İçeriğe Yönlendir

Kazaları Araçlarımız Değil Biz Yapıyoruz !


Aşkın Barçın

Recommended Posts

Aşkın Barçın

Bayramda yaşanan kazaların analizi şöyle ;

Bayram tatilinde tek araçla kaza yaptık!

Yurt genelinde, Ramazan Bayramı tatili boyunca polis bölgesindeki trafik kazalarının yüzde 63’ünün tek araçlı, yüzde 18’inin de zıt yönde seyreden iki aracın çarpışmasıyla meydana geldiği belirlendi

Trafik Hizmetleri Başkanlığı tarafından, 9 günlük bayram tatili

boyunca meydana gelen ölümlü 83 trafik kazasıyla ilgili yapılan analizde, dikkat çekici sonuçlar elde edildi.

Ramazan Bayramı tatili boyunca polis bölgesinde, yurt genelinde 83 ölümlü ve 2 bin 121 yaralamalı trafik kazası meydana geldi. Kazalarda, 116 kişi öldü, 4 bin 4498 kişi yaralandı.

Bayram tatilindeki kazalarda günlük ortalama 13 kişi yaşamını yitirirken, en çok can kaybı tatilin birinci ve üçüncü gününde gerçekleşti. Bayramın birinci günü 26, üçüncü günü 23 kişinin öldüğü kazaların yüzde 36’sı yoldan çıkma ve devrilme, yüzde 13’ü yayaya çarpma, yüzde 13’ü karşılıklı çarpışma, yüzde 13’ü arkadan çarpma, yüzde 12’si sabit cisme çarpma, yüzde 10’u yandan çarpma veya çarpışma, yüzde 2’si ise duran araca çarpma Şeklinde meydana geldi.

Kazaların yüzde 59’u tek yönlü yollarda, yüzde 41’i ise çift yönlü yollarda oldu

Yorum bağlantısı
Mehmet Esin_2

bence kazalar bayram kazası değil. uzunyol kazası. Benim aracım 07 con. 110 hp glx.

arefe günü milas a giderken söke ovasında (bilenler anlayacaktır) dikiz aynamdan sellektör yapıldığını görüp kaçacak yer aradım.

(iki arkadaş kapışmış geliyor. birisi 34 diğeri 06 plakalı sedan araçlar duble yolda trafiğin arasında slalom yapıyor. muhtemelen ikiside yolun yabancısı. çünkü o yolu bilenler 120 yi geçmez. yol sathı bozuk, zemin dalgalıdır. 150 civarı ve üzeri hız yaparsanız küçücük bir hatada araç yol kenarındaki drenaj kanallarına uçar. sonuç malum.)

benimle birlikte birkaç araç bankete çekilip araçlara yol verdik. nereye gittiler göremedik. merakta etmedim. bayramın 3. günü aracın birisini bodrum yolunda gördüm yine aynı şekilde gidiyordu.

insan yalnız kendisine güvenmemeli bence. ne kadar iyi sürücü olursanız olun. karşıdaki sürücünün kim olduğunu bilmiyoruz. 2009 yılında kaza yapana kadar bende kendime ve aracıma çok güveniyordum. yağmurda kayıp günahsız bir abiye arkadan çarpıca anladım ki bindiğimiz şey bir demir yığını. şimdi özellikle yolun sonuna doğru 80 km düşüyorum.

dikkatimin en dağınık olduğu zaman son 15-20 km oluyor.

herkese kazasız belasız yolculuklar...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bende bayramda seyahat ettim, en çok kızdığım ve her seferinde başıma gelen arkadan yaklaşmakta olan iki aracın birinin sağımdan diğerinin solumdan geçmesi...Bayramın 1. günü yine başıma geldi, 110 km. civarı orta şeritte Gerede' nin oradayım, geriden gelen başka bir Focus amannn şimdi kim sola geçecek dedi ve sağdan geçti... :nazar::)

Ben bunu bazen yapıyorum çünkü 130 ile giderken arkadan 160-170 kaptırıp gelen ışığını ya da çakma zenonu yaka yaka geliyor. 110 a düşmek istemiyorum ve sağ şerit boş.

Kazaların bence önem sırasına göre sebebi şunlar:

1- Acele etmek

2- Dalaşmak

3- Uykusuzluk

4- Alkol

5- Başka bişeyle uğraşmak (telefon, yanda bir şey aramak vs)

6- Yol kusurları (eğimi bozuk viraj, ani daralan yol, olmadık yerde göbek vs)

7- Araç kusurları (kayma, gezinme, kabak lastik vs)

Yol kusurları malesef kendi kontrolumüzün dışındadır. Bu nedenle önem verilmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bu arada yıllık ölü sayısı 2500 dür. bayram sayısı 10 gün için 2500 / 365 x 10 = 70 dir..

Yorum bağlantısı
İhsan Yargıcı

seneler evvel ortaokul yıllarında iki kişinin muhabbetinde birinin söylediği söz hala kulaklarımdadır. araba kullanmak şarkı söylemek gibidir usül makam bileceksin ne çok ağır kalacaksın ne de çok hızlı olacaksın.

o gün yer etmişti bu söz bende ama sesim güzelmi orası tartışılır arada herkes gibi bende detone olmuyor değilim. ama tahammül edebiliyorum.yeri geliyor hız yapmak zorunda kalıyorum yeri geliyor adres ararken ağır kalabiliyorum .

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

En büyük sıkıntı sabırsızlık bence; aşırı hız, hatalı sollama, başkasına yol vermeme, kırmızı da geçmek, her önüne gelen selektör yapma, korna çalma. Saygısızlık mı yoksa.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
En büyük sıkıntı sabırsızlık bence; aşırı hız, hatalı sollama, başkasına yol vermeme, kırmızı da geçmek, her önüne gelen selektör yapma, korna çalma. Saygısızlık mı yoksa.

trafiği ve araçları tehlikeye atmak suç olarak görülmeyip işlem yapılmadığı için yolların kralları hayvanlar oluyor, dibine girme, çakma ayarsız zenonlarını yakma, her türlü taciz kazaların baş aktörüdür.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Dün işe giderken Anadolu bulvarında bir kurya firmasına ait bir araç deli gibi gidiyor öndeki arabaları selektör ve korna ile sağa sola atıyordu ben dahil...Yaklaşık 2-3 km. sonra trafik ışıklarında beraberce durduk...Sağ şeritte duruyordu, bende ışık olmamasına rağmen ve hatta oradan dönmeyecek olmama rağmen korna ile uyarıp yol istedim ki camdan bir şey söyleyebileyim..Neyse yan yana geldik, burada sağa ışık yok ne yol istiyorsun dedi..Olabilir dedim acelem var..Çekti gitti tabi, bende arabanın üstündeki numarayı aradım..Çıkan bayan görevliye 34xxx59 plakalı aracınız organ mı taşıyor yolu birbirine kattı dedim..Ben ona sorarım dedi, kapattık telefonu...Polis arayacağıma firmayı ararım dedi yani kısaca ama uzun oldu biraz..:D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...