İçeriğe Yönlendir

Ateşleme Buji Bobin Ve Kablosu


Mehmet Keskin2

Recommended Posts

Mehmet Keskin2

bugün c maxımı servise götürdüm. bazen geç çalışıyordu marşa uzun süre basıyordum. o çalışmadığı anlarda marşa basma sürem 15 sn. dinlendirdikten sonra 20 saniye kadar marşa basıyordum ancak alıyordu ama her zaman yapmıyordu. genelde marşa çok kısa basıp da çalıştıramadığımda öyle tutukluk yapıyordu. ford servisine götürdüğümde GEÇ ÇALIŞMASINDAN ZİYADE ateşleme buji, bobin ve ateşleme kablolarının arızalı olduğunu, fiyat istediğimde ise şu anda yapamayacaklarını uzun süreceğini, belki başka parçaların daha değişebileceğinden fiyat veremediklerini ifade ettiler. acaba dedikleri parçalar arızalı mı, ne kadar bir fiyat tutar özel servise mi gitsem.

2004 lpg li c max trend

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Pek bi ilgisizler.Kaldıki ilgisiz davranan servis ateşleme sistemini kontrol etmez.Yani direkt değişim işine girecekler max 15 dakka.Çok uzun bir zaman.Birde fiyatta veremiyolar.Bu adamlar nerden ne kazanıyor.Yağ bakımımı yapıyolar mış birtek.Forddan anlayan bir yere gidin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Akünüz ne durumda? Marş motorunuz? Bunları kontrol ettirdiniz mi?

Araç çalışırken gidişinde, yakıtında problem var mı?

Ateşleme sisteminde problem olsa, yakıtında artma, gidişte isteksizlikte olurdu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Keskin2

aracı çalıştırdıklarında yakıtı hemen yemiyordu. kalkışlarda debriyajı daha yumuşak bırakıyordum. çalışınca benzini yemiyor dediler. bir de egzosdan pot pot diye ses çıkıyor dediler. (Ben duymadım yada farketmedim.)

aküde sorun yok. arabayı ilk çalıştıracağım zaman marş süresini çok kısa tuttuğumda yapıyor genelde bunu. o anda kısa tuttuğum için çalışmıyor ve inat ediyor bu sefer. durdurup iki dk. falan bekliyorum kapıları kilitleyip açıyorum (Psikolojik belkide) sonra düzeliyor.

Ayrıca forumda bi yerde okumuştum. arada bir DÜŞÜK YAKIT SEVİYESİ diye uyarı veriyordu yakıt yarım depo olduğu halde. yol bilgisayarının yazılımını güncelleyince geçiyor yazmışlardı forumda. bu durumu ilettim. Cevap olarak:yakıt bittiğinde gelin benzin deposunun şamandrasını sökmemiz lazım dediler. Neyse kalsın zaten her zaman olmuyor dedim :)

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Çağlar abi yazmadan ben yazayım; kompresyon testi yaptırıp sonuçları bizimle paylaşın :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar abi yazmadan ben yazayım; kompresyon testi yaptırıp sonuçları bizimle paylaşın :rolleyes:

Cıkss, bence pompa gibi o halde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Keskin2

kompresyon testi nedir ?

bugün özel servise gittim. servisin sabah bırak akşama hazır olur dedikleri işi yarım saatte biitrdiler. Yetkili servis 700 tl fiyat vermişti özel serviste 250 tl ye yaptılar. O fiyatı duyunca pazarlık bile yapmadım. Parçaların hepsini kontrol ettim orjinal mi diye. Bire bir aynı parçaları taktılar. Motorcraftın ateşleme bobini, ford bujiler ve eskisiyle aynı markadan slikonlu ateşleme kabloları. Aracın kalkışlarda sıkıntısı oluyordu ve tekleme yapıyordu. Işıklarda kalkarken falan bazen stop edecek gibi oluyordu. Onlar falan düzeldi. bambaşka oldu yani. arabanın eski sahibi bujileri zamanında değiştirmediği için bobini bozmuş bujiler. Bakımlar önemli demekki.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
kompresyon testi nedir ?

bugün özel servise gittim. servisin sabah bırak akşama hazır olur dedikleri işi yarım saatte biitrdiler. Yetkili servis 700 tl fiyat vermişti özel serviste 250 tl ye yaptılar. O fiyatı duyunca pazarlık bile yapmadım. Parçaların hepsini kontrol ettim orjinal mi diye. Bire bir aynı parçaları taktılar. Motorcraftın ateşleme bobini, ford bujiler ve eskisiyle aynı markadan slikonlu ateşleme kabloları. Aracın kalkışlarda sıkıntısı oluyordu ve tekleme yapıyordu. Işıklarda kalkarken falan bazen stop edecek gibi oluyordu. Onlar falan düzeldi. bambaşka oldu yani. arabanın eski sahibi bujileri zamanında değiştirmediği için bobini bozmuş bujiler. Bakımlar önemli demekki.

Üstünde motocraft yazması orjinal olduğu anlamına gelmiyor malesef taklitleri var piyasa umarım sizin ki öyle değildir ama toplamda ödediğiniz ücrete bakarak bana öyle gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Hakan Mangaloğlu

Mehmet Bey kardeşim, geçenlerde forumda lpg'li araçlarla ilgili başlıklara göz gezdiriyordum. Bir arkadaşımız ısrarla lpg'nin ceryanını kontaktan aldırın aksi halde bobini yersiniz diye yırtınıyordu (haklı da galiba). Ben de aracı yeni aldım sayılır (10 Haziran 2011'de, 2005 Ghia aldim Lpg'li). Servis kayıtları elimde, geçen gün inceledim benimde 6 ay evvel bobin değişimi olmuş. Ben tedbiren bir kontrol ettireceğim lpg'nin ceryanı nereden aldığını. Muhtemel senin de arızan bundan olabilir diye düşündüm, uyarayım dedim. (Daha iyi bilenler doğru mu yanlış mı daha iyi cevap verebilirler.) Saygılar...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...