İçeriğe Yönlendir

4300k Mı? 5000k Mı ? 6000k Mı ?


Yiğitcan Coşar

Recommended Posts

Yiğitcan Coşar

Öncelikle belirtmek isterim ki mali durumumu düzeltince ufukta çıkma far bulup megan2 mercekleriyle mercek işine girme niyetim var ama şu anda aracımın üzerinde önceki sahibinden kalma şu saçma beyaz ampullerden takılı. Yeni muayeneden geçti ve oradaki değerlere bakacak olunursa sağ ve sol ampullerin birbirinden lümen olarak farkları baya fazla gibi ve ömrünü tamamlamaya yakın gibi pek aydınlatmıyorlar :( Keza uzun ampullerde ömrünü tamamlamış gibi bariz farklı ve sarı yanıyor :D

Gelelim asıl konuya...

Ben bu konuya çok içerledim ve ampulleri değiştirmeye karar verdim ve hazır değiştirmişken xenona geçiş yapmak istiyorum. Zaten ilerde merceklerle de lazım olacak. Ama eskiden beri hep 8000K kullandım memnundum fakat artık göz boyamak istemiyorum gerçek aydınlatma istiyorum. Bunu yaparken rengin çok da sarı kalmasını istemiyorum. O yüzden aklımda oluşan ilk kanı 5000K olması yönünde ama 4300K nasıl olur diye de aklımdan geçmiyor değil. Video ve fotoğraflardan pek bişey anlaşılmıyor. En sarı far bile beyaz gibi görünüyor.

Anlayacağınız karar veremedim ne aydınlatması kötü olsun istiyorum nede görüntüsü sarı gibi dursun istiyorum hangisini alsam maksimum fayda sağlarım bu konuda :p

(Uzunlarda kısalar da H7)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Mercek işine gireceğiniz zaman megane 2 merceği değilde bi-xenon mercek montajı yapmanızı tavsiye ederim. Zaten bir sürü masraf ve işçilik oluyor en azından olmuşken bi-xenon olsun ki bari yapılan iş bişeye benzesin diye düşünüyorum.

Merceğin üzerinde çok abartı olanların dışında neredeyse tüm ampül değerlerini kullandım. 4300k - 5000k - 6000k ve 8000k. Bunların tümünün performansını birebir analiz ettim diyebilirim. 8000k yı daha bu işe ilk başladığım zamanlarda acemi iken milletin tavsiyesi üzerine kullanmıştım. Ne derecede bir performans verdiğini sizde az çok biliyorsunuz zaten. Daha sonra 6000k'ya geçiş yaptım fakat bir zaman sonra bu bile beni tatmin etmemeye başladı. Yani dedim ki kendi kendime aradığım kelvin değeri bu değil. :)

6000k'dan sonra 5000k'ya geçtim. Bu sanki ne 4300k nede 6000k gibi bir hava veriyor. 6000k'nın beyazlığı ve 4300k'nın sarılığı. İkiside 5000k'da mevcut. 5000k kimine sarımsı geliyor kimine beyaz.

Son olarak 4300k'ya geçtiğimde düşüncem şu idi. ''Tamam. Aydınlatma budur. Asıl performansı sadece 4300k verdi.'' Mesela Bursa - Yenişehir yolunu 8000k ile katediyordum sürekli. En son 4300k ile aynı yolları katettiğimde, sanki 8000k kullanırken ampüllerimin biri patlakmış ve far ayarım sanki oldukça aşağıdaymış gibi bir izlenim farkettim, ki öyle değildi. Yani 4300k ampüller öyle bir performans sergiledi ki uzun yolda. Belki bu işten anlamayan yanımda oturan biri, uzunlar ile yol yaptığımı düşünebilirdi o derece..

------

H7 kit işine gelince;

Bence şu an orjinal ampüller ile yolunuza devam edin. İleride mercek montajına geçiş yaptığınızda bi-xenon mercek kullanırsanız şayet, o zaman size ampülleri çabuk ısıtan koito vb. oem balast ve bunun yanındada oem kaliteli ampül (philips, osram vs.) gerekecektir. Çünkü şu an oem değilde çin malı sıfır bir kit almaya kalksanız neredeyse son nesil yüksek model araçlardan çıkan oem xenon kitler ile fiyatı aynı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Bence şu an orjinal ampüller ile yolunuza devam edin. İleride mercek montajına geçiş yaptığınızda bi-xenon mercek kullanırsanız şayet, o zaman size ampülleri çabuk ısıtan koito vb. oem balast ve bunun yanındada oem kaliteli ampül (philips, osram vs.) gerekecektir. Çünkü şu an oem değilde çin malı sıfır bir kit almaya kalksanız neredeyse son nesil yüksek model araçlardan çıkan oem xenon kitler ile fiyatı aynı olacaktır.

