İçeriğe Yönlendir

Hava Filtre Borusu


Ersin Gülpınar

Recommended Posts

Ersin Gülpınar

Merhaba değerli fordum ailesi....

Öncelikle belirteyim yani fordçulardanım. Aman sakın yanlış anlaşılmasın malum bunun 2 anlamı var. Neyse sorunum şu...

Arabyı aldığımdan beri (1996 Ford Escort 1.6 CLX HB.) arabadaki düşük performans, tekleme, gaz yememe sorunları ile karşı karşıyayım. Ancak szilerin sayesinde bir çok sorunumu aştım. Demiş olduğunuz bütün sensörleri balata spreyi ile temizledim. Sonuç ne derseniz. Ben nasıl bir araba almışım inanın ben bile şaşırdım. Araba muhteşem oldu. Gidişi - kalkışı - performansı tek kelime ile harika.

Ancak şimdide farklı bir sorun ile karşı karşıyayım. Aracın rolantisi ısındıktan sonra 2000-3000 devirlerde takılı kalıyor aşağıya düşmüyor. Benzin - Gaz farketmiyor. ( Bu sorun zaten vardı ancak bu kadar belirgin değildi. )

Şimdi geldik konuya hava filtresinden çıkıp boğaza giden boruda çatlaklar var. Çatlakların tamamı hava akış sensöründen önce zaten öyle olmalı diyeceksiniz. Bu borudaki kırılma ve çatlakları kapatmaya çalışıyorum. Geçici çözümler üretip önüne geçebiliyorum ancak sorun tekrar devam ediyor.

Bu sorunu naslı aşabilirim?

Bu hortumun yedeğini bulamıyorum? Nerden bulabiliriz?

Bu hotumun farklı bir şekilde olanlarından taksam olurmu? ZYTEC motrolara uygun Z TECH Esnek hava filtre borusu 70 - 76mm olanları var.

İlginiz için hepinize teşekkür ederim....

Yorum bağlantısı
Ersin Gülpınar

Evet onuda balata spreyi ile temizledim... Bugünde araç yine eskiye döndü. Herşey eski hali ile aynı şu anda ufacık bir tepeyi dahi 1. vitese kadar düşerek çıkabildim...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Rölanti kontrol valfini temizleyince, eskisinden kötü bir sonuç çıkabiliyor, bu tamamen şans işi.

2. Emme manifoldunuz alüminyum mu, plastik mi?

3. Çatlak olan boruyu, yapı marketlerde satılan gri renkli bez yapıştırma bandı ile iyice sarabilirsiniz, işe yarar, güzel de durur.

Yorum bağlantısı
Ersin Gülpınar
(düzenlendi)

Merhaba Çağlar Bey sorunumla ilgilendiğiniz için teşekkür edeirm.

Reset işlemi demişsiniz. Sizin dediklerinizi aynen yaptım ancak sorun olumsuz. Araç bir müddet sonra yine eskiye dönüyor. Yani reset işleminde sorun var. Reset yapamıyorum galiba. Bu motorda reset işlemi farklımıdır? Allah rızası için bir destek atın arabadan soğudum iyice.

Aracın motoru aşağıdaki gibidir. Benim kisi ZYTEC motor olanındandır. Sıralı sistem lpg var. Bu benim aracım değil ancak sistem olarak aynısı.

2ij2805.jpg

tarihinde Onur Berkta? tarafından düzenlendi
L
Yorum bağlantısı
Alper Ekinci

Ersin hocam bi karbüratörcüye gidin ve gaz kelebeği ve çevresini temizletmek istiyorum deyin ya da ne spreyi bilmiyorum ama o spreyden alın ve gaza basarken açılan gaz kelebeğini ve çevresini bi güzel spreyleyin.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Alüminyum manifoldlu olan tip, bunların hepsi Zetec tir. Önce subap durumuna bakmalı, kompresyon testi yaptırın, düşük çıkarsa temizlik ile düzelme şansı %90 dır.

Yorum bağlantısı
Ersin Gülpınar

Alper - Çağlar bey yorumlarınız için teşekkür ederim.

Araç bugün itibari ile tekrar düzene girdi. Ancak rolanti ilk başta dediğim gibi hala 2500 - 3000 dvirlerde takılı kalıyor. Araç ilk çalıştırma esnasında rolanti normal. Daha sonra motor ısındıkça sorun başlıyor.

Yaptıklarımı sıralayayım.

Forumdan okuduğum şekilde reset işlemni uyguladım.

Balata spreyi ile sensörleri tekrar baştan temizledim.

Balata spreyi ile motor çalışır durumda iken yaklaşık 3000 devirde iken boğaz ve kelebeğe sıktım.

Karter havalandırma hortumunu temizledim.

Sonuç olarak araç düzeldi rolanti hariç.

Yorum bağlantısı
Alper Ekinci

by-pass ventili temizlenme işine her zaman olumlu tepki veren bi sensör değil maalesef.By-pass ventilini değiştirirseniz sorun çözülecektir

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Korçak

ısı sensörüde rölanti problemi yapabiliyor.yukarıdaki resimde kırmızı başlı içinden iki kablo çıkan parça.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...