İçeriğe Yönlendir

Fren Hangi Durumda Daha İyi Tutar ?


Burak Karahan

Recommended Posts

Servet Aydın

Bence hangi fren şekli hangi araçta iyi ise o şekilde kullanmak lazım fren ve debriyajı.. Örneğin eski kasa Transit imkan yok normal fren ile durabilsin. Motor freni mevcut frenle aynı güçte olduğundan direk frene basarak durabilirdi araç..

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
Şehir dışına cıktıgım gun söz olsun Çağlar abi . Neredeysen gelirim :D

Mangalı babam karşıladı forumdaki çoğunluğun sayesinde :D Ama öyle bir akşamdı ki babam ben annem kardeşlerim kuzenim bilgisayarın basına toplandık forumum görüşlerini bekliyoruz :wub: Gelen her yorumda babam biraz daha terledi ve marketin yolunu tuttu :D

Paket kabul ederiz sorun değil yani. :D

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Debriyaj fren tamam basta, :D

bu arada direksiyonu da sağlam tut, :D

Özellikle ani fernlerde,tümsek,kasislerde,hatta küçük taşlar bile direksiyon sağlam tutulmadığı zaman hakimiyetin kaybolmasına ve kontrolden çıkmasına sebep olabilir....oh be cümle nihayet bitti,biraz bozuk olabilir :D

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

kesinlikle önce fren debriyaj iyice durma pozisyonuna gelince kullanılmalı ayrıca öyle frenaj yapıldığında Debriyaj balatasının ömrü çok kısa olur

Yorum bağlantısı
Erdal Akay

Hiç denemedim ama,diğer forumcularda yazmamış kompresör+fren daha etkili olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)

Bizim araba otomatik, boşa alıp durmakla ile D'de iken durmak arasında çok fark var. Otomatik arabalar kompresyona daha zor girdiği için. Arkadaşın şırdaki görüşü haklı ben resmen araba 30-60 ile gider arabanın 2. ve 3. vitesinin arabayı ittirdiğini fark ediyorum. Frene aykırı kuvvet uyguluyor. Boşta durmak çok konforlu. D iken durduğun anda zaten garç sesi (balat tekeri tutmaya çalışıyor) freni düzgün dozladığınız zaman çok hissedilebilir. Sonuçta arabayı boşa alıp fren yapmıyorum :flowers:

Kaç km'de kaç metre fark ettirir bilemem.

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bizim araba otomatik, boşa alıp durmakla ile D'de iken durmak arasında çok fark var. Otomatik arabalar kompresyona daha zor girdiği için. Arkadaşın şırdaki görüşü haklı be resmen araba 30-60 ile gider arabanın 2. ve 3. vitesinin arabayı ittirdiğini fark ediyorum. Frene aykırı kuvvet uyguluyor. Boşta durmak çok konforlu. D iken durduğun anda zaten garç sesi (balat tekeri tutmaya çalışıyor) freni düzgün dozladığınız zaman çok hissedilebilir. Sonuçta arabayı boşa alıp fren yapmıyorum :wub:

Kaç km'de kaç metre fark ettirir bilemem.

Armağan sahurda ne içtin ?? Ne yazdığını anlayamadım :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

40 tonluk bir tır bana göre, sadece frenler zor durur;motor freni, ayak freni, park freni, retarter ne varsa asılmak gerek bence. :wub:

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)
Armağan sahurda ne içtin ?? Ne yazdığını anlayamadım :wub:

Eee göz damlası. İç dediniz yaa bana Ersen abi, Mehmet abi, Sen... :)

Neresini anlamadın abi?

Araba D'de gitmeye çalışıyor, zor duruyor ama ben yine de N'ya alıp durmuyorum zarar verir şanzımana diye. Özeti bu.