Katılıyorum. Uzun süre 6000K kullandıktan sonra 4300K ya geçiş yaptım ve hakikaten özellikle yağmurlu ve sisli havalarda performansı çok çok iyi. Ama merceksiz xenona karşıyım.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Yiğitcan ben şuan mercekli xenon kullanıyorum.Sana tavsiyem biraz daha sabredip mercekli xenon değilde direk bi-xenon dönüşümü yaptırman sonuçta para harcayacaksın.Ben bile ileride bunu düşünüyorum.Şimdilik sadece ampul al derim.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Neden bi-xenon öneriyorsunuz ? Yada şöyle diyim uzunlarım ayrı olduğu için neden uzunlarımda da mercek olsun ?

Aydınlatma açısından diyorsanız uzunlar için de ayrı bir kısa tepki süresine sahip kit alıp taksam aynı işlevi görmeyecekmi zaten ?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
Neden bi-xenon öneriyorsunuz ? Yada şöyle diyim uzunlarım ayrı olduğu için neden uzunlarımda da mercek olsun ?

Aydınlatma açısından diyorsanız uzunlar için de ayrı bir kısa tepki süresine sahip kit alıp taksam aynı işlevi görmeyecekmi zaten ?

Uzunlarınız olduğu gibi kalacak. Bi-xenona geçerseniz eğer uzunlarınız ister iptal edilebilir yada isterseniz bi-xenon'a ek olarak kullanılabilir. Biliyorsunuz ki; bi-xenon tek mercek. Uzunda kısada tek mercekte.

Bi-xenon kullanıp keyfini yaşayanlar genelde şöyle der ''Bi-xenon anlatılmaz yaşanır''

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

BOşver bi sini ikisini, tak geç Yiğidim :flowers: Ben de takacam zaten en merceksizinden. Bisiklet aydınlatması gibi aydınlatmamdan bıkmışım, biraz millet gözünü kırpsın :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

tüm forumu düşman mı etmek istiyosun kendine sen... :) bence biraz daha sabret yiğitcan geç merceğe bak keyfine... :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

4300 çiçek. limon sarısı renginde. beyazımsı ve en hoş duran bence o. diğerleri cırtlak mavi geliyor :p iş elimde çok temiz 8000k bir çift 1 ay kullanılmamış ampul var :D vereyim tak :p

mercek işi için megane merceği h7 kullanmıyor diye biliyorum eğer xenon merceği takacaksan.

bu arada muayenede uzun kısa far ayarı bozuk olunca hafif kusura devam mı :p

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
mercek işi için megane merceği h7 kullanmıyor diye biliyorum eğer xenon merceği takacaksan.

Halojen olanlar H1 mercekli.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kesinlikle bi-xenon ve kesinlikle 4300 k, zaten 4300 bir süre sonra 5000k ya benzer, ayrıca uzun yolda muhteşemdir, hava karadıkça beyazlaşır ve menzili uzar gibi olur, bi-xenon suz megan farı basit kalır, uzunlar halojen olduktan sonra kısalara xenon bence tırışka oluyor.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Tırtorolla forumunda yapan arkadaşlar megane2 marceği kullanmışlar ama hep ? Ya oturuyor bir şekilde yada ampul tipini değiştiriyorlar onu tam çözemedim sorularıma da cevap çok geç geliyor zaten.

Bu arada fiestada bi-xenon kullanıyordum biliyorum yani az çok zevkini ama ne biliyim ayarlarını da çok kurcalamak istemiyorum açıkçası.

Farlarım böyle...

24528022825558003587.jpg

Megane 2 Mercekleri( öyle diyorlar ve forumda 3. kez yapan arkadaş söylüyor bunu)

38964431983045992854.jpg

Buda bitmiş hali...

29225894004_large.jpg

29225894013_large.jpg

Ben içini boyar mıyım boyamaz mıyım bilmiyorum. Zaten araba siyah başka ve bir yeriyle de oynamayacağım için çok sırıtır diye düşündüm. Ampul tipinin değiştiğinden hiç bahsetmemişler.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Ben şunu anladım, bu işi yapmak isteyen yada az çok (tam değil) mercekten anlayan herkesin aklında fikrinde sadece megane 2 merceği var. Ne var anlamadım şu megane merceğinde. Varsa yoksa megane merceği sanki en iyi mercek bu. Bir dünya güzelim mercek var piyasada bence bunlara bakılmalı. (Bunda sizi kastetmiyorum.)

Bi-xenon mercek takmak ile normal h7 yada h1 mercek takmak arasında çok fazla bir fark olmayacak. Bi-xenon'da sadece tesisatta küçük bir değişiklik olacak bu da söz konusu olacak derecede değil. Ben mesela onca aracın içinde gittik lada vegaya h1 mercek taktık. O zamanki düşüncem elimdeki h1 kit zayi olmasın diye idi. Ama şu an bakıyorumda tamemen yanılmışım. Şimdi ki kafam olsa atarım h1 ampüleri kenara alırım bir çift d2s ampül güzel güzel bi-xenonun keyfini çıkarırım. Ama iş işten geçti.

Burada şu var; Bi-xenon mercek dediğimizde h serisi mercek ile arasındaki tek fark uzun kısa yapabilmesi değil. Şunu unutmamalıyız; bi-xenon mercekte kullanılan ampüller bizzat kullanılacağı bi-xenon mercek için üretilmiş ampüller. Ama h serisi mercekler böyle değil. Onlar halojen ampül için tasarlanmış ve siz buna xenon ampül takacaksınız.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

megane çıkması daha çok ve ucuza bulunuyor diye heralde. valeo mu vardı meganede :D

Allahın toyotocuları pehhh :D

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Ben şunu anladım, bu işi yapmak isteyen yada az çok (tam değil) mercekten anlayan herkesin aklında fikrinde sadece megane 2 merceği var. Ne var anlamadım şu megane merceğinde. Varsa yoksa megane merceği sanki en iyi mercek bu. Bir dünya güzelim mercek var piyasada bence bunlara bakılmalı. (Bunda sizi kastetmiyorum.)

Bi-xenon mercek takmak ile normal h7 yada h1 mercek takmak arasında çok fazla bir fark olmayacak. Bi-xenon'da sadece tesisatta küçük bir değişiklik olacak bu da söz konusu olacak derecede değil. Ben mesela onca aracın içinde gittik lada vegaya h1 mercek taktık. O zamanki düşüncem elimdeki h1 kit zayi olmasın diye idi. Ama şu an bakıyorumda tamemen yanılmışım. Şimdi ki kafam olsa atarım h1 ampüleri kenara alırım bir çift d2s ampül güzel güzel bi-xenonun keyfini çıkarırım. Ama iş işten geçti.

Burada şu var; Bi-xenon mercek dediğimizde h serisi mercek ile arasındaki tek fark uzun kısa yapabilmesi değil. Şunu unutmamalıyız; bi-xenon mercekte kullanılan ampüller bizzat kullanılacağı bi-xenon mercek için üretilmiş ampüller. Ama h serisi mercekler böyle değil. Onlar halojen ampül için tasarlanmış ve siz buna xenon ampül takacaksınız.

hmm anladım teşekkürler. Peki o zaman şöyle yapabiliyormuyuz. Şu anda bu işi yapacak bütçem yok. O yüzden normal bir xenon kit alsam daha sonra d2s mercek takıp sadece ampulü değiştirsem sorun çözülür mü. Kitte bir fark yok sanırım sadece ampul değişse oluyor. Birde uzunları iptal etmek istemiyorum. Hemd2s mercek hemde kendi uzunlarını aynı anda kullanabiliyordum sanırım bir önceki mesajlardan öyle anladım haksızmıyım ?

megane çıkması daha çok ve ucuza bulunuyor diye heralde. valeo mu vardı meganede :D

Allahın toyotocuları pehhh :p

Heralde ucuz olduğundan dolayı. Çok ucuza bir sürü mercek var neredeyse bedava yani :D

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Megane d2s merceği montaj olarak çok kolay ve ucuz. Ayrıca aydınlatma kalitesi çok iyi mercekler arasında..

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Megane d2s merceği montaj olarak çok kolay ve ucuz. Ayrıca aydınlatma kalitesi çok iyi mercekler arasında..

Ucuz olmasının nedeni de megane'ların paso sağa sola patlatması heralde :lol2: 10 kazanın 5'i megane :D

Servet abi sen bişey demedin konuyla alakalı sen bilirsin bu işleri :jedi:

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
hmm anladım teşekkürler. Peki o zaman şöyle yapabiliyormuyuz. Şu anda bu işi yapacak bütçem yok. O yüzden normal bir xenon kit alsam daha sonra d2s mercek takıp sadece ampulü değiştirsem sorun çözülür mü. Kitte bir fark yok sanırım sadece ampul değişse oluyor. Birde uzunları iptal etmek istemiyorum. Hemd2s mercek hemde kendi uzunlarını aynı anda kullanabiliyordum sanırım bir önceki mesajlardan öyle anladım haksızmıyım ?

Evet. Ampül değişimi ile merceğe uyum sağlayabilirsiniz. Hem mercek hemde uzunlarınız çalışır. D2s mercek hem normal var yani sadece kısa olarak kullanılan, hemde bi-xenon var uzun kısa olarak kullanılan. Siz megane merceğini kullanırsanız d2s olacak ama sanki h1 mercek gibi yanlızca kısalarda kullanılabilecek. Bu şekilde olursa zaten aracın uzunlarına ihtiyacınız olacak. Ancak bi-xenon d2s kullanırsanız o zaman uzunlara geçiş mercek asıtası ile olacak. Bunun yanında ekstra olarak aracınızın uzunlarınıda tabiki kullanabilirsiniz. Farlar kapalı ike sellektör yaptığınızda sadece aracın orjinal uzunları yanacak şekilde de ayarlatabilirsiniz. Açıkken zaten her ikiside faaliyete geçecek.

Megane d2s merceği montaj olarak çok kolay ve ucuz. Ayrıca aydınlatma kalitesi çok iyi mercekler arasında..

Tabiki aydınlatma kalitesi çok iyi ama artık demode oldu onu kastediyorum. Şu varki; bildiklerimizi biz zaten sizden öğrendik. :lol2:

Servet abi sen bişey demedin konuyla alakalı sen bilirsin bu işleri :lol2:

Sanırım şu an mercekten daha önemli bir konu ile meşgul. 13 ağustostaki toplantı gibi. :rofl:

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Bir ekleme yapıyım. Benim aracımda farlar komple kapalıyken selektör yapmaya kalktığımda hem kısalar hem uzunlar aynı anda yanıyor. Artısı eksisi olur mu bu sisteme ?

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Yiğitcan Coşar

Son olarak kaç K alayım gönlüm 6000K'dan yana bu gün siparişi vermek istiyorum :)

Birde uzunlar için kısa sürede ısınan xenon var mı bir ara konusu oldu da bulamadım hangi konunun içinde olduğunu :)

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Önümüz kış. Yağmurlu havalarda en iyi verimi 4300k verir.

Hepsi şu an üzerideki mavi ampullerden iyi olur kanısındayım, sisler uzunlar kısalar hepsi farklı renk şu anda :D Birde birşeyi farkettim farın aydınlattma çizgisi duvarda falan çok net çizgi şeklinde ayrılıyor bir mercek kadar değildir elbet ama çok güzel tasarlanmış sanırım :D

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

h7 değil mi farlar. o yüzden h4 yada h1 e göre iyidr kesilme çizgisi diye biliyorum.

bu arada elimde 4300K ve 8000K şeklinde 2 set ampul ve balast var. vereyim sana kışın 4300 leri kullanırsın yazın 8000k ları :D

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
h7 değil mi farlar. o yüzden h4 yada h1 e göre iyidr kesilme çizgisi diye biliyorum.

bu arada elimde 4300K ve 8000K şeklinde 2 set ampul ve balast var. vereyim sana kışın 4300 leri kullanırsın yazın 8000k ları :D

Verecek misin satacak mısın bu önemli bir nokta :D Taksit imkanı var mı, kart çekiyor musun:D Nakit yok kartla alacağımm malum öğrenciyim hala :D

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...