İçeriğe Yönlendir

Polo Stop Ediyor


Mehmet Acar

Recommended Posts

Mehmet Acar

Selamlar.

Ben eşime 2 ay kadar önce 98 model polo hb otomatik aldım. 1 hafta sonra sorunlar başladı.

Aşağı yukarı hepsini çözdüm ama arabanın durduık yerde stop etme sorununu çözemedim.

Sürüş halinde stop etmiyor ama kırmızı ışıklarda falan durunca, çok yavaşlayıp durunca stop ediyor araba.

Diğer forumları dolaştım durdum, birkaç usta da gezdim ama sonuç alamadım.

Benzer bir sorun daha önce yaşayan var mı?

Araç benzili ve lpg yok araçta.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen rolanti valfi sorunudur.. Bu parça ile ilgili çalışma yapıldı mı ?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Rölanti valfi sağlam çıkarsa ; gaz kelebeğini temizletin ; büyük ihtimalle sorun çözülür..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Tekrar çalışma sırasında bir problem oluyor mu ?

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

istanbulda olsa idiniz kesin çözüme ulaştırırdım sizi. İddia ediyorum vw grubunda en iyi özel servisi tanıyorum :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Rölanti valfi nasıl bir parçadır bilemiyorum ama boğaz kelebeği temizlendi. sonuç olumsuz. onun dışında tüm ateşleme sitemi değiştirildi. bobin, kablo, buji, distribütör dahil olmak üzere.

Kelebeği temizleyince bir süre düzeliyor, sanırım o devrede rölanti biraz yüksek kaldığı için stop edecek devire düşmüyor. sonra 600 civarında devirlerde gezinmeye başlayınca stop etme sorunu da başlıyor.

Kelebeğin düzelteceğinden emin olsam 500-600 lira civarı bir parça değiştireceğim ama ondan da emin değilim.

Rölanti valfi nerededir rölantiyi kelebek ayarlıyor diye biliyorum polo larda emmi. Yanlış mı biliyorum?

Tekrar çalışma sırasında problem olmuyor. Aslında bariz şekilde vitesi boşa alırken devir düşüklüğünden gidiyor ama devri o seviyede ne tutuyor onu bulamadık.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Rölanti valfi nerededir rölantiyi kelebek ayarlıyor diye biliyorum polo larda emmi. Yanlış mı biliyorum?

Enjeksiyonlu araçlarda rolanti valfi vardı.. Kelebek ayarlamaz emmim..

Muhtemelen Gaz gelebeğinin altında emme manifoltu üstünde bir parçadır.. Orada olması gerekir...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Benim skoda 1.3 mpi bir arabam vardı ; aynı şekilde stop etme problemi oluyordu ve kelebek temizliği ile düzeliyordu ama sizin sorun daha farklı sanırım..

10.000 km de bir temizletirdim..

Karbon clean yaptırabilirsiniz ?

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mehmet Acar

Evet, uzun uğraşılar sonucu sorunu çözdüremedik. Ve sonunda eşim aracı kullanırken yokuş yukarı giderken araç stop etmiş, araç geri kayıp park halindeki araca çarpmış.

2 aracın hasarı toplam 1250 TL tuttu. Sonra aracı bir elektrikçiye gösterdim, 1 hafta uğraştı ve tamam hallettim dedi. Kısmen düzelmişti ama nadiren yine stop ediyordu.

Araçta değişmeyen tek motor ve beyinler kalmıştı. Sonra tamircim sattı arabayı.

Bir otomatik vites araba maceramız da 6500 TL net zarar ile kapanmış oldu.

Bu olaydan çikarılacak dersler;

1- Galericinin her dediğine inanma, galericiden araba alma.

2- 96-01 arası pololara yaklaşma.

3- 2 nci el arabaya bir daha yaklaşma.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Evet, uzun uğraşılar sonucu sorunu çözdüremedik. Ve sonunda eşim aracı kullanırken yokuş yukarı giderken araç stop etmiş, araç geri kayıp park halindeki araca çarpmış.

2 aracın hasarı toplam 1250 TL tuttu. Sonra aracı bir elektrikçiye gösterdim, 1 hafta uğraştı ve tamam hallettim dedi. Kısmen düzelmişti ama nadiren yine stop ediyordu.

Araçta değişmeyen tek motor ve beyinler kalmıştı. Sonra tamircim sattı arabayı.

Bir otomatik vites araba maceramız da 6500 TL net zarar ile kapanmış oldu.

Bu olaydan çikarılacak dersler;

1- Galericinin her dediğine inanma, galericiden araba alma.

2- 96-01 arası pololara yaklaşma.

3- 2 nci el arabaya bir daha yaklaşma.

Yetkili servise de bir danışsaydınız bence, bir kere kazıklardı ama olurdu heralde. :kihkih:

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
Yetkili servise de bir danışsaydınız bence, bir kere kazıklardı ama olurdu heralde. :)

Bence de öyle yapsam daha iyi olurdu ama, onlar da çözemezdi gibime geliyor.

Hepsinin yaptığı vaccom'a bağlayıp, "kelebek arızası veriyor, değiştirelim" demek.

Gittiğim çoğu usta öyle dedi ondan biliyorum. Bu polo zaten herşeye kelebek arızası diyor. :D

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

Ben polo ile 3 yıl uğraştım , başa çıkamadım sattım.98 modeldi benimki , Benzinliydi. Yolda giderken silkinme , durunca , köşe dönerken stop etme , rolanti problemleri bıktırmıştı artık.Onu verip 2005 focus aldım şimdi onun rolanti problemi ile uğraşıyorum.:D

Gaz kelebeğini sökün , arkada yıldız civatalı bir kapağı var onu açınca küçük dişliler ve onlara bağlı düz kablo gibi bir parça var onları güzelce temizleyin.o kablo gibi şeyin üzerinde karbon var çalışa çalışa o karbon zamanla bitiyor.Onun üzerini kurşun kalemle karalamak işe yarıyordu.Bu araçlarda her akü sökmede beya gaz kelebeğinin fişini çıkarmada bilgisayar ile gaz kelebek ayarı yapılması gerekir.Potansiyometre ayarıydı galiba adı.O ayarıda yaptırın.Geçmez ise emme manifoltuna giren küçük bir parça vardı ucunda kablo falan var.Onu değiştirin.Yine düzelmez ise ya gaz kelebeğini yenisi ile değiştir yada arabayı sat :D

Not.ben bunları hepsini yaptım düzelmedi sattım.

tarihinde Engin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...