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Karahan
Dürüm kokulu kargo bile olsa olur sorun değil yerim :bravo:

Hakan abi az kaldı merak etme . Batıya geleceğim seneye . Geldikten sonraki ilk buluşma yada organizasyonda Çağlar abi Ersen abi sen ben yemeğe gideceğiz :)

Benim içinde sorun yok :p

:D

Debriyaj fren tamam basta, :good1:

bu arada direksiyonu da sağlam tut, :good1:

Özellikle ani fernlerde,tümsek,kasislerde,hatta küçük taşlar bile direksiyon sağlam tutulmadığı zaman hakimiyetin kaybolmasına ve kontrolden çıkmasına sebep olabilir....oh be cümle nihayet bitti,biraz bozuk olabilir :D

Abi yaşadım bunuda yaşadım . Çapraz tümsek yapmışlar . zor topladım arabayı .

Bizim araba otomatik, boşa alıp durmakla ile D'de iken durmak arasında çok fark var. Otomatik arabalar kompresyona daha zor girdiği için. Arkadaşın şırdaki görüşü haklı ben resmen araba 30-60 ile gider arabanın 2. ve 3. vitesinin arabayı ittirdiğini fark ediyorum. Frene aykırı kuvvet uyguluyor. Boşta durmak çok konforlu. D iken durduğun anda zaten garç sesi (balat tekeri tutmaya çalışıyor) freni düzgün dozladığınız zaman çok hissedilebilir. Sonuçta arabayı boşa alıp fren yapmıyorum :D

Kaç km'de kaç metre fark ettirir bilemem.

Aynen öyle abi . Fizik 2. bölümüm iyidir :D

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
frene basarım durdu durdu duramadı vurdu :) debraj mı o da ne :p

Al işte cevapların içinde en güzeli :good1: Tebrikler +rep mep hep sana :good1:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ama düz viteste motor freni ile takviyeleyebilecek şoför de tebrik ve taktirimi sunarım. rampa inişinde de çok tatlı kompresyona bindiririm aracı :good1: retarder vari şekilde :)

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Konunun özeti 1:09 saniyeden sonra iyi dinleyin :lol2:

Aynen bu videoda söylediği gibi panik frenlemelerde frenle birlikte debriyaja basmak motorun aracı hareket ettirici etkisini bertaraf edeceği için aracı daha çabuk durdurur. Siz siz olun frenle birlikte debriyaja da basın.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bizim araba otomatik, boşa alıp durmakla ile D'de iken durmak arasında çok fark var. Otomatik arabalar kompresyona daha zor girdiği için. Arkadaşın şırdaki görüşü haklı ben resmen araba 30-60 ile gider arabanın 2. ve 3. vitesinin arabayı ittirdiğini fark ediyorum. Frene aykırı kuvvet uyguluyor. Boşta durmak çok konforlu. D iken durduğun anda zaten garç sesi (balat tekeri tutmaya çalışıyor) freni düzgün dozladığınız zaman çok hissedilebilir. Sonuçta arabayı boşa alıp fren yapmıyorum :D

Kaç km'de kaç metre fark ettirir bilemem.

Eee göz damlası. İç dediniz yaa bana Ersen abi, Mehmet abi, Sen... :D

Neresini anlamadın abi?

Araba D'de gitmeye çalışıyor, zor duruyor ama ben yine de N'ya alıp durmuyorum zarar verir şanzımana diye. Özeti bu.

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik

Obaaa hakketen kötü olmuş ya. :D Şöyle olacaktı:

Arkadaşın şurdaki görüşü haklı. Ben resmen araba 30-60 giderken, 2. ve 3. viteste motorun arabayı ittirdiğini fark ediyorum.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu
Aşırı mecburi bir fren yapılacaksa; Sadece fren diyorum. Sebebi ise debriyaja basarsak motor kendini boşa alma tabir ettiğimiz duruma gelecek ve ilave olarak motor freni yapılmayacak. Frenaj mesafesi çoğalacak.

İlave : Ki acil fren yapılacak bir zamanda ne stop etmesi ne başka birşey düşünülmemelidir.

:D:D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...