İçeriğe Yönlendir

Hyundai Yeni I30


Fazlı Özdemir

Recommended Posts

Murat Ersel Çevik

Benimki gibi anahtarı hangi cebine koydugunu dahi sürekli unutan bi adam için, her araca binişimde cebime elime atıp kapıları açtırıp anahtarı kontağa sokmaktan, aracı parkedince cıkarken kilitlemekten kurtarsında... arada bi arızalanmasına razıyım :)

:D

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Benimki gibi anahtarı hangi cebine koydugunu dahi sürekli unutan bi adam için, her araca binişimde cebime elime atıp kapıları açtırıp anahtarı kontağa sokmaktan, aracı parkedince cıkarken kilitlemekten kurtarsında... arada bi arızalanmasına razıyım :)

Arıza falan anlamamda sen teknolojik özellik olarak bakıyorsun. Bence arabada ruh olmalı. :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz

ben test sürüşü yapacağım. Dedim ya ix35 i inceledim gelir gelmez. 1.6 d çıkarsa atlayacağım.

büyük hayallerle gittim test sürüşüne..araçta hankook kar lastiği vardı ondan mıdır bilmiyorum ama yoğun bir uğultu şeklinde asfalt sesi vardı..o ses lastikten kaynaklanıyorsa benzinlisi bile alınabilir abi..

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Arıza falan anlamamda sen teknolojik özellik olarak bakıyorsun. Bence arabada ruh olmalı. :)

Tosbaa tam size göre desenize :)

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Tam 1 yıl otomatik vites i20 troy kullandık. En ufak bir arızaya filan şahit olmadım. Beni rahatsız eden tek şey yol sesiydi. İzolasyon ya da lastik bilemiyorum artık.

ix35 güzel araç, ancak o fiyat aralığında kia sportage tercih ederim. Daha güzel görünüyor bence.

Aralık-Ocak ayında Güney Kore'ye gitmiştim... Oradaki arabaları gördükten sonra Türkiye'deki Hyundai ve Kia'lar oyuncak gibi göründüler gözüme :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Adamlar davlumbazlara bile yalıtım yapmışlar yok artık ya :D

ordan çok ses geliyor ama..

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Arıza falan anlamamda sen teknolojik özellik olarak bakıyorsun. Bence arabada ruh olmalı. :)

Ben yeni i30 da ruh gördüm :D Test etmenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Almanya'da başlangıç fiyatları;

Yeni i30 - [15.850€]

Golf - [16.975€]

Astra - [16.770€]

Focus - [16.950€]

BMW 1.16i - [23.850€]

bizdekilerle yanyana yazar mısın? (Ayrıca almanya'da boşline versiyonlar da çoktur aynı versiyon olmasına dikkat edelim)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Hyundai hala ucuz saylır, ama vw daha ucuz halk arabası, gariban işi. :D

bmw de bedava valla.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bugün ben de gebze de test srürüşü yaptım. Ful versiyon dizel.

Madde olarak aşağı yazdım kafamda kalanları:

1- Arka koltuk diz mesafesi iyi tavan iyi

2- bagaj geniş, focus hb den geniş.

3- Oturduğunuzda pozisyon düşük, araç önünüzü kapatıyor (eski Astra sendromu)

4- Ön tampon altı çok düşük. İnişli kavşak kenarlarında otopark çıkışlarında sürtebilir burnu yere.

5- Geri kamera aynada çıkıyor. Çizgiler sabit, direksiyonu döndürünce çizgiler değişmiyor.

6- Direksiyonda çok fazla düğme var

7- Yol bilgisayarı elektronik gösterge (yakıt vs) ve renkli ama bence çok cici bici var. Sade değil.

8- Benim passat ın 9 litre benzin felan ancak yakacağı bir inişli çıkışlı parkurda 8.1 litre mazot tükettik. (100km de değer, sıfırlamıştım)

9- Çekiş vites vs uygun. Bence motor yeterli. Hızlı gitmesi için gaza basmak lazım ki vites atsın

10- Araç sessiz, esneme yok

11- üst modelde kapılar nikelajlı ben sevmedim, biraz çingene işi olmuş (kimse alınmasın tabir olarak)

12- koltuklar rahat ve elektrik ayarlı

13- anahtarsız çalıştırma güzel

14- otomatik vites ve direksiyon dokunma hissi güzel

15- iç mekandaki metalik boya aynen metalik boyalı laptoplardaki gibi soyulup alttan siyah gelecek gibi duruyor

16- Görüş pozisyonu yukarda da belirttim çok mükemmel değil, yola hakimiyet çok iyi değil.

17- ön koltuk arkalarında file var

18- Sunroof çift. güzel açılıyor. Ama mekanizma çok kompleks gibi geldi bana. Sanki değmez.

19-58 bin lira fiyat çektiler, TL olarak o paraya 116i var :) hyundai için ise ix35 60 bin net fiyat. (GDI benzin) ama bu da az yakmıyor yani.

20- Alır mıyım? Bu fiyata almam, çünkü gerçekten yakıt desen az yakmıyor, tip desen ben burdayım demiyor, iç tasarım eh işte iyi. Bluetooth vs vs herşey var ama sonuçta "araba" kısmında bir eksiklik var, ne olduğunu çözemedim. Yakıt cimrisi olsaydı o zaman anlamlı olurdu. değil.

sonuç: sıfır araç alacak olup evde tek aracı olanlar için ve otomatik olması gerekenler için önerilebilir. Yoksa önerilmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

hiç webasto olacak bir ihtimal yok. Elektrikli fandır o. popo ısıtması gibi. Webasto olsa eleman basa basa söylerdi. Ki zaten niye olsun. Ayrıca o kadar çok yakan araçta kalorifer hemen ısıtır.

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Hocam siz otomatiğini test etmişsiniz. Dizelde konvansiyonel otomatik vites sunan ender otomobillerden. Bunun da karşılığı 100 km'de ortalama 2 litre tüketim fazlası olarak geri dönüyor ki hayli yüksek bir rakam. Manuel olanlarda tüketim rakamları rakipleriyle kıyaslandığında ideal. Evet fiyatı kafa karıştırıyor. %10-15 civarında daha ucuz olsa almış gitmiştim.

Test sürüşüne falan gidecek olursa şu kabin iç ısıtmayı biri sorsun nolur ya,vebastomu oluypr ne oluyor bu ?

Daha önce H1 panelvanda da kullanılmış sanrım bu donanım. Donanimhaberde şöyle bir bilgi buldum:

"H-1'in en kullanışlı özelliklerinden birisi de tüm modellerde standart olarak sunulan PTC isimli ön ısıtma modülü. Saç kurutma makinası prensibiyle çalışan ve kabinin daha kısa sürede ısınmasını sağlayan bu sistem sayesinde, kısa süre içinde bütün aracın kabini eşit seviyede istenilen sıcaklığa ulaşıyor. "

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

10- Araç sessiz, esneme yok

Bizim fiestada esneme fazla gibi, eğri yoldan geçerken ( çaprazlama) karoserden gıcırtı sesleri geliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Test sürüşü yapmadım, ancak yine de bu konuda yorum yapmak istedim. Öncelikle şunu belirteyim; 97 yılında sıfır Accent aldık, 2004 yılına kadar kullandık, 66000km'de sattık. Bu süre zarfında motorunda en ufak bir sıkıntı yaşamadık (arıza olarak), ancak kaporta/bagaj kenarları hafiften paslanmaya başlamıştı bile. (6,5 yıllık 66000km'de, sıfır alınıp sürekli tek el özenle kullanılan bir araç olmasına rağmen :shok: ) Ayrıca motor arıza açmadı ancak son zamanlarında performansı hiç tatmin edici gelmemeye başlamıştı, bunun da yanında araç içeri aşırı ses almaya başlamıştı. Haa tabii ki Hyundai de o yıllardan bu yıllara pek çok yenilikler yaptı, resmen evrim geçirdi diyebiliriz, yani yeni Hyundai'lerin kalitesini bilemiyorum, ancak bu yenilikler yapıldıysa bile son 1-2 yıldır yapılmaya başlandı, çok yeni daha, o yüzden daha kırk fırın ekmek yemesi gerek bence..Bunlar benim şahsi görüşlerim; yukarıda bahsettiğim durumlardan ötürü ben Hyundai markasına ısınamıyorum açıkçası..

Yeni i30 konusuna gelince; full donanımlı olanına 58bin TL fiyat :shok: :shok: şahsım adına Golf TDI Highline'ın 58 800TL olduğu yerde i30'a bu parayı kesinlikle vermem. Tabi ki i30 full donanımda Golf'ün full donanımından (Highline) ya da Focus'un TitX paketinden daha fazla özellik vardır; ancak konfor/prestij/kalite olarak baktığımda bu fazladan konulan birkaç özellik benim aklımı bile çelmez.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bahsettiğiniz Golf TDİ Highline sıfır km mi?

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Ben daha pahalı hatırlıyordum.

Bu fiyatsa iyi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Ben daha pahalı hatırlıyordum.

Bu fiyatsa iyi.

Evet abi sıfır :yes: Daha pahalıydı, yanlış hatırlamıyorsam 60 600TL falan yazıyordu manuel TDI Highline için ancak fiyat düşmüş. ;)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Şu i30'u bende merak ettim, test edeyim diyorum, ama sonrasında bayi peşimi bırakmayacak ondan korkuyorum. :)

En son 2008'de starex'e bakmaya gittim illallah ettirdiler..

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

5 yıl sonra da Focus Focustur, Golf Golftür, Astra Astradır.

Ama 5 yıl sonra ne accent ilk alındığı gibi accent olarak kalabiliyor ne de diğer modelleri. Çabuk yıpranan eskiyen bir yanı var Kia&hyundai kardeşlerin.

tarihinde Mert Metin Yelkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Özgen

i30 ile Golf'u birebir karşılaştırmak için öncelikle manuel olan fiyatlarına bakmak lazım. DSG ile tork konvertörlü şanzımanı karşılaştırmak doğru değil.

Golf tdi highline 58800 TL liste fiyatı.

Hyundai i30 elite dizel 56000 TL.

Hyundai'de olan aksesuarları Golf'e ilave ettiğinizde fiyat oluyor 68000 TL. Elektrikli sunroof ilavesi ile de fiyat 70000 TL oldu.

Bu durumda Golf i30'dan yaklaşık %25 daha pahalı demektir. Bu fark hiç de az değil.

İki aracı da kullanmış biri olarak net fikrim iki araç arasında kesinlikle %25'lik bir kullanım, kalite, motor, konfor vb açıdan fark olmadığı yönündedir. Tabii ki algı, beğeni, ikinci el değeri gibi konular farklıdır. Hyundai'nin 5 yıllık garantisi de mevcuttur. Golf içinde fark ödeyerek 2 yıl daha garanti almak mümkün.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya

Reklamlarında lanse edecek kadar yeni ve övündükleri özellik: Direksiyon modu konfor sport olarak ayarlanıyor.

Benim 2009 focus umda mevcut bu özellik :unsure2:

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

bu fiyattan bugün almaya gittiğinizde çok yüksek ihtimal 2 ay sonraya gün verecekler ve o zamanki fiyatı neise onu ödeyeceksiniz.

Highline Golf'te i30 a göre bir çok donanım eksik... Ayrıca otomatikte i30 fazla yaksada Golf Hİghline 1.6 TDI DSG 66.600 i30daki aynı donanımlarıda satın almaya kalktığınızda fiyat 80 Bine yaklaşıyor... tamam i30 otomatik şanzımanı fazla yakıyor ve biraz hantal ama ucuzda...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...