinalini alın, ya da aracınıza uyan kaliteli markaların disklerini kullanın. Otosan disk sağlam olmadığı için, araç üstü veya makinede torna sonucu değişmiyor. Çok çabuk deforme oluyor. MkII'de sık görülen bir sorundur.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

benim eski aracımda ben tornalatmıştım. Bir sıkıntı olmamıştı. Sıkıntı olmasının sebebi eğer diskin cidar kalınlığı azalmışsa sonrasında oluşacak ısı değişikliklerine karşı daha hassas oluyor. Ancak yeni değişmiş disklerde ilk tornalatmanın sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum. Zaten ehil bir tornacı bu kurtarmaz değişmesi lazım demeli.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben en son diskleri tornaya verdim.Başından sonuna kadarda yapılanları inceledim.Torna ustası çok önemli bir faktör.Diski rezil de eder vezir de.Çok ince bir tabaka halinde tornalaması lazım.Eğer ki bu kurtarmıyorsa diski değiştir demesi lazım.Zaten kendinizde görüyorsunuz az bir eğilme varsa ve diskinizde kaliteli bir markaysa bir defalık torna şansı verin bence.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Bu arada her arabanın diskleri araç üstünde tornalanmıyor diye biliyorum. Sebebi ise mondeo gibi üst segment ve ağır araçlarda diskin malzemesi diğer araçlara oranla daha farklı imiş ve araç üzerinde yapıldığında tırlama denilen disk yüzeyinde belli belirsiz bir tırtıllı yüzey oluşuyor. Dolayısıyla diskin araçtan sökülüp ayrıca tornalatılmasında fayda var. Tabii usta çok önemli çünkü diskin üstünden gereğinden fazla paso alırsa diski boş yere inceltmiş olur. Öncelikle yapması gereken diski söktükten sonra tornaya düzgün takıp boşta bir tur eli ile çevirip ne kadar paso alınacağını görmesi gerekir. Sonrasında elmas uçu eğilmemiş yüzeye göre ayarlayıp aradaki mesafeye gördükten sonra 0,1 veya 0,2 mm aralıklarla pasoyu alması gerekir. En son eğilmemiş yüzeye geldiğinde de tümünden 0.1 mm alarak işlemi bitirmeli. Eğer paso alırken elmas uçu fazla daldırırsa diskin ısınmasına sebep olacağından yine eğebilir.

Tabii bunu ustanın yanında şu şekildemi yapıyorsunuz veya aldığınız paso fazla değilmi derseniz usta işi bırakabilir sizde yarı yolda kalabilirsiniz

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...