İçeriğe Yönlendir

4300k Mı? 5000k Mı ? 6000k Mı ?


Yiğitcan Coşar

Recommended Posts

Uğur Kamil

Ben bi-xenon'de 4300K kullanıyorum aydınlatma güzelde biraz mavi yansın istiyor insan. :)

Askerden sonra uygun fiyatta cin malı olmayan 5000K bulabilirsem yazın 5000k kışın 4300k kullanmayı düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Verecek misin satacak mısın bu önemli bir nokta :p Taksit imkanı var mı, kart çekiyor musun:D Nakit yok kartla alacağımm malum öğrenciyim hala :)

sahibindende ilanı var get ilanına taksit yapıyolar :p

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-akse...62568133/detay/

get ilanı yapınca 6-7 lira site komisyonu oluyor :crazy: 85 den get ilanı açarım istiyorsan. ordan kart ile alırsın. 2-3 lira da kart fark koyar.

ben de öğrenciyim sonuçta :p bana maliyeti 150 lira felan :p 4300k kit 7-8 aylık 8000k ampul sıfır sayılı 1-2 hafta taktım.

Ben bi-xenon'de 4300K kullanıyorum aydınlatma güzelde biraz mavi yansın istiyor insan. :)

Askerden sonra uygun fiyatta cin malı olmayan 5000K bulabilirsem yazın 5000k kışın 4300k kullanmayı düşünüyorum...

4300 ile 5000 arasında bariz fark yok ki.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
sahibindende ilanı var get ilanına taksit yapıyolar :p

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-akse...62568133/detay/

get ilanı yapınca 6-7 lira site komisyonu oluyor :) 85 den get ilanı açarım istiyorsan. ordan kart ile alırsın. 2-3 lira da kart fark koyar.

ben de öğrenciyim sonuçta :p bana maliyeti 150 lira felan :p 4300k kit 7-8 aylık 8000k ampul sıfır sayılı 1-2 hafta taktım.

Ne kadar kullandın 4300'leri gideri var mı sonra 8000'e mahkum etme beni :) Bide yeni söktüm demiş bak ben bu konuyu ne zaman açtım o zaman mı söktün bu zaman mı söktün karar ver ciddi alıcıyım :crazy:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ilanı açalı bi hafta oldu. forumda da varda araya kaynadı galiba

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...t&p=1238911

gideri var tabi ben farları satınca geçen hafta boşa çıktı. kit geçen şubat alındı. ampullerin bir sıkıntısı yok. 8000k lar zaten sıfır ayarında dediğim gibi :) 4300 lerde 7-8 aylık işte. ben ampul yada kitten sıkıntı yaşamadım. garantisi de var aslında ama sizin orda iş yapmaz. bişi olsa yolla desem kargo parasına sıfır ampul alırsın :crazy: ebayda halojen ampul parasına satıyorlar. bir çift NB alsan 40 lira zaten.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
ilanı açalı bi hafta oldu. forumda da varda araya kaynadı galiba

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...t&p=1238911

gideri var tabi ben farları satınca geçen hafta boşa çıktı. kit geçen şubat alındı. ampullerin bir sıkıntısı yok. 8000k lar zaten sıfır ayarında dediğim gibi :) 4300 lerde 7-8 aylık işte. ben ampul yada kitten sıkıntı yaşamadım. garantisi de var aslında ama sizin orda iş yapmaz. bişi olsa yolla desem kargo parasına sıfır ampul alırsın :crazy: ebayda halojen ampul parasına satıyorlar. bir çift NB alsan 40 lira zaten.

Aslını söylemek gerekirse fiesta'dan kalma 2 tane set var evde. Birisi şu uzunları sarı yanan H4 sistemden, diğeri motorlu sistemden onlara ampul alsam da olur da sıfır kit alıp temiz temiz takmak istiyorum :p Fiesta gibi maymuna çevirmek istemiyorum bunu :) Kaputun altı çok temiz biliyor musun eski kitler sırıtır :p Birde o motorlu sisteme yeni ampul almıştım ampul söketi uymadı kestim taktım falan çorba oldu biraz satsam kimse de almaz :p

Hacı kasma,tak 30bin k geç. :p

Geçen gördüm bir tane bilmem ne pembesi 4 mt önünü zor aydınlatıyor benim sis farı onun kadar belki çok bile aydınlatıyor :p

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Hacı kasma,tak 30bin k geç. :)

30 bin K resmen Şahin K. işi :crazy:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kısaca kesinlikle 4300k almalısın, gerisi hikayedir, gece 3-4 şeritli otobanda uzunları aç ve yolu ortala, ne demek istediğimi anlarsın, otobüs falan varsa yolda onun farlarını silip atarsın, geçen yeni kasa bir jetta takıldı peşime, uzun yapıp arada yola bakıyor, bir açtım benimkini uzun bir süre beni sollamadı, arkamdan geldi bayağı bir süre, deli gibi aydınlatıyorum tabi :lol2: sonra tokatladı, tsi motormuş galiba, yalnız xenonda uzun işi için bi-xenon şart, halojen hayatta yetişemiyor, yani kısa xenon uzun halojen kalırsa olmaz.

Selektör olayında sistem soğukken en hızlı ateşleme için alacağın D1S ampül ve Gen5 balastlar olmalı, en hızlısı bu bildiğim kadarıyla, zaten bi-xenonda far açıkken selektör resmen flaş patlaması gibi oluyor, far koluna anlık dokunmam yetiyor, ben gen5 alacaktım bekliyorum, buna yakın hızda slim digital balastlar var, gayet iyiler ama gen5 kadar değiller tabii, kalın uyduruk analog balastlardan çok iyi oldukları kesin ama.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

gen 5 ve d1s ler en hızlı ısınan ama pahalı. zaten orjinal arabalarda farlar kapalı iken bi xenon selektör yapmıyor. yannıda halojenlerde oluıyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mustafa mesela benim araçta bi-xenon olsa,gündüzleri selektör yapamayacakmıyım?

orjinal farlarda mesela FII de cmax te kısalar yanmadığında halojen uzunlar ile selektör oluyor. sizinkiler özel yapım olduğu için tesisatı ona göre ayarlanacak. ama xenon kiti yanmaz iken peş peşe selektör atamayacaksın çünkü çakma xenonda farlar ilk açılışta bir kere flaş gibi patlıyor sonra belli bir süre ısınması gerekiyor. 5-10 sn içinde bi atımlık selektörün oluyor. Misal ben o yüzden bi xenon far için çift reflektörlü makyajlı kasa farı aldım. hem ampül balast ömrü için daha iyi oluyor 2. halojen uzunlar.

çakma xenon dediysem d2s kitte bile o sorun var. sadece balast gen4 felan olunca daha çabuk ısınıyor.

d1s te ise ampulde ateşleyici var onda bu sıkıntı minimuma iniyor tani gen 5 balast ile.

misal Anılın far ilk selektör ile sonrakilere bakın. ki bu d1s kit. onda bile ilk selektörler soğuk ampul balastta cansız. sonrakiler tam verimde.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
gen 5 ve d1s ler en hızlı ısınan ama pahalı. zaten orjinal arabalarda farlar kapalı iken bi xenon selektör yapmıyor. yannıda halojenlerde oluıyor.

bi-xenon olanda halojen olmazki, olanlarıda ucuza kaçanlardır, Ford mesela, bundanda çalımış gen5 koymamış, gen5 te gerek yok halojene, bmw lere falan baksana adamlar yapmış, ben gündüz yapıyorum ve deli gibide yanıyor :D

ayrıca pahalı değil aslında, 300 kaatçık...

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

en son model 5 serisinde bile 2. uzun olarak halojen reflektörlü far kullanıyolar. 300 liraya alınan kit sıfır değil :D çıkma. sıfır balastın tanesi çok uçuk kaçık fiyatlardan satılıyor. ebayda bile en ucuzu 120 euro felan.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
en son model 5 serisinde bile 2. uzun olarak halojen reflektörlü far kullanıyolar. 300 liraya alınan kit sıfır değil :D çıkma. sıfır balastın tanesi çok uçuk kaçık fiyatlardan satılıyor. ebayda bile en ucuzu 120 euro felan.

Allah Allah, neyse olabilir tabii, çıkma gen5 bile evladiyelik zaten, gidip sıfır almaya hacet yokki, uygun zamanda stoğa eklemem lazım bu gen5 i :elisopali:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
misal şu spot bir ürün normalde. ve gen3

http://urun.gittigidiyor.com/Hella-D2S-Gen...0QQidZZ30491021

tek tarafına 600 lira dendiğini biliyorum :D

ühh fiyata bak, tamamen gereksiz, 2 ampül 2 balastı 300 e alırım senelerce kullanırım, sıfır almaya gerek yok, zaten yeni oluyorlar bunlar, ölüsü bile senelerce dayanır bu balastların zaten, bu balastların bozulma yüzdesi çok az, alacaksan 2 sıfır d1s alırsın 5 sene banamısın demezsin, o ada sadece ampül için, balast' a birşey olmuyor zaten.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
4300 ile 5000 arasında bariz fark yok ki.

İnternetteki resim ve videolara göre baya bi fark var ama geneldede herkes 4300'ler bi süre sonra birazdaha mavimsi yanıyor diye kafam iyice karışıyor...

Bildigim kadarıyla 5000K üzerindekilerdede orjinal D2S ampul yok, cin malıda takmam aracıma. Önümde 1.5 sene var o zaman bi gelsin değerlendirme yaparım :kihkih:

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Mustafa mesela benim araçta bi-xenon olsa,gündüzleri selektör yapamayacakmıyım?

Benim araçtaki bi-xenon.

Ne diyot takıldı nede başka herhangi bişey tamamen orjinal tesisata takılı xenon.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Benim araçtaki bi-xenon.

Ne diyot takıldı nede başka herhangi bişey tamamen orjinal tesisata takılı xenon.

Videodaki senin arabaysa uzuna geçişte gecikme var, bende selektörde bir anda uzun oluyor kısayı göremiyorum bile, orjinal tesisata taktığın için geçişte bu oluyor, h4-3 kablo seti al, far kapalıyken selektör yapınca direk uzun yansın, sende önce kısa sonra uzun oluyor, flaş etkisi zaten olmaz bu durumda.

4300k lar zamanla önce beyazlaşıyor sonra maviye doğru gidiyor, 5000 direk beyaza yakın olduğundan daha kısa zamanda maviye döner, sen 4300jk dan şaşma.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yeryüzünde hiç bir bi-xenon merceğin uzun hüzme mesafesi halojen uzun reflektörleri ( H4 hariç ) kadar menzilli değil, fakat ECE R normlarını karşılıyacak yeterlilikte. Merceğin kesilme çizgisi aydınlanmayan yerleri tamamen karanlıkta bıraktığından selektörün daha uzağı aydınlattığını sanıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yeryüzünde hiç bir bi-xenon merceğin uzun hüzme mesafesi halojen uzun reflektörleri ( H4 hariç ) kadar menzilli değil, fakat ECE R normlarını karşılıyacak yeterlilikte. Merceğin kesilme çizgisi aydınlanmayan yerleri tamamen karanlıkta bıraktığından selektörün daha uzağı aydınlattığını sanıyorsunuz.

Hımm doğrudur ama bu sanrı güzel oluyor vallahi, tabi benim H4 tü, istisnayım, bende acaip fark var :D

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Videodaki senin arabaysa uzuna geçişte gecikme var, bende selektörde bir anda uzun oluyor kısayı göremiyorum bile, orjinal tesisata taktığın için geçişte bu oluyor, h4-3 kablo seti al, far kapalıyken selektör yapınca direk uzun yansın, sende önce kısa sonra uzun oluyor, flaş etkisi zaten olmaz bu durumda.

4300k lar zamanla önce beyazlaşıyor sonra maviye doğru gidiyor, 5000 direk beyaza yakın olduğundan daha kısa zamanda maviye döner, sen 4300jk dan şaşma.

Selektör yapınca direk uzunlar yanıyor(önce kısa sonra uzun değil) ama kolu bıraktıgımda önce kısa oluyor ondan sonrada sönüyor. Selektör yapınca uzunlara giden elektirigi 1 sn geç kesen bi parça koyulsa araya o zaman mercegin içerisindeki kapak kısaya düşmeden direk farlar söner(çokta önemli değil bence)...

Gece ve gündüz test ettim farlar kapalı iken bana yeterli geldi selektör, zaten ben sürekli kısalar açık dolaşıyorum. Babam ve abim gündüz farları açmaz sadece babam haftada 1 kere kullanıyor abimde genelde gece kullanıyor....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Selektör yapınca direk uzunlar yanıyor(önce kısa sonra uzun değil) ama kolu bıraktıgımda önce kısa oluyor ondan sonrada sönüyor. Selektör yapınca uzunlara giden elektirigi 1 sn geç kesen bi parça koyulsa araya o zaman mercegin içerisindeki kapak kısaya düşmeden direk farlar söner(çokta önemli değil bence)...

Gece ve gündüz test ettim farlar kapalı iken bana yeterli geldi selektör, zaten ben sürekli kısalar açık dolaşıyorum. Babam ve abim gündüz farları açmaz sadece babam haftada 1 kere kullanıyor abimde genelde gece kullanıyor....

Rahatsız etmiyorsa sorun yok, bir zararıda yok zaten.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
H4'te uzunları yakma diye bir seçenek varmı ki :( Ben uzunlara aldığımda,ortalık karanlıklaşıp,mavimsi bir renk alıyor ve önümü bile doğru dürüst göremiyorum,far ayarını aşağıya aldığımda iyi oluyor ama bu seferde uzakları aydınlatmıyor,H4'lü araçlara bi-xenon şart bence...

Üzgünüm, fusionun far dizaynı hatalı demekki, yapacak birşey yok, benim fiestanın farı uzunlarda filipis GT150 ile süperdi, şimdi ise daha süper oldu, sen acilen bi-xenon a geç rahat et :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Yeryüzünde hiç bir bi-xenon merceğin uzun hüzme mesafesi halojen uzun reflektörleri ( H4 hariç ) kadar menzilli değil, fakat ECE R normlarını karşılıyacak yeterlilikte. Merceğin kesilme çizgisi aydınlanmayan yerleri tamamen karanlıkta bıraktığından selektörün daha uzağı aydınlattığını sanıyorsunuz.

Vay pirim bilimsel ve norm vererek koymuşsun son noktayı... :(

Benim h4 bixeonlar nasıldı ha , 4300 K ne güzeldi değil mi ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Benim araçtaki bi-xenon.

Ne diyot takıldı nede başka herhangi bişey tamamen orjinal tesisata takılı xenon.

E İlker farın içine h4 e göre tesisat döşemiştir ondan. ben sigorta kutusundan hallettim. çünkü ben farlar kapalı iken xenon ile selektör yapsın istemiyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...