İçeriğe Yönlendir

C Max'im Başlangıçta Seri Değil, Aşırı Siyah Duman Atıyor.


Muammer Akbulut

Recommended Posts

Muammer Akbulut
(düzenlendi)

Merhabalar,

Bende 2006 model 80000 km de otomatik c max tdci ghia var. Mayıs ayında aldım (Daha öncede aynı özelliklerde c max manuel vardı, c max hastasıyım) aracım 2000 devire ulaşıncaya kadar mümkün değil hızlanmıyor, özellikle klima açıkken sanki 1 tonluk remork çekiyorum (2000 devire ulaşıncaya kadar arkam kapkara duman oluyor, 2000 deviri geçtikten sonra normale yaklaşıyor ama yinede performans yetersiz), rampa aşağı 160 km yi görmüyor (diğeriyle düz yolda 200 km'yi geçiyordum). Erzurum'da gitmediğim yetkili, özel servis kalmadı. Turbo, enjektör, pompa, egr, şanzuman, torkkonvertör vs. hepsi katalog değerlerinde çıkıyor, Ford servisinde torkkonvertörle şanzumanı İstanbul'da detaylı kontrol ettirmemi istediler, Bosch car serviste bilgisayarda "Turbo adaptasyon hatası" buldular, onun yazılım ve tamiri için Bursa'da Bosch servisinde Eşref ustaya yönlendirdiler.

Siz dostlar ne önerirsiniz? Böyle bir problem yaşayan oldu mu?

Würth'ün dizel katkılarından 3 ayda 3 kutu bitirdim; araba sağır dediler, yaklaşık 1000 km manuelde bile kendisi vites atıncaya kadar sıkıştırdım (Şehirler arası 20-21 krş yakan araba, km de yaklaşık 40 krş yaktı :D ) çok fazla bi değişiklik olmadı maalesef.

Birde bugün "motor sistem hatası" uyarısı verdi (Motor 2900 d/dk'yı geçmiyor). O arızada tecrübeliyim; diğer arabamda kızdırma bujileri yandı aynı uyarıyı vermişti, serviste 140 Tl'ye değiştirdim sorun çözülmüştü. Muhtemelen yine 150-200 tl'lik bi sıkıntısı var :D .

Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.

tarihinde Muammer Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Geçmiş olsun.

acaba hava akış metresi ile ilgili olabilirmi (maf sensörü),

hava,yakıt karışımını düzenli vermediğinden olabilir gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hiçbir katkı maddesi tamir amaçlı kullanılmaz, hele ki 3 ayda 3 depo katkı bitirmek, farklı soruna da yol açar, bence son uyarı ve 2950d/d yı geçmeme bambaşka ve yeni bir arıza. Turbo/enjektör/pompa/egr katalog değerinde çıkıyor cümlesi içinde sorunun kaynağı da gizli olabilir, bunlar nasıl ve kim tarafından hangi yöntem ile test edildi ve ne kadar ücret alındı?

Araç geçmişini ve km sini kontrol ettirdiniz mi?

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral

Geçmiş olsun;

Aracın ilk sahibi yani aracı aldığım arkadaş bana böyle bir egzozdan duman gelme arızası ile karşılaştığını ve servise gidip turbo ile ilgili bir borunun değiştiğini ve arıznın tamamen giderildiğini söylemişti başkada bununla ilgili bilgim yok.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Turbo borusu Tdci lerin klasik problemidir.değiştirildiyse mesele yok.Otomatik sanzımanda ise en iyi servis hatta uzman tek servis gebze nazer oto(ford yetkili servisi) dur.

Bence sizin probleminiz şanzıman değil ve benden size tavsiye şanzıman ı her yerde kurcalatmayın.Nazik bir şanzımandır başınıza iş açmayın boşuna.Hiç yapılmamış olabilir bir ara yağını değiştirtin yeterli olur.Çağlar Bey in dediği gibi kim nasıl test yaptıda değerler normal çıkıyor onuda anlayamadım.

Siz iyi bir ustaya gösterin özelliklede şunlara baktırın

1- turbo borusu ve bağlantılarında kaçak varmı 2-Maf ı söktürüp temizlik yaptırın çok basit bir iştir.yinede düzelmediyse egr yi kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